Page 174 - KobiEfor_Mayıs_2016
P. 174
PAZAR ÜLKELER
Türkiye’nin ekonomik büyüme vizyonunda en gerçekçi hedef;
Avrasya pazarlar›
Türkiye’nin d›fl ticareti son 20 y›l içinde Bugün d›fl ticaretimizin üçte birini
Avrupa nezdinde yavafl, Avrasya ve Avrasya ve Asya ülkeleriyle
Asya pazarlar›nda h›zl› geliflti. gerçeklefltiriyoruz. Önümüz Avrasya...
T ürkiye küresel krizden letler Toplulu¤u (BDT), Orta Asya rükledi¤i fi‹Ö ülkelerinde üye-
sonra flu vizyona kilit-
ve Kafkasya ülkelerini ekleyin,
gözlemci y›lda yaklafl›k toplam 15
trilyon dolarl›k milli has›la üreti-
Avrasya pazarlar› ç›kar ortaya.
lendi: “Orta yüksek ve
ileri teknoloji ile ürete-
etti¤imizde y›ll›k 28 trilyon dolar
e¤ilimi içine giren fianghay ‹flbir-
ce¤im; Avrasya pazarla- Avrasya pazarlar›yla bütünleflme liyor. BDT ülkelerini buna ilave
r›na sataca¤›m…” li¤i Örgütü (fi‹Ö) üyelerini de ka- civar›nda bir milli has›la büyüklü-
Peki biz Türkiyeli üretici KO- tarsak Türkiye’nin önümüzdeki ¤üne ulafl›lmaktad›r. Do¤u ve Gü-
B‹’ler ve giriflimciler olarak bu on y›llarda büyütece¤i d›fl pazar- neydo¤u Avrupa ülkeleriyle bir-
vizyonu yeterince analiz ettik mi? lar›n envanterini elde ederiz. likte ise toplam Avrasya-Asya
Nedir bu Avrasya pazarlar›? Avrasya ve Asya olarak birlikte ekonomik büyüklü¤ü dünya y›ll›k
Avrasya pazarlar› denilince bakt›¤›m›zda gördü¤ümüz fludur: gelirinin yar›s›n› geçiyor.
alan fludur: Orta Avrupa ülkeleri Çin, Hindistan, Rusya gibi üç en 2015 y›l›nda Türk ihraç ürün-
dahil, Do¤u ve Güneydo¤u Avru- büyük; Pakistan, Kazakistan, ‹ran leri fi‹Ö pazarlar›na geniflçe gir-
pa ülkeleri. Buna Ba¤›ms›z Dev- gibi orta büyük ekonomilerin sü- mifltir. Avrasya ve fi‹Ö ülkeleriyle
174 KobiEfor May›s 2016