Page 174 - KobiEfor_Mayıs_2016
P. 174

PAZAR ÜLKELER

















                Türkiye’nin ekonomik büyüme vizyonunda en gerçekçi hedef;

                   Avrasya pazarlar›



































           Türkiye’nin d›fl ticareti son 20 y›l içinde      Bugün d›fl ticaretimizin üçte birini
           Avrupa nezdinde yavafl, Avrasya ve               Avrasya ve Asya ülkeleriyle
           Asya pazarlar›nda h›zl› geliflti.                gerçeklefltiriyoruz. Önümüz Avrasya...
           T       ürkiye küresel krizden  letler Toplulu¤u (BDT), Orta Asya  rükledi¤i fi‹Ö ülkelerinde üye-

                   sonra flu vizyona kilit-
                                           ve Kafkasya ülkelerini ekleyin,
                                                                           gözlemci y›lda yaklafl›k toplam 15
                                                                           trilyon dolarl›k  milli has›la üreti-
                                           Avrasya pazarlar› ç›kar ortaya.
                   lendi: “Orta yüksek ve
                   ileri teknoloji ile ürete-
                                                                           etti¤imizde y›ll›k 28 trilyon dolar
                                           e¤ilimi içine giren fianghay ‹flbir-
                   ce¤im; Avrasya pazarla-  Avrasya pazarlar›yla bütünleflme  liyor. BDT ülkelerini buna ilave
           r›na sataca¤›m…”                li¤i Örgütü (fi‹Ö) üyelerini de ka-  civar›nda bir milli has›la büyüklü-
             Peki biz Türkiyeli  üretici KO-  tarsak Türkiye’nin önümüzdeki  ¤üne ulafl›lmaktad›r. Do¤u ve Gü-
           B‹’ler ve giriflimciler olarak bu  on y›llarda büyütece¤i d›fl pazar-  neydo¤u Avrupa ülkeleriyle bir-
           vizyonu yeterince analiz ettik mi?  lar›n envanterini elde ederiz.   likte ise toplam Avrasya-Asya
           Nedir bu Avrasya pazarlar›?        Avrasya ve Asya olarak birlikte  ekonomik büyüklü¤ü dünya y›ll›k
             Avrasya pazarlar› denilince   bakt›¤›m›zda gördü¤ümüz fludur:  gelirinin yar›s›n› geçiyor.
           alan fludur:  Orta Avrupa ülkeleri  Çin, Hindistan, Rusya gibi üç en  2015 y›l›nda Türk ihraç ürün-
           dahil, Do¤u ve Güneydo¤u Avru-  büyük; Pakistan, Kazakistan, ‹ran  leri fi‹Ö pazarlar›na geniflçe gir-
           pa ülkeleri. Buna  Ba¤›ms›z Dev-  gibi orta büyük ekonomilerin sü-  mifltir. Avrasya ve fi‹Ö ülkeleriyle

           174 KobiEfor May›s 2016
   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179