Page 87 - KobiEfor_Ocak_2016
P. 87

aktaran Baykal, 2016’da y›ll›k söz-  Ekmekçi, omg!medya’y›
          leflmeli müflteri say›lar›n›n 20’nin  kendi markalar›yla büyütme-
          üzerine ç›kaca¤›n› öngörüyor.   yi planlad›klar›n› anlat›yor:
            Baykal, birlikte büyümekten     “Kendi web televizyonu-
          keyif ald›klar›, en sevdikleri müfl-  muz; omg!tv, 2016’n›n ilk
          teri tipini tarif ediyor: “fiirketini  çeyre¤inde keyifli bir içeri¤e
          kurmaya karar verdikten sonra   sahip haber portal›m›z;
          hedefleri, kapasitesi belli ve ‘mar-  omg!news, kendi tasarlad›-
          kam› iflleyin’ diye bize gelen müfl-  ¤›m›z ürünleri sat›fla suna-
          teri, en sevdi¤imiz müflteridir.  ca¤›m›z özgün tasar›m›m›z
          Müflterilerimize 360 derece ileti-  e-ticaret sitemiz; omg!sto-
          flim hizmeti veriyoruz, dijital alan-  re. ‘Ajans›m›zda tasar›m ve
          da medya planlama ve sat›n alma  yaz›l›m gücümüz var, e-ticaret
          ifllerini de yürütüyoruz.”       sitelerini zaten yönetiyoruz, ken-
            Baykal, h›z ça¤›nda yaflad›¤›-  di e-ticaret sitemizi neden yönet-
          m›z› hat›rlat›yor: “Müflterilerimize  meyelim ki?’ diye düflündük,
          7 gün 24 saat hizmet veriyoruz.  omg!store’da; kreatif ürünler,
          Müflterimiz bizimle iletiflim kur-  ofis ürünleri, özel tasar›m ajan-
          du¤unda en geç 2 dakika içinde  dalar, defterler, ofis mobilyalar›
          ona geri dönüfl yap›yoruz. Müflte-  olacak.”
          rimiz her dakika bize veya ajans
          çal›flanlar›na ulaflabiliyor. Dijital  TURAN CAN EKMEKÇ‹, AJANS MÜfiTER‹ ‹L‹fiK‹S‹N‹ AfiK
          veya geleneksel müflteri için    ‹L‹fiK‹S‹NE BENZET‹YOR: “B‹Z SADIK OLAN TARAFIZ.
          ajans›n eriflilebilir olmas›, ifl yap-  B‹Z EVLEN‹LECEK MÜfiTER‹ ARIYORUZ.”
          ma h›z›n›z çok önemlidir. Çok h›z-
          l› geri dönüfl yap›lmas› müflterile-  Turan Can Ekmekçi, 2016 y›l›n-  ve kostümleri kullanmak isteyen-
          rimizi çok mutlu ediyor.”       da hayata geçirecekleri ve Türki-  ler aras›nda yaflanan sorunlar›
            Bir markayla çal›fl›rken kriter-  ye’de bir ilk olacak omg!shot mar-  çözecek omg!room ile markalar
          leri o markaya afl›k olmak. Baykal  kas›ndan da sözediyor: “PR’› ürün  web sitesinde kendi ürünlerini 360
          anlat›yor: “Biz markalara afl›k  olarak satal›m, düflüncesinden   derece sergileyebilecek. Örne¤in;
          oluyoruz. ‘Evet, bu markayla ça-  do¤du. One shot (tek at›fl) PR, yani  kostüm sorumlusu ve yönetmen
          l›flmak istiyoruz’ dersek elimizde  tek at›fll›k PR. Bas›n bülteni yaz›-  bir dizi için gereken kostümü; web
          marka çok fazla büyüyor. Cesur  m›, web tasar›m›, saatlik PR hiz-  sitesi üzerinden görebilecek, iste-
          markalar› seviyoruz. Geleneksel  meti, 5-10 saatlik PR hizmeti gibi  di¤ini seçebilecek ve ürünü teslim
          stratejileri seviyoruz ancak yeni  farkl› hizmet seçeneklerimiz mev-  almaya geldi¤inde herhangi bir
          nesil çal›flmalar yap›yoruz, çal›fl-  cut. ‹fl bitiminde iflin sonucunun  karmaflayla  karfl›laflmayacak.
          t›¤›m›z markalar›n da bu çal›flma-  raporlamas› yap›larak müflteriye  Omg!store adl› web sitemizi fiubat
          lara adapte olacak stratejilere  sunulacak. Müflteri sadece ‘Bir  2016’da hizmete sunaca¤›z.”
          aç›k olmas›n› istiyoruz, onlara  broflürümü tasarlay›n’ veya sade-  Ekmekçi, KOB‹’lere ve yeni giri-
          özel çal›flmalar yürütüyoruz. Yeni  ce ‘Web sitemin bir k›sm›n› tasar-  flimlere flunlar› öneriyor: “‹flin içe-
          nesil PR yapmak istiyoruz.”     lay›n.’,‘Sosyal medyam› tasarla-  ri¤i, patronun vizyonu, hevesi, ifli
            Kendi markalar›yla büyüyen    y›n.’ ‘Ürünlerimin foto¤raflar› de-  nas›l yapt›¤› çok önemlidir. Önce
          ajans: Biliflim dünyas›nda yak›n  kupe edilsin.’ ‘Benim sektörümle  sektörlerini do¤ru analiz etmeli-
          zamanda ad›n› s›kça duymaya     alakal› 5 önemli blogger› belirle-  ler. Bir markan›n bütün iletiflim
          bafllayaca¤›m›z yeni kavram;     yelim’ de diyebilir, Ekonomik fiya-  kanallar›nda olmaya ihtiyac› yok-
          “art›r›lm›fl gerçeklik” çoktan   ta sadece tek, kaliteli ve h›zl› bir  tur. Kötü içerikle olmaktansa sos-
          omg!medya’n›n literatürüne gir-  hizmet. Özellikle KOB‹’leri hedef-  yal medyada hiç olmamak daha
          mifl. Turan Can Ekmekçi, yak›n   liyoruz.”                       iyidir. ‹yi analiz yapmal›, hedef kit-
          zamanda bir yay›neviyle art›r›l-  Yeni nesil PR çal›flmalar›n›n bir  lelerini, ihtiyaçlar›n› ve onu karfl›-
          m›fl gerçeklik projesini hayata  di¤er yeni markas› ise omg!room.  lad›klar› kanallar› çok iyi belirle-
          geçireceklerini aç›kl›yor. Ajan-  Turan Can Ekmekçi anlat›yor:  meliler. Ar-Ge’ye önem verilmeli.
          s›n kreatif gücünü konuflturdu-  “Daha önce çeflitli moda markala-  Patrondan bafllayarak tüm çal›-
          ¤u alanlardan biri de kendi mar-  r›yla çal›flm›flt›k. Moda dünyas›n-  flanlara yay›lan kurumu ayakta tu-
          kalar›.                         da kostüm sorumlular›, markalar  tacak bir kurum kültürü olmal›.”
                                                                                      Ocak 2016 KobiEfor 87
   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92