Page 87 - KobiEfor_Ocak_2016
P. 87
aktaran Baykal, 2016’da y›ll›k söz- Ekmekçi, omg!medya’y›
leflmeli müflteri say›lar›n›n 20’nin kendi markalar›yla büyütme-
üzerine ç›kaca¤›n› öngörüyor. yi planlad›klar›n› anlat›yor:
Baykal, birlikte büyümekten “Kendi web televizyonu-
keyif ald›klar›, en sevdikleri müfl- muz; omg!tv, 2016’n›n ilk
teri tipini tarif ediyor: “fiirketini çeyre¤inde keyifli bir içeri¤e
kurmaya karar verdikten sonra sahip haber portal›m›z;
hedefleri, kapasitesi belli ve ‘mar- omg!news, kendi tasarlad›-
kam› iflleyin’ diye bize gelen müfl- ¤›m›z ürünleri sat›fla suna-
teri, en sevdi¤imiz müflteridir. ca¤›m›z özgün tasar›m›m›z
Müflterilerimize 360 derece ileti- e-ticaret sitemiz; omg!sto-
flim hizmeti veriyoruz, dijital alan- re. ‘Ajans›m›zda tasar›m ve
da medya planlama ve sat›n alma yaz›l›m gücümüz var, e-ticaret
ifllerini de yürütüyoruz.” sitelerini zaten yönetiyoruz, ken-
Baykal, h›z ça¤›nda yaflad›¤›- di e-ticaret sitemizi neden yönet-
m›z› hat›rlat›yor: “Müflterilerimize meyelim ki?’ diye düflündük,
7 gün 24 saat hizmet veriyoruz. omg!store’da; kreatif ürünler,
Müflterimiz bizimle iletiflim kur- ofis ürünleri, özel tasar›m ajan-
du¤unda en geç 2 dakika içinde dalar, defterler, ofis mobilyalar›
ona geri dönüfl yap›yoruz. Müflte- olacak.”
rimiz her dakika bize veya ajans
çal›flanlar›na ulaflabiliyor. Dijital TURAN CAN EKMEKÇ‹, AJANS MÜfiTER‹ ‹L‹fiK‹S‹N‹ AfiK
veya geleneksel müflteri için ‹L‹fiK‹S‹NE BENZET‹YOR: “B‹Z SADIK OLAN TARAFIZ.
ajans›n eriflilebilir olmas›, ifl yap- B‹Z EVLEN‹LECEK MÜfiTER‹ ARIYORUZ.”
ma h›z›n›z çok önemlidir. Çok h›z-
l› geri dönüfl yap›lmas› müflterile- Turan Can Ekmekçi, 2016 y›l›n- ve kostümleri kullanmak isteyen-
rimizi çok mutlu ediyor.” da hayata geçirecekleri ve Türki- ler aras›nda yaflanan sorunlar›
Bir markayla çal›fl›rken kriter- ye’de bir ilk olacak omg!shot mar- çözecek omg!room ile markalar
leri o markaya afl›k olmak. Baykal kas›ndan da sözediyor: “PR’› ürün web sitesinde kendi ürünlerini 360
anlat›yor: “Biz markalara afl›k olarak satal›m, düflüncesinden derece sergileyebilecek. Örne¤in;
oluyoruz. ‘Evet, bu markayla ça- do¤du. One shot (tek at›fl) PR, yani kostüm sorumlusu ve yönetmen
l›flmak istiyoruz’ dersek elimizde tek at›fll›k PR. Bas›n bülteni yaz›- bir dizi için gereken kostümü; web
marka çok fazla büyüyor. Cesur m›, web tasar›m›, saatlik PR hiz- sitesi üzerinden görebilecek, iste-
markalar› seviyoruz. Geleneksel meti, 5-10 saatlik PR hizmeti gibi di¤ini seçebilecek ve ürünü teslim
stratejileri seviyoruz ancak yeni farkl› hizmet seçeneklerimiz mev- almaya geldi¤inde herhangi bir
nesil çal›flmalar yap›yoruz, çal›fl- cut. ‹fl bitiminde iflin sonucunun karmaflayla karfl›laflmayacak.
t›¤›m›z markalar›n da bu çal›flma- raporlamas› yap›larak müflteriye Omg!store adl› web sitemizi fiubat
lara adapte olacak stratejilere sunulacak. Müflteri sadece ‘Bir 2016’da hizmete sunaca¤›z.”
aç›k olmas›n› istiyoruz, onlara broflürümü tasarlay›n’ veya sade- Ekmekçi, KOB‹’lere ve yeni giri-
özel çal›flmalar yürütüyoruz. Yeni ce ‘Web sitemin bir k›sm›n› tasar- flimlere flunlar› öneriyor: “‹flin içe-
nesil PR yapmak istiyoruz.” lay›n.’,‘Sosyal medyam› tasarla- ri¤i, patronun vizyonu, hevesi, ifli
Kendi markalar›yla büyüyen y›n.’ ‘Ürünlerimin foto¤raflar› de- nas›l yapt›¤› çok önemlidir. Önce
ajans: Biliflim dünyas›nda yak›n kupe edilsin.’ ‘Benim sektörümle sektörlerini do¤ru analiz etmeli-
zamanda ad›n› s›kça duymaya alakal› 5 önemli blogger› belirle- ler. Bir markan›n bütün iletiflim
bafllayaca¤›m›z yeni kavram; yelim’ de diyebilir, Ekonomik fiya- kanallar›nda olmaya ihtiyac› yok-
“art›r›lm›fl gerçeklik” çoktan ta sadece tek, kaliteli ve h›zl› bir tur. Kötü içerikle olmaktansa sos-
omg!medya’n›n literatürüne gir- hizmet. Özellikle KOB‹’leri hedef- yal medyada hiç olmamak daha
mifl. Turan Can Ekmekçi, yak›n liyoruz.” iyidir. ‹yi analiz yapmal›, hedef kit-
zamanda bir yay›neviyle art›r›l- Yeni nesil PR çal›flmalar›n›n bir lelerini, ihtiyaçlar›n› ve onu karfl›-
m›fl gerçeklik projesini hayata di¤er yeni markas› ise omg!room. lad›klar› kanallar› çok iyi belirle-
geçireceklerini aç›kl›yor. Ajan- Turan Can Ekmekçi anlat›yor: meliler. Ar-Ge’ye önem verilmeli.
s›n kreatif gücünü konuflturdu- “Daha önce çeflitli moda markala- Patrondan bafllayarak tüm çal›-
¤u alanlardan biri de kendi mar- r›yla çal›flm›flt›k. Moda dünyas›n- flanlara yay›lan kurumu ayakta tu-
kalar›. da kostüm sorumlular›, markalar tacak bir kurum kültürü olmal›.”
Ocak 2016 KobiEfor 87