Page 78 - KobiEfor_Temmuz_2015
P. 78
SEKTÖR
Perakende sektöründe teknolojinin avantajlar›
Yap›lan son araflt›rmalar, peraken- e-mail gönderimi, bülten/kampanya
de sektöründe yaflanan sorunlar›n bü- bilgileri ya da kiflisellefltirilmifl bildirim
yük bir k›sm›n›n do¤ru donan›m ve ya- ve uyar›lar gibi farkl› pazarlama yön-
z›l›m altyap›s›n›n oluflturulmamas›n- temleri ile elde edilen bilgidir. Bunlar›n
dan kaynakland›¤›n› ortaya koymakta- toplanmas› ve analiz edilmesi sayesin-
d›r. Müflteri taleplerinin analizi, zama- de flirketler, hem ma¤azadaki hem de
n›nda teslimat, flikayet yönetimi, stok webshoptaki ürünlerin sat›n alma ter-
optimizasyonu gibi süreçlerde özellik- cihleri ve s›kl›¤› bilgileri ile stok optimi-
le yaz›l›m altyap›s›ndaki eksiklikler zasyonunu sa¤layabilirler. ERP siste-
müflteri memnuniyetini olumsuz yön- minden beklentiler ise oluflan bu büyük
de etkiliyor. TROVARIT Türkiye Genel verinin, dinamik süreçler içerisinde en-
Müdürü Muharrem Gezer, sektörün Muharrem tegre bir flekilde yönetilmesi ve analizi
Gezer
geliflimine paralel oluflan talepleri ve sonucu pazarlama ve sat›fl stratejileri-
e¤ilimleri aç›kl›yor: nin oluflturulmas›d›r.
“E¤ilim 1: Ak›ll› telefon ve tabletler ile mobil E¤ilim 3: ‹fl ak›fllar› ve görevler: ‹fl süreçleri-
uygulamalar (kasada ödemeye son): Perakende nin daha h›zl› ve verimli yönetilebilmesi için yaz›-
sektöründe ma¤aza çal›flanlar› mobil uygulama- l›m çözümünün içerisinde ifl ak›fl tasar›m›n›n
lar sayesinde; ürünle ilgili özellikler, stok durum do¤ru bir flekilde yap›lmas› ve kurgulanmas›
bilgisi gibi konularda an›nda cevap verme ya da önem tafl›maktad›r. ‹deal yap›da, çal›flanlar, rol
belki de en önemlisi yurtd›fl›ndaki ma¤azalarda bazl› görev listelerine ERP içerisinde ulaflabilme-
görülmeye bafllayan kasaya gitmeye gerek kal- li ve proaktif çal›flma yapabilmelidir.
madan an›nda kredi kart› ya da mobil ödeme sis- E¤ilim 4: Fonksiyonel derinlik: E¤ilim olarak
temleri ile sat›fl gerçeklefltirebileceklerdir. fonksiyonellik, kula¤a farkl› gelebilir ancak ERP
E¤ilim 2: Big Data (Büyük Veri): ‘Büyük Veri’ çözümleri içerisindeki önemi her geçen gün art-
terimi, tümüyle yap›sal olmayan verilerin toplan- maktad›r. Bu çözümlerden fonksiyonel derinlik ve
mas› ve analiz edilmesini ifade etmektedir. Pera- kapsam anlam›nda beklentiler, bu güne kadar hiç
kende sektöründe bunun anlam›, müflteri ve dav- bu kadar yüksek seviyede olmam›flt›. Öte yandan
ran›fllar› sonucu oluflan veridir. Bu sadece yafl, son y›llarda üreticiler çözümlerinde fonksiyon
hobi gibi klasik bilgilerden çok sat›n almalar ve kapsam›n›n geniflletilmesinde büyük ilerleme
online ma¤azalarda ilgi duyulan ürünler, direkt sa¤lad›lar.”
Gider analizi ile yüzde 12 verisinin kalite düflüklü¤ü (yüzde 51 oran›nda)
oran›nda tasarruf bulunuyor. Kurumlar›n yüzde 49’u ise gider tasar-
Gartner taraf›ndan yap›- rufu olas›l›klar›n› öngörebilmeyi talep ediyor. Fide-
®
lan araflt›rmaya göre, gi- lity çözümü ile kurumlar›n varl›k, sat›n alma ve gi-
der yönetiminde manuel der yaflam döngülerine katmade¤er sa¤lad›klar›n›
ifllemlerin kurumlara y›ll›k vurgulayan Asseco SEE ‹fl Gelifltirme Yöneticisi Di-
®
olumsuz etkisi, yaklafl›k dem Kurt Demirkaya, Asseco SEE Fidelity çözümü
150 bin dolar. Otomatize ile kurumsal varl›k ve gider yönetiminin optimal fle-
edilmifl ifllemlerde ise y›l- kilde sa¤land›¤›n› belirterek, “Kurumlar do¤ru yö-
l›k 50 bin dolar tasarruf netilen gider analiz çal›flmalar›yla önemli tasarruf
sa¤lanabiliyor. Uluslara- f›rsatlar› yakalarken yo¤un rekabet ortam›nda kar-
Didem Kurt
Demirkaya ras› araflt›rma flirketi
Aberdeen Group taraf›n-
dan gerçeklefltirilen “Gi-
der Analizi” araflt›rma sonuçlar›nda, gider analizi
yöntemlerini kullanan büyük iflletmelerin yüzde 12,
küçük iflletmelerin yüzde 9 oran›nda tasarruf elde
edebildi¤i gözlemleniyor. Araflt›rmaya kat›lan yö-
neticilerin yüzde 88’i, gider analizi yönetim süreçle-
rini yüksek öncelikli proje olarak de¤erlendiriyor.
Kurumlar›n yüzde 46’s› gider analizi için ifl süreçle-
rini destekleyici kurumsal uygulamalardan besle-
niyor. Kurumlar›n gider analizi taleplerinin bafl›n-
da; sat›n alma ve ERP sistemlerinden al›nan gider
78 KobiEfor Temmuz 2015