Page 78 - KobiEfor_Temmuz_2015
P. 78

SEKTÖR




                            Perakende sektöründe teknolojinin avantajlar›
               Yap›lan son araflt›rmalar, peraken-                   e-mail gönderimi, bülten/kampanya
             de sektöründe yaflanan sorunlar›n bü-                   bilgileri ya da kiflisellefltirilmifl bildirim
             yük bir k›sm›n›n do¤ru donan›m ve ya-                  ve uyar›lar gibi farkl› pazarlama yön-
             z›l›m altyap›s›n›n oluflturulmamas›n-                   temleri ile elde edilen bilgidir. Bunlar›n
             dan kaynakland›¤›n› ortaya koymakta-                   toplanmas› ve analiz edilmesi sayesin-
             d›r. Müflteri taleplerinin analizi, zama-               de flirketler, hem ma¤azadaki hem de
             n›nda teslimat, flikayet yönetimi, stok                 webshoptaki ürünlerin sat›n alma ter-
             optimizasyonu gibi süreçlerde özellik-                 cihleri ve s›kl›¤› bilgileri ile stok optimi-
             le yaz›l›m altyap›s›ndaki eksiklikler                  zasyonunu sa¤layabilirler. ERP siste-
             müflteri memnuniyetini olumsuz yön-                     minden beklentiler ise oluflan bu büyük
             de etkiliyor. TROVARIT Türkiye Genel                   verinin, dinamik süreçler içerisinde en-
             Müdürü Muharrem Gezer, sektörün              Muharrem   tegre bir flekilde yönetilmesi ve analizi
                                                             Gezer
             geliflimine paralel oluflan talepleri ve                 sonucu pazarlama ve sat›fl stratejileri-
             e¤ilimleri aç›kl›yor:                                  nin oluflturulmas›d›r.
               “E¤ilim 1: Ak›ll› telefon ve tabletler ile mobil  E¤ilim 3: ‹fl ak›fllar› ve görevler: ‹fl süreçleri-
             uygulamalar (kasada ödemeye son): Perakende   nin daha h›zl› ve verimli yönetilebilmesi için yaz›-
             sektöründe ma¤aza çal›flanlar› mobil uygulama-  l›m çözümünün içerisinde ifl ak›fl tasar›m›n›n
             lar sayesinde; ürünle ilgili özellikler, stok durum  do¤ru bir flekilde yap›lmas› ve kurgulanmas›
             bilgisi gibi konularda an›nda cevap verme ya da  önem tafl›maktad›r. ‹deal yap›da, çal›flanlar, rol
             belki de en önemlisi yurtd›fl›ndaki ma¤azalarda  bazl› görev listelerine ERP içerisinde ulaflabilme-
             görülmeye bafllayan kasaya gitmeye gerek kal-  li ve proaktif çal›flma yapabilmelidir.
             madan an›nda kredi kart› ya da mobil ödeme sis-  E¤ilim 4: Fonksiyonel derinlik: E¤ilim olarak
             temleri ile sat›fl gerçeklefltirebileceklerdir.   fonksiyonellik, kula¤a farkl› gelebilir ancak ERP
               E¤ilim 2: Big Data (Büyük Veri): ‘Büyük Veri’  çözümleri içerisindeki önemi her geçen gün art-
             terimi, tümüyle yap›sal olmayan verilerin toplan-  maktad›r. Bu çözümlerden fonksiyonel derinlik ve
             mas› ve analiz edilmesini ifade etmektedir. Pera-  kapsam anlam›nda beklentiler, bu güne kadar hiç
             kende sektöründe bunun anlam›, müflteri ve dav-  bu kadar yüksek seviyede olmam›flt›. Öte yandan
             ran›fllar› sonucu oluflan veridir. Bu sadece yafl,  son y›llarda üreticiler çözümlerinde fonksiyon
             hobi gibi klasik bilgilerden çok sat›n almalar ve  kapsam›n›n geniflletilmesinde büyük ilerleme
             online ma¤azalarda ilgi duyulan ürünler, direkt  sa¤lad›lar.”


              Gider analizi ile yüzde 12                   verisinin kalite düflüklü¤ü (yüzde 51 oran›nda)
              oran›nda tasarruf                            bulunuyor. Kurumlar›n yüzde 49’u ise gider tasar-
                                   Gartner taraf›ndan yap›-  rufu olas›l›klar›n› öngörebilmeyi talep ediyor. Fide-
                                                              ®
                                 lan araflt›rmaya göre, gi-  lity çözümü ile kurumlar›n varl›k, sat›n alma ve gi-
                                 der yönetiminde manuel    der yaflam döngülerine katmade¤er sa¤lad›klar›n›
                                 ifllemlerin kurumlara y›ll›k  vurgulayan Asseco SEE ‹fl Gelifltirme Yöneticisi Di-
                                                                                                ®
                                 olumsuz etkisi, yaklafl›k  dem Kurt Demirkaya, Asseco SEE Fidelity çözümü
                                 150 bin dolar. Otomatize  ile kurumsal varl›k ve gider yönetiminin optimal fle-
                                 edilmifl ifllemlerde ise y›l-  kilde sa¤land›¤›n› belirterek, “Kurumlar do¤ru yö-
                                 l›k 50 bin dolar tasarruf  netilen gider analiz çal›flmalar›yla önemli tasarruf
                                 sa¤lanabiliyor. Uluslara-  f›rsatlar› yakalarken yo¤un rekabet ortam›nda kar-
                      Didem Kurt
                       Demirkaya  ras›  araflt›rma  flirketi
                                 Aberdeen Group taraf›n-
                                 dan gerçeklefltirilen “Gi-
           der Analizi” araflt›rma sonuçlar›nda, gider analizi
           yöntemlerini kullanan büyük iflletmelerin yüzde 12,
           küçük iflletmelerin yüzde 9 oran›nda tasarruf elde
           edebildi¤i gözlemleniyor. Araflt›rmaya kat›lan yö-
           neticilerin yüzde 88’i, gider analizi yönetim süreçle-
           rini yüksek öncelikli proje olarak de¤erlendiriyor.
           Kurumlar›n yüzde 46’s› gider analizi için ifl süreçle-
           rini destekleyici kurumsal uygulamalardan besle-
           niyor. Kurumlar›n gider analizi taleplerinin bafl›n-
           da; sat›n alma ve ERP sistemlerinden al›nan gider

           78 KobiEfor Temmuz 2015
   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83