Page 11 - KobiEfor_Temmuz_2015
P. 11
Yarına hazır işletmeler anlatıyor
Vodafone
´7HNQRORML VD\HVLQGH '1$·PÖ] GHøLûWL µ
Gülal Hırdavat, dijitalleşme
sayesinde sevkiyat ve
tedarik sürelerini %50
azalttı, kârlılığını artırdı.
998 yılında kurulan ve sektördeki
büyümeyi iyi kullanan Gülal Hırda-
1vat, yeni yatırımlar sayesinde yıllık
cirosunu 100 milyon TL’ye, çalışan sayısı-
nı ise 200 kişiye çıkardı. Ancak hızlı büyü-
menin beraberinde gelen kontrol eksiklik-
leri, operasyonda bir dizi zorluklara neden Rakamlarla
olmaya başladı.
Gülal Hırdavat Ali Polat Gülal Hırdavat
Samanlıkta iğne arıyorduk Dijitalleşme Endeksi
Gülal Hırdavat
Gülal Hırdavat Genel Müdürü Ali Polat, %2,5 Tasarruf Genel Müdürü
saha ekibi ile etkin bir iletişim sağlayama- Gülal Hırdavat iletişim yapısının güç- Gülal Hırdavat,
dıklarını belirterek şöyle diyor: “Türkiye
genelinde satış ve pazarlama yapan 13 lenmesi ile birlikte genel giderlerde dijital dönüşüm hikayesi
elemanımız var. Gerekli araçları kullanma- %2,5 tasarruf sağlandı. Gülal Hırdavat, Office 365 ve içerisindeki
dığımız için onlarlan düzenli veri alamıyor, Lync uygulaması sayesinde iş süreçlerini
doğru satış yapıp yapmadıklarını ölçemi-
yor, tam bir yönetim sağlayamıyorduk.” 7 Günde Sevkiyat kurumsallaştırarak verimlilik sağladı.
Önceden ortalama sevkiyat süresi 13
Gülal Hırdavat, bu sorunları çözmek gündü. Şimdi ise ortalama 7 günde Gülal Hırdavat, Yarına Hazırım Ekibi’nin
y
için Vodafone Yarına Hazırım Ekibi’nden sevkiyatları gerçekleştirebiliyor. yönlendirmesi ile sevkiyat ve tedarik sürelerini
destek aldı. Yarına Hazırım Ekibi öncelikle %50 hızlandırdı.
Gülal Hırdavat’ın Dijitalleşme Endeksi’ni *
hesapladı. Kuruma kârlılık ve operas- %40 Hızlanma Gülal Hırdavat, DNA’sında sağladığı teknolojik
yonel hız katacak acil ihtiyaçlar hızlıca
belirlendi. İlk önce Microsoft Office 365 Gülal Hırdavat 10 gün süren tedarik dönüşüm ile genel giderlerinde %2,5 tasarruf
**
kurulumu gerçekleştirildi. Böylece Gülal süreçlerini 6 güne çekmeyi başardı. sağladı.
Hırdavat iş süreçleri çok daha kurumsal
bir yapıya kavuştu. Ayrıca Microsoft Lync
üzerinden saha ekibi ile telekonferans sis-
temi sağlandı. OneDrive kullanımı saye-
sinde dokümanlar buluta taşınmış oldu.
Teknoloji ile DNA’sı değişti
Dijital dönüşüm sayesinde daha yö-
netilebilir bir şirket haline geldiklerini
belirten Ali Polat, şöyle diyor: “Son bir
yılda şirketimizin DNA’sı değişti. Bizim
sektörde büyümeye mecbursunuz,
çünkü rekabet oldukça zorlu. Bunu da Ali Polat, OneDrive ile elde ettikleri faydayı şöyle anlatıyor:
teknoloji ile sağladık. Yarına Hazırım Ekibi “OneDrive üzerinden günlük raporlarımızı paylaşıyoruz. Böyle-
ile birlikte yaptığımız bu dönüşüm saye- ce muhasebeden satışa kadar tüm süreçleri kontrol edebiliyor,
sinde, şirketimizin %60 olan Dijitalleşme kayıt altında olduğundan emin olabiliyorum. Artık şirketin
Endeksi artık %75 oldu.” kârda mı, yoksa zararda mı olduğunu hızla görebiliyoruz.”
Siz de yarinahazirim.com’a gelin,
Dijitalleşme Endeksinizi hesaplayın.
* <DULQDKD]LULP FRP¶GD \HU DODQ 9RGDIRQH 'LMLWDOOHúPH (QGHNVL X\JXODPDVÕ LúOHWPHQL]LQ HQ YHULPOL úHNLOGH oDOÕúPDVÕ LoLQ JHUHNOL RODQ WHNQRORMLN o|]P YH KL]PHWOHUH RODQ LKWL\DFÕQÕ]D J|UH
SXDQODPD \DSDQ ZHE YH PRELO WDEDQOÕ ELU X\JXODPDGÕU 8\JXODPD\OD DPDoODQDQ LúOHWPHFLOHULQ GLMLWDOOHúPH VUHoOHULQH WHNQRORMLN o|]P YH KL]PHWOHUOH NDWNÕ VD÷ODPDNWÕU
9RGDIRQH 0LFURVRIW LúELUOL÷L LOH NXUXPVDO IDWXUDOÕ PúWHULOHULQH EXOXW WDEDQOÕ 2I¿FH KL]PHWLQL VXQPDNWDGÕU 2I¿FH KL]PHWOHULQH HULúLP LoLQ øQWHUQHW ED÷ODQWÕVÕ JHUHNOLGLU 0RELO D\JÕWODUGDQ
HULúLP :L )L |]HOOL÷L JHUHNWLULU YH\D WDúÕ\ÕFÕ úHEHNHVLQLQ NXOODQÕODELOLUOL÷LQH ED÷OÕGÕU
'HWD\OÕ ELOJL LoLQ 9RGDIRQH &HS 0HUNH]OHUL YH YRGDIRQH FRP WU