Page 21 - KobiEfor_Haziran_2015
P. 21

ERDAL BAHÇIVAN
              ‹stanbul Sanayi Odas› (‹SO)
               Yönetim Kurulu Baflkan›

                  Ak›ll›

             Bütünsel


              Büyüme



            ‹stanbul Sanayi Odas› Yönetim
          Kurulu Baflkan› Erdal Bahç›van
          sorular›m›za afla¤›daki cevaplar›
          verdi:

            Bütünsel kalk›nma
            Türkiye’nin yeni bir kalk›nma
            modeline ihtiyac› oldu¤u
            herkes taraf›ndan dile
            getiriliyor. Bu ba¤lamda
            ‹SO’nun önerdi¤i; Bütünsel
            Kalk›ma Modeli’ni
            okurlar›m›z için açar m›s›n›z?
            Erdal Bahç›van: Türkiye’nin
          önümüzdeki dönemde kalk›nma-    ERDAL BAHÇIVAN: “BÜTÜNSEL KALKINMA’NIN GÜNÜMÜZ
          s›n› sürdürebilmesi ancak eko-  KOfiULLARINDA TEK YOLU VARDIR, O DA ‹NOVASYONA
          nomik geliflmifllik, sosyal gelifl-  DAYALI AKILLI BÜYÜMED‹R. ÜLKEM‹Z‹N TEKNOLOJ‹ VE
          mifllik, insani geliflmifllik, sürdü-  YETENEK KAPAS‹TES‹N‹ ARTIRMAK ‹Ç‹N B‹YOTEKNOLOJ‹,
          rülebilirlik ve yönetiflim unsurla-
          r›n›n ayn› anda ve birbirleriyle  KÖK HÜCRE VE GENET‹K, NANOTEKNOLOJ‹ VE ROBOT‹K,
          uyumlu olarak geliflmesi halinde  M‹KRO VE ‹NFO G‹B‹ YEN‹ TEKNOLOJ‹ ALANLARINA
          sa¤lanabilir.                   YÖNELMEK B‹ZE DAHA ELVER‹fiL‹ OLANAKLAR
            Önerdi¤imiz bütünsel kalk›nma  SA⁄LAYACAKTIR.”
          modelinde havac›l›k ve uzay sek-
          törü, g›da, sa¤l›k, ulaflt›rma ve  yan›s›ra her türlü özgürlük ve
          mobil tabanl› sektörler, yenilene-  hoflgörü seviyesini yükseltmemiz
          bilir enerji, temiz ve sürdürülebilir  gerekiyor. Tabi burada e¤itime
          üretimi de bu teknolojiler ile bu-  ayr›ca e¤ilmemiz gerekir.  21.
          luflturmak, rekabet gücümüzü ar-  yüzy›l› kazanabilmemiz için e¤i-
          t›racakt›r. Biliflim ve iletiflim tek-  tim sistemimiz kapsay›c›, ço¤ul-
          nolojilerinde, dijital ekonomide,  cu, nitelikli ve eflitlikçi bak›fl aç›-
          internet ve sosyal medya vas›ta-  s›na sahip olmal›d›r. E¤itimde
          s›yla yarataca¤›m›z de¤er, ekono-  eflit olanaklar sa¤lanmas›, var-
          minin ötesinde hayat›n tüm alan-  l›kl› ya da yoksul olsun tüm top-
          lar›nda kolaylaflt›r›c›, etkinlik ve  lumun yaflam kalitesini tahrip
          verimlilik art›r›c› bir rol oynaya-  eden sosyal eflitsizli¤e karfl› en
          cakt›r. Ayr›ca yeflil ekonomide ya-  etkili çaredir. Üniversitelerin
          paca¤›m›z inovasyon ile rekabet  özerklefltirilmesi ve akademik
          gücümüzün artmas› önümüze ye-   farkl›laflma ve uzmanlaflma ko-
          ni olanaklar açacakt›r.         nular›nda ilerleme sa¤lamal›y›z.
            Tüm bunlar› ancak nitelikli bir  E¤itimcilerimizin ça¤›n gerekli-
          insan kayna¤› ile gerçeklefltire-  liklerine göre e¤itilmesi de bu
          biliriz. Bunun için bilgi, yetenek  tabloyu tamamlay›c› bir unsur
          ve yenilikçi giriflim seviyesinin  olacakt›r.
                                                                                    Haziran 2015 KobiEfor 21
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26