Page 149 - KobiEfor_Haziran_2015
P. 149
UZMAN fiirketlerde ‹nsan Kaynaklar›
Yönetiminde ‹novasyon ve Ar-Ge
fi irketlerde inovasyon yap›- fiirketimizde vizyon ve misyonu
l›rken kurumun misyon ve
kurum kültüründen bafllayarak
vizyonuna uygun inovasyon
yap›lmal›d›r. Bir kurumun çal›flanlar›n geliflim planlar›na
dahil ederek, e¤itimler ile bu
misyonu, varolufl amac›n›n ne süreci destekleyecek flekilde
oldu¤unu anlat›r. Buradaki çal›flanlar›m›z›n paydafl olmas›-
amaç devaml›l›k ve sonuçta ne n› sa¤lamal›y›z.
elde etmek istedi¤imiz fley ol- fiirket Ar-Ge yapan bir flirket ise
mal›d›r. stratejisinde flirket vizyon ve mis-
Vizyon ise misyonu yol haritas› yonuna uygun olarak Ar-Ge stra-
olarak al›p 10 y›l sonra kurumu- tejisi oluflturmal›d›r. Bu strateji-
muzu ne hale getirece¤imiz, res- leri olufltururken bulundu¤u pa-
medece¤imiz halini gösterir. Ku- zar›n dünü, bugünü ve gelece¤ini
rumumuzda ne olmas›n›, neler incelemeli, analiz etmelidir. Ken-
KADR‹ DEM‹R olmas›n›, neler yap›lmas›n› isti- di sektöründeki rakipleri, mevcut
kadri.demir@poldy.com.tr yoruzun yan›t›na karfl›l›k gelir. oyuncular› ve potansiyel oyuncu-
Misyon ve vizyonu “Kutup Y›ld›- lar› sürekli olarak takip edilmeli-
z›” gibi yönümüzü gösteren dir. Bulundu¤umuz IT sektörü
araçlar olarak al›p her y›l kuru- çok h›zl› geliflmektedir. Gelifltiri-
Misyon ve vizyonu mumuzu belirleyece¤imiz kri- len ürün ve yaz›l›mlar›n teknolo-
“Kutup Y›ld›z›” terlere göre de¤erlendirerek, jik ömrü maksimum 2 y›l oldu¤u-
gibi yönümüzü oluflacak yeni ihtiyaçlara göre nu hesaba katarak Ar-Ge çal›fl-
malar› yap›lmal›d›r. ‹yi bir fley
revize etmeliyiz.
gösteren araçlar fiirket çal›flanlar›n›n bu strateji- yapt›¤›n›z zaman 6 ay içinde ciddi
olarak al›p her y›l yi benimsemesi, hatta katk›lar› rakipleriniz olaca¤›n› hesap ede-
ile paydafl olmas› için insan kay- rek hareket edilmesi gerekti¤i
kurumumuzu naklar› departman› hedef ve unutulmamal›d›r. Sürekli sektör
belirleyece¤imiz misyonu kullanarak kurum için- ile ilgili pazar araflt›rmalar› takip
kriterlere göre de tüm çal›flanlar taraf›ndan be- etmeli ve analizler yapmal›y›z.
de¤erlendirerek, nimsenmesi ve kullanmas› için Sonuçlar kendi firmam›z ile sek-
yöntemler gelifltirmelidir. Kuru- törü karfl›laflt›rmam›z› sa¤laya-
oluflacak munuzun vizyon ve misyonu ne- cak ve gidilecek yönün belirlen-
yeni ihtiyaçlara dir diye soruldu¤unda herhangi mesinde yol gösterecektir.
göre revize bir yerde yaz›l› de¤il, her bir ça- ‹nsan kaynaklar› yönetiminin ino-
etmeliyiz. l›flan›n rahatl›kla söyledi¤i cüm- vasyon ve Ar-Ge süreçlerini ope-
lelerden oluflmal›d›r. Örne¤in rasyonel, yönetimsel ve stratejik
bizim flirketin; olmak üzere 3 bafll›kta toplayabi-
Vizyonu: ‹nsan kayna¤›n›n yöne- liriz. Bu süreçlerde insan kay-
timine fark yaratan ve yaflam naklar›n›n operasyonel süreçlere
kalitesine de¤er katan evrensel çok fazla, stratejik süreçlere çok
bir güç olmak. daha az zaman ve kaynak ay›r-
Misyonu: Hizmet kalitesine maktad›r. Hedefimiz tüm süreç-
önem verenler için sürdürülebi- leri otomasyona geçirmek olma-
lir müflteri sadakatini sa¤lamay› l›d›r. Böylece etkin ve verimli in-
ilke edinen yetkin ve yenilikçi san kaynaklar› yönetimi ile gün-
çal›flanlar› ile ileri teknolojiyi lük operasyon ifllemlerinin azal-
kullanarak insana ve topluma d›¤›, stratejik insan kaynaklar›
duyarl› yaz›l›m çözümleri ger- yönetiminin maksimum oldu¤u
çeklefltirmek. bir süreçler hedeflenmelidir.
Haziran 2015 KobiEfor 149