Page 149 - KobiEfor_Haziran_2015
P. 149

UZMAN                        fiirketlerde ‹nsan Kaynaklar›

                                      Yönetiminde ‹novasyon ve Ar-Ge
                                  fi     irketlerde inovasyon yap›-    fiirketimizde vizyon ve misyonu

                                        l›rken kurumun misyon ve
                                                                      kurum kültüründen bafllayarak
                                        vizyonuna uygun inovasyon
                                        yap›lmal›d›r. Bir kurumun     çal›flanlar›n geliflim planlar›na
                                                                      dahil ederek, e¤itimler ile bu
                                   misyonu, varolufl amac›n›n ne       süreci destekleyecek flekilde
                                   oldu¤unu anlat›r. Buradaki         çal›flanlar›m›z›n paydafl olmas›-
                                   amaç devaml›l›k ve sonuçta ne      n› sa¤lamal›y›z.
                                   elde etmek istedi¤imiz fley ol-     fiirket Ar-Ge yapan bir flirket ise
                                   mal›d›r.                           stratejisinde flirket vizyon ve mis-
                                   Vizyon ise misyonu yol haritas›    yonuna uygun olarak Ar-Ge stra-
                                   olarak al›p 10 y›l sonra kurumu-   tejisi oluflturmal›d›r. Bu strateji-
                                   muzu ne hale getirece¤imiz, res-   leri olufltururken bulundu¤u pa-
                                   medece¤imiz halini gösterir. Ku-   zar›n dünü, bugünü ve gelece¤ini
                                   rumumuzda ne olmas›n›, neler       incelemeli, analiz etmelidir. Ken-
            KADR‹ DEM‹R            olmas›n›, neler yap›lmas›n› isti-  di sektöründeki rakipleri, mevcut
          kadri.demir@poldy.com.tr  yoruzun yan›t›na karfl›l›k gelir.  oyuncular› ve potansiyel oyuncu-
                                   Misyon ve vizyonu “Kutup Y›ld›-    lar› sürekli olarak takip edilmeli-
                                   z›” gibi yönümüzü gösteren         dir. Bulundu¤umuz IT sektörü
                                   araçlar olarak al›p her y›l kuru-  çok h›zl› geliflmektedir. Gelifltiri-
         Misyon ve vizyonu         mumuzu belirleyece¤imiz kri-       len ürün ve yaz›l›mlar›n teknolo-
             “Kutup Y›ld›z›”       terlere göre de¤erlendirerek,      jik ömrü maksimum 2 y›l oldu¤u-
             gibi yönümüzü         oluflacak yeni ihtiyaçlara göre     nu hesaba katarak Ar-Ge çal›fl-
                                                                      malar› yap›lmal›d›r. ‹yi bir fley
                                   revize etmeliyiz.
          gösteren araçlar         fiirket çal›flanlar›n›n bu strateji-  yapt›¤›n›z zaman 6 ay içinde ciddi
         olarak al›p her y›l       yi benimsemesi, hatta katk›lar›    rakipleriniz olaca¤›n› hesap ede-
                                   ile paydafl olmas› için insan kay-  rek hareket edilmesi gerekti¤i
              kurumumuzu           naklar› departman› hedef ve        unutulmamal›d›r. Sürekli sektör
          belirleyece¤imiz         misyonu kullanarak kurum için-     ile ilgili pazar araflt›rmalar› takip
            kriterlere göre        de tüm çal›flanlar taraf›ndan be-   etmeli ve analizler yapmal›y›z.
          de¤erlendirerek,         nimsenmesi ve kullanmas› için      Sonuçlar kendi firmam›z ile sek-
                                   yöntemler gelifltirmelidir. Kuru-   törü karfl›laflt›rmam›z› sa¤laya-
                    oluflacak       munuzun vizyon ve misyonu ne-      cak ve gidilecek yönün belirlen-
            yeni ihtiyaçlara       dir diye soruldu¤unda herhangi     mesinde yol gösterecektir.
                 göre revize       bir yerde yaz›l› de¤il, her bir ça-  ‹nsan kaynaklar› yönetiminin ino-
                   etmeliyiz.      l›flan›n rahatl›kla söyledi¤i cüm-  vasyon ve Ar-Ge süreçlerini ope-
                                   lelerden oluflmal›d›r. Örne¤in      rasyonel, yönetimsel ve stratejik
                                   bizim flirketin;                    olmak üzere 3 bafll›kta toplayabi-
                                   Vizyonu: ‹nsan kayna¤›n›n yöne-    liriz. Bu süreçlerde insan kay-
                                   timine fark yaratan ve yaflam       naklar›n›n operasyonel süreçlere
                                   kalitesine de¤er katan evrensel    çok fazla, stratejik süreçlere çok
                                   bir güç olmak.                     daha az zaman ve kaynak ay›r-
                                   Misyonu:    Hizmet kalitesine      maktad›r. Hedefimiz tüm süreç-
                                   önem verenler için sürdürülebi-    leri otomasyona geçirmek olma-
                                   lir müflteri sadakatini sa¤lamay›   l›d›r. Böylece etkin ve verimli in-
                                   ilke edinen yetkin ve yenilikçi    san kaynaklar› yönetimi ile gün-
                                   çal›flanlar› ile ileri teknolojiyi  lük operasyon ifllemlerinin azal-
                                   kullanarak insana ve topluma       d›¤›, stratejik insan kaynaklar›
                                   duyarl› yaz›l›m çözümleri ger-     yönetiminin maksimum oldu¤u
                                   çeklefltirmek.                      bir süreçler hedeflenmelidir.

                                                                                   Haziran 2015 KobiEfor 149
   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154