Page 141 - KobiEfor_Haziran_2015
P. 141
li 2000’li y›llardan önce Türki- ABDULKAD‹R GAYRETL‹; “1993’TE TÜRK‹YE’DE
ye’de yüksekö¤retime milli geli- 1 DEVLET ÜN‹VERS‹TES‹ VARKEN 2001’DE BU SAYI 76
rin ancak yüzde 1 oran›nda pay
ayr›l›rken bu oran›n y›llar itiba- OLDU. 2007’DE 115’E ULAfiAN ÜN‹VERS‹TE SAYISI
r›yla artt›r›ld›¤›n› aktard›. Gayret- 2011’DE 168, 2014’TE ‹SE 180 VAKIF VE DEVLET
li yine yüksekö¤retimde bir di¤er ÜN‹VERS‹TES‹ SAYISINA ULAfiILDI.”
de¤iflimin ise nicelik boyutunda
yafland›¤›n› hat›rlatarak, “1933’te artmas›; vas›fl› lisans ö¤rencisi Türk e¤itim sistemi hakk›nda
Türkiye’de 1 devlet üniversitesi yetifltirerek ö¤rencilerin iflsizler detayl› bilgi aktaran Abdulkadir
varken 2001’de bu say› 76 oldu. grubuna girmeden üretken, Gayretli’nin konferans› Japon-
2007’de 115’e ulaflan üniversite idealist bir neslin ortaya ç›kmas› ya’da büyük ilgi gördü.
say›s› 2011’de 168, 2014’te ise hedeflenmektedir. Yüksek lisans
180 vak›f ve devlet üniversitesi- ve doktora yapmay› teflvik ede-
say›s›na ulafl›ld›” bilgisini verdi. rek bilimsel araflt›rmalar›n önü
Yüksek Ö¤retim Kurumu aç›lm›flt›r. Yüksekö¤retim Kuru-
(YÖK) Baflkan› Prof.Dr. Yekta Sa- mu, dünya üniversiteleriyle Tür-
raç’›n göreve gelmesiyle e¤itim kiye’ deki üniversitelerin enteg-
sisteminde yeni bir boyut kaza- re olmalar› için diploma denklik-
n›ld›¤›n› aktaran Gayretli, “Yük- lerini kolaylaflt›rm›flt›r. Yükse-
sekö¤retim Kurumu, Hükümet kö¤retim Kurumu, yurtd›fl›ndan
politikas› olarak Ar-Ge, bilim ve gelen ö¤rencilere üniversiteye
teknoloji geliflimini sa¤lamak s›navs›z girifl imkan› sa¤layarak
için yurtd›fl›na yüksek lisans ve Türkiye’de de üniversite okunur
doktora ö¤rencisi gönderimine imaj›n›n yaratarak Türk Üniver-
h›z verdi. Nitelikli, kaliteli bir siteleri’nin dünya üniversiteleri
e¤itim anlay›fl› içerisine girile- aras›nda tercih edilir olma özel-
rek, devlet ve vak›f üniversitele- li¤ini art›rmay› planl›yor” diye
rimizin e¤itim standartlar›n›n konufltu.
Haziran 2015 KobiEfor 141