Page 131 - KobiEfor_Haziran_2015
P. 131
fiirketleri insan kapitali kurtar›r
“‹nsan Kapitali, bir kurumun entelektüel güç ve
farkl›l›¤›n› yaratan insan sermayesine verilen isimdir.
‹nsan Kapitali, bir kurumun en önemli sektörel sila-
h›d›r, yarat›c› üretim ve sat›fl çözümleri, inovatif fikir-
ler ve stratejiler insan zihin ve beyninin ürünleridir. Nazl› Eda Yavuz
Bu anlamda kurumlar insanlar›na yat›r›m yap›lan,
de¤erlendirilen, gelifltirilen ve taklit edilemez hale al›nan hizmetlerin ekonomik geri dönüflleri olmaz”
getirilmeye çal›fl›lan bir sermaye gözü ile bakt›klar› diyor.
sürece sürdürelebilir baflar›y› elde edebilirler.” Yu- Dan›flmanl›k ve e¤itim süreçlerinde önceli¤i her
kar›daki ifadeler ‹nsan Kapitali Yönetimi ve De¤iflim zaman ihtiyaç analizisine ve farkl›l›klar›n do¤ru yöne-
Yönetimi Uzman›, Sertifikal› Birkman Dan›flman› ve tilmesine verdi¤ini aktar›yor. Yavuz flu noktaya dikkat
Yönetici/Lider Koçu Nazl› Eda Yavuz’a ait. Yavuz, ku- çekiyor: “Çünkü sundu¤umuz hizmetin baflar›s› için
rumlar›n elindeki bu entelektüel sermayeyi nas›l yö- öncelikle bizden dan›flmanl›k bekleyen kurum veya
nettiklerini anlatan stratejilerin bütününe ise Kapita- bireylerin gerçek ihtiyaçlar›n›, eksikliklerini, geliflim
li Yönetimi denildi¤ini anlat›yor. alanlar›n›, güçlü yanlar›n›, iç dinamiklerini, iliflkisel
Peki ‹nsan Kapitaline yat›r›m yapman›n do¤ru yol- ihtiyaçlar›n› ve onlar› farkl› k›lan yanlar›n› bilmemiz
lar› nelerdir? Yavuz, “Öncelik kendinize flu sorular› gerekiyor.” Yavuz, ihtiyaç analizini yaparken Birkman
sorman›z gerekir ‘Bu e¤itim bana ve çal›flanlar›ma Metodu’nu kulland›¤›n› paylaflarak, “Birkman Meto-
ne kazand›rd›?’, Turnover seviyemiz ald›¤›m›z dan›fl- du bize bir organizasyonel harita ve ihtiyaç analizi su-
manl›klar ile ne kadar düfltü?, Geçen sene ald›¤›m›z nuyor, fakl›l›klar›m›z› avantaja çevirebilecek ideal ça-
e¤itimlerde ö¤rendiklerimizi pratik çal›flma ortam›n- l›flma ortam›n› tan›ml›yor. Bu sayede 30dk da online
da ne kadar kulland›k?’ E¤er bu sorulara cevab›n›z olarak uygulanabilen bir test ile günlerce süren As-
olumlu de¤ilse do¤ru flekilde yat›r›m yapm›yorsunuz sessment Center çal›flmalar›, mülakat ve anket de-
demektir” diye konufluyor. Yavuz, ‹nsan Kapitali’ne ¤erlendirmelerinden al›nan›n kat be kat fazlas› veri-
do¤ru yat›r›m›n, ihtiyaç ve eksiklikleri analiz etmekle ye ve ayr›ca en önemlisi motivasyonel ihtiyaçlara çok
bafllad›¤›n›n alt›n› çizerek “‹htiyaç analizi yap›lmadan k›sa bir sürece ulaflabiliyoruz.”
COMODO Arena TELKODER: “Sektör
ile anlaflt› 16 milyar dolar, ödenen
vergi 14 milyar dolar”
Teknoloji Da¤›t›c›s› Arena, siber güvenlik çö-
zümleri gelifltiricisi COMODO ile distribütörlük
konusundaki iflbirliklerini duyurdu. COMODO bu TELKODER, “2014 Y›l› Telekomü-
anlaflma ile COMODO Internet Security, Korugan nikasyon Sektörü Düzenlemelerine
Unified Threat Management, Mobil Cihaz Yöneti- Yönelik De¤erlendirmeler Raporu”nu
mi, COMODO Korumail, COMODO End Point Se- yay›nlad›. TELKODER Yönetim Kurulu
curity Manager ve Securebox gibi bireylere ve Baflkan› Yusuf Ata Ar›ak, Türkiye’de
kurumlara yönelik gelifltirdi¤i ürünleriyle Are- telekomünikasyon sektörü büyüklü-
na’n›n 7000 üyelik da¤›t›m a¤›na ulaflacak. ¤ünün 16 milyar dolar, ödenen y›ll›k Yusuf
COMODO’nun Kurucusu ve CEO’su Melih Ab- verginin 14 milyar dolar oldu¤una Ata
Ar›ak
dulhayo¤lu, “COMODO olarak bu alanda Anka- dikkat çekerek, sektörün 2008’den bu
ra ve ‹stanbul’da kurdu¤umuz Ar-Ge merkezle- yana dolar baz›nda büyümedi¤ini ve
rinde kendi teknolojik ürünlerini gelifltiren, bi- kârl›l›klar›n düfltü¤ünü belirtti. Yay›nlanan rapor-
reylerin ve kurumlar›n uçtan uca tüm güvenlik da, sektör üzerindeki maliyet yükü azalt›lmad›¤› ve
ihtiyaçlar›n› karfl›layan bir firmay›z. Bu kap- alternatif iflletmecilerin önünün aç›larak rekabet
samda en yayg›n teknoloji da¤›t›c›s› Arena ile art›r›lmad›¤› sürece telekomünikasyon sektörü-
distribütörlük için el s›k›flt›k" diye konufltu. nün büyümesinin mümkün olmad›¤› dile getirildi.
Arena Genel Müdürü Okay Nas›r ise Arena'n›n Ar›ak, “2013 y›l›nda sektörden devlete kazand›r›lan
yeni yönetim modeli Value ekosisteminin sa¤- paran›n yaklafl›k 14.6 milyar dolar gibi muazzam
lad›¤› güven ve katmade¤erin, Arena'n›n tercih bir rakam oldu¤una flaflk›nl›k içerisinde tan›kl›k
edilme sebebini art›rd›¤›n› belirterek: “Yüzde ettik. Neredeyse sektörün kendi büyüklü¤ü kadar
80'i mühendislerden oluflan uzman kadromuz bir miktar para devlete aktar›l›yor. Bu mali yükü
ile COMODO markas› özelinde de Arena Value azaltt›¤›m›z› düflündü¤ümüzde, sektörün büyüme
olarak katmade¤erli bir hizmet sa¤lamaya de- h›z›n› ne kadar etkileyece¤ini dikkate almam›z ge-
vam edece¤iz." rekiyor” ifadelerini kulland›.
Haziran 2015 KobiEfor 131