Page 131 - KobiEfor_Haziran_2015
P. 131

fiirketleri insan kapitali kurtar›r

            “‹nsan Kapitali, bir kurumun entelektüel güç ve
          farkl›l›¤›n› yaratan insan sermayesine verilen isimdir.
          ‹nsan Kapitali, bir kurumun en önemli sektörel sila-
          h›d›r, yarat›c› üretim ve sat›fl çözümleri, inovatif fikir-
          ler ve stratejiler insan zihin ve beyninin ürünleridir.        Nazl› Eda Yavuz
          Bu  anlamda kurumlar insanlar›na yat›r›m yap›lan,
          de¤erlendirilen, gelifltirilen ve taklit edilemez hale  al›nan hizmetlerin ekonomik geri dönüflleri olmaz”
          getirilmeye çal›fl›lan bir sermaye gözü ile bakt›klar›  diyor.
          sürece sürdürelebilir baflar›y› elde edebilirler.” Yu-  Dan›flmanl›k ve e¤itim süreçlerinde önceli¤i her
          kar›daki ifadeler ‹nsan Kapitali Yönetimi ve De¤iflim  zaman ihtiyaç analizisine ve farkl›l›klar›n do¤ru yöne-
          Yönetimi Uzman›, Sertifikal› Birkman Dan›flman› ve  tilmesine verdi¤ini aktar›yor. Yavuz flu noktaya dikkat
          Yönetici/Lider Koçu Nazl› Eda Yavuz’a ait. Yavuz, ku-  çekiyor: “Çünkü sundu¤umuz hizmetin baflar›s› için
          rumlar›n elindeki bu entelektüel sermayeyi nas›l yö-  öncelikle bizden dan›flmanl›k bekleyen kurum veya
          nettiklerini anlatan stratejilerin bütününe ise Kapita-  bireylerin gerçek ihtiyaçlar›n›, eksikliklerini, geliflim
          li Yönetimi denildi¤ini anlat›yor.              alanlar›n›, güçlü yanlar›n›, iç dinamiklerini, iliflkisel
            Peki ‹nsan Kapitaline yat›r›m yapman›n do¤ru yol-  ihtiyaçlar›n› ve onlar› farkl› k›lan yanlar›n› bilmemiz
          lar› nelerdir? Yavuz, “Öncelik kendinize flu sorular›  gerekiyor.” Yavuz, ihtiyaç analizini yaparken Birkman
          sorman›z gerekir ‘Bu e¤itim bana ve çal›flanlar›ma  Metodu’nu kulland›¤›n› paylaflarak, “Birkman Meto-
          ne kazand›rd›?’, Turnover seviyemiz ald›¤›m›z dan›fl-  du bize bir organizasyonel harita ve ihtiyaç analizi su-
          manl›klar ile ne kadar düfltü?, Geçen sene ald›¤›m›z  nuyor, fakl›l›klar›m›z› avantaja çevirebilecek ideal ça-
          e¤itimlerde ö¤rendiklerimizi pratik çal›flma ortam›n-  l›flma ortam›n› tan›ml›yor. Bu sayede 30dk da online
          da ne kadar kulland›k?’ E¤er bu sorulara cevab›n›z  olarak uygulanabilen bir test ile günlerce süren As-
          olumlu de¤ilse do¤ru flekilde yat›r›m yapm›yorsunuz  sessment Center çal›flmalar›, mülakat ve anket de-
          demektir” diye konufluyor. Yavuz, ‹nsan Kapitali’ne  ¤erlendirmelerinden al›nan›n kat be kat fazlas› veri-
          do¤ru yat›r›m›n, ihtiyaç ve eksiklikleri analiz etmekle  ye ve ayr›ca en önemlisi motivasyonel ihtiyaçlara çok
          bafllad›¤›n›n alt›n› çizerek “‹htiyaç analizi yap›lmadan  k›sa bir sürece ulaflabiliyoruz.”


                               COMODO Arena                TELKODER: “Sektör
                               ile anlaflt›                 16 milyar dolar, ödenen
                                                           vergi 14 milyar dolar”
             Teknoloji Da¤›t›c›s› Arena, siber güvenlik çö-
           zümleri gelifltiricisi COMODO ile  distribütörlük
           konusundaki iflbirliklerini duyurdu. COMODO bu     TELKODER, “2014 Y›l› Telekomü-
           anlaflma ile COMODO Internet Security, Korugan   nikasyon Sektörü Düzenlemelerine
           Unified Threat Management, Mobil Cihaz Yöneti-  Yönelik De¤erlendirmeler Raporu”nu
           mi, COMODO Korumail, COMODO End Point Se-       yay›nlad›. TELKODER Yönetim Kurulu
           curity Manager ve Securebox gibi bireylere ve   Baflkan› Yusuf Ata Ar›ak, Türkiye’de
           kurumlara yönelik gelifltirdi¤i ürünleriyle Are-  telekomünikasyon sektörü büyüklü-
           na’n›n 7000 üyelik da¤›t›m a¤›na ulaflacak.      ¤ünün 16 milyar dolar, ödenen y›ll›k  Yusuf
             COMODO’nun Kurucusu ve CEO’su Melih Ab-       verginin 14 milyar dolar oldu¤una  Ata
                                                                                              Ar›ak
           dulhayo¤lu, “COMODO olarak bu alanda Anka-      dikkat çekerek, sektörün 2008’den bu
           ra ve ‹stanbul’da kurdu¤umuz Ar-Ge merkezle-    yana dolar baz›nda büyümedi¤ini ve
           rinde kendi teknolojik ürünlerini gelifltiren, bi-  kârl›l›klar›n düfltü¤ünü belirtti. Yay›nlanan rapor-
           reylerin ve kurumlar›n uçtan uca tüm güvenlik   da, sektör üzerindeki maliyet yükü azalt›lmad›¤› ve
           ihtiyaçlar›n› karfl›layan bir firmay›z. Bu kap-  alternatif iflletmecilerin önünün aç›larak rekabet
           samda en yayg›n teknoloji da¤›t›c›s› Arena ile  art›r›lmad›¤› sürece telekomünikasyon sektörü-
           distribütörlük için el s›k›flt›k" diye konufltu.  nün büyümesinin mümkün olmad›¤› dile getirildi.
           Arena Genel Müdürü Okay Nas›r ise Arena'n›n     Ar›ak, “2013 y›l›nda sektörden devlete kazand›r›lan
           yeni yönetim modeli Value ekosisteminin sa¤-    paran›n yaklafl›k 14.6 milyar dolar gibi muazzam
           lad›¤› güven ve katmade¤erin, Arena'n›n tercih  bir rakam oldu¤una flaflk›nl›k içerisinde tan›kl›k
           edilme sebebini art›rd›¤›n› belirterek: “Yüzde  ettik. Neredeyse sektörün kendi büyüklü¤ü kadar
           80'i mühendislerden oluflan uzman kadromuz       bir miktar para devlete aktar›l›yor. Bu mali yükü
           ile COMODO markas› özelinde de Arena Value      azaltt›¤›m›z› düflündü¤ümüzde, sektörün büyüme
           olarak katmade¤erli bir hizmet sa¤lamaya de-    h›z›n› ne kadar etkileyece¤ini dikkate almam›z ge-
           vam edece¤iz."                                  rekiyor” ifadelerini kulland›.


                                                                                   Haziran 2015 KobiEfor 131
   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136