Page 128 - KobiEfor_Haziran_2015
P. 128

REEL SEKTÖR

                                                                          Bendevi
                                                                        Palandöken
          “Kaçakla mücadelede
          tam yol ileri”

            Türkiye Esnaf ve Sanatkarlar› Konfederasyonu  m›z ve vatandafl›m›z kazan›r.”
          (TESK), milyarlarca liral›k kayba sebep olan kaçak  TESK’in bilinçlendirme kampanyalar›yla mücade-
          ürün ticareti ile mücadele için yeni bir kampanya  leye destek oldu¤unu belirten Palandöken, kaçak
          bafllat›yor. TESK’in, yurt genelinde 140 bin peraken-  seviyesinin düflmeye bafllad›¤›n›, 2015’te kaçak siga-
          deci esnaf›yla birlikte yürütece¤i ‘Dikkat, Bilmedi¤in  ra oran›n›n yüzde 20’den 16.4’e geriledi¤ini, bunun
          Gerçekler Var!’ kampanyas› ile kamuoyu nezdinde  da y›ll›k 1.5 milyar lira ek vergi kayna¤› sa¤lad›¤›n›
          fark›ndal›k yarat›lmas› ve vatandafllar›n, bilinmez-  kaydetti.
          lerle dolu kaçak ürünlerden uzak tutulmas› amaçla-  Palandöken, kampanya kapsam›nda hayata geçi-
          n›yor. TESK Genel Baflkan› Bendevi Palandöken, ka-  rilecek çal›flmalara da de¤indi: “Türkiye genelinde
          çak ve sahte ürün ticaretinin endifle verici boyutta ol-  140 bin perakende sat›fl noktas›na da¤›taca¤›m›z
          du¤una dikkat çekti: “Her y›l kaçak akaryak›t ve ka-  poster, broflür ve di¤er kampanya malzemeleri yar-
          çak sigara milyarlarca lira ÖTV geliri kayb›na sebep  d›m›yla kaçak ürünler hakk›ndaki fark›ndal›¤› art›ra-
          olurken, binlerce ton kaçak çay ve g›da mamulü de  ca¤›z. ‹stanbul, Ankara, ‹zmir, Antalya, Gaziantep gi-
          kamu sa¤l›¤›n› tehdit etmekte. Örne¤in; akaryak›t  bi kaçak ürün ticaretinin yüksek oldu¤u flehirleri-
          kaçakç›l›¤› 2 Bo¤az Köprüsü, kaçak sigara ise 24  mizde kullanaca¤›m›z sokak afiflleri ile vatandafllar›-
          uluslararas› havaliman›na denk geliyor. Kaçakç›l›¤›  m›za, kamu sa¤l›¤›n› da tehdit eden bu tehlikeden
          önleyebilirsek; Türkiye ekonomisi güçlenir, esnaf›-  uzak durmalar› gerekti¤ini hat›rlataca¤›z.”


                       Ankaral› genç giriflimciler ödüllendirildi

                         Bilkent Cyberpark taraf›ndan her y›l yap›lmakta olan genç proje sahipleriyle yat›r›mc›-
                       lar› biraraya getiren START-UP Zirvesi’nin 8. si gerçekleflti. BlaBlaCar'›n Türkiye CEO'su
                       Esin ‹mer, fikrin bulufl ve flirketin kurulufl sürecini anlatarak, BlaBlaCar'›n flu an ki bafla-
                       r›s›n› aktard›. Connected2me giriflimcisi Ozan Yerli, Galata Angels yat›r›mc›s› Ömer Akar-
                       ca ve Melek Yat›r›mc› Nam›k Kural'›n konuflmac›l›¤›n› yapt›¤› panelde günümüz giriflimci-
                       lerinin avantaj-dezavantajlar› ve yat›r›mc›lar›n giriflimcilere bak›fl aç›lar›na de¤inildi. Pro-
                       je sunumlar›ndan sonra jürinin seçti¤i ilk 2 ve Pay-U Özel Ödülü’nün sahibi aç›kland›; Kul-
                       lan›c›lar›n› günlük moduna göre ilgi çekecek çeflitli aktivitelere yönlendiren bir uygulama
                       ile 1.lik ödülüne lay›k görülen 'Qenture', Bilkent Cyberpark'ta 6 ay ücretsiz kuluçka ofisi,
                       1 y›l boyunca mali dan›flmanl›k hizmeti ve Cyberpark uzmanlar›ndan mentörlük deste¤i
                       ald›. 2.lik ödülünü ise staj arayan ö¤rencilerin sorununu çözmek üzere yola ç›kan 'sta-
                       j›m.net' ald›. PayU Özel Ödülü’nü ise vize ve final dönemlerinde ders notu arayan ö¤ren-
                       cilere online ders notu bulma imkan› sunan 'Binotumvar'›n oldu.



          Bosch, Türkiye’de büyümeye devam ediyor

            Geçti¤imiz y›l toplam sat›fllar›n› yüzde 10 art›ra-
          rak cirosunu 1.68 milyar Avro’ya yükselten Bosch
          Türkiye’nin, ihracat rakam› ise 1 milyar 22 milyon
          Avro oldu. Bosch, Türkiye’nin en fazla ihracat yapan
          ilk 10 flirketi aras›nda yeral›rken ülke toplam ihra-
          cat›n›n yüzde 1’ini karfl›lad›. Türkiye pazar›ndaki sa-
          t›fllar›n› da giderek art›ran Bosch, iç pazarda 2014              olan güvenimiz tam; bu ülkenin
          y›l›nda toplam 514 milyon Avro’luk sat›fl hacmine                 potansiyeline inan›yor ve bura-
          ulaflt›. Bu y›l BSH Ev Aletleri flirketinin de yüzde 100           da büyümeye devam ediyoruz.
          Bosch bünyesine kat›lmas›yla toplam istihdam› Tür-               43 y›lda 2 milyar Avro’nun üze-
          kiye’de yaklafl›k 15 bin kifliye ulaflan flirket, çal›flan            rinde yat›r›m yapt›¤›m›z Türki-
          say›s› bak›m›ndan dünyada Almanya, Çin, Hindistan   Steven Young  ye’de, geçen y›l 135 milyon Avro
          ve Amerika’dan sonra beflinci, Avrupa’da ise Al-                  yat›r›m gerçeklefltirdik. 2015 y›-
          manya’dan sonra ikinci s›rada yeral›yor.                         l›nda da yine 200 milyon Av-
            Bosch Türkiye, bu y›l 100’den fazla üniversite me-  ro’luk bir yat›r›m planl›yoruz” diye konufltu. Bosch,
          zununa istihdam yaratmay› hedefliyor. Bosch Türki-  200 milyon Avro civar›ndaki yat›r›m›n önemli bir k›s-
          ye ve Ortado¤u Baflkan› Steven Young, “Türkiye’ye  m›n› Bursa’da gerçeklefltirmeyi planl›yor.
          128 KobiEfor Haziran 2015
   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133