Page 117 - KobiEfor_Haziran_2015
P. 117

OSB’ler ayakkab›ya
                                                 yer açs›n

                                                                      ‹thal ayak-
                                                                    kab›ya yüzde
                                                                    50’ye kadar ek ver-
                                                                    gi uygulamas›, ayakkab›c›l›k
                                                                    sektöründe meyvelerini ve-
                                                                    riyor. Özellikle Çin’de yat›-
                                                                    r›m› bulunan yerli üretici-
                                                                    ler bu avantajdan ya-
          13 OSB’li Tekirda¤’›n                   Mehmet Büyükekfli  rarlanmak ama-
                                                                    c›yla Türkiye’ye
          gözü ticarette                                            dönüyor. Bu ba¤-
                                                 lamda OSB’lerden yer talebi yo¤unlafl›yor.
                         Sanayi sektöründe 13      AYMAKOOP  (Ayakkab› Malzemeciler Kooperatifi) Yönetim
                       OSB’si ile öne ç›kan Te-  Kurulu Baflkan› Murat Göl ise “Milyonlarca çift ayakkab› tale-
                       kirda¤, ticaret alan›nda  bi sektöre ya¤d›. Sektör talebe yetiflmek için kapasite kulla-
                       da söz sahibi olmak isti-  n›m›n› ve istihdam›n› art›rd›. Birçok firma tesis yat›r›m› için
                       yor. Tekirda¤ Ticaret ve  harekete geçti. ‹thalat yüzde 40 darald›” dedi.
                       Sanayi Odas› (TTSO) Yö-     Ziylan ortaklar›ndan Mehmet Büyükekfli, flirket olarak
                       netim Kurulu Baflkan›      fianl›urfa’da ayakkab› imalat› için OSB’de yeni bir yat›r›m ya-
                       Cengiz Günay bu konuda    pacaklar›n› dile getirdi.
           Cengiz Günay
                       flunlar› söyledi:  “1925 y›-
                       l›nda Tekirda¤ Bat› Trak-
          ya’n›n ticaret merkeziydi. O zaman kent-  TOSB’da Re-KOB‹’ler
          te 35 yabanc› ülkenin ticaret atefleli¤i bu-
          lunuyordu. Tekirda¤ eski kimli¤ini geri  42 farkl› ülkede faaliyet gösteren Interactive Advertising Bu-
          kazanmak için bir aray›fl içinde. Kentin  reau'nun Türkiye Merkezi IAB Türkiye, KOB‹'lerin interneti da-
          flu anki durumunu kabullenmek istemi-   ha verimli kullanmas› için gelifltirdi¤i re-KOB‹ (Rekabetçi Kobi)
          yoruz. Tekirda¤’da üretim, tar›m, lojistik  Uzaktan E¤itim Platformu'nu hayata geçirmeye haz›rlan›yor.
          ve hizmet sektörleri üzerinden incelene-  Proje kapsam›nda tasarlanan "‹nternetle Güçlü KOB‹" seminer
          bilir. 13 OSB’mizden 12’si faal, biri ise  dizisinin üçüncüsü, Gebze'de, TOSB Otomotiv Yan Sanayi ‹htisas
          mahkeme sürecinde. Avrupa Serbest      Organize Sanayi Bölgesi, Bölge Müdürlük Binas›'nda düzenlen-
          Bölgesi’ne de sahibiz. Mevcut sanayi böl-  di. Seminer kat›l›mc›lar› Re-KOB‹ uzaktan e¤itim platformun-
          gelerinde fiziki yap›lanma yüzde 50 sevi-  dan ücretsiz olarak faydalanabilecek.
          yelerinde. Bin 700 sanayi sicil kayd›na  Türkiye'nin Dijital Foto¤raf›, Dijital Medyada Reklam ve
          kay›tl› üretim yapan fabrikam›z var.   Medya Planlamas›, Video Reklamc›l›¤› ve ‹nsan Kaynaklar›
          OSB’lerde cam, metal, tekstil, deri, elek-  Yönetimi gibi konular›n yerald›¤› seminerin son bölümünde
          trik, elektronik, makina ya¤ sanayi, ilaç  ise baflar› hikayeleri paylafl›ld›. Ayr›ca IAB Türkiye'nin haz›r-
          sektörleri önplana ç›k›yor. Ya¤, un ve  l›klar›n› tamamlad›¤› ve KOB‹'lere yönelik uzaktan e¤itim
          yem üreten fabrikalar›m›z da var.”     platformu olarak tasarlanan re-KOB‹ Program› ile ilgili bilgi-
            Lojistik sektörü için tüm enstrüman-  ler verildi. IAB Türkiye taraf›ndan haz›rlanan Re-KOB‹ E¤itim
          lara sahip olduklar›n› kaydeden Günay,  Platformu ile küçük ve orta ölçekli iflletmelerin internetin
          “Duble karayolu, trenyolu, Çorlu’da ha-  imkanlar›n› kullanarak markalaflmas›na, ulusal ve uluslara-
          vaalan›, 135 kilometrelik k›y› fleridi ve 3  ras› pazarlardaki rekabet gücünü artt›rmas›na katk› sa¤lan-
          d›fl ticaret liman›m›z var. Avrupa’n›n ilk  mas› hedefleniyor.
          10 liman› aras›na girecek Asyaport’un    Ogilvy, Local Time, Waytosay ve WebTV taraf›ndan destek-
          May›s ay›nda k›smen aç›lmas› planlan›-  lenen e¤itim program› internet üzerinden yay›nlanacak 12
          yor. Büyük potansiyeline ra¤men ken-   adet videodan olufluyor. Seminerlerin Bursa, Denizli, Eskifle-
          tin; firmalar›n mevzuatla ilgili yaflad›¤›  hir, Gaziantep, ‹zmir ve Konya'da devam etmesi planlan›yor.
          aksakl›klar, nitelikli eleman yetersizli¤i
          gibi pek çok s›k›nt›s› da var. Merkezi ve
          yerel idare ile yaflanan sorunlar sanayi-
          cilerin sorunlar›n› do¤ru aktarmas›n›n
          da önüne geçiyor. Bu durum kentin ge-
          liflimini de olumsuz yönde etkiliyor” diye
          konufltu.
                                                                                   Haziran 2015 KobiEfor 117
   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122