Page 59 - KobiEfor_Ocak_2015
P. 59

miz, üreten ülke konumundan tasarlayan ülke afla-
           mas›na geçifl döneminde. Bugünün inovasyonu, ya-
           r›n›n müteahhididir” diye konufltu.

                               Hedef 30 bin kifli
                               T‹M Baflkan› Mehmet Büyü-
                             kekfli, Türkiye’nin rekabetçi
                             kalarak büyümesi ve toplum-
                             sal refah› art›rmas› için ino-
                             vasyonun ana unsur oldu¤una
                             dikkat çekti. Üç y›ldan bu yana  Arçelik’ten 12 milyar TL ciro
                             düzenledikleri Türkiye ‹novas-   Koç Holding A.fi. Dayan›kl› Tüketim
                             yon Haftas›’nda sanayi ile aka-  Grubu Baflkan› ve Arçelik Genel Müdü-
                             demiyi, yarat›c›l›kla tutkuyu,  rü Levent Çak›ro¤lu da Arçelik’in 25 bin
           tecrübeyle vizyonu biraraya getirdiklerini, ilk y›l 15  çal›flan› ile 6 k›tadaki 130’dan fazla ül-
           bin, ikinci y›l 27 bin kiflinin kat›l›mc› oldu¤unu söy-  kede ürün ve hizmet sundu¤unu belirt-
           leyen Büyükekfli, bu y›l hedeflerinin 30 bin kifliye  ti. Çak›ro¤lu, Ar-Ge’ye verdikleri önem
           ulaflmak oldu¤unu belirtti. Türkiye’nin 2023 hedef-  sayesinde beyaz eflya pazar›n›n yar›s›na
           lerine ulaflmas› için her y›l ortalama yüzde 10’un  denk gelen co¤rafyada son befl y›lda 2.
           üzerinde ihracat art›fl› sa¤lamas› gerekti¤ini vur-  s›raya yükseldiklerini söyledi.
           gulayan Büyükekfli, inovasyonun bu noktada ülke
           stratejisi boyutunda da büyük önem kazand›¤›n› di-  TEB ve T‹M, Giriflim Evleri
           le getirdi.                                        TEB Genel Müdürü Ümit Leblebici,
                                                            Ataflehir’deki TEB Giriflim Evi, T‹M ile
                                Hollanda–Türkiye            ortaklafla hayata geçirdikleri Gaziantep
                                iflbirli¤i                   T‹M TEB Giriflim Evi ve teknokentlerden
                                Hollanda Kraliyet Büyükel-  video konferans ile canl› ba¤lant› kurdu.
                             çisi Ron Keller, aç›l›flta yapt›¤›  Proje ile giriflimcilere ücretsiz dan›fl-
                             konuflmada ad› inovasyonla      manl›k hizmeti ve bilgi deste¤i sa¤lan-
                             an›lan bir ülke olarak Türkiye  d›¤›na dikkat çeken Leblebici, “Mevla-
                             ‹novasyon Haftas›’n›n partneri  na’n›n bir sözü var; ‘Yola ç›karsan›z, yol
                             olmaktan mutluluk duydukla-    size görünür.’ Giriflimcilerimizin ihtiyaç duydu¤u eko
                             r›n› ve gelecek y›l tekrar bu-  sistemi yaratmak ve onlar›n ç›kt›¤› yolda onlar›n viz-
                             luflmak istediklerini söyledi.  yonu olmak bizim için önem tafl›yor” dedi. Dünya
           Konuflmas›nda Türkiye’nin 2023 hedeflerini takdir  ekonomilerinin en büyük probleminin verimli çal›fl-
           ettiklerine de¤inen Keller, bunun sadece rakamsal  mamak oldu¤unu söyleyen Leblebici, “‹hracatta ye-
           bir ihracat hedefi olmad›¤›n›, ayn› zamanda küre-  nilikçi ürünlerimizle dünyada gurur duydu¤umuz ifl-
           sel ve güçlü bir ekonomi olma yolunda stratejiler  ler yapmam›z gerekiyor. TEB de giriflimcilerimizi
           bar›nd›rd›¤›n› kaydetti.                         destekleyen en büyük marka” dedi.


                                                                            ‹novalig Ödülleri:

                                                                      l "‹novasyon Stratejisi" kategorisin-
                                                                      de: 1. Arçelik, 2. Tofafl, 3. Proc-
                                                                      ter&Gamble
                                                                      l "‹novasyon Organizasyonu ve Kül-
                                                                      türü" kategorisinde: 1. ‹nci Akü, 2.
                                                                      Heksagon Mühendislik, 3. BASF
                                                                      Kimya
                                                                      l "‹novasyon Döngüsü" kategorisin-
                                                                      de: 1. Vestel Elektronik, 2. Çilek Mo-
                                                                      bilya, 3. Denizbank
                                                                      l "‹novasyon Kaynaklar›" kategori-
                                                                      sinde: 1. TEB, 2. Mir Ar-Ge, 3. Brisa
                                                                      l "‹novasyon Sonuçlar›" kategorisin-
                                                                      de: 1. Labris Networks, 2. Triodor Ya-
                                                                      z›l›m, 3. Nanovak Ar-Ge.

                                                                                       Ocak 2015 KobiEfor 59
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64