Page 59 - KobiEfor_Ocak_2015
P. 59
miz, üreten ülke konumundan tasarlayan ülke afla-
mas›na geçifl döneminde. Bugünün inovasyonu, ya-
r›n›n müteahhididir” diye konufltu.
Hedef 30 bin kifli
T‹M Baflkan› Mehmet Büyü-
kekfli, Türkiye’nin rekabetçi
kalarak büyümesi ve toplum-
sal refah› art›rmas› için ino-
vasyonun ana unsur oldu¤una
dikkat çekti. Üç y›ldan bu yana Arçelik’ten 12 milyar TL ciro
düzenledikleri Türkiye ‹novas- Koç Holding A.fi. Dayan›kl› Tüketim
yon Haftas›’nda sanayi ile aka- Grubu Baflkan› ve Arçelik Genel Müdü-
demiyi, yarat›c›l›kla tutkuyu, rü Levent Çak›ro¤lu da Arçelik’in 25 bin
tecrübeyle vizyonu biraraya getirdiklerini, ilk y›l 15 çal›flan› ile 6 k›tadaki 130’dan fazla ül-
bin, ikinci y›l 27 bin kiflinin kat›l›mc› oldu¤unu söy- kede ürün ve hizmet sundu¤unu belirt-
leyen Büyükekfli, bu y›l hedeflerinin 30 bin kifliye ti. Çak›ro¤lu, Ar-Ge’ye verdikleri önem
ulaflmak oldu¤unu belirtti. Türkiye’nin 2023 hedef- sayesinde beyaz eflya pazar›n›n yar›s›na
lerine ulaflmas› için her y›l ortalama yüzde 10’un denk gelen co¤rafyada son befl y›lda 2.
üzerinde ihracat art›fl› sa¤lamas› gerekti¤ini vur- s›raya yükseldiklerini söyledi.
gulayan Büyükekfli, inovasyonun bu noktada ülke
stratejisi boyutunda da büyük önem kazand›¤›n› di- TEB ve T‹M, Giriflim Evleri
le getirdi. TEB Genel Müdürü Ümit Leblebici,
Ataflehir’deki TEB Giriflim Evi, T‹M ile
Hollanda–Türkiye ortaklafla hayata geçirdikleri Gaziantep
iflbirli¤i T‹M TEB Giriflim Evi ve teknokentlerden
Hollanda Kraliyet Büyükel- video konferans ile canl› ba¤lant› kurdu.
çisi Ron Keller, aç›l›flta yapt›¤› Proje ile giriflimcilere ücretsiz dan›fl-
konuflmada ad› inovasyonla manl›k hizmeti ve bilgi deste¤i sa¤lan-
an›lan bir ülke olarak Türkiye d›¤›na dikkat çeken Leblebici, “Mevla-
‹novasyon Haftas›’n›n partneri na’n›n bir sözü var; ‘Yola ç›karsan›z, yol
olmaktan mutluluk duydukla- size görünür.’ Giriflimcilerimizin ihtiyaç duydu¤u eko
r›n› ve gelecek y›l tekrar bu- sistemi yaratmak ve onlar›n ç›kt›¤› yolda onlar›n viz-
luflmak istediklerini söyledi. yonu olmak bizim için önem tafl›yor” dedi. Dünya
Konuflmas›nda Türkiye’nin 2023 hedeflerini takdir ekonomilerinin en büyük probleminin verimli çal›fl-
ettiklerine de¤inen Keller, bunun sadece rakamsal mamak oldu¤unu söyleyen Leblebici, “‹hracatta ye-
bir ihracat hedefi olmad›¤›n›, ayn› zamanda küre- nilikçi ürünlerimizle dünyada gurur duydu¤umuz ifl-
sel ve güçlü bir ekonomi olma yolunda stratejiler ler yapmam›z gerekiyor. TEB de giriflimcilerimizi
bar›nd›rd›¤›n› kaydetti. destekleyen en büyük marka” dedi.
‹novalig Ödülleri:
l "‹novasyon Stratejisi" kategorisin-
de: 1. Arçelik, 2. Tofafl, 3. Proc-
ter&Gamble
l "‹novasyon Organizasyonu ve Kül-
türü" kategorisinde: 1. ‹nci Akü, 2.
Heksagon Mühendislik, 3. BASF
Kimya
l "‹novasyon Döngüsü" kategorisin-
de: 1. Vestel Elektronik, 2. Çilek Mo-
bilya, 3. Denizbank
l "‹novasyon Kaynaklar›" kategori-
sinde: 1. TEB, 2. Mir Ar-Ge, 3. Brisa
l "‹novasyon Sonuçlar›" kategorisin-
de: 1. Labris Networks, 2. Triodor Ya-
z›l›m, 3. Nanovak Ar-Ge.
Ocak 2015 KobiEfor 59