Page 72 - KobiEfor_Kasim_2014
P. 72
görece¤iz. Önümüzdeki dönemde sizler de o sek- bölgesel ve küresel öne-
töre girerek, Türkiye’nin geliflmesine, kalk›nmas›- mini art›rarak, bir lojistik
na katk› sa¤layacaks›n›z.” üs olma hedefini de per-
“‹stanbul’un trafik problemini çözece¤iz”: Gün- çinleyecek.”
de yaklafl›k 1.5 milyon kiflinin Asya yakas›ndan Av- Bahç›van, ‹stanbul’da
rupa yakas›na veya Avrupa yakas›ndan Asya yakas›- trafik sorununun çözü-
na geçti¤ini hat›rlatan Elvan, Bo¤aziçi Köprüsü, Fa- müne daha fazla önem
tih Sultan Mehmet Köprüsü ve Marmaray’›n kapasi- verilmesi gerekti¤ini ve
tesinin ihtiyac› karfl›layabilecek düzeyde olmad›¤›n› yaflanan önemli sorun-
ifade etti ve trafi¤in rahatlat›lmas› için yap›lacak lardan birinin otoyol gi-
projeleri s›ralad›: “Avrasya Tüneli’ni yap›yoruz. Las- Erdal Bahç›van flelerinde yaflanan yo-
tik tekerlekli araçlar›m›zla Asya’dan Avrupa, Avru- ¤unluk oldu¤unu dile
pa’dan Asya’ya geçifli mümkün olacak. H›zla ilerli- getirdi: “Bu soruna bir
yor. Kuzey Marmara Otoyolu çal›flmalar›m›z baflla- çözüm olarak gifleler kald›r›lmal› veya flehrin d›fl›-
d›. Bunun bir devam› Sakarya'dan Kurtköy'e kadar na tafl›nmal›d›r.” Bahç›van ayr›ca ulafl›mda d›fla
olan kesimde mevcut otobana paralel bir otoyol ba¤›ml› olmaktan kurtularak yerli girdi katk›s›n›
projemiz var. Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerin- art›rman›n ekonomi ve sanayi için büyük önem ta-
den Tekirda¤ K›nal›’ya kadar uzanan, bu otoyolun fl›d›¤›na dikkat çekti: “Gelecek 15 y›l içinde sadece
devam› var. Çok k›sa sürede bu iki otoyol projemizin metro-tramvay vagonu ihtiyac› bile yaklafl›k 20
ihalesine ç›kaca¤›z. Karayolu aç›s›ndan bir nebze de milyar dolar olacak. ‹hracat imkanlar› da de¤er-
olsa ‹stanbul trafi¤ini rahatlatm›fl olaca¤›z.” lendirildi¤inde bu alanda büyük bir potansiyel ol-
OSB’lerin ve üretim merkezlerinin denizlere du¤u aç›kça görülüyor. Baflta ‹stanbul olmak üze-
aç›lmas› sa¤lanmal›: ‹SO Yönetim Kurulu Baflkan› re birçok flehrimizde h›zla yayg›nlaflmakta olan
Erdal Bahç›van, dünya nüfusunun 7 milyar kifliye, rayl› ulafl›m projelerinin ihalelerinde ülkemizde
ekonomik büyüklü¤ün y›ll›k 70 trilyon dola- üretilen ürünlerin tercih edilmesi sanayi-
ra ulaflt›¤› günümüzde haberleflme ve Bahç›van: mizin geliflmesine çok büyük katk›larda
ulaflt›rman›n ekonominin en temel bulunacak.”
unsurlar›ndan birisi oldu¤unu söyle- “Sanayinin Bütçe performans›n›n ve bankac›-
di. Türkiye’de son y›llarda Marma- demiryollar›ndan l›k sektörünün istikrar› sevindirici:
ray, üçüncü Bo¤az Köprüsü ve Ku- faydalanmas› için üretimin Bahç›van, Türkiye’nin iflsizlik, enf-
zey Marmara Otoyolu gibi projeler- yap›ld›¤› yerlere ara lasyon ve cari aç›k sorununun çözü-
le tafl›mac›l›kta önemli mesafeler demiryolu ba¤lant›lar› müne önem vermesi gerekti¤ini,
kaydedildi¤ini belirten Bahç›van, kurulmas› ve limanlara bütçe performans› ve bankac›l›k
ekonomik katmade¤er oluflturmak sektörü göstergelerinin istikrarl› ol-
için Organize Sanayi Bölgeleri’ne ulafl›m›n sa¤lanmas› mas›n›n ise sevindirici oldu¤unu kay-
(OSB’lere) ve üretim merkezlerine yö- gerekiyor.” detti: “Petrol fiyatlar›ndaki düflüfl bizim
nelik kombine tafl›mac›l›k sistemini ge- gibi petrol üreticisi olmayan ülkeler için
lifltirecek yasal ve idari düzenlemelerin aci- son derece sevindirici. Bu düflüfl toplam
len yap›lmas› gerekti¤ini vurgulad›. enerji faturam›z› olumlu etkilemenin yan›s›ra akar-
Bahç›van, “Sanayinin demiryollar›ndan fayda- yak›t kullan›m›n›n yo¤un oldu¤u ulaflt›rma ve lojis-
lanmas› için üretimin yap›ld›¤› yerlere ara de- tik sektörünü de rahatlatacak. Genel tabloda ise
miryolu ba¤lant›lar› kurulmas› ve limanlara ulafl›- büyüme yavafllarken enflasyon ve cari aç›k yüksek
m›n sa¤lanmas› gerekiyor. Bu sayede tafl›nacak düzeylerde seyrediyor. Bu da geçti¤imiz 10 y›ll›k
yük ve iflgücü miktar› artacak, ihracat ve üretim dönemde elveriflli d›fl koflullar›n katk›s›yla parlak
noktalar› birbirine ba¤lanacak, sanayici için daha bir büyüme performans› gösteren Türkiye ekono-
ucuz bir tafl›ma sistemi kurulacak. ‹stanbul-Trak- misinin, son derece h›zl› de¤iflen küresel ortamda
ya h›zl› tren hatt›n›n kurulmas› da nitelikli iflgücü- dinamik ve dirençli bir ekonomi olarak ayakta kala-
nün tafl›nmas› olmak üzere bölge sanayisi için çok bilmesi için yeni bir büyüme hikayesi yaratmas› ge-
önemli” dedi. rekti¤ini aç›kça ortaya koyuyor. Yeni hikaye verim-
Ulafl›m yat›r›mlar›, ‹stanbul’un lojistik üs ol- lilik ve teknolojiye yönelerek yap›sal reformlar› h›z-
mas› için gerekli: Bahç›van, Bakanl›¤›n yurtd›fl› la hayata geçirmeye ba¤l›. Önümüzde seçim var.
ba¤lant›l› Ro-Ro seferlerini, deniz ticaret filosunu Böyle bir ortamda bu reformlara odaklanmak çok
büyütmesini, yeni liman yat›r›mlar›n›, gemi sana- zor. ‹flte bu noktada, geçti¤imiz günlerde aç›klanan
yinde gerçeklefltirdi¤i ilerlemeleri çok önemli bul- 2015-2017 Orta Vadeli Program› çok önemli. Büyük
duklar›n› da aktard›: “Yeni liman yat›r›mlar› devam ölçüde ifl dünyas›n›n beklentileriyle örtüflen ve ön-
etmeli, mevcutlar›n verimlili¤i ve kapasiteleri art›- celikli dönüflüm programlar› çerçevesinde haz›rla-
r›lmal›. Limanlar›m›zdaki altyap› yetersizlikleri gi- nan eylem planlar›n›n, programda da ifade edildi¤i
derilerek dünya ölçe¤inde marka limanlara kavufl- gibi bir an önce uygulamaya geçirilmesinin çok
mal›y›z. Ulafl›ma yönelik yat›r›mlar, ‹stanbul’un önemli oldu¤unu düflünüyoruz.”
Kas›m 2014 KobiEfor 71