Page 72 - KobiEfor_Kasim_2014
P. 72

görece¤iz. Önümüzdeki dönemde sizler de o sek-                         bölgesel ve küresel öne-
           töre girerek, Türkiye’nin geliflmesine, kalk›nmas›-                     mini art›rarak, bir lojistik
           na katk› sa¤layacaks›n›z.”                                             üs olma hedefini de per-
              “‹stanbul’un trafik problemini çözece¤iz”: Gün-                     çinleyecek.”
           de yaklafl›k 1.5 milyon kiflinin Asya yakas›ndan Av-                       Bahç›van, ‹stanbul’da
           rupa yakas›na veya Avrupa yakas›ndan Asya yakas›-                      trafik sorununun çözü-
           na geçti¤ini hat›rlatan Elvan, Bo¤aziçi Köprüsü, Fa-                   müne daha fazla önem
           tih Sultan Mehmet Köprüsü ve Marmaray’›n kapasi-                       verilmesi gerekti¤ini ve
           tesinin ihtiyac› karfl›layabilecek düzeyde olmad›¤›n›                   yaflanan önemli sorun-
           ifade etti ve trafi¤in rahatlat›lmas› için yap›lacak                   lardan birinin otoyol gi-
           projeleri s›ralad›: “Avrasya Tüneli’ni yap›yoruz. Las-  Erdal Bahç›van  flelerinde yaflanan yo-
           tik tekerlekli araçlar›m›zla Asya’dan Avrupa, Avru-                    ¤unluk  oldu¤unu dile
           pa’dan Asya’ya geçifli mümkün olacak. H›zla ilerli-                     getirdi: “Bu soruna bir
           yor. Kuzey Marmara Otoyolu çal›flmalar›m›z baflla-  çözüm olarak gifleler kald›r›lmal› veya flehrin d›fl›-
           d›. Bunun bir devam› Sakarya'dan Kurtköy'e kadar  na tafl›nmal›d›r.” Bahç›van ayr›ca ulafl›mda d›fla
           olan kesimde mevcut otobana paralel bir otoyol   ba¤›ml› olmaktan kurtularak yerli girdi katk›s›n›
           projemiz var.  Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerin-  art›rman›n ekonomi ve sanayi için büyük önem ta-
           den Tekirda¤ K›nal›’ya kadar uzanan, bu otoyolun  fl›d›¤›na dikkat çekti: “Gelecek 15 y›l içinde sadece
           devam› var. Çok k›sa sürede bu iki otoyol projemizin  metro-tramvay vagonu ihtiyac› bile yaklafl›k 20
           ihalesine ç›kaca¤›z. Karayolu aç›s›ndan bir nebze de  milyar dolar olacak. ‹hracat imkanlar› da de¤er-
           olsa ‹stanbul trafi¤ini rahatlatm›fl olaca¤›z.”   lendirildi¤inde bu alanda büyük bir potansiyel ol-
              OSB’lerin ve üretim merkezlerinin denizlere   du¤u aç›kça görülüyor. Baflta ‹stanbul olmak üze-
           aç›lmas› sa¤lanmal›: ‹SO Yönetim Kurulu Baflkan›  re birçok flehrimizde h›zla yayg›nlaflmakta olan
           Erdal Bahç›van, dünya nüfusunun 7 milyar kifliye,  rayl› ulafl›m projelerinin ihalelerinde ülkemizde
           ekonomik büyüklü¤ün y›ll›k 70 trilyon dola-            üretilen ürünlerin tercih edilmesi sanayi-
           ra ulaflt›¤› günümüzde haberleflme ve       Bahç›van:       mizin geliflmesine çok büyük katk›larda
           ulaflt›rman›n ekonominin en temel                           bulunacak.”
           unsurlar›ndan birisi oldu¤unu söyle-     “Sanayinin            Bütçe performans›n›n ve bankac›-
           di. Türkiye’de son y›llarda Marma-    demiryollar›ndan       l›k sektörünün istikrar› sevindirici:
           ray, üçüncü Bo¤az Köprüsü ve Ku- faydalanmas› için üretimin   Bahç›van, Türkiye’nin iflsizlik, enf-
           zey Marmara Otoyolu gibi projeler-   yap›ld›¤› yerlere ara    lasyon ve cari aç›k sorununun çözü-
           le tafl›mac›l›kta önemli mesafeler   demiryolu ba¤lant›lar›    müne önem vermesi gerekti¤ini,
           kaydedildi¤ini belirten Bahç›van,  kurulmas› ve limanlara     bütçe performans› ve bankac›l›k
           ekonomik katmade¤er oluflturmak                               sektörü göstergelerinin istikrarl› ol-
           için Organize Sanayi Bölgeleri’ne   ulafl›m›n sa¤lanmas›     mas›n›n ise sevindirici oldu¤unu kay-
           (OSB’lere) ve üretim merkezlerine yö-    gerekiyor.”       detti: “Petrol fiyatlar›ndaki düflüfl bizim
           nelik kombine tafl›mac›l›k sistemini ge-                  gibi petrol üreticisi olmayan ülkeler için
           lifltirecek yasal ve idari düzenlemelerin aci-         son derece sevindirici. Bu düflüfl toplam
           len yap›lmas› gerekti¤ini vurgulad›.             enerji faturam›z› olumlu etkilemenin yan›s›ra akar-
              Bahç›van, “Sanayinin demiryollar›ndan fayda-  yak›t kullan›m›n›n yo¤un oldu¤u ulaflt›rma ve lojis-
           lanmas› için üretimin yap›ld›¤› yerlere ara de-  tik sektörünü de rahatlatacak. Genel tabloda ise
           miryolu ba¤lant›lar› kurulmas› ve limanlara ulafl›-  büyüme yavafllarken enflasyon ve cari aç›k yüksek
           m›n sa¤lanmas› gerekiyor. Bu sayede tafl›nacak    düzeylerde seyrediyor. Bu da geçti¤imiz 10 y›ll›k
           yük ve iflgücü miktar› artacak, ihracat ve üretim  dönemde elveriflli d›fl koflullar›n katk›s›yla parlak
           noktalar› birbirine ba¤lanacak, sanayici için daha  bir büyüme performans› gösteren Türkiye ekono-
           ucuz bir tafl›ma sistemi kurulacak. ‹stanbul-Trak-  misinin, son derece h›zl› de¤iflen küresel ortamda
           ya h›zl› tren hatt›n›n kurulmas› da nitelikli iflgücü-  dinamik ve dirençli bir ekonomi olarak ayakta kala-
           nün tafl›nmas› olmak üzere bölge sanayisi için çok  bilmesi için yeni bir büyüme hikayesi yaratmas› ge-
           önemli” dedi.                                    rekti¤ini aç›kça ortaya koyuyor. Yeni hikaye verim-
              Ulafl›m yat›r›mlar›, ‹stanbul’un lojistik üs ol-  lilik ve teknolojiye yönelerek yap›sal reformlar› h›z-
           mas› için gerekli:  Bahç›van, Bakanl›¤›n yurtd›fl›  la hayata geçirmeye ba¤l›. Önümüzde seçim var.
           ba¤lant›l› Ro-Ro seferlerini, deniz ticaret filosunu  Böyle bir ortamda bu reformlara odaklanmak çok
           büyütmesini, yeni liman yat›r›mlar›n›, gemi sana-  zor. ‹flte bu noktada, geçti¤imiz günlerde aç›klanan
           yinde gerçeklefltirdi¤i ilerlemeleri çok önemli bul-  2015-2017 Orta Vadeli Program› çok önemli. Büyük
           duklar›n› da aktard›: “Yeni liman yat›r›mlar› devam  ölçüde ifl dünyas›n›n beklentileriyle örtüflen ve ön-
           etmeli, mevcutlar›n verimlili¤i ve kapasiteleri art›-  celikli dönüflüm programlar› çerçevesinde haz›rla-
           r›lmal›. Limanlar›m›zdaki altyap› yetersizlikleri gi-  nan eylem planlar›n›n, programda da ifade edildi¤i
           derilerek dünya ölçe¤inde marka limanlara kavufl-  gibi bir an önce uygulamaya geçirilmesinin çok
           mal›y›z. Ulafl›ma yönelik yat›r›mlar, ‹stanbul’un  önemli oldu¤unu düflünüyoruz.”
                                                                                       Kas›m 2014 KobiEfor 71
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77