Page 98 - KobiEfor_Haziran_2013
P. 98
DOSYA/T‹CAR‹ ARAÇLAR
Ticari araçlar›n özel konumu dikkat çekiyor: “Ar-Ge merkezleri, k›sa sürede Ar-Ge
5 marka ile katmade¤er: Otomotiv sanayisinde ti- faaliyetlerinin kurumsallaflmas›, Ar-Ge potansiyelinin
cari araçlar›n özel bir yeri var. Tezer, bu araçlarla eko- artmas›, üniversite sanayi iflbirliklerinin geliflmesi ve
nominin önemli faaliyetlerinde yolcu ve yük tafl›mac›- Ar-Ge insan gücünün yetiflmesinde önemli kazan›m-
l›¤› ihtiyac›n›n karfl›land›¤›n› dile getiriyor: “Ülkemizde lar sa¤lam›flt›r. fiubat 2013 tarihi itibar› ile Bilim, Sa-
yolcu ve yük tafl›mac›l›¤›n›n yüzde 85’ten fazlas›n›n nayi ve Ticaret Bakanl›¤› verilerine göre, faaliyet
karayolu ile yap›lmas› ticari araçlar›n ekonomimizdeki gösteren 137 Ar-Ge merkezi içinde 50 Ar-Ge merkezi
önemini gösteriyor. Bu çerçevede lojistik, tafl›mac›l›k ile otomotiv sanayimiz ilk s›radad›r.
ve turizm sektörlerinin geliflmesinde yerli olarak üre- Di¤er taraftan Ar-Ge ve yenilik kapasitemizin güç-
tilen araçlar›n deste¤i önemlidir. Ülkemizde kentlerde lü oldu¤u alanlar, özel sektörün önemli düzeyde Ar-
yaflayan nüfusun pay› özellikle son 20 y›lda h›zla art- Ge ve yenili¤e kaynak ay›rd›¤› (insan kaynaklar› ve
m›fl ve yüzde 80’lere ulaflm›flt›r. Bunun sonucu kent mali kaynaklar dahil olmak üzere), ihracat yetene¤i-
için yolcu ve yük tafl›mac›l›¤› ayr› bir önem tafl›mak- nin bulundu¤u ve Ar-Ge ve yenili¤e dayal› rekabet
tad›r. Bu ihtiyaç büyük ölçüde yerli olarak üretilen ti- gücünün göreceli olarak daha yüksek oldu¤u alan-
cari araçlarla sa¤lanmaktad›r. Ülkenin bu ihtiyaçlar›n› lard›r. Otomotiv, makine imalat ve bilgi ifllem tekno-
karfl›lamak üzere ülkemizde müflteri isteklerine göre lojileri bu alandad›r.
gelifltirilen ve üretilen ticari araçlarda ulafl›lan amaca Ar-Ge altyap› çal›flmalar›n›n k›sa süre içinde ta-
yönelik ürün çeflitlili¤i ve kalite ayn› zamanda önem- mamlanmas› ile yurt d›fl›nda yap›lan test ve Ar-Ge
li bir ihracat potansiyeli de yaratmaktad›r. Burada ti- çal›flmalar› yurt içinde yap›larak, kaynak ve zaman
cari araç üretiminde tedarik zincirinin de büyük oran- tasarrufu sa¤lanmas› hedeflenmektedir. Otomotiv
da yerli olarak kurulmufl olmas› ayr› bir rekabet üs- Sanayi Strateji Belgesinde ilk hedef olarak yer alan
tünlü¤ü sa¤lamaktad›r. Bu geliflmeler sonucu Türkiye ‘Ar-Ge Altyap›s›n›n ‹yilefltirilmesi Hedefi’nde Ar-Ge
hafif ticari araçlar üretiminde AB ülkeleri aras›nda bi- altyap›s› kapsam›ndaki test pistinin kurulmas› ile il-
rinci ve otobüs üretiminde ise ikinci s›rada yer almak- gili çal›flmalar›n h›zland›r›lmas› ve en k›sa zamanda
tad›r. Türkiye AB için önemli bir hafif ve a¤›r ticari sonuçland›r›lmas› sanayimiz için büyük önem tafl›-
araç gelifltirme ve üretim merkezi konumundad›r. maktad›r.”
Özellikle otobüs üretiminde 5 adet ‘yerli marka’ ile
flirketlerimiz tasar›mdan pazarlamaya tüm de¤er zin-
cirinin sahibi olarak önemli bir katmade¤er de yarat-
maktad›r.”
Ar-Ge faaliyetlerinin önemi
Ticari araçlarda bu geliflmede Ar-Ge faaliyetlerinin
de önemli rolü bulundu¤una de¤inen Tezer, Ar-Ge
faaliyetinin otomotiv sanayisinin geliflmesi, yeni tek-
nolojileri gelifltirmesi, verimlili¤in ve rekabet gücü-
nün artt›r›lmas› ile yeni projelerin devam›nda strate-
jik önemde oldu¤una ve Ar-Ge desteklerinin yeni
projelerle gelifltirilerek sürdürülmesinin gereklili¤ine
98 KobiEfor Haziran 2013