Page 98 - KobiEfor_Haziran_2013
P. 98

DOSYA/T‹CAR‹ ARAÇLAR































              Ticari araçlar›n özel konumu                  dikkat çekiyor: “Ar-Ge merkezleri, k›sa sürede Ar-Ge
              5 marka ile katmade¤er: Otomotiv sanayisinde ti-  faaliyetlerinin kurumsallaflmas›, Ar-Ge potansiyelinin
           cari araçlar›n özel bir yeri var. Tezer, bu araçlarla eko-  artmas›, üniversite sanayi iflbirliklerinin geliflmesi ve
           nominin önemli faaliyetlerinde yolcu ve yük tafl›mac›-  Ar-Ge insan gücünün yetiflmesinde önemli kazan›m-
           l›¤› ihtiyac›n›n karfl›land›¤›n› dile getiriyor: “Ülkemizde  lar sa¤lam›flt›r. fiubat 2013 tarihi itibar› ile Bilim, Sa-
           yolcu ve yük tafl›mac›l›¤›n›n yüzde 85’ten fazlas›n›n  nayi ve Ticaret Bakanl›¤› verilerine göre, faaliyet
           karayolu ile yap›lmas› ticari araçlar›n ekonomimizdeki  gösteren 137 Ar-Ge merkezi içinde 50 Ar-Ge merkezi
           önemini gösteriyor. Bu çerçevede lojistik, tafl›mac›l›k  ile otomotiv sanayimiz ilk s›radad›r.
           ve turizm sektörlerinin geliflmesinde yerli olarak üre-  Di¤er taraftan Ar-Ge ve yenilik kapasitemizin güç-
           tilen araçlar›n deste¤i önemlidir. Ülkemizde kentlerde  lü oldu¤u alanlar, özel sektörün önemli düzeyde Ar-
           yaflayan nüfusun pay› özellikle son 20 y›lda h›zla art-  Ge ve yenili¤e kaynak ay›rd›¤› (insan kaynaklar› ve
           m›fl ve yüzde 80’lere ulaflm›flt›r. Bunun sonucu kent  mali kaynaklar dahil olmak üzere), ihracat yetene¤i-
           için yolcu ve yük tafl›mac›l›¤› ayr› bir önem tafl›mak-  nin bulundu¤u ve Ar-Ge ve yenili¤e dayal› rekabet
           tad›r. Bu ihtiyaç büyük ölçüde yerli olarak üretilen ti-  gücünün göreceli olarak daha yüksek oldu¤u alan-
           cari araçlarla sa¤lanmaktad›r. Ülkenin bu ihtiyaçlar›n›  lard›r. Otomotiv, makine imalat ve bilgi ifllem tekno-
           karfl›lamak üzere ülkemizde müflteri isteklerine göre  lojileri bu alandad›r.
           gelifltirilen ve üretilen ticari araçlarda ulafl›lan amaca  Ar-Ge altyap› çal›flmalar›n›n k›sa süre içinde ta-
           yönelik ürün çeflitlili¤i ve kalite ayn› zamanda önem-  mamlanmas› ile yurt d›fl›nda yap›lan test ve Ar-Ge
           li bir ihracat potansiyeli de yaratmaktad›r. Burada ti-  çal›flmalar› yurt içinde yap›larak, kaynak ve zaman
           cari araç üretiminde tedarik zincirinin de büyük oran-  tasarrufu sa¤lanmas› hedeflenmektedir. Otomotiv
           da yerli olarak kurulmufl olmas› ayr› bir rekabet üs-  Sanayi Strateji Belgesinde ilk hedef olarak yer alan
           tünlü¤ü sa¤lamaktad›r. Bu geliflmeler sonucu Türkiye  ‘Ar-Ge Altyap›s›n›n ‹yilefltirilmesi Hedefi’nde Ar-Ge
           hafif ticari araçlar üretiminde AB ülkeleri aras›nda bi-  altyap›s› kapsam›ndaki test pistinin kurulmas› ile il-
           rinci ve otobüs üretiminde ise ikinci s›rada yer almak-  gili çal›flmalar›n h›zland›r›lmas› ve en k›sa zamanda
           tad›r. Türkiye AB için önemli bir hafif ve a¤›r ticari  sonuçland›r›lmas› sanayimiz için büyük önem tafl›-
           araç gelifltirme ve üretim merkezi konumundad›r.  maktad›r.”
           Özellikle otobüs üretiminde 5 adet ‘yerli marka’ ile
           flirketlerimiz tasar›mdan pazarlamaya tüm de¤er zin-
           cirinin sahibi olarak önemli bir katmade¤er de yarat-
           maktad›r.”
              Ar-Ge faaliyetlerinin önemi
              Ticari araçlarda bu geliflmede Ar-Ge faaliyetlerinin
           de önemli rolü bulundu¤una de¤inen Tezer, Ar-Ge
           faaliyetinin otomotiv sanayisinin geliflmesi, yeni tek-
           nolojileri gelifltirmesi, verimlili¤in ve rekabet gücü-
           nün artt›r›lmas› ile yeni projelerin devam›nda strate-
           jik önemde oldu¤una ve Ar-Ge desteklerinin yeni
           projelerle gelifltirilerek sürdürülmesinin gereklili¤ine

           98 KobiEfor Haziran 2013
   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103