Page 36 - KobiEfor_Haziran_2013
P. 36

HABER



                            Yat›r›mc› ç›ks›n; ‘Alt›n hisse’ devletin olabilir

              ‘Babayi¤it’ Türk otomobili





               Ekonomi Bakan› Zafer Ça¤layan, 5. Otomotiv Kongresi’nde yerli otomobil için
              ‘alt›n hisse’ ile devlet olarak yat›r›m yapacaklar›n› aç›klad›. Kongrenin bir di¤er
                     önemli ismi ise Meksika Eski Devlet Baflkan› Felipe Calderon oldu.


           O        tomotiv Yetkili Sat›c›lar› Derne¤i’nin (OY-
                    DER) düzenledi¤i 5. Otomotiv Kongresi
                    Türkiye Cumhuriyeti Ekonomi Bakan› Zafer
                    Ça¤layan himayesinde ‹stanbul’da gerçek-
                    leflti. Ça¤layan ilk kez bu kongre ile duyur-
           du¤u alt›n hisse konusuna iliflkin flöyle konufltu:
           “‹çinizde ‘ben yerli bir araba üretmek istiyorum’ di-
           yen bir babayi¤it varsa gelin sizlerle özel teflvikler
           hakk›nda görüflelim. Haz›r›z. Gelin sizler için ne ya-
           p›l›r tart›flal›m. Böyle bir yat›r›m için 'alt›n hisse' ile
           devlet olarak yat›r›m yapaca¤›z. Özel sektörümüzün
           yan›nda olmay› akl›m›za koydu¤umuzu bilmenizi is-
           tiyorum.”
              Yerli otomobil konusunu, Türkiye'nin d›flar›ya ba-
           ¤›ml›¤›n› azaltmak için ‘göbek ba¤›n› kesme’ye ben-
           zeten Bakan Ça¤layan, yan sanayinin bir otomobilin
           yüzde 85'ini yapabilecek yetkinli¤e, güce ve imkana
           sahip oldu¤unu, Türkiye’nin otomobilini, uça¤›n›,
           helikopterini ve jetini de üretece¤ini söyledi.
              Kongrenin bu y›lki konsepti olan ‘Geliflim ve De-
           ¤iflim’ konusuna da de¤inen Ça¤layan, “Geliflim ve  biliyoruz. Türkiye’nin de ayn› pozisyona sahip oldu-
           de¤iflimin anlam›n› bilmek isteyenler Türkiye’nin son  ¤unu söyleyebilirim” diye konufltu.
           10 y›l›na bakabilirler” dedi. Ça¤layan, Türkiye'nin  Bir sektörü gelifltirmek için o alanda meslek lise-
           son 10 y›lda ekonomi, siyaset ve demokratik haya-  leri ve üniversitelerin aç›lmas› tavsiyesinde bulunan
           t›nda de¤iflim gösteren bir ülke oldu¤unu an›msata-  Calderon,  flu noktalara de¤indi: “Küresel ekonomik
           rak, son y›llarda dünyadaki tüm rakiplerinden pozi-  sars›nt›lara ra¤men, iki ülke de son y›llarda baflar›l›
           tif ayr›flarak, küresel krizden baflar›yla ç›kan, krizi f›r-  bir makroekonomik ve finansal istikrar sa¤lad›. Kri-
           sata çeviren, krizden dersler ç›karan ve yeni bir yol  zin yavafllatmas›na ra¤men, Türkiye son 5 y›lda çok
           haritas› belirleyen bir ülke oldu¤unu kaydetti.   yüksek oranlarda büyüme sa¤lad›. Hangi Avrupa ül-
                                                            kesine sorarsan›z sorun, Türkiye'nin elde etti¤i y›ll›k
              “E¤itim kurumlar› aç›n”                       büyüme rakamlar›na sahip olmaktan mutlu olacakla-
              Meksika Eski Devlet Baflkan› Felipe Calderon ko-  r›n› söylerler."
           nuflmas›nda Türkiye’nin ve Meksika’n›n 21’inci yüz-
           y›lda yükselen ekonomik güçler oldu¤unu belirtirken  “1 milyon hayaldi gerçek oldu”
           "Her iki ülkede de yüksek rekabet bar›nd›ran oto-  OYDER Yönetim Kurulu Baflkan› H. fiükrü Il›sal,
           motiv endüstrisi, uzun vadede ekonomik ilerleme  Türkiye’nin önünde, otomotiv sektöründe küresel
           sa¤lamak için katma de¤er yaratan flirketlere yap›lan  oyuncu olabilmek için hala baz› f›rsatlar oldu¤una
           yat›r›mlar›n bir örne¤idir” dedi. Calderon ayr›ca  inand›¤›n› söyledi. Il›sal, flöyle konufltu: “Dünya oto-
           “BRIC Ülkeleri’nin yan›na çok önemli bir grup daha  motiv sektöründe global marka yaratabilen s›n›rl›
           eklendi; MIST ülkeleri, yani Meksika, Endonezya,  say›da ülke var. Bunlar›n en önemli ve ortak özellik-
           Güney Kore ve Türkiye. Bugün dünyan›n gözü art›k  leri tart›fl›lmaz bir flekilde, geliflmifl iç pazarlar›d›r.
           MIST ülkeleri üzerinde. Türkiye ve Meksika son de-  Bu ülkeler ekonomik ölçeklerde ürün gelifltirmeye ve
           rece stratejik öneme ve birçok yönden avantaja sa-  üretim yapmaya önce iç pazarlar›n› büyüterek baflla-
           hip” fleklinde konuflurken; “Meksika birçok önemli  d›lar ve daha sonra ihracat f›rsatlar› yakalayarak glo-
           otomotiv markas›n›n üretim sahalar›n›n oldu¤u bir  bal pazarlara hakim oldular. Bizim de bu yoldan iler-
           nokta oldu. Ayn› zamanda yan sanayimiz çok güçlü  leyerek iç pazar›m›z› gelifltirecek de¤iflimi hayata ge-
           ve Amerika’dan yüzde 30 daha ucuza üretim yapa-  çirmeliyiz.”

           36 KobiEfor Haziran 2013
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41