Page 178 - KobiEfor_Mart_2012
P. 178
UZMAN KOB‹EFOR 150. Say›s› ile
baflar›ya kofluyor !!!
Ü lkemizde yap›lan araflt›rma- nize Sanayi Bölgesi’ni ele almak-
tad›r. Böylece ele al›nan organize
lara göre okuma ve izleme
oranlar› afla¤›daki gibidir:
Dergi okuma oran› yüzde 4, kitap sanayi bölgesinin ‘yönetiminden
üye kurulufllara kadar kimler yer
okuma oran› yüzde 4.5, gazete al›yor’ bilgisini okuyucular› ile
okuma oran› yüzde 22, radyo din- paylaflmaktad›r. Di¤er bir anlam-
leme oran› yüzde 25, televizyon da okuyucular› için sanal bir orga-
izleme oran› yüzde 94. Bu sonuç- nize sanayi turu at›lmas›n› görsel
lardan okumay› sevmeyen fakat olarak yerine getirmektedir. Rö-
görsel bir toplum oldu¤umuzu portaj yap›lan firman›n da do¤al
görüyoruz. olarak tan›t›m ve pazarlamas›n›n
Bütün dünyada flirketlerin yaflam yap›lmas›n› sa¤lamaktad›r. Böyle-
süreleri gittikçe k›sal›yor. Araflt›r- ce firma her bir KobiEfor okuyu-
malara göre süre; Almanya’da 18, cusuna sanki kendi tan›t›m broflü-
Fransa’da ise 9 y›la kadar indi. rünü göndermifl gibi etkili reklam
KADR‹ DEM‹R Türkiye’de ise iflletmelerin yüzde yapma flans›na sahip olmaktad›r.
80’i, 5’inci y›l›na, yüzde 96’s›, TOSYÖV’ün her y›l düzenlemifl ol-
kadri.demir@poldy.com.tr 10’uncu y›l›na ulaflam›yor. du¤u Kobi Zirvesi’nin duyurulma-
KobiEfor Dergisi 13 y›ld›r bu say› s›, zirvenin takip edilmesi ve so-
KobiEfor Dergisi ile 150. say›s›na imza at›yor. Sa- nuç bildirgesinin haz›rlanmas›nda
nayi, ekonomi ve KOB‹’leri hedef- büyük rol oynamaktad›r. Zirve ka-
13 y›ld›r bu say› ile leyen ve onlarla birlikte bütünlefl- t›l›mc› ve konuflmac›lar›n titizlikle
150. say›s›na imza mifl bir dergi olarak çok büyük takip edilmesini sa¤lay›p, dergide
baflar›. her bir konuflmac›n›n verdi¤i me-
at›yor. KobiEfor, KobiEfor, sanayi ve ifl dünyas›n› sajlar›n okuyucular› ile paylafl›l-
bütün sektörleriyle kucaklayan “Görsel Tafl›nabilir Fu- mas›n› sa¤lamaktad›r. Okuyucula-
ar” niteli¤e sahip bir dergi olmufl-
r› sanki zirveye kat›lm›fl gibi his-
KOB‹’leri tur. Sektörel fuarlarda sanayicinin settirip, hem gündemin takip
gücü ve sesi olmufltur. ‹fllemifl ol- edilmesini sa¤lamakta hem de
kucaklayan du¤u her bir OSB’de firmalar›n konuflmac›lar hakk›nda bilgi sahi-
“Görsel Tafl›nabilir haberlerini, tan›t›mlar›n› ve rek- bi yapmaktad›r.
lamlar›n› yapmaktad›r. Bir fuar ni- Benzer flekilde Marmara Vakf›’n›n
Fuar” niteli¤e teli¤inde titizlikle haz›rlanan Ko- düzenlemifl oldu¤u Avrasya Eko-
sahip bir dergi biEfor, Devlet büyüklerimize, üni- nomi Zirvesi’ndeki önemli katma-
versitedeki akademik çevreye ve de¤er sa¤layan kurumlar aras›nda
olmufltur. KobiEfor ifladamlar›n›n masas›na ücretsiz yer almaktad›r.
olarak ulaflt›r›lmaktad›r. Günümüzde sektörel olarak KO-
üreticinin ve KobiEfor, KOB‹’lerdeki direkt ilgili B‹’leri hedefleyen internet siteleri-
sanayicinin yol sektör firmalar›na ulaflt›r›ld›¤› için nin say›s› her geçen gün artmak-
hedefi onikiden vurmaktad›r. Ko- tad›r. Fakat ülkemizdeki KOB‹’ler-
haritas› olacak, biEfor’u inceleyen bir KOB‹ sanki de internete girme oran› hala dü-
onlar› bir fuar› geziyormufl ve yaz›larla flük yüzdelerde seyretmektedir.
sanki kendi sorunlar›n› dinleyen KobiEfor h›zla geliflen teknolojiye
kucaklayarak her ve dile getiren kiflilerle konuflu- ra¤men etkinli¤ini uzun süre da-
geçen gün daha da yormufl hissine kap›labilmektedir. ha devam ettirecektir. KobiEfor
üreticinin ve sanayicinin yol hari-
Nitekim KOB‹’ler kendilerini sek-
büyüyecektir. törden kopmamak ad›na KobiE- tas› olacak, onlar› kucaklayarak
for’u takip etmeyi zorunluluk ola- her geçen gün daha da büyüye-
rak hissetmekte, ‘dergi içerisinde- cektir.
ki rakip firmalar kimler ve ne ya- 150. say›s› ile KobiEfor’u tekrar
p›yorlar, yeni ç›kan teknolojiler kutluyor, baflar›lar›n›n devam›n›
neler’ gibi konularda bilgi sahibi diliyorum.
olmaktad›rlar.
Her bir say›s›nda farkl› bir ‘Orga- Sayg› ve sevgilerimle.
178 KobiEfor Mart 2012

