Page 178 - KobiEfor_Mart_2012
P. 178

UZMAN                             KOB‹EFOR 150. Say›s› ile
                                                    baflar›ya kofluyor !!!


                                       Ü     lkemizde yap›lan araflt›rma-  nize Sanayi Bölgesi’ni ele almak-
                                                                          tad›r. Böylece ele al›nan organize
                                             lara göre okuma ve izleme
                                             oranlar› afla¤›daki gibidir:
                                        Dergi okuma oran› yüzde 4, kitap  sanayi bölgesinin ‘yönetiminden
                                                                          üye kurulufllara kadar kimler yer
                                        okuma oran› yüzde 4.5, gazete     al›yor’ bilgisini okuyucular› ile
                                        okuma oran› yüzde 22, radyo din-  paylaflmaktad›r. Di¤er bir anlam-
                                        leme oran› yüzde 25, televizyon   da okuyucular› için sanal bir orga-
                                        izleme oran› yüzde 94. Bu sonuç-  nize sanayi turu at›lmas›n› görsel
                                        lardan okumay› sevmeyen fakat     olarak yerine getirmektedir. Rö-
                                        görsel bir toplum oldu¤umuzu      portaj yap›lan firman›n da do¤al
                                        görüyoruz.                        olarak tan›t›m ve pazarlamas›n›n
                                        Bütün dünyada flirketlerin yaflam   yap›lmas›n› sa¤lamaktad›r. Böyle-
                                        süreleri gittikçe k›sal›yor. Araflt›r-  ce firma her bir KobiEfor okuyu-
                                        malara göre süre; Almanya’da 18,  cusuna sanki kendi tan›t›m broflü-
                                        Fransa’da ise 9 y›la kadar indi.  rünü göndermifl gibi etkili reklam
             KADR‹ DEM‹R                Türkiye’de ise iflletmelerin yüzde  yapma flans›na sahip olmaktad›r.
                                        80’i, 5’inci y›l›na, yüzde 96’s›,  TOSYÖV’ün her y›l düzenlemifl ol-
             kadri.demir@poldy.com.tr   10’uncu y›l›na ulaflam›yor.        du¤u Kobi Zirvesi’nin duyurulma-
                                        KobiEfor Dergisi 13 y›ld›r bu say›  s›, zirvenin takip edilmesi ve so-
           KobiEfor Dergisi             ile 150. say›s›na imza at›yor. Sa-  nuç bildirgesinin haz›rlanmas›nda
                                        nayi, ekonomi ve KOB‹’leri hedef-  büyük rol oynamaktad›r. Zirve ka-
         13 y›ld›r bu say› ile          leyen ve onlarla birlikte bütünlefl-  t›l›mc› ve konuflmac›lar›n titizlikle
          150. say›s›na imza            mifl bir dergi olarak çok büyük    takip edilmesini sa¤lay›p, dergide
                                        baflar›.                           her bir konuflmac›n›n verdi¤i me-
           at›yor. KobiEfor,            KobiEfor, sanayi ve ifl dünyas›n›  sajlar›n okuyucular› ile paylafl›l-
         bütün sektörleriyle            kucaklayan “Görsel Tafl›nabilir Fu-  mas›n› sa¤lamaktad›r. Okuyucula-
                                        ar” niteli¤e sahip bir dergi olmufl-
                                                                          r› sanki zirveye kat›lm›fl gibi his-
                KOB‹’leri               tur. Sektörel fuarlarda sanayicinin  settirip, hem gündemin takip
                                        gücü ve sesi olmufltur. ‹fllemifl ol-  edilmesini sa¤lamakta hem de
              kucaklayan                du¤u her bir OSB’de firmalar›n    konuflmac›lar hakk›nda bilgi sahi-
         “Görsel Tafl›nabilir            haberlerini, tan›t›mlar›n› ve rek-  bi yapmaktad›r.
                                        lamlar›n› yapmaktad›r. Bir fuar ni-  Benzer flekilde Marmara Vakf›’n›n
             Fuar” niteli¤e             teli¤inde titizlikle haz›rlanan Ko-  düzenlemifl oldu¤u Avrasya Eko-
            sahip bir dergi             biEfor, Devlet büyüklerimize, üni-  nomi Zirvesi’ndeki önemli katma-
                                        versitedeki akademik çevreye ve   de¤er sa¤layan kurumlar aras›nda
         olmufltur. KobiEfor             ifladamlar›n›n masas›na ücretsiz   yer almaktad›r.
                                        olarak ulaflt›r›lmaktad›r.         Günümüzde sektörel olarak KO-
              üreticinin ve             KobiEfor, KOB‹’lerdeki direkt ilgili  B‹’leri hedefleyen internet siteleri-
            sanayicinin yol             sektör firmalar›na ulaflt›r›ld›¤› için  nin say›s› her geçen gün artmak-
                                        hedefi onikiden vurmaktad›r. Ko-  tad›r. Fakat ülkemizdeki KOB‹’ler-
            haritas› olacak,            biEfor’u inceleyen bir KOB‹ sanki  de internete girme oran› hala dü-
                  onlar›                bir fuar› geziyormufl ve yaz›larla  flük yüzdelerde seyretmektedir.
                                        sanki kendi sorunlar›n› dinleyen  KobiEfor h›zla geliflen teknolojiye
          kucaklayarak her              ve dile getiren kiflilerle konuflu-  ra¤men etkinli¤ini uzun süre da-
         geçen gün daha da              yormufl hissine kap›labilmektedir.  ha devam ettirecektir. KobiEfor
                                                                          üreticinin ve sanayicinin yol hari-
                                        Nitekim KOB‹’ler kendilerini sek-
             büyüyecektir.              törden kopmamak ad›na KobiE-      tas› olacak, onlar› kucaklayarak
                                        for’u takip etmeyi zorunluluk ola-  her geçen gün daha da büyüye-
                                        rak hissetmekte, ‘dergi içerisinde-  cektir.
                                        ki rakip firmalar kimler ve ne ya-  150. say›s› ile KobiEfor’u tekrar
                                        p›yorlar, yeni ç›kan teknolojiler  kutluyor, baflar›lar›n›n devam›n›
                                        neler’ gibi konularda bilgi sahibi  diliyorum.
                                        olmaktad›rlar.
                                        Her bir say›s›nda farkl› bir ‘Orga-  Sayg› ve sevgilerimle.

           178 KobiEfor  Mart 2012
   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183