Page 114 - KobiEfor_Haziran_2011
P. 114
SEKTÖR/DEM‹R
MARMARA - SIEGERER
GALVAN‹Z’DEN DEV YATIRIM
Marmara-Siegener Galvaniz, IMES
OSB’ye Türkiye’nin en büyük havu-
zuna sahip galvanizleme tesisini ku-
ruyor. Temmuz 2011’de tesisi açacak-
lar›n› söyleyen Marmara-Siegener
Sorunlar önemli Galvaniz A.fi. ‹fl Gelifltirme Koordina-
Makine Mühendisleri törü (CMO) Bünyamin Halaç, yeni te-
Odas› Baflkan› Ali Ekber siste son teknoloji bilgi birikiminin
Çakar, sektörle ilgili so- uygulanaca¤›n›, y›ll›k kapasitesinin
runlar› sorunlar› serbest- 70 bin ton olaca¤›n› belirtiyor. Halaç,
lefltirme, özellefltirme, yat›r›mla birlikte Marmara-Siegener
yüksek enerji maliyetleri, Galvaniz’in 16 metreyi bulan galva-
hammaddede d›fla ba¤›m- Ali Ekber nizleme oca¤›yla Türkiye’de sektörün
l›l›k, düflük katma de¤er, Çakar en büyük kuruluflu olaca¤›na dikkat
yüksek karbondioksit sal›- çekiyor. Halaç, kriz sonras› dönemde
m› (çevre), düflük Ar-Ge sektörde geliflme beklediklerini ve yeni yat›r›mlar-
oran›, kamunun yat›r›m la gerek yurtiçi gerek yurtd›fl›ndan müflterilerin her
yapmamas› gibi ana bafl- türlü talebine haz›r olmay› hedeflediklerini vurgu-
l›klar alt›nda ifade ediyor luyor. Kuruldu¤u 2004 y›l›ndan bugüne, ‹zmit’te,
ve AB uyum sürecinin s›cak dald›rma galvaniz sektöründe faaliyetlerini
Türkiye aleyhine iflledi¤ini kaydediyor. Çakar, sek- sürdüren Marmara Galvaniz, Alman menfleli ve
töre iliflkin rakamsal bilgileri flöyle detayland›r›yor: sektöründe 125 y›ll›k tecrübesi bulunan Siegener
“2010 y›l› dünya çelik üretimi 1.413,6 milyon ton Verzinkerei Holding ile 2008 y›l› Eylül ay›nda ortak-
olarak gerçekleflmifl olup; Türkiye, 40 y›l önce 1.17 l›k anlaflmas› imzalam›fl, faaliyetlerine o tarihten
milyon ton ile dünya çelik üretiminde 38. s›rada, sonra Marmara-Siegener Galvaniz A.fi. olarak de-
20 y›l önce 20. s›rada iken 2005 y›l›nda 11. s›raya, vam etmiflti. 7 gün 24 saat kesintisiz hizmet veren
2010 y›l›nda 29.1 milyon ton ile 10. s›raya yüksel- Marmara-Siegener Galvaniz’in ‹zmit’teki tesisi y›ll›k
mifltir. Türkiye 1940 y›l›nda, dünya demir çelik üre- 30 bin ton galvanizleme kapasitesine sahip. Bün-
timinin yüzde 0.01’ini üretirken, 1960 y›l›nda yüz- yamin Halaç, demir ve çelik ürünlerin paslanmaya
de 0.09’unu, bugün ise yüzde 2.05’ini üretir hale karfl› korunmas›n› sa¤layan metalik kaplama yön-
gelmifltir. Bu da, Türkiye demir çelik sektöründe temi olan s›cak dald›rma galvaniz sektöründe a¤›r-
sürekli bir geliflme oldu¤unu göstermektedir.” l›kl›; elektrik, inflaat, yap›sal çelik, ulaflt›rma ve
Türkiye’nin dünya çelik üretiminde 10. s›rada ol- otomotiv sektörlerine hizmet verdiklerini belirtiyor.
mas›na ra¤men halen daha entegre paslanmaz çe- Yürüttükleri projelere iliflkin bilgi veren Halaç, fir-
lik üretim tesisinin olmamas›na dikkat çeken Ça- ma olarak; Türkiye deki büyük galvanizli yap›lar›n
kar, sektörün toplam istihdam›nda ise 2008 y›l›n- pek ço¤unun galvanizleme ifllerini kendilerinin
da 33 bin kifli varken bunun 2009 y›l›nda 29 bine yapt›¤›n› hat›rlatarak; Formula 1’in tribün ve çelik
düfltü¤ünü belirtiyor. konstrüksiyonlar›n›n galvanizlemesinin yan›nda
Galatasaray Spor Klubü’nün Türk Telekom Arena
stad›ndaki oturma koltuklar› ile tribün konstrüksi-
yonlar›n›n galvanizleme ifllerini örnek gösteriyor.
Ürünlerinin yüzde 60-70’inin müflterileri arac›l›¤›yla
yurtd›fl›na ihraç edildi¤ini anlatan Halaç, ISO 9001:
2008 ve ISO 1461 Kalite Belgeleri’ne sahip olduk-
lar›n› ayr›ca Avrupa Galvanizciler Birli¤i’ne (EGGA-
GA) ve Türkiye Galvanizciler Derne¤i’ne (GALDER)
üye olduklar›n› da sözlerine ekliyor.
114 KobiEfor Haziran 2011