Page 98 - KobiEfor_Ekim_2011
P. 98
SEKTÖR/B‹L‹fi‹M
Microsoft Türkiye orta ölçekli
flirketlerle birlikte büyüyor
Microsoft Türkiye
2011 mali y›l›nda en h›z-
l› büyümeyi yüzde 39 ile
orta ölçekli flirketler
segmentinde gerçeklefl-
tirdi. Bu kategorideki
flirketler, sunucu ve ya-
z›l›m araçlar›na yapt›kla-
r› yat›r›mlarla sunucu
pazar›n› yüzde 29 bü-
yüttü. Microsoft Türkiye
Genel Müdürü Tamer
Özmen, 2011 mali y›l›n›n
Microsoft Türkiye için
olumlu sonuçlar›n elde
ERP’de kullan›m edildi¤i bir y›l oldu¤unu
söyledi. 11 bin ifl orta-
kolayl›¤› önemli ¤›ndan oluflan ekosistemi ile Türkiye ekonomisine
1993 y›l›ndan beri katk›da bulunan Microsoft Türki-
IDC taraf›ndan gerçeklefltirilen küresel ölçüde ye’nin sa¤l›kl› ve sürdürülebilir geliflmesinin devam
yap›lan araflt›rma sonuçlar›na göre flirketlerin sa- etti¤ini belirten Özmen, “Güçlenen ülke ekonomimiz
dece üçte birinden az› kulland›klar› kurumsal uy- ve istikrar beraberinde ülkemizde biliflim alan›ndaki
gulamalar› esnek ve kullan›m› kolay buluyor. An- yat›r›mlar›n art›fl›n› getirdi. Orta ölçekli flirketlerin
kete göre ERP sa¤lay›c›lar›n›n yaz›l›mlar›n›, bu fark›ndal›¤›n›n artmas› ve biliflim yat›r›mlar›na baflla-
talepleri karfl›layacak flekilde iyilefltirmesi gereki- mas› çok önemli bir geliflme” dedi.
yor. IFS Teknolojiden Sorumlu Baflkan› Dan Bunun yan›s›ra Microsoft Türkiye bu dönemde fi-
Matthews, “Araflt›rma, bizim IFS’de y›llard›r bildi- nans sektöründe bankac›l›k altyap› projeleri, A’dan
¤imiz bir fleyi kan›tl›yor: kullan›labilirlik ve es- Z’ye internet bankac›l›¤›, büyük flirketlerde sosyal
neklik, üretkenlik aç›s›ndan flirketler için hayati medya a¤lar› ve Telekom flirketlerinde IPTV gibi bü-
öneme sahip. Bu alanlar gittikçe daha fazla öne- yük çapl› ve yenilikçi projeleri de baflar› ile tamam-
me sahip olaca¤› için IFS, kullan›labilirli¤e ve lad›. Özmen, Microsoft Türkiye olarak gelecek y›lda
kullan›c› deneyimine odaklanmaya devam ede- da orta ölçekli flirketlerin hem Türkiye’de hem de
cektir” diyor. IFS’nin nas›l kullan›c› üretkenli¤i dünya çap›nda rekabet güçlerini art›racak yeni ürün
ile çal›flt›¤› hakk›nda daha fazla bilgi edinmek ve hizmetler sunmak için stratejiler gelifltirmeye de-
için www.ifsworld.com ziyaret edilebilir. vam edeceklerini, kurumlar›n karl›l›¤›n› ve verimlili-
¤ini art›racak yeniliklere odaklanacaklar›n› kaydetti.
HP’den FutureSmart
HP Bask› ve Görüntüleme Gru- LaserJet ve Kurumsal Çözümler Genel Müdürü ve
bu, yaz›l›m alan›nda devrim niteli- Baflkan Yard›mc›s› Vincent Vanderpoel, “HP Futu-
¤inde bir yat›r›ma imza att›. HP Fu- reSmart, gelecekteki yeniliklere kendini uydurabi-
tureSmart cihaz yaz›l›m› BT yönetici- lecek bir yap›da, yat›r›m korumas› sa¤layacak fle-
lerine çok önemli f›rsatlar sunuyor. Kü- kilde tasarland›. Yeni yaz›l›m, iflletmelere daha re-
çük, orta ve büyük iflletmelerde bask› maliyetlerini kabetçi bir gelecek için kendilerini haz›rlamalar› ve
ciddi flekilde azaltan ve ifl ak›fl yönetimini basitlefl- yat›r›mlar›n› sa¤lamlaflt›rmalar› konusunda yard›m-
tirerek sistemin uzun süreli olmas›n› sa¤layan HP c› olacak. Bu nedenle iflletmelerin CIO’lar›n›n ve BT
FutureSmart, uzun vadeli ifl yat›r›m› olana¤› sunu- yöneticilerinin y›llar içinde katmanlar halinde bü-
yor. Yaz›l›m çok fonksiyonlu yaz›c›larda (MFP) ve yüyen maliyetleri bu yeni yaz›l›m sayesinde önem-
a¤ taray›c›lar›nda ayn› ara yüzü ve menü tasar›m›n li ölçüde azalacak. HP’nin bu yeni yaz›l›m› sektör-
kullan›lmas›na olanak sa¤l›yor. HP’nin FutureSmart de 盤›r açacak. Bu teknoloji sayesinde küçük, or-
teknolojisi ile küçük, orta ve büyük iflletmeleri ta ve büyük iflletmelerdeki yaz›c› filosu gelece¤in
2021 y›l›na haz›rlad›klar›n› söyleyen EMEA HP IPG zararlar›ndan da kurtulacak” dedi.
98 KobiEfor Ekim 2011