Page 94 - KobiEfor_Ekim_2011
P. 94

SEKTÖR/B‹L‹fi‹M


                                                             Biliflim pazar›m›z dinamik
                                                                                      Biliflim Sanayicileri
                                                                                    Derne¤i (TÜB‹SAD) Yö-
                                                                                    netim Kurulu Baflkan›
                                                                                    Turgut Gürsoy’un, üye-
                                                                                    si olduklar› EITO kay-
                                                                                    na¤›na dayanarak ver-
                                                                                    di¤i bilgiye göre dün-
                                                                                    ya biliflim pazar›n›n
                                                                                    büyüklü¤ü 3.3 trilyon
                                                                                    dolar, Avrupa biliflim
                                                                                    sektörünün ise 900
                                                                                    milyon dolar. Sektör
          di¤er sektörlerde bu rakam 30 ila 50 bin dolar sevi-                      dünyada yüzde 4, Av-
          yesinde. B‹T sektörümüzde ihracat›n henüz yo¤un
                                                            Turgut Gürsoy           rupa’da yüzde 2 büyü-
          bir faaliyet olarak göze çarpmad›¤›na dikkat çeken                        yor. Türkiye ise bam-
          Mentefl, ancak Türkiye’nin co¤rafi konumu dolay›s›y-                       baflka, sektörün büyü-
          la bu anlamda önemli bir avantaja sahip oldu¤unu  mesi ortalama yüzde 10. Gürsoy’un sektör de¤erlen-
          vurguluyor.                                     dirmesi flöyle: “Türkiye, 2010 y›l›nda kaydetti¤i bü-
                                                          yüme h›z›yla B‹T sektörü aç›s›ndan önemli bir pazar
            Yak›n çevre pazar hedeflerimiz                haline geldi. Türkiye Avrupa'n›n en h›zl› büyüyen ül-
            Turhan Mentefl’in, Biliflim’de ihracatç› olmam›z  keleri aras›nda ve pazar hacmi aç›s›ndan Almanya,
          yönünde çizdi¤i stratejik eksen flu flekilde: “Türki-  ‹ngiltere, Fransa, ‹talya, ‹spanya, ve Hollanda'dan
          ye’nin, özellikle yaz›l›m hizmeti ihracat›nda hak etti-  sonra yedinci s›rada. Büyüme h›z› ve dünya biliflim
          ¤i yere gelmesi için genç nüfusunu, co¤rafi konumu-  sektöründen ald›¤› pay aç›s›ndan Türkiye bu alanda
          nu, güçlü ekonomisini, küresel pazarda mutlaka  geliflmekte olan bir pazar.”
          avantaja çevirmeli. Biliflim sektöründe her geçen y›l
          daha fazla ihracat girdisi elde etmek için Türkiye,  B‹T Sektörümüzün seyri
          ciddi ölçüde artan nüfus potansiyelini kaliteli ifl gü-  Turgut Gürsoy, 2011-2012 y›llar›nda Türkiye bili-
          cüne dönüfltürmeli. Ar-Ge mühendislerine verilen  flim pazar›na iliflkin flu de¤erlendirmeyi yap›yor:
          teflvikler, teknik destek mühendislerini de kapsama-  EITO 2010 y›l›nda Biliflim sektör pazar›m›z› 27.3
          l›. Küresel çapta geliflmeler incelenip uzun vadeli  milyar dolar olarak ölçmüfl. EITO verilerine göre 2011
          stratejik planlar sürekli gözden geçirilmeli. Do¤ru  y›l›nda pazar yüzde 8.1; 2012 y›l›nda ise yüzde 5.6
          stratejilerle Türkiye’nin, biliflim ihracat› yapabilece¤i-  büyüyecek. Donan›m, yaz›l›m ve biliflim hizmetleri
          ne inan›yoruz. Özellikle hizmet ve yaz›l›mda Orta Do-  2011 y›l›nda yüzde 17, 2012 y›l›nda ise yüzde 11’lik
          ¤u, Orta Asya, Balkanlar ve Afrika ülkelerinde çok  büyüme gösterecek. Pazarda en az pay yaz›l›m sek-
          ilerideyiz. Komflu ülkeler baflta olmak üzere Orta Do-  törümüzün. Gürsoy’a göre sebebi flu: “KOB‹'lerin bil-
          ¤u, Balkan ülkeleri ve Türk Cumhuriyetleri’nin bili-  gi teknolojileri altyap›lar› yeterince geliflmemifl. Bu
          flim ihtiyaçlar›n› karfl›layabiliriz. Yaz›l›m ve Call-Cen-  alana yat›r›m yapm›yorlar. ‹n-house uygulamalar ve
          ter hizmetleri, otomasyon (bilgisayar-yaz›l›m altyap›-  korsan yaz›l›m kullan›m› yüksek.”
          s› kurmak) bilgimizi ihraç edebiliriz.”
                                                             Yeni Ticaret Kanunu pazar› büyütecek
            ‹flbirli¤i ve inovasyon                           EITO tahminine göre 2011 y›l›nda PC pazar›m›z
            Turhan Mentefl, B‹T Sektörümüzün yurtd›fl›na aç›l-  yüzde 22.6 oran›nda büyüyecek. 2012 y›l›nda ise bü-
          mas› ve uluslararas› arenada var olmas› aç›s›ndan ifl-  yüme yavafllayarak yüzde 11.5’a düflecek. Turgut
          birli¤ini çok önemli buluyor. “Ülkemizin bilgi ve ile-  Gürsoy’un büyümeye iliflkin analizi ise çok somut:
          tiflim teknolojilerini kullanarak kalk›nmas›na katk›  “Yasalaflan Yeni Ticaret Kanunu,  Türkiye biliflim
          verecek uygulama, yat›r›m ve projelerin gelifltirilme-  sektörü aç›s›ndan önemli. Kanunu’nun, ifl hayat›n›n
          si için kamu-özel sektör-sivil toplum                      gerekleri dikkate al›narak, yönetim ku-
          kurulufllar› (STK) ile üniversite-sana-                      rullar›n›n, genel kurullar›n elektronik
          yi iflbirliklerinin önünün aç›lmas› ge-                      ortamda yap›lmas›na imkan tan›mas›,
          rekir.  Ar-Ge ve B‹T tabanl› uygu-                             fleffafl›k bafll›¤› alt›nda web sitesi
          lamalara yönelik ortakl›k ve                                     kurma zorunlulu¤u getirmesi,
          iflbirlikleriyle gündeme getiri-                                  teflebbüslerin ihbar, ihtar, fatu-
          lecek yeni projeler, sektörde                                    ra, teyit mektubu gibi yaz›flmala-
          yeni sinerjiler yaratacakt›r” di-                                r›n› elektronik yolla yapmalar›n›
          yen Mentefl, teknoloji gelifltir-                                  sa¤lamas›, sektörün geliflimi ve
          meye yönelik oluflturulan ifl-                                     Dijital Türkiye dönüflümü aç›s›n-
          birliklerinde uzmanlaflmaya gidil-                            dan reform niteli¤indedir. TÜB‹SAD
          mesini öneriyor.                                              olarak, flirketlerin, ifl süreçlerini

          94 KobiEfor  Ekim 2011
   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99