Page 84 - KobiEfor_Ekim_2011
P. 84
LOJ‹ST‹K
DHL Supply Chain: Türkiye “‹lk Tercih”
DHL’nin tedarik zinciri yöne-
timi ve lojistik çözümleri flirketi
olan DHL Supply Chain, müflte-
ri ve çal›flan memnuniyetini ar-
t›rmak amac›yla hayata geçirdi¤i First Choice (‹lk Tercih) Hakan K›r›ml›
program› ile lojistik sektöründe fark yaratmay› sürdürüyor.
Deutsche Post DHL bünyesinde hayata geçen 2015 Strateji’sinin bir parças› olan First Choice kapsam›n-
da 80’den fazla operasyonda iyilefltirme projelerini hayata geçiren DHL Supply Chain Türkiye, bu proje-
lerle 4 milyon Euro’yu aflan de¤er yaratt›. Firma bu konuda 900 çal›flan›na da e¤itim verdi. Genel Mü-
dür Hakan K›r›ml›, ifl yap›fl biçimi haline gelen First Choice projesi ile müflteri operasyonlar›n›n daha h›z-
l›, ekonomik ve etkin yönetimi üzerinde çal›flt›klar›n› ifade etti.
Lojistikçilerin Performans
Sahas› AVM’ler
Lojistik sektörünün önem-
li firmalar›ndan Fillo Lojistik, Kargonuz Adresine,
AVM Lojisti¤i’nde öne ç›k›-
yor. Fillo Lojistik Genel Mü- Ambalaj› Do¤aya Teslim
dürü Serkan Akbudak, say›-
lar› 300’ü bulan AVM’ler için 1982 y›l›nda Türkiye’nin ilk kargo flirketi olarak
özel lojistik hizmetleri sun- kurulan Yurtiçi Kargo, faaliyet göstermekte oldu¤u
duklar›n› belirterek, “AVM tafl›mac›l›k sektöründe, sürdürülebilirlik çal›flmala-
Lojsti¤i uzmanl›k gerektiren r› ile Dünya’n›n can damarlar›n› koruma ve gelifl-
bir alan” dedi. Tekstil, g›da, tirme aflamalar›ndan oluflan dinamik bir süreç ya-
elektronik, aksesuar, ayak- fl›yor. Bu sürecin bir parças› olarak geri dönüflüm-
kab› gibi birçok sektöre hiz- lü kargo pofleti uygulamas›n› bafllatan Yurtiçi Kar-
met verebildiklerini anlatan Akbudak, AVM’lerde go’nun pofletleri, özellikle günefl ›fl›¤›na maruz b›-
ihtiyac›n daha çok da¤›t›m kanallar›nda, zaman rak›ld›¤›nda h›zl› bir flekilde okside olacak ve do-
planlamada ve teslimat noktas›ndaki etkileflimde ¤ay› kirletmeden kendili¤inden yok olacak. Söz
yo¤unlaflt›¤›n› söyledi. Firmalara her türlü da¤›t›m konusu uygulama çerçevesinde Yurtiçi Kargo, her
ve depolama hizmetini tek elden sunabiliyor. Ta- y›l tüketmekte oldu¤u yaklafl›k 750 bin kg civar›n-
lepler motokurye, dedike, grupaj ve parsiyel gibi daki plastik tabanl› dosya pofletlerinin 12 ila 24 ay
çeflitli olabiliyor. içerinde do¤ada çözülmesini sa¤layacak.
En A¤›r Yük Bir Türk’ün Sorumlulu¤unda
K›ta Lojistics Genel Müdürü Emre Eldener, a¤›r yük
tafl›mac›l›¤›nda k›talararas› en önemli meslek örgütü
olan Heavy Lift Group’un baflkanl›¤›na seçildi. He-
avy Lift Group barajlar, enerji santralleri, komple üre-
tim tesisleri gibi dev boyutlu yap›lara yönelik adrese
teslim proje ve a¤›r yük tafl›mac›l›¤› sahalar›nda faali-
yet gösteren firmalardan oluflan, merkezi Amstar-
dam’da bir örgüttür. Japonya’dan Suudi Arabistan’a,
ABD’den Hindistan’a kadar dünyan›n çok say›da ülke-
sinde faaliyet gösterir. Emre Eldener daha önce örgü-
tün genel sekreterli¤ini yürütüyordu. Eldener, “Lojis-
tik alan›nda Türk yöneticilerin uluslararas› organizas-
yonlarda önemli mevkilere gelmeye bafllamas› olum-
Emre Eldener
lu bir geliflmedir” dedi.
84 KobiEfor Ekim 2011