Page 84 - KobiEfor_Ekim_2011
P. 84

LOJ‹ST‹K





            DHL Supply Chain: Türkiye “‹lk Tercih”
                                       DHL’nin tedarik zinciri yöne-
                                     timi ve lojistik çözümleri flirketi
                                     olan DHL Supply Chain, müflte-
                                     ri ve çal›flan memnuniyetini ar-
            t›rmak amac›yla hayata geçirdi¤i First Choice (‹lk Tercih)  Hakan K›r›ml›
            program› ile lojistik sektöründe fark yaratmay› sürdürüyor.
            Deutsche Post DHL bünyesinde hayata geçen 2015 Strateji’sinin bir parças› olan First Choice kapsam›n-
            da 80’den fazla operasyonda iyilefltirme projelerini hayata geçiren DHL Supply Chain Türkiye, bu proje-
            lerle 4 milyon Euro’yu aflan de¤er yaratt›. Firma bu konuda 900 çal›flan›na da e¤itim verdi. Genel Mü-
            dür Hakan K›r›ml›, ifl yap›fl biçimi haline gelen First Choice projesi ile müflteri operasyonlar›n›n daha h›z-
            l›, ekonomik ve etkin yönetimi üzerinde çal›flt›klar›n› ifade etti.


            Lojistikçilerin Performans
            Sahas› AVM’ler

                                 Lojistik sektörünün önem-
                               li firmalar›ndan Fillo Lojistik,  Kargonuz Adresine,
                               AVM Lojisti¤i’nde öne ç›k›-
                               yor. Fillo Lojistik Genel Mü-  Ambalaj› Do¤aya Teslim
                               dürü Serkan Akbudak, say›-
                               lar› 300’ü bulan AVM’ler için  1982 y›l›nda Türkiye’nin ilk kargo flirketi olarak
                               özel lojistik hizmetleri sun-  kurulan Yurtiçi Kargo, faaliyet göstermekte oldu¤u
                               duklar›n› belirterek, “AVM   tafl›mac›l›k sektöründe, sürdürülebilirlik çal›flmala-
                               Lojsti¤i uzmanl›k gerektiren  r› ile Dünya’n›n can damarlar›n› koruma ve gelifl-
                               bir alan” dedi.  Tekstil, g›da,  tirme aflamalar›ndan oluflan dinamik bir süreç ya-
                               elektronik, aksesuar, ayak-  fl›yor. Bu sürecin bir parças› olarak geri dönüflüm-
                               kab› gibi birçok sektöre hiz-  lü kargo pofleti uygulamas›n› bafllatan Yurtiçi Kar-
            met verebildiklerini anlatan Akbudak, AVM’lerde  go’nun pofletleri, özellikle günefl ›fl›¤›na maruz b›-
            ihtiyac›n daha çok da¤›t›m kanallar›nda, zaman  rak›ld›¤›nda h›zl› bir flekilde okside olacak ve do-
            planlamada ve teslimat noktas›ndaki etkileflimde  ¤ay› kirletmeden kendili¤inden yok olacak. Söz
            yo¤unlaflt›¤›n› söyledi. Firmalara her türlü da¤›t›m  konusu uygulama çerçevesinde Yurtiçi Kargo, her
            ve depolama hizmetini tek elden sunabiliyor. Ta-  y›l tüketmekte oldu¤u yaklafl›k 750 bin kg civar›n-
            lepler motokurye, dedike, grupaj ve parsiyel gibi  daki plastik tabanl› dosya pofletlerinin 12 ila 24 ay
            çeflitli olabiliyor.                             içerinde do¤ada çözülmesini sa¤layacak.



            En A¤›r Yük Bir Türk’ün Sorumlulu¤unda
                                                          K›ta Lojistics Genel Müdürü Emre Eldener, a¤›r yük
                                                        tafl›mac›l›¤›nda k›talararas› en önemli meslek örgütü
                                                        olan Heavy Lift Group’un baflkanl›¤›na seçildi.   He-
                                                        avy Lift Group barajlar, enerji santralleri, komple üre-
                                                        tim tesisleri gibi dev boyutlu yap›lara yönelik adrese
                                                        teslim proje ve a¤›r yük tafl›mac›l›¤› sahalar›nda faali-
                                                        yet gösteren firmalardan oluflan, merkezi Amstar-
                                                        dam’da bir örgüttür. Japonya’dan Suudi Arabistan’a,
                                                        ABD’den Hindistan’a kadar dünyan›n çok say›da ülke-
                                                        sinde faaliyet gösterir. Emre Eldener daha önce örgü-
                                                        tün genel sekreterli¤ini yürütüyordu. Eldener, “Lojis-
                                                        tik alan›nda Türk yöneticilerin uluslararas› organizas-
                                                        yonlarda önemli mevkilere gelmeye bafllamas› olum-
             Emre Eldener
                                                        lu bir geliflmedir” dedi.



          84 KobiEfor Ekim  2011
   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89