Page 76 - KobiEfor_Ekim_2011
P. 76
ÜN‹VERS‹TE
Gedik Üniversitesi teorik e¤itimle yetinen
geleneksel üniversite çizgisinden,
uygulamal› e¤itimi temel alarak
farkl›lafl›yor. Genç üniversite, gençli¤i
Türkiye’nin yüksek düzeyde kalifiye
eleman ihtiyac›na odaklanarak
yetifltirmeyi planl›yor.
de ödenmesi gereken y›ll›k ücretler 5-6 bin TL civa-
r›nda olacakt›r.”
Spor Bilimleri Fakültesi ile ilk ve iddial›
Bölgenin ihtiyaçlar›n› gözönüne alarak harekete
geçen Gedik Üniversitesi Vak›f üniversiteleri içerisin-
de ilk defa Beden E¤itimi Spor Yüksekokulu’nu da-
ha üst seviyede ele alm›fl. Spor Bilimleri Fakültesi,
daha 1. y›l›ndan itibaren, kendi fakülte ö¤rencileri
baflta olmak üzere üniversitenin tüm ö¤rencilerine
tam teflekküllü futbol sahas›, tenis kortlar›, aç›k ve
kapal› basketbol sahalar›, kondisyon çal›flma imkan-
lar›, pilates, jimnastik gibi spor etkinliklerini yapma
olana¤›n› sa¤l›yor. 70 bin metrekare alanda modern lar yap›yor. Böylece ö¤renciler farkl› yurtd›fl› üniver-
spor tesisleri ö¤rencilerin kullan›m›na sunulmufl. sitelerinden dersler alabiliyor ve bu derslerinin kre-
dilerini üniversitesinde sayd›rabiliyor.
Ö¤rencilere hayat boyu
ö¤renme avantaj› Lisansüstünde uygulamal› e¤itim fark›
Ö¤rencilerine mezuniyet sonras› destek olmak Gedik Üniversitesi’de fen bilimleri baflta olmak
üzere çal›flmalar yapan üniversite, hayat boyu ö¤- üzere sosyal ve sa¤l›k bilimleri alanlar›nda Yüksek
renmeyi önemsiyor. Üniversiteye girerken ö¤rencinin Lisans Programlar› için enstitüler mevcut. Bu ensti-
seçti¤i alana karfl› sahip oldu¤u ilgi ve iste¤in za- tülerde güncel, endüstri ve ifl hayat›n›n ihtiyaç duy-
man içerisinde de¤iflebilece¤ini de gözönüne ald›k- du¤u spesifik ve ileri seviyeli e¤itim ve araflt›rmalar
lar›n› söyleyen Akkufl, mezuniyet sonras› ö¤rencile- için çok iyi bir altyap› haz›rlad›klar›n› aktaran Akkufl,
rin ancak hayat boyu e¤itimle desteklenerek baflar›- lisansüstü e¤itimlerinde çal›flmalar›nda da mümkün
l› olacaklar›n› düflünüyor: “Yaflam Boyu E¤itim ile oldukça deneyi ve uygulamal› çal›flmay› esas alan
ö¤rencilerimiz isterlerse kendi alanlar›nda yeni tek- bir yaklafl›m benimsediklerini vurguluyor.
nolojileri ö¤renecekler, isterlerse farkl› bir alanda
e¤itim alabilecekler. Uzaktan e¤itim, web esasl› e¤i- Uluslararas› akreditasyon önemli
tim gibi yeni teknolojilerle ö¤rencilerimiz bilgiye ula- Nihat Akkufl, uluslararas› akreditasyonun da çok
flacak. Önümüzdeki 1 y›l içinde bu projeyi de haya- önemli oldu¤una inan›yor: “E¤itim art›k bir ö¤retme-
ta geçirece¤iz.” nin s›n›f›n›n kap›s›n› kapat›p, dersini vermesi ve ver-
di¤i dersin baflar›s›n›n yine kendisi taraf›ndan s›nav-
Ulafl›m avantaj›yla flehir üniversitesi larla ölçüldü¤ü bir yap›dan ç›kmaktad›r. Yüksek ö¤-
Pendik ve Kartal’da bulunan üniversitenin kam- retimimizde daha önceden yap›lan MUDEK, YÖDEK
püsleri flehir merkezlerine 5-10 dakika uzakl›kta. gibi çal›flmalar› yakinen takip ediyoruz”
Pendik ve Kartal’dan kara, deniz ve demiryolu ulafl›- 10 y›l› aflk›n bir süre Tokyo fiehir Üniversitesi’nde
m› bulunuyor. Yeni yap›lan metro istasyonlar› kam- ö¤retim üyeli¤i yapan Akkufl, kaliteyle ilgili deneyim-
püslere yak›n mesafede. Akkufl, ulafl›m avantaj› ne- lerini Gedik Üniversitesi’ne aktarmay› planl›yor.
deniyle ö¤rencilerin flehir hayat›n›n sosyal etkinlikle-
rine rahat kat›lmas›n› sa¤lad›¤›n›, çal›flan yüksek li- Endüstri ile iflbirlikleri
sans ö¤rencilerinin ulafl›m problemi yaflamayacakla- Gedik Üniversitesi sanayi bölgesi içinde yer al›-
r›n›, iflyerlerinden çok k›sa sürede e¤itim alanlar›na yor. Akkufl bu nedenle endüstriden çok say›da Ar-Ge
ulaflabileceklerini kaydediyor. projesi ve problemin üniversiteye geldi¤ini dile geti-
riyor: “Bunlar› ö¤rencilerimiz için bir flans olarak
Uluslararas› üniversitelerle iflbirli¤i görmekteyiz. Ar-Ge yönüyle sanayi firmalar›yla bü-
Gedik Üniversitesi Erasmus gibi programlar yard›- tünleflmek hem istihdam, hem de çal›flma hayat›nda
m›yla ö¤rencilerini uluslararas› platformlara haz›rl›- baflar›l› olma yönünden önem tafl›maktad›r. Bu ko-
yor. Üniversite, dünyan›n birçok ülkesinde bulunan nuda yap›lan çal›flmalar› web sitemizden de takip
çeflitli üniversitelerle de¤iflik alanlarda ikili anlaflma- edilebilir duruma getirmek için çal›fl›yoruz.”
76 KobiEfor Ekim 2011