Page 25 - KobiEfor_Ekim_2011
P. 25

çok k›sa bir süre içinde bu Borsa’n›n kuruluflunu da
          gerçeklefltirmifl olaca¤›z. Bu kapsamda; ‹stanbul
          Menkul K›ymetler Borsas›’nda ifllem gören hisse se-
          netlerine iliflkin ifllemleri elektronik ortamda yürüten
          Merkezi Kay›t Kuruluflu ile iflbirli¤i içinde hareket
          ediyoruz. Ayr›ca bu borsa kuruluncaya kadar, Polat-
          l› Ticaret Borsas›, ürün senetlerinin al›m ve sat›m›
          konusunda yetkilendirilmifltir.

            PERAKENDE SEKTÖR EYLEM PLANI
            Perakende Ticaret Sektörümüzün geliflimi için
            de yapaca¤›n›z çal›flmalar olmal›, bu konudaki
            görüfl ve düflüncelerinizi alabilir miyiz?
            Perakende Sektöründe faaliyette bulunan ulusal
          marka sahibi firma temsilcileri ile yürüttü¤ümüz ça-
          l›flmalarda sektörün karfl› karfl›ya bulundu¤u sorun-
          lar›n çözümü için “Perakende Sektörü Eylem Pla-
          n›”n› haz›rlad›k.
            Ayr›ca ithal eflyas›n›n koruma önlemleri ve ek ma-
          li yükümlülüklere tâbi olmaks›z›n yerli eflya ile bir-
          lefltirilmesi ve ihracatç›lar›m›z›n maliyetlerinde olu-  yetle teminat kullanarak transit ifllemi gerçeklefltire-
          flacak art›fl›n önüne geçebilmek için Gümrük Yönet-  bileceklerdir.
          meli¤i’nde gerekli düzenlemeleri yapt›k. Yeni düzen-  ● Sözleflmeye taraf olmam›zla birlikte, AB’ye ya-
          leme flu yenilikleri getirdi:                    p›lan tafl›malarda TIR Karnesi kullan›m› asgari düze-
            ● ‹hracatç›lar›m›z›n,  ithal eflyas› ile yerli eflyay›  ye inecek, bunun yerine daha az maliyetli olan ortak
          pazara sunuma haz›r hale getirmek için gerekli olan  transit rejimi tercih edilecek.
          paketlenme ve birlefltirme ifllemlerini do¤rudan ken-  ● Ortak transit rejiminde nakliyecimiz, gerek Türk
          di fabrika sahas› veya paketleme ünitesinde yapma-  gümrük idarelerinde gerekse AB gümrük geçifllerin-
          s›na imkân sa¤lad›k.                            de daha az bürokrasi ile karfl›laflacak.
            ● Böylelikle, herhangi bir mali yükümlülük ve ver-  ● Tafl›mac›, elektronik beyan› her aflamas›nda iz-
          gi yüküyle karfl›laflmaks›z›n ihracatç› için önem arz  leyip tafl›man›n gerçekleflip gerçekleflmedi¤ini takip
          eden zaman ve maliyet unsurlar›nda büyük kolayl›k  edebilecekr.
          sa¤land›.                                          ● Bu ba¤lamda misal, Türkiye’den bir AB ülkesi-
            ● Yeni düzenleme ile bu tarz ifllemler için Gümrük  ne yap›lacak karayolu tafl›mas›nda Gaziantep’ten
          ‹daresine baflvuru ve izin alma zorunlulu¤unu kald›-  aç›lacak bir T1 beyannamesi ile Hamburg ya da Lon-
          rarak sadece gümrük idaresine bildirimde buluna-  dra’ya kadar eflyan›n tek bir beyan ile tafl›nmas›
          rak, ifllemlerin süratle gerçeklefltirilmesini mümkün  mümkün olacak.
          hale getirdik.
                                                             10 NUMARA YA⁄ VE D‹⁄ERLER‹
            ORTAK TRANS‹T YÖNETMEL‹⁄‹
                                                             Tafl›ma ve ticaret akla bir de “10 Numara Ya¤”
            Ticaret denilince akla ister istemez Lojistik    ve yol açt›¤› felaketleri getiriyor? Bir önlem
            Sektörü ve sorunlar› da geliyor, bu konuya       al›nmayacak m›?
            el atmad›n›z m›?                                 Son dönemde kullan›m› bir hayli yayg›nlaflt›¤› için
            Atmaz m›y›z! ‹hracat ve ithalatla u¤raflan ifladam-  vergi kayb›na ve çevre tahribat›na sebep olan “10
          lar›m›z için önemli bir geliflme Ortak Transit Yönet-  Numara Ya¤” kullan›m› konusunda çözüme katk›
          meli¤i’nin, 24 A¤ustos 2011 tarihinde yürürlü¤e gir-  sa¤lamak amac›yla Maliye Bakanl›¤›m›z, ÖTV'yi 30
          mesidir. Günümüzde tafl›mac›lar›m›z Avrupa Birli¤i  kurufltan 1 TL'nin üzerine ç›kard›. Bu türden sorun-
          ülkelerine yönelik tafl›malarda TIR Sözleflmesi hü-  lara çözüm üretme konusunda ifl dünyam›z ile yak›n
          kümleri çerçevesinde TIR karnesi kullanmaktad›r.  iflbirli¤i içinde çal›flmay› benimsemifl olmam›z, önü-
          TIR karnesi ile yap›lan transit tafl›mac›l›kta karne,  müze gelen piyasa sorunlar›n› çözmede Bakanl›¤›m›-
          gümrük vergilerinin ödenmesini s›n›rl› düzeyde gü-  za önemli bir h›z ve etkinlik kazand›racakt›r. Ekono-
          vence alt›na almakta, geçilen ülke say›s›na göre kar-  mimizin, ifl dünyas›n›n omuzlar›nda yükseldi¤ini çok
          ne maliyetleri artmaktad›r. Ülkemizin Ortak Transit  iyi biliyoruz. ‹fl dünyas›n›n katk›lar›yla ülkemizin
          Sözleflmesi’ne taraf olmas›yla birlikte tafl›mac›lar›m›z  ekonomik baflar›lar elde etti¤inin bilincindeyiz. ‹flbir-
          flu avantajlar› sa¤lad›lar:                      li¤i, güçbirli¤i yapmaya, sorunlar› do¤ru tesbit ede-
            ● AB’ye yönelik tafl›malarda, belge maliyeti ol-  rek en iyi çözümlere en k›sa zamanda ulaflmaya son
          maks›z›n ve alternatiflerine göre daha düflük mali-  derece önem veriyoruz.

                                                                                      Ekim 2011 KobiEfor 25
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30