Page 151 - KobiEfor_Ekim_2011
P. 151
Flora’n›n Hedefi Yüzde 70 Büyüme
Flora Toz ‹ndirgeme ve Otomasyon Sistem-
leri Genel Müdürü Kemalettin Yalç›n, bu y›-
AV‹A Kamyonlar l›n bafl›nda Ankara ‹vedik OSB’de 600 met-
Türkiye’de rekare kapal› alandaki yeni yerlerine tafl›n-
d›klar›n› belirtiyor. Yalç›n, “Böylece üretim
Çek Cumhuriyeti’nin hafif kam- kapasitemizi ve istihdam›m›z› yüzde 50 ar-
yon üreticisi AVIA, Türkiye tem- t›rd›k. Geçen y›l yüzde 50 büyüdük, bu y›l
silcisini Ulubafllar Holding bün- minimum yüzde 70 büyümeyi hedefliyo-
yesinde faaliyet gösteren Ulucar ruz” diyor. Kemalettin Yalç›n, faaliyetleri
Otomotiv olarak belirledi. hakk›nda flu bilgileri veriyor: “2009 y›l›nda
3 farkl› model, 5 farkl› flase tipi kurulan firmam›z, ‘Toz ‹ndirgeme Siste-
ve 3,4 ile 7,5 m aras›nda de¤i- mi’nden sonra ‘Tesis ve Bant Kapama Sistemi’ni de devreye sokmufl-
flen 6 farkl› dingil opsiyonuyla tur. ‹ki ortakl› genç bir firma olarak 2009 y›l›ndan itibaren 200 adet
Türkiye pazar›na Ulucar otomo- aras›nda sistem montaj› kurduk.”
tivle giren AV‹A, pazarda reka- TÜB‹TAK’la toz indirgeme sistemini gelifltirme ve laboratuvar kurulumu
betçi ve yenilikçi ürünlerle müfl- üzerine bir proje yürüttüklerini ifade eden Yalç›n, teknolojik olarak da-
terisine ulaflmay› planl›yor. D75, ha da gelifleceklerini belirtiyor. Nozlle ve Schneider Elektronik Logo d›-
D100, D120 modelleri 4500cc’ fl›nda geri kalan tüm ürünlerin kendi imalat› oldu¤unu kaydeden Yal-
lik 160 ve 185 hp Euro5 Cum- ç›n, servis hizmeti, müflteri memnuniyeti, zaman›nda montaj ve teslim,
mins Motor ve zf flanz›man özel- malzeme kalitesi gibi özelliklerle farkl›l›k yaratt›klar›n› ifade ediyor. Yal-
li¤iyle pazara sunuluyor. AV‹A, ç›n, ürünlerinin tafl k›rma eleme tesisleri, çimento santralleri, beton
güçlendirilmifl flase yap›s›yla s›- santralleri, termik santraller ve mikronize tesisler gibi alanlarda kulla-
n›f›n›n en dayan›kl› hafif ticari n›ld›¤›n› anlat›yor. Çevre ve do¤a sorunlar›n›n gün geçtikçe 盤 gibi bü-
markas› olmay› da amaçl›yor. yüdü¤üne dikkat çeken Yalç›n, Flora olarak çevre teknolojileri alan›n-
da çal›flmalar yapmaya özen gösterdiklerini söylüyor.
Poldy ‹nsan Kaynaklar› Yaz›l›m, Standartlar›n› Belgeledi
Poldy A.fi. yaz›l›m gelifltirme ve ifl süreçlerinde kulland›¤› metodoloji-
lerle birlikte kulland›¤› standartlar için Türk Standartlar› Enstitü-
sü’nden Hizmet Yeterlilik Belgesi’ni ald›. Poldy ayr›ca Türkiye’deki flir-
ketlerin uluslararas› platformda markalaflmas› için kurulan Turqua-
lity’de Yetkilendirilmifl Yaz›l›m Lisans ve Dan›flmanl›¤› Listesi’ne de girdi. Böylece Tur-
quality deste¤i alan markalar yaz›l›m tercihlerinde Poldy ‹nsan Kaynaklar› Yaz›l›m›’n›
TSE Hizmet Yeterlilikleri ile birlikte de¤erlendirebilecekler. Türkiye’nin ilk “‹nsan Kay-
naklar›” yaz›l›m› olan Poldy ‹nsan Kaynaklar› Yönetim Sistemi’ni gelifltiren Poldy A.fi.,
Yönetici Orta¤› Kadri Demir, müflteri ihtiyaçlar›n› en iyi flekilde analiz ederek, günün
koflullar›na göre yüksek teknolojiyi kullanarak çözüm sunduklar›n› belirtiyor.
Yerli Otomobil ‹çin Sektör Haz›r
Tafl›t Araçlar› Yan Sanayicileri Derne¤i (TAYSAD) yö- Plan›’na dikkat çekti: “2023 ‹hracat Vizyonu hedef-
neticileri, Bursa Sanayicileri ve ‹fladamlar› Derne¤i lerini yakalayabilmek için yerli otomobil markas›n›n
(BUS‹AD) iflbirli¤i ile otomotiv endüstrisinin kalbi yan› s›ra otomotiv test pisti gibi yat›r›mlara da a¤›r-
Bursa’y› ziyaret etti. BUS‹AD Otomotiv Grubu Üyele- l›k vermeliyiz. Bu ifller çok ayakl› oldu¤u için hiçbiri-
ri, akademisyenler ve sivil toplum örgütleri temsilci- ni aksatmadan gerçeklefltirmeliyiz.”
leriyle bir araya gelen TAYSAD, otomotiv endüstrisi-
nin gelece¤ini masaya yat›rd›. TAYSAD Baflkan› Celal
Kaya, gelecekte sektörlerinde büyük bir de¤iflim
beklediklerinin alt›n› çizerek, yeni nesil araçlara çok
iyi haz›rlan›lmas› gerekti¤ini vurgulad›. Yerli otomo-
bil markas›na da de¤inen Kaya, “S›f›rdan bir yat›r›m
veya var olan bir markan›n segmenti fleklinde yola
ç›kmal›y›z” dedi. Kaya, Otomotiv Sektörü Strateji
Ekim 2011 KobiEfor 151