Page 151 - KobiEfor_Ekim_2011
P. 151

Flora’n›n Hedefi Yüzde 70 Büyüme

                                           Flora Toz ‹ndirgeme ve Otomasyon Sistem-
                                           leri Genel Müdürü Kemalettin Yalç›n, bu y›-
           AV‹A Kamyonlar                  l›n bafl›nda Ankara ‹vedik OSB’de 600 met-
           Türkiye’de                      rekare kapal› alandaki yeni yerlerine tafl›n-
                                           d›klar›n› belirtiyor. Yalç›n, “Böylece üretim
           Çek Cumhuriyeti’nin hafif kam-  kapasitemizi ve istihdam›m›z› yüzde 50 ar-
           yon üreticisi AVIA, Türkiye tem-  t›rd›k. Geçen y›l yüzde 50 büyüdük, bu y›l
           silcisini Ulubafllar Holding bün-  minimum yüzde 70 büyümeyi hedefliyo-
           yesinde faaliyet gösteren Ulucar  ruz” diyor. Kemalettin Yalç›n, faaliyetleri
           Otomotiv olarak belirledi.      hakk›nda flu bilgileri veriyor: “2009 y›l›nda
           3 farkl› model, 5 farkl› flase tipi  kurulan firmam›z, ‘Toz ‹ndirgeme Siste-
           ve 3,4 ile 7,5 m aras›nda de¤i-  mi’nden sonra ‘Tesis ve Bant Kapama Sistemi’ni de devreye sokmufl-
           flen 6 farkl› dingil opsiyonuyla  tur. ‹ki ortakl› genç bir firma olarak 2009 y›l›ndan itibaren 200 adet
           Türkiye pazar›na Ulucar otomo-  aras›nda sistem montaj› kurduk.”
           tivle giren AV‹A, pazarda reka-  TÜB‹TAK’la toz indirgeme sistemini gelifltirme ve laboratuvar kurulumu
           betçi ve yenilikçi ürünlerle müfl-  üzerine bir proje yürüttüklerini ifade eden Yalç›n, teknolojik olarak da-
           terisine ulaflmay› planl›yor. D75,  ha da gelifleceklerini belirtiyor. Nozlle ve Schneider Elektronik Logo d›-
           D100, D120 modelleri 4500cc’    fl›nda geri kalan tüm ürünlerin kendi imalat› oldu¤unu kaydeden Yal-
           lik 160 ve 185 hp Euro5 Cum-    ç›n, servis hizmeti, müflteri memnuniyeti, zaman›nda montaj ve teslim,
           mins Motor ve zf flanz›man özel-  malzeme kalitesi gibi özelliklerle farkl›l›k yaratt›klar›n› ifade ediyor. Yal-
           li¤iyle pazara sunuluyor. AV‹A,  ç›n, ürünlerinin tafl k›rma eleme tesisleri, çimento santralleri, beton
           güçlendirilmifl flase yap›s›yla s›-  santralleri, termik santraller ve mikronize tesisler gibi alanlarda kulla-
           n›f›n›n en dayan›kl› hafif ticari  n›ld›¤›n› anlat›yor. Çevre ve do¤a sorunlar›n›n gün geçtikçe 盤 gibi bü-
           markas› olmay› da amaçl›yor.    yüdü¤üne dikkat çeken Yalç›n, Flora olarak çevre teknolojileri alan›n-
                                           da çal›flmalar yapmaya özen gösterdiklerini söylüyor.



            Poldy ‹nsan Kaynaklar› Yaz›l›m, Standartlar›n› Belgeledi
                            Poldy A.fi. yaz›l›m gelifltirme ve ifl süreçlerinde kulland›¤› metodoloji-
                            lerle birlikte kulland›¤› standartlar için Türk Standartlar› Enstitü-
                            sü’nden Hizmet Yeterlilik Belgesi’ni ald›. Poldy ayr›ca Türkiye’deki flir-
                            ketlerin uluslararas› platformda markalaflmas› için kurulan Turqua-
                            lity’de Yetkilendirilmifl Yaz›l›m Lisans ve Dan›flmanl›¤› Listesi’ne  de girdi. Böylece Tur-
                            quality deste¤i alan markalar yaz›l›m tercihlerinde Poldy ‹nsan Kaynaklar› Yaz›l›m›’n›
                            TSE Hizmet Yeterlilikleri ile birlikte de¤erlendirebilecekler. Türkiye’nin ilk “‹nsan Kay-
                            naklar›” yaz›l›m› olan Poldy ‹nsan Kaynaklar› Yönetim Sistemi’ni gelifltiren Poldy A.fi.,
                            Yönetici Orta¤› Kadri Demir, müflteri ihtiyaçlar›n› en iyi flekilde analiz ederek, günün
                            koflullar›na göre yüksek teknolojiyi kullanarak çözüm sunduklar›n› belirtiyor.



          Yerli Otomobil ‹çin Sektör Haz›r

          Tafl›t Araçlar› Yan Sanayicileri Derne¤i (TAYSAD) yö-  Plan›’na dikkat çekti: “2023 ‹hracat Vizyonu hedef-
          neticileri, Bursa Sanayicileri ve ‹fladamlar› Derne¤i  lerini yakalayabilmek için yerli otomobil markas›n›n
          (BUS‹AD) iflbirli¤i ile otomotiv endüstrisinin kalbi  yan› s›ra otomotiv test pisti gibi yat›r›mlara da a¤›r-
          Bursa’y› ziyaret etti. BUS‹AD Otomotiv Grubu Üyele-  l›k vermeliyiz. Bu ifller çok ayakl› oldu¤u için hiçbiri-
          ri, akademisyenler ve sivil toplum örgütleri temsilci-  ni aksatmadan gerçeklefltirmeliyiz.”
          leriyle bir araya gelen TAYSAD, otomotiv endüstrisi-
          nin gelece¤ini masaya yat›rd›. TAYSAD Baflkan› Celal
          Kaya, gelecekte sektörlerinde büyük bir de¤iflim
          beklediklerinin alt›n› çizerek, yeni nesil araçlara çok
          iyi haz›rlan›lmas› gerekti¤ini vurgulad›. Yerli otomo-
          bil markas›na da de¤inen Kaya, “S›f›rdan bir yat›r›m
          veya var olan bir markan›n segmenti fleklinde yola
          ç›kmal›y›z” dedi.  Kaya, Otomotiv Sektörü Strateji

                                                                                     Ekim 2011 KobiEfor 151
   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156