Page 164 - KobiEfor_Kasim_2010
P. 164

GEBZE OSB


           www.gosb.com                                                       GOSB’un katk›lar›yla haz›rlanm›flt›r  w
           Sandoz Türkiye’den
           2 milyon dolar yat›r›m

                                      Eflde¤er ilaç pazar›-
                                    n›n öncü flirketlerinden
                                    Sandoz, Gebze 1’den
                                    sonra Gebze 2 fabrika-
                                    s›nda da baflar› hikayesi
                                    yazmaya bafllad›. Gebze
                                    1’de üretiminin yüzde                   LOGO’DA
                                    80’ini ihraç eden firma,         DE⁄‹fi‹M BAfiLADI
                                    geçen y›l gerçeklefltirdi-
                                    ¤i 64.8 milyon dolarl›k
                                    ihracatla son 5 y›ld›r li-                   Türkiye uygulama yaz›-
                                    derli¤ini sürdürüyor. Fir-                 l›mlar› pazar› lideri LOGO,
                                    man›n GOSB’daki Geb-                       “De¤iflim Bafllad›” sloga-
                                    ze 2 fabrikas› ise geçen                   n›yla hem ürün ailesinde
                                    y›l 25.8 milyon dolar ih-                  hem de ifl süreçlerinde yep-
                                    racatla en fazla ihracat                   yeni modelleri uygulamaya
                                    yapan 5 kurum aras›nda   koydu. LOGO, de¤iflimi ürün ailesinde, teslimat
                                    yerini ald›. Sandoz Tür-  sürecinde ve sahip olma modelinde olmak üze-
            kiye Teknik Operasyonlar Direktörü Sevda Do¤an,  re üç ana bafll›kta sundu. Ürün ailesindeki de-
            Sandoz’un Türkiye’de büyümeye devam etti¤ini ve  ¤iflim; LOGO Yaz›l›m, KOB‹’ler ve büyük ölçekli
            buna en iyi kan›t›n yap›lan yat›r›mlar oldu¤unu söy-  iflletmeler için gelifltirmifl oldu¤u yayg›n olarak
            ledi. Sandoz, 2008 ve 2009’da toplam 18 milyon do-  kullan›lan ürünlerini, güçlendirilmifl özellikleriy-
            larl›k yat›r›ma imza atm›flt›. Bu y›l yat›r›m bedeli ise  le yenileyerek, KOB‹’ler için GO Plus, orta öl-
            2 milyon dolar› aflt›. Do¤an, 2011 y›l› öngörülerinde  çekli firmalar için Tiger Plus ve büyük ölçekli
            de yat›r›m tutar›n›n en az 2 milyon dolar oldu¤unu  firmalar için Tiger Enterprise markalar›n› pazara
            aç›kl›yor.  Sandoz’un büyüme stratejisinde fason  sundu. GO Plus; KOB‹’ler için uygulama yaz›l›m-
            imalat büyük bir yer tutuyor. Do¤an, “Sa¤l›k Bakan-  lar›nda kurulum ve kart oluflturma sihirbazlar›
            l›¤› ilaçta yerli üretimi desteklemek için ithal ürünle-  sayesinde, kullan›c›y› yönlendirerek, ürünün
            re k›s›tlama getiriyor. Denetimlerden geçen Sandoz,  kolayca kurulmas› ve kullan›lmas›n› sa¤l›yor.
            yerli üretimin yap›labilece¤i önemli firmalardan biri.  Tiger Plus; rekabetçi firmalar için ERP kavram›-
            Ayr›ca firma olarak hem yurtd›fl› hem yurtiçindeki  n› yeniden yorumlayarak farkl› bir aç›l›m sa¤l›-
            ilaç firmalar›na fason imalat yap›yoruz. fiu anda üre-  yor. Tiger Enterprise; küreselleflen ekonomi
            timimizin yüzde 18’i fason imalat. Bu oran› yüzde  do¤rultusunda d›fla aç›lan ve uluslararas› ope-
            40’a ç›karmak amac›nday›z” diye konufluyor. Üretim-  rasyonlar yürüten firmalar çok dilli, çok dövizli,
            lerinin her y›l artt›¤›n›n alt›n› çizen Do¤an, Gebze  esnek raporlama yap›s›na sahip ve uluslararas›
            2’deki ihracat›n bu y›l  1.2 milyar tablete ulaflaca¤›-  muhasebe standartlar›n› destekleyen genifl viz-
            n›,  2011’ de ise toplam üretimin 1.7 milyar tablet  yonlu bir ERP sistemine sahip olmaktad›rlar. Bu
            olaca¤›n› öngörüyor. Sandoz Türkiye’de, Gebze’de  global deste¤in yan› s›ra, LOGO’nun 25 y›l› afl-
            bulunan iki  tane bitmifl ürün ve Tuzla’da bulunan  k›n tecrübesini yans›tan yerel özellikler saye-
            aktif ilaç hammaddesi üreten toplam  3 üretim tesi-  sinde faaliyet gösterilen ana pazar›n gereklilik-
            si ve tüm Türkiye’de etkin ‘Saha Ekibi’ ile birlikte  lerine tümüyle yan›t verebilen komple bir çö-
            yaklafl›k 1000 çal›flan›yla faaliyet gösteriyor. Firma,  züm avantaj›  sunulmaktad›r. LOGO’nun sevk›-
            2011 y›l›ndan itibaren Amerika pazar›na da ihracat  yat sürecindeki de¤iflim ise; sanal sevk›yat sis-
            yapmay› planl›yor. 2009 y›l›nda her iki fabrikan›n  temini kaps›yor. Ürün teslim sürecinde çok
            toplam cirosu yaklafl›k 300 trilyonu buluyor. Do¤an,  önemli bir yenilik gerçeklefltiren LOGO, ürünle-
            “‹nsan sa¤l›¤›na hizmet eden bir flirket olarak yük-  rinin fiziksel olarak de¤il, inter-
            sek kaliteli eriflilebilir fiyatl› eflde¤er ilaç üretme ve  net üzerinden sanal olarak sevk
            pazara sunma rolümüz ile birlikte, içinde bulundu¤u-  edildi¤i bir sisteme geçiyor. Sa-
            muz topluma karfl› duyarl›l›¤›m›z› ortaya koyarak  hip olma modelindeki de¤iflim
            sosyal sorumluluk bilinci ile hareket ediyoruz. Örne-  ise; kulland›kça öde modelini
            ¤in; enerji verimlili¤i çevreyi koruma çabalar›m›z›n  kaps›yor. LOGO, fluan için sade-
            önemli bir parças›n› teflkil etmektedir. LED projemiz  ce KOB‹ ürünlerinde gelifltirilen
            Novartis taraf›ndan tüm dünyada gerçeklestirilen  model, toplam sahip olma mali-
            Enerji Verimlili¤i yar›flmas›nda jüri özel ödülüne la-  yetini zamana yay›l›yor.
            y›k görülmüfltür” diye konufluyor.

            162 KobiEfor Kas›m 2010
   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169