Page 32 - KobiEfor_Kasim_2014
P. 32

KAPAK




                           Serpil Timuray                  linin, bütün kriterler yönünden ölçülmesi.
                           YASED Baflkan›                     l Co¤rafi olarak bak›ld›¤›nda, Ortado¤u, Ku-
                                                           zey Afrika, Do¤u Avrupa ve Orta Asya’n›n, Türki-
                           “Rekabetçi Türkiye              ye'nin hizmet verece¤i en uygun bölgeler olarak
                               için YASED’in               görülmesi.
                                                             Türkiye'nin temel gereklilikleri:
                                  görüflleri”                 l Düflük maliyetli girdi kaynaklar›na ulaflabilmek
                                                             l  Tedarik zinciri yetkinliklerinin etkinlefltiril-
                             Uluslararas› Yat›r›mc›lar Der-  mesi ve kaynak yönetimi
                           ne¤i (YASED) Baflkan› Serpil Ti-   l Yeni yat›r›mlar için yat›r›m ortam›n›n sürekli
                           muray, haz›rlad›klar› ''Sürdürüle-  iyilefltirilmesi
             bilir Küresel Rekabet için Bölgesel Merkez Türki-  l Yerli insan kayna¤›n›n sürdürülebilir geliflimi,
             ye'' raporu çerçevesinde, rekabetçi bir ekonomiye  l Vergi teflviki gibi odakl› devlet deste¤i
             gidifl için Türkiye’nin vizyonunu flöyle özetledi:  l Küresel ve bölgesel lojistik altyap›n›n ve ula-
               l Uluslararas› do¤rudan yat›r›mlar›n çekilmesi.  fl›m›n güçlendirilmesi,
               l Sektörlerin Yönetim, Ar-Ge, Geliflmifl Üretim  l Politik ve ekonomik istikrara odaklan›lmas›,
             ve Geliflmifl Hizmetler olmak üzere dört ana fonk-  l Yabanc› insan kayna¤›n›n (expatriate) ihtiyaç-
             siyondaki ek geliflim noktalar›n›n belirlenmesi.  lar›n›n karfl›lanmas› ve destek mekanizmalar›n›n
               l  Türkiye'nin rekabetçili¤ini art›rma potansiye-  kurulmas›...



           y›l›nda yüzde 72.5’tir, 2012 y›l›nda ise sadece yüzde
           72.3’e düflmüfltür. ‹malat sanayimizin as›l karakte-
           ri budur ve 12 y›lda pek de¤iflmemifltir. Aslolan bu
           düflük teknolojili üretimin toplam üretimdeki pay›-
           n› düflürmektir. Zaten iflbafl›ndaki hükümetlerin
           koyduklar› ve sürekli revize ederek günümüze ta-
           fl›d›klar› hedef de bu olmufl, ‘Orta Alt› Teknolojili
           ‘üretim ile ‘Orta Üstü Teknolojili’ üretimlerin top-
           lam üretim içindeki pay›n› yüde 50+yüzde 50 olarak
           eflitlemek amaçlanm›flt›r. ‹malat sanayindeki
           amaçlanan “yap›sal dönüflüm” budur.


            TÜRK‹YE ‹HRACATININ SORUNLARI ve ÇÖZÜMLER‹...

            ihracat›n sürdürülebilir olmas› ve katmade¤ere  firmalara sa¤lanan devlet desteklerine iliflkin
            dayanmas›d›r. Di¤er bir deyiflle küçük ve orta öl-  bilgi veriyoruz. Ayr›ca ‹hracat ‹letiflim Noktas›
            çekli iflletmelerimizin iç pazar t›kand›kça de¤il  taraf›ndan firmalar›n yaz›l› ve sözlü taleplerini
            düzenli olarak ihracatla ifltigal etmesi ve günün  cevapland›r›yor; ‹hracat Günlü¤ü (‹BP Blog), Ül-
            ihtiyaçlar›na cevap verebilecek standartlarda   ke Masalar› ve Pazara Girifl Bülteni, ‹BP web si-
            üretim ve pazarlama yapmas› gerekiyor. KOB‹’le-  tesi ve Twitter ile günlük, anl›k ve haftal›k ola-
            rimizle biraraya geldikçe vurgulad›¤›m gibi ulus-  rak ihracatç›lar›m›za ticari bilgi sunuyoruz. Öte
            lararas› ticarette ayakta kalabilmenin ön koflulu,  yandan Eximbank taraf›ndan da ihracata yöne-
            Ar-Ge ve inovasyon kaynakl› üretim; marka ve ta-  len KOB‹’lerin finansmana eriflimini kolaylaflt›-
            sar›ma dayal› ihracatt›r.                       racak çal›flmalara a¤›rl›k veriliyor.
               KOB‹’lerimizi ihracata teflvik etmek için Hü-   Bunun yan›s›ra önümüzdeki üç y›la iliflkin Orta
            kümetimiz’in ciddi çal›flmalar› var. Örne¤in, Ba-  Vadeli Program çerçevesinde KOB‹’lerin Ar-Ge,
            kanl›¤›mca yürütülen di¤er destek kalemlerinin  yenilik ve ihracat yapabilme kapasitelerinin gelifl-
            yan›s›ra ihracat› yeni ö¤renen veya düzenli bir  tirilmesi, markalaflmalar›, kurumsallaflmalar› ve
            ihracat› olmayan KOB‹’lerin rekabetini art›r-   yenilikçi ifl modelleri gelifltirmeleri etkin bir fle-
            mak, verimlili¤ini yükseltmek ve bölgesel kal-  kilde desteklenecektir. Son olarak, biliyorsunuz 1
            k›nmay› sa¤lamak amac›yla iflbirli¤i kurulufllar›  Aral›k’tan itibaren resmen G-20 Dönem Baflkanl›-
            ile birlikte projeler yürütüyoruz. KOB‹’lerimizin  ¤›’n› devral›yoruz.  KOB‹’lerin ülke ekonomilerin-
            yo¤un ilgi gösterdi¤i D›fl Ticaret Bilgilendirme  deki önemine dikkat çekmek için konuyu G-20 ül-
            Seminerleri arac›l›¤›yla ihracat yapmak isteyen  kelerinin de gündemine tafl›yaca¤›z.


            32 KobiEfor Kas›m 2014
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37