Page 32 - KobiEfor_Kasim_2014
P. 32
KAPAK
Serpil Timuray linin, bütün kriterler yönünden ölçülmesi.
YASED Baflkan› l Co¤rafi olarak bak›ld›¤›nda, Ortado¤u, Ku-
zey Afrika, Do¤u Avrupa ve Orta Asya’n›n, Türki-
“Rekabetçi Türkiye ye'nin hizmet verece¤i en uygun bölgeler olarak
için YASED’in görülmesi.
Türkiye'nin temel gereklilikleri:
görüflleri” l Düflük maliyetli girdi kaynaklar›na ulaflabilmek
l Tedarik zinciri yetkinliklerinin etkinlefltiril-
Uluslararas› Yat›r›mc›lar Der- mesi ve kaynak yönetimi
ne¤i (YASED) Baflkan› Serpil Ti- l Yeni yat›r›mlar için yat›r›m ortam›n›n sürekli
muray, haz›rlad›klar› ''Sürdürüle- iyilefltirilmesi
bilir Küresel Rekabet için Bölgesel Merkez Türki- l Yerli insan kayna¤›n›n sürdürülebilir geliflimi,
ye'' raporu çerçevesinde, rekabetçi bir ekonomiye l Vergi teflviki gibi odakl› devlet deste¤i
gidifl için Türkiye’nin vizyonunu flöyle özetledi: l Küresel ve bölgesel lojistik altyap›n›n ve ula-
l Uluslararas› do¤rudan yat›r›mlar›n çekilmesi. fl›m›n güçlendirilmesi,
l Sektörlerin Yönetim, Ar-Ge, Geliflmifl Üretim l Politik ve ekonomik istikrara odaklan›lmas›,
ve Geliflmifl Hizmetler olmak üzere dört ana fonk- l Yabanc› insan kayna¤›n›n (expatriate) ihtiyaç-
siyondaki ek geliflim noktalar›n›n belirlenmesi. lar›n›n karfl›lanmas› ve destek mekanizmalar›n›n
l Türkiye'nin rekabetçili¤ini art›rma potansiye- kurulmas›...
y›l›nda yüzde 72.5’tir, 2012 y›l›nda ise sadece yüzde
72.3’e düflmüfltür. ‹malat sanayimizin as›l karakte-
ri budur ve 12 y›lda pek de¤iflmemifltir. Aslolan bu
düflük teknolojili üretimin toplam üretimdeki pay›-
n› düflürmektir. Zaten iflbafl›ndaki hükümetlerin
koyduklar› ve sürekli revize ederek günümüze ta-
fl›d›klar› hedef de bu olmufl, ‘Orta Alt› Teknolojili
‘üretim ile ‘Orta Üstü Teknolojili’ üretimlerin top-
lam üretim içindeki pay›n› yüde 50+yüzde 50 olarak
eflitlemek amaçlanm›flt›r. ‹malat sanayindeki
amaçlanan “yap›sal dönüflüm” budur.
TÜRK‹YE ‹HRACATININ SORUNLARI ve ÇÖZÜMLER‹...
ihracat›n sürdürülebilir olmas› ve katmade¤ere firmalara sa¤lanan devlet desteklerine iliflkin
dayanmas›d›r. Di¤er bir deyiflle küçük ve orta öl- bilgi veriyoruz. Ayr›ca ‹hracat ‹letiflim Noktas›
çekli iflletmelerimizin iç pazar t›kand›kça de¤il taraf›ndan firmalar›n yaz›l› ve sözlü taleplerini
düzenli olarak ihracatla ifltigal etmesi ve günün cevapland›r›yor; ‹hracat Günlü¤ü (‹BP Blog), Ül-
ihtiyaçlar›na cevap verebilecek standartlarda ke Masalar› ve Pazara Girifl Bülteni, ‹BP web si-
üretim ve pazarlama yapmas› gerekiyor. KOB‹’le- tesi ve Twitter ile günlük, anl›k ve haftal›k ola-
rimizle biraraya geldikçe vurgulad›¤›m gibi ulus- rak ihracatç›lar›m›za ticari bilgi sunuyoruz. Öte
lararas› ticarette ayakta kalabilmenin ön koflulu, yandan Eximbank taraf›ndan da ihracata yöne-
Ar-Ge ve inovasyon kaynakl› üretim; marka ve ta- len KOB‹’lerin finansmana eriflimini kolaylaflt›-
sar›ma dayal› ihracatt›r. racak çal›flmalara a¤›rl›k veriliyor.
KOB‹’lerimizi ihracata teflvik etmek için Hü- Bunun yan›s›ra önümüzdeki üç y›la iliflkin Orta
kümetimiz’in ciddi çal›flmalar› var. Örne¤in, Ba- Vadeli Program çerçevesinde KOB‹’lerin Ar-Ge,
kanl›¤›mca yürütülen di¤er destek kalemlerinin yenilik ve ihracat yapabilme kapasitelerinin gelifl-
yan›s›ra ihracat› yeni ö¤renen veya düzenli bir tirilmesi, markalaflmalar›, kurumsallaflmalar› ve
ihracat› olmayan KOB‹’lerin rekabetini art›r- yenilikçi ifl modelleri gelifltirmeleri etkin bir fle-
mak, verimlili¤ini yükseltmek ve bölgesel kal- kilde desteklenecektir. Son olarak, biliyorsunuz 1
k›nmay› sa¤lamak amac›yla iflbirli¤i kurulufllar› Aral›k’tan itibaren resmen G-20 Dönem Baflkanl›-
ile birlikte projeler yürütüyoruz. KOB‹’lerimizin ¤›’n› devral›yoruz. KOB‹’lerin ülke ekonomilerin-
yo¤un ilgi gösterdi¤i D›fl Ticaret Bilgilendirme deki önemine dikkat çekmek için konuyu G-20 ül-
Seminerleri arac›l›¤›yla ihracat yapmak isteyen kelerinin de gündemine tafl›yaca¤›z.
32 KobiEfor Kas›m 2014