Page 95 - KobiEfor Mayıs - Haziran 2025
P. 95
Lenovo, 5. kez, Türkiye PC Pazarı’nın birincisi
Yapay zekâ odaklı çözümleri ve güçlü altyapısıyla kurum- vo’nun global ölçekte yapay zekâya yaptığı toplam yatırım ta-
sal müşterilere dijital dönüşüm yolculuklarında eşlik ahhüdü 1.2 milyar doları aştı. Lenovo Türkiye
eden Lenovo, 2024’te Türkiye bilgisayar pazarındaki Genel Müdürü Emre Hantaloğlu, "Lenovo'nun
liderliğini pekiştirdi. Lenovo, %24 toplam pazar payıyla inovasyon anlayışı, müşterilerimizin iş süreçle-
genel liderliğini korurken, %32.3’le kurumsal seg- rine değer katacak çözümler üretmeyi kapsıyor.
mentte, %26.3 ile dizüstü bilgisayar pazarında, %40.7 Yapay zekâ sadece bir araç değil, iş yapış şekil-
ile All-in-One segmentinde ve %27.7 masaüstü pazar lerini kökten değiştiren bir dönüşüm. Yatırımla-
payıyla önemli bir oyuncu. Lenovo, global PC paza- rımız ve güçlü altyapımızla müşterilerimizin
dijital dönüşümüne yön veriyoruz. Kurumların
rında %23.5’lik, Türkiye pazarındaysa %24’lük payıyla dij
payıy
la
Emre Serkan
L
e
n
üst üste beşinci kez liderliğini sürdürüyor. Lenovo, , Hantaloğlu bu dönüşümde rekabet avantajı elde etmeleri
bu
ovo
Uğraş
v
in
r
r
2025’e yapay zekâ, veri analitiği, siber güvenlik ve sür- - için ürünlerin yanı sıra kapsamlı çözümler su-
i
ç
e
sür
dürülebilir BT yatırımlarıyla yön vermeye hazırlanıyor. Leno- nuyoruz” açıklamasını yaptı.
DFDS, 10.000. seferiyle Türkiye’nin küresel ticaretine güç katıyor
Avrupa’nın önde gelen denizcilik ve taşımacılık şirketle- liderleri arasına taşımak ve küresel ticaretteki rolünü daha da
rinden DFDS, 10.000’inci seferini, Pendik Limanı’nda gerçek- güçlendirmektir.” DFDS Global CEO’su Torben Carlsen, Tür-
leşen törenle kutladı. T.C. Ulaştırma ve kiye’deki faaliyetlerini büyütmenin yanı
Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Ro-Ro sıra burayı uzun vadeli yatırımları için
taşımacılığının geliştirilmesi için Bakanlı- önemli bir merkez olarak konumlan-
ğın önemli adımlar attığını belirtti: “Tür- dırdıklarını anlattı. DFDS Akdeniz İş Bi-
kiye-İtalya arasındaki 10.000’inci Ro-Ro rimi Başkanı Lars Hoffmann,
seferi, sadece bir dönüm noktası değil, “10.000’inci seferimizi tamamlamak-
aynı zamanda geleceğe yönelik hedeflerimizin bir başlangı- tan büyük gurur duyuyoruz. 14 Türk bayraklı gemimizle ve
cıdır. Hedefimiz, ay yıldızlı bayrağımızı uluslararası sularda Türk denizcilerle verdiğimiz hizmetle Türkiye’nin denizcilik
daha fazla dalgalandırmak, denizcilik sektörümüzü dünyanın alanındaki yetkinliğini küresel pazarlarda sergiliyoruz” dedi.
Çalışanların kurumlarına bağlılıklarını artırmak
Çalışan deneyimi ve yan haklar dünyasının özgürce kullanmaya olanak tanıyan, esnek çö-
liderlerinden Pluxee, kurumsal hediyeleşme- zümler bekliyor. Çalışanların %60’ı, hediye
nin yoğun olduğu bayram gibi özel dönemlerde kartı benzeri jestlerin, kurumlarına olan bağ-
çalışan beklentilerine ışık tutan veriler paylaştı. lılıklarına doğrudan olumlu etkisi olduğunu
Pluxee’nin çalışan beklentilerine yönelik veri- belirtiyor. Pluxee Türkiye İş Geliştirme, Ürün ve
lerine göre, çalışanların %60’ı özel günlerde İş Ortaklıkları Genel Müdür Yardımcısı Berna
desteklenmenin çalışan deneyimini iyileştiren Şamiloğlu, işverenlerin çalışanları destekle-
ve kurumlarına olan bağlılıklarını artıran menin en esnek yolu; Pluxee Hediye ile %45’e
önemli bir faktör olduğunu paylaşıyor. Ayrıca varan vergi avantajından faydalanırken çalı-
çalışanlar, işverenleri tarafından özel günlerde şanlarına kişiselleştirilebilir hediye seçenek- Berna
Şamiloğlu
geleneksel hediyeler yerine kişiselleştirilebilir, leriyle destek olduğunu belirtti.
Mercedes-Benz Türk’ten Akkoç Lojistik’e 200 adet yıldız transferi
Akkoç, 200 adet Mercedes-Benz Actros ve Arocs’u filo- Yusuf Adıgüzel, Mercedes-Benz Kamyon Finansman
suna ekledi. Gelecek Otomotiv ev sahipliğinde İstanbul’da CEO’su Gökmen Onbulak, Pazarlama İletişimi ve Müşteri
gerçekleşen törenle Akkoç Lojistik’e İlişkileri Grup Müdürü Serra Yeşilyurt,
araçları teslim edildi. Düzenlenen törene Kamyon Filo Satış Koordinatörü Meh-
Mercedes-Benz Türk İcra Kurulu Baş- met Arda Erdemir, Gelecek Otomotiv
kanı Süer Sülün, Mercedes-Benz Türk CEO’su Ebubekir Koman, Genel Müdür
Kamyon Pazarlama ve Satış Direktörü Serdar Ulağ, Kamyon Filo Müdürü
Alper Kurt, 2. El Kamyon ve Otobüs Satış Yusuf Odabaş, Akkoç Lojistik Yönetim
Direktörü Didem Daphne Özensel, Satış Sonrası Hizmetler Kurulu Başkanı Doğan Akkoç, Yönetim Kurulu Başkan Yar-
Direktörü Tolga Bilgisu, Kamyon Filo Satış Grup Müdürü dımcısı Orhan Akkoç ve Genel Müdür Arif Uğur katıldı.
May s-Haziran 2025 KobiEfor 095