Page 22 - KobiEfor Ocak 2025
P. 22

KAPAK




           E- ticarette tevkifat oranı belli oldu

             E-ticaret üzerinden yapılan mal satışları ve hizmetlerde  met sağlayıcıları, başkalarına ait iktisadi ve ticari faaliyet-
           tevkifat oranı %1 olarak belirlendi. Konuya ilişkin Cum-  lerin yapılmasına elektronik ticaret ortamını sağlayan ger-
           hurbaşkanı Kararı, Resmi Gazete’de yayımlandı. Karar, 1  çek ve tüzel kişiler ile elektronik ticaret aracı hizmet
           Ocak 2025’te yürürlüğe girecek. 7524 sayılı Kanun ile ya-  sağlayıcıları, elektronik ticaret pazar yerinde elektronik ti-
           pılan düzenlemelerle, aracı hizmet sağla-               caret hizmet sağlayıcıların mal veya hiz-
           yıcılarıyla elektronik ticaret aracı hizmet              metlerinin teminine yönelik sözleşme
           sağlayıcılarının Elektronik Ticaretin Düzen-             yapılmasına ya da sipariş verilmesine
           lenmesi Hakkında Kanun kapsamına giren                   imkan sağlayan aracı hizmet sağlayıcıları,
           faaliyetleri dolayısıyla hizmet sağlayıcıla-             Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hak-
           rıyla elektronik ticaret hizmet sağlayıcıla-             kında Kanun kapsamına giren faaliyetleri
           rına aracılık yaptıkları ödemeler üzerinden              dolayısıyla aracılık yaptıkları ödemeler üze-
           tevkifat uygulaması getirildi. Hazine ve Ma-             rinden vergi tevkifatı yapmakla yükümlü kı-
           liye Bakanı Mehmet Şimşek, sosyal medya                  lındı.
           hesabından yaptığı paylaşımda şunları söy-                 Kimlerden tevkifat yapılacak?: Hizmet
           ledi: “Maliye Bakanlığı yaptığım 2010’da,                sağlayıcıları, elektronik ticaret faaliyetinde
           hiçbir mükellefin fiziken vergi dairesine    Mehmet Şimşek  b
                                                                    bulunan gerçek ya da tüzel kişiler ile elek-
                                                                    t
           gelmek zorunda olmadığı bir dijitalleşme                 tronik ticaret hizmet sağlayıcıları, elektronik
           seviyesine ulaşmayı hedeflemiştik ve Türkiye Yüzyılı he-  ticaret pazar yerinde ya da kendine ait elektronik ticaret
                                                         i
           defi doğrultusunda yürütülen çalışmalarla bu seviyeye  ortamında mal veya hizmetlerinin teminine yönelik söz-
           geldik.” Son bir yılda yaklaşık 20 milyon işlem Dijital Vergi  leşme yapan ya da sipariş alan hizmet sağlayıcılarından,
           Dairesi üzerinden yapıldı, 200 milyon ödeme ve 120 milyon  yaptıkları mal satışı ve hizmet ifaları karşılığı kendilerine
           beyanname elektronik ortamda alındı.          yapılan mal ve hizmet bedeli ödemeleri üzerinden aracılık
             Kimler tevkifat yapmakla yükümlü olacak?: Aracı hiz-  yapanlarca tevkifat yapılacak.


          Sürdürülebilirlik; ‘Tedarik Zinciri             rınızla birlikte yapabilmeniz dolayısıyla yönetebilmeniz imkan
          Yönetimi’nin temel bir unsuru                   dahilinde olmalıdır. Ulaşılabilirlik, şeffaflık, verimlilik, reka-
            TEDAR Yönetim Kurulu Başkanı Tuğrul Günal, ‘Tedarik  betçilik, modern dünyaya entegrasyon, dolayısıyla var olabil-
                                                          mek ancak ve ancak bu sayede gerçekleşebilecektir.”
          Zinciri Yönetimi’nin (TZY) şirketlerin marka değeri, rekabetçi-
                                                            Tedarik zinciri bölümlerinin Pandemi dahil bundan sonraki
          liği ve sürdürülebilirliği üzerindeki kritik rolünü vurguladı.
                                                          çeşitli risklere çok daha hazırlıklı olabilmek için, onlarca al-
          Günal, ‘Tedarik Zinciri Yönetimi’ bölümlerinin şirket cirolarının
                                                          ternatif senaryoyu kapsayan testler uygulamaya başladığını
                               %50’sini üçüncü taraflardan
                                                          bildiren Günal, tedarik zinciri yönetimi alanında yapılmış olan
                               satın alma yoluyla yönettiğini ve
                                                          genel araştırmalarda, tedarik zinciri bölümlerinin dayanıklı-
                               bu bölümlerin stratejik plan-
                                                          lıklarının artırılmak istendiğinin ortaya çıktığına değiniyor.
                               lama, bütçe yönetimi, ürün ge-
                                                            Günal, alınması gereken en önemli aksiyonları şöyle özet-
                               liştirme ve operasyon planlama
                                                          liyor:
                               gibi alanlarda önemli katma  l Ek maliyet üstlenmek pahasına da olsa alternatif teda-
                               değer sağladığını belirtti. Günal,
                                                          rikçi yaratılarak bundan sonraki zorluklarda daha dayanıklı
                               ayrıca, kaliteden ödün verme-
                                                          olmak.
                               den satın alma üzerinden yapı-
                                                            l Üretim alanlarını yeni lokasyonlara kaydırılabilmek.
                               lan her 1 USD’lik tasarrufun
                                                            l Katma değer yaratan kategori yönetimi uygulamasına
                               takribi 2 USD’lik satışa eşit ol-
                                                          geçmek.
                               duğunu vurguladı.
                   Tuğrul Günal                             l Dijital dönüşümü hızlandırarak çevik bir operasyon mo-
                                  Tuğrul Günal, sürdürülebilir-
                                                          delini uygulamaya almak.
                               liğin ‘Tedarik Zinciri Yönetimi’nin
                                                            l Şirketlerde insana verilen önem, her zamankinden daha
          temel bir unsuru olduğunu, atık, su, elektrik ve yakıt tüketimini  fazla olacak.
          azaltarak maliyet tasarrufu sağlamanın yanı sıra insan ve ça-  l Verimliliği artırmak.
          lışma hakları, çevre ve sosyal sorumluluk gibi konularının şir-  l Görünürlüğü artırmak.
          ketlerde yaygınlaştırılmasında da kilit rol oynadığını söyledi.    l Sürdürülebilirliği ve kurumsal sosyal sorumluluğu ar-
            ‘Tedarik Zinciri Yönetimi’nin geleceği hakkında da değer-  tırmak.
          lendirmelerde bulunan Günal, dijital dönüşüm ve otonom te-  Şirketlerin, sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşmak için te-
          darik zincirlerinin önemine dikkat çekti: “Çağ dijitalleşme  darik zincirlerini yeniden yapılandırmaları gerektiğinin altını
          çağıdır, her nerede olursanız olun işinizi, ilgili tüm paydaşla-  çizen Günal, 2030 yılına kadar birçok tedarik zincirinin net sıfır
          22 KobiEfor Ocak 2025
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27