Page 88 - KobiEfor Aralık 2024
P. 88

UZMAN YAZAR

                                  Anlatabildiklerimiz ve Anlayabildiklerimiz:

                                  Empati ve Kurumlar

                                           urum içi iletişim, bir işletmenin  artırır.
                                           çalışanları arasında bilgi, duygu  Sonuç olarak, empati, çalışanlar arasın-
                                  K ve değerlerin paylaşımını sağla-  daki ilişkileri güçlendiren ve kurum içi ileti-
                                  yan kritik bir süreçtir. Çalışanların işlerine  şim süreçlerini iyileştiren temel bir
                                  olan bağlılıklarını ve kuruma duydukları gü-  unsurdur. Empati özelliği gelişmiş bir ileti-
                                  veni artırmanın yanı sıra genel iş verimliliği  şim kültürü, çalışanların duygusal bağlılığını
          Doç. Dr. Melih Görgün   ve kurumsal başarı üzerinde doğrudan bir  artırarak organizasyonun genel başarısına
          Yeditepe Üniversitesi   etkisi vardır. Etkili bir kurum içi iletişim, ça-  katkı sağlar. Peki empati nasıl gelişir? Bu da
          İİBF Siyaset Bilimi ve   lışanların kendilerini organizasyonun bir  başka bir yazının konusu olsun.
          Uluslararası İlişkiler  parçası gibi hissetmelerini sağlayarak, ku-  Türkiye’nin reel ekonomisini
           Bölümü Öğretim Üyesi   rumsal hedeflerle uyumlu bir şekilde çalış-  dönüştürdü
                                  malarını sağlar. Welch ve Jackson’un 2007  Yine bu yazımda belirtmem gereken bir
          Dergimiz KobiEfor,      yılında yaptıkları araştırmada*  belirttikleri  önemli konu da dergimiz ile ilgili… Yayın
          Türkiye’nin             gibi, etkili bir kurum içi iletişim süreci ile sü-  hayatına 1999 yılında ilerici bir bakış açısı
          gündemine               rece liderlik edenlerin de büyük katkılarıyla,  ile başlayan KobiEfor, Türkiye’nin günde-
                                  çalışanların kurumsal hedeflere daha kolay
          neredeyse çeyrek                                            mine neredeyse çeyrek asır önce, “tekno-
                                  uyum sağlamasını ve bu hedefleri benim-
          asır önce,              semesini sağladığını vurgulamaktadır. Tüm  loji”, “ileri teknoloji”, “yüksek teknoloji”,
          “teknoloji”, “ileri     bu süreç boyunca, çalışanların kendilerini  “bilgi ve iletişim teknolojileri”, “inovasyon”
          teknoloji”, “yüksek     daha değerli hissetme ve duygusal olarak  gibi konuları taşıdı. Nesnelerin İnterneti,
                                                                      Endüstri 4.0, Toplum 5.0, Dijital ve Yeşil
          teknoloji”, “bilgi ve   bağlılıklarının da artması söz konusudur. Bu  Dönüşüm Devrimi ve Organize Sanayi Böl-
          iletişim                süreçte yöneticilerin veya liderlerin çalışan-  geleri ve Teknokentlerin oluşturulması gibi
                                  larla empati kurması büyük önem taşır.
          teknolojileri”,                                             alanlarda yine vizyoner çalışmalar yap-
                                     Empati, bir bireyin kendisini, karşısındaki
          “inovasyon” gibi        kişinin yerine koyarak onun duygularını, dü-  mıştır. Türk KOBİ’lerinin ve sanayicilerinin
          konuları taşıdı.        şüncelerini ve bakış açısını anlamaya çalış-  markalaşmalarında, uluslararası rekabet-
          Nesnelerin              masıdır. Bu beceri, sadece bireysel  lerinde akıl gücü olabilmek, bakış açılarını
                                                                      dış dünyaya çevirmek için, ulusal ve ulus-
          İnterneti, Endüstri     ilişkilerde değil, aynı zamanda iş dünya-  lararası birçok zirve, kongre gibi etkinlikler
          4.0, Toplum 5.0,        sında, özellikle kurum içi iletişimde hayati  düzenlemiş, üniversite sanayici iş birliğini
                                  bir öneme sahiptir.
          Dijital  Dönüşüm                                            geliştirmiş, onların sesi, çok etkili bir ileti-
                                     Kurum içi iletişimde empati, çalışanlar
          Devrimi ve Organize     arasındaki güveni ve bağlılığı artırmada kri-  şim platformu ve Türkiye’nin reel ekono-
          Sanayi Bölgeleri ve     tik bir rol oynar. Empati becerileri gelişmiş  misini dönüştürmede öncü olmuştur.
                                                                        Reel ekonomi medyasının çınarı KobiE-
          Teknokentlerin          liderler çalışanların duygusal ihtiyaçlarını  for’a daha nice asırlar diliyorum. Kocaeli
          statülerine             daha iyi anlayabilir ve onların işlerine olan  Alikahya OSB Başkanı, TOSYÖV eski Baş-
          kavuşturulması gibi     bağlılığını güçlendirebilir. Empati, ayrıca ça-  kanı ve KobiEfor’un İmtiyaz Sahibi, kısa
                                  tışmaları çözmede etkili bir araçtır; çalışan-
          vizyoner çalışmalar                                         zaman önce aramızdan ayrılan, ama ışığı
                                  ların farklı perspektiflerini anlamak, çözüm
          yapmıştır.              odaklı yaklaşımlar geliştirmeyi kolaylaştırır.  uzun seneler bizlerle beraber olacak çok
          Reel ekonomi               Motivasyon ve performansı artı-  değerli Yalçın Ağabeyimi burada saygı ve
          medyasının çınarı       rır                                 rahmetle anıyorum. Doktora tezinin danış-
                                                                      manlığını da yapmış olduğum, KobiEfor’un
          KobiEfor’a nice            Welch ve Jackson (2007), empatik bir ile-  şimdiki  İmtiyaz Sahibi, çalışkanlığı ve
          yıllar  ve imtiyaz      tişim yaklaşımının, çalışanların kuruma  araştırmacı yönüyle örnek bir insan olan
          sahibi Dr. Nurdan       olan güvenini artırdığını ve daha açık bir ile-  çok değerli Eşi Dr. Nurdan Sönmez’e de
          Sönmez’e                tişim ortamı sağladığını vurgular. Liderlerin  başarılarının daha da artarak devam et-
                                  empati gösterebilmesi, sadece bireysel iliş-  mesini diliyorum.
          başarılarının
                                  kileri geliştirmekle kalmaz, aynı zamanda
          devamını diliyorum.
                                  çalışanların kendilerini değerli hissetmele-  *Welch, M., & Jackson, P. R. (2007). Rethinking internal communication:
                                  rini sağlar. Bu, motivasyon ve performansı  A stakeholder approach. Corporate Communications: An International Journal.
          88 KobiEfor Aral k 2024
   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93