Page 88 - KobiEfor Aralık 2024
P. 88
UZMAN YAZAR
Anlatabildiklerimiz ve Anlayabildiklerimiz:
Empati ve Kurumlar
urum içi iletişim, bir işletmenin artırır.
çalışanları arasında bilgi, duygu Sonuç olarak, empati, çalışanlar arasın-
K ve değerlerin paylaşımını sağla- daki ilişkileri güçlendiren ve kurum içi ileti-
yan kritik bir süreçtir. Çalışanların işlerine şim süreçlerini iyileştiren temel bir
olan bağlılıklarını ve kuruma duydukları gü- unsurdur. Empati özelliği gelişmiş bir ileti-
veni artırmanın yanı sıra genel iş verimliliği şim kültürü, çalışanların duygusal bağlılığını
Doç. Dr. Melih Görgün ve kurumsal başarı üzerinde doğrudan bir artırarak organizasyonun genel başarısına
Yeditepe Üniversitesi etkisi vardır. Etkili bir kurum içi iletişim, ça- katkı sağlar. Peki empati nasıl gelişir? Bu da
İİBF Siyaset Bilimi ve lışanların kendilerini organizasyonun bir başka bir yazının konusu olsun.
Uluslararası İlişkiler parçası gibi hissetmelerini sağlayarak, ku- Türkiye’nin reel ekonomisini
Bölümü Öğretim Üyesi rumsal hedeflerle uyumlu bir şekilde çalış- dönüştürdü
malarını sağlar. Welch ve Jackson’un 2007 Yine bu yazımda belirtmem gereken bir
Dergimiz KobiEfor, yılında yaptıkları araştırmada* belirttikleri önemli konu da dergimiz ile ilgili… Yayın
Türkiye’nin gibi, etkili bir kurum içi iletişim süreci ile sü- hayatına 1999 yılında ilerici bir bakış açısı
gündemine rece liderlik edenlerin de büyük katkılarıyla, ile başlayan KobiEfor, Türkiye’nin günde-
çalışanların kurumsal hedeflere daha kolay
neredeyse çeyrek mine neredeyse çeyrek asır önce, “tekno-
uyum sağlamasını ve bu hedefleri benim-
asır önce, semesini sağladığını vurgulamaktadır. Tüm loji”, “ileri teknoloji”, “yüksek teknoloji”,
“teknoloji”, “ileri bu süreç boyunca, çalışanların kendilerini “bilgi ve iletişim teknolojileri”, “inovasyon”
teknoloji”, “yüksek daha değerli hissetme ve duygusal olarak gibi konuları taşıdı. Nesnelerin İnterneti,
Endüstri 4.0, Toplum 5.0, Dijital ve Yeşil
teknoloji”, “bilgi ve bağlılıklarının da artması söz konusudur. Bu Dönüşüm Devrimi ve Organize Sanayi Böl-
iletişim süreçte yöneticilerin veya liderlerin çalışan- geleri ve Teknokentlerin oluşturulması gibi
larla empati kurması büyük önem taşır.
teknolojileri”, alanlarda yine vizyoner çalışmalar yap-
Empati, bir bireyin kendisini, karşısındaki
“inovasyon” gibi kişinin yerine koyarak onun duygularını, dü- mıştır. Türk KOBİ’lerinin ve sanayicilerinin
konuları taşıdı. şüncelerini ve bakış açısını anlamaya çalış- markalaşmalarında, uluslararası rekabet-
Nesnelerin masıdır. Bu beceri, sadece bireysel lerinde akıl gücü olabilmek, bakış açılarını
dış dünyaya çevirmek için, ulusal ve ulus-
İnterneti, Endüstri ilişkilerde değil, aynı zamanda iş dünya- lararası birçok zirve, kongre gibi etkinlikler
4.0, Toplum 5.0, sında, özellikle kurum içi iletişimde hayati düzenlemiş, üniversite sanayici iş birliğini
bir öneme sahiptir.
Dijital Dönüşüm geliştirmiş, onların sesi, çok etkili bir ileti-
Kurum içi iletişimde empati, çalışanlar
Devrimi ve Organize arasındaki güveni ve bağlılığı artırmada kri- şim platformu ve Türkiye’nin reel ekono-
Sanayi Bölgeleri ve tik bir rol oynar. Empati becerileri gelişmiş misini dönüştürmede öncü olmuştur.
Reel ekonomi medyasının çınarı KobiE-
Teknokentlerin liderler çalışanların duygusal ihtiyaçlarını for’a daha nice asırlar diliyorum. Kocaeli
statülerine daha iyi anlayabilir ve onların işlerine olan Alikahya OSB Başkanı, TOSYÖV eski Baş-
kavuşturulması gibi bağlılığını güçlendirebilir. Empati, ayrıca ça- kanı ve KobiEfor’un İmtiyaz Sahibi, kısa
tışmaları çözmede etkili bir araçtır; çalışan-
vizyoner çalışmalar zaman önce aramızdan ayrılan, ama ışığı
ların farklı perspektiflerini anlamak, çözüm
yapmıştır. odaklı yaklaşımlar geliştirmeyi kolaylaştırır. uzun seneler bizlerle beraber olacak çok
Reel ekonomi Motivasyon ve performansı artı- değerli Yalçın Ağabeyimi burada saygı ve
medyasının çınarı rır rahmetle anıyorum. Doktora tezinin danış-
manlığını da yapmış olduğum, KobiEfor’un
KobiEfor’a nice Welch ve Jackson (2007), empatik bir ile- şimdiki İmtiyaz Sahibi, çalışkanlığı ve
yıllar ve imtiyaz tişim yaklaşımının, çalışanların kuruma araştırmacı yönüyle örnek bir insan olan
sahibi Dr. Nurdan olan güvenini artırdığını ve daha açık bir ile- çok değerli Eşi Dr. Nurdan Sönmez’e de
Sönmez’e tişim ortamı sağladığını vurgular. Liderlerin başarılarının daha da artarak devam et-
empati gösterebilmesi, sadece bireysel iliş- mesini diliyorum.
başarılarının
kileri geliştirmekle kalmaz, aynı zamanda
devamını diliyorum.
çalışanların kendilerini değerli hissetmele- *Welch, M., & Jackson, P. R. (2007). Rethinking internal communication:
rini sağlar. Bu, motivasyon ve performansı A stakeholder approach. Corporate Communications: An International Journal.
88 KobiEfor Aral k 2024