Page 106 - KobiEfor Mart 2022
P. 106
3DQGHP°Q°Q HNRQRP° JQOãh
İş dünyasının en büyük riskleri açıklandı
Allianz Global Corporate & Spe- sıradan dördüncü sıraya geriledi. Omic-
cialty (AGCS) tarafından gerçekleşti- ron varyantından önce yapılan ankete
rilen yıllık küresel iş dünyası riskleri katılanların yüzde 80’i gelecekte yaşa-
anketi Allianz Risk Barometresi’nin nabilecek benzer bir krize karşı yete-
2022 sonuçları belli oldu. Küresel rince hazırlıklı olduklarını düşünüyor.
iş dünyasının risk sıralamasında si- Allianz Türkiye CEO’su Tolga Gür-
ber olaylar ilk sırayı aldı. İş kesintisi Tolga kan, “Ankette dikkat çeken noktalar-
ve doğal afetler, diğer iki sıradaki Gürkan dan biri de hem global ölçekte hem de
önemli risk olarak gösterildi. Türki- Türkiye’de doğal afetler ve iklim deği-
ye iş dünyasının yanıtlarında ise iş kesintisi birinci sırada şikliği risklerinin gittikçe daha ön plana çıkması. Tüm
yer alırken, makroekonomik gelişmeler ve doğal afetler bu risklere karşı, sürdürülebilir adil bir büyümenin
diğer başlıca risk unsurları olarak sıralandı. artık kabul edilebilir tek iş modeli olduğunu aktarmak
İş dünyası salgına uyum sağladı: COVID-19 salgını, ve bu anlayışı yaymak bizim en büyük hedeflerimizden
şirketler için halen endişe kaynağı olsa da listede ikinci biri” diye konuştu.
Yeni dünya düzeninde ‘Teknoloji Direktörleri’ aranıyor
Küresel olarak BT işe alımlarını yönetebilen çok ulus- “Teknolojiye hakim personele yönelik ihtiyaç hiç
lu bir şirket olan Wyser’in hazırlamış olduğu Teknoloji bu kadar büyük olmamıştı” diyen Wyser Kıdemli Di-
Ekosistemi Raporu, şirketler- rektörü Berat Demirel, yeni nesil çalışanları hayat
de gelişen teknolojiye hakim becerilerine hakim, esnek, adapte olabilen, değişi-
yöneticiler ve ekiplere yönelik mi benimsemeye istekli ve dijitale dayalı bir ortama
ihtiyaçları, en çok ihtiyaç du- tam olarak entegre olabilen kişiler olarak tanımlıyor.
yulan bir CTO liderinin özellik- Demirel, doğru rollerde çalışan doğru kişilere sahip
lerinden, teknoloji alanındaki olmanın tek başına yeterli olmadığını, tüm alanlarda
firmalara rekabette avantaj dijital dönüşümü mümkün kılacak teknoloji ekosis-
getirecek önerilere kadar çok temi yapısının tasarlanma aşamalarını denetleyecek
Berat önemli tespit ve çözüm öneri- teknoloji liderlerine bir başka ifadeyle CTO’lara ihti-
Demirel lerini ortaya koyuyor. yaç olduğunu da sözlerine ekliyor.
Teknoloji sektörü için 2022’nin en büyük 10 fırsat alanı
Uluslararası denetim ve danışmanlık şirketi EY Raporda teknoloji şirketleri
(Ernst & Young) hızlı pazar değişimlerinin yaşandığı için gelecek yılın en önemli 10
bir yılın ardından 2022’de teknoloji şirketlerini bek- fırsat alanı şöyle sıralanıyor:
leyen başlıca fırsat alanlarını ‘Teknoloji Şirketleri için 1) Hibrit çalışma ortamın-
En Büyük 10 Fırsat – 2022’ raporu ile duyurdu. da motive işgücünü çekin ve
COVID-19 salgınının etkisiyle tüm dünyada tırmanı- elde tutun, 2) Büyümeyi sür-
şa geçen dalgalanma, teknoloji endüstrisinin öncelikler dürmek için M&A fırsatlarını
listesinin de yenilenmesine yol açtı. Şirketlerin büyü- kullanın, 3) İş sürekliliğini gü-
mesine ve 2022’deki risklerin ve dalgalanmaların üste- vence altına almak için tedarik Emre
sinden gelmesine yardımcı olabilecek fırsatlar arasında zincirine yönelik riskleri orta- Beşli
motive bir işgücünü çekmek ve elde tutabilmek, şirket- dan kaldırın, 4) Güvenliği yeni
ler için en temel öncelik alanı olarak ilk sırada yer alıyor. faaliyetlerin tasarımına dahil edin, 5) Çevresel, sosyal
EY Türkiye Telekomünikasyon, Medya ve Teknoloji ve yönetişim (ÇYS) alanında örnek bir liderlik göstere-
(TMT) Sektör Lideri Emre Beşli, “Ekonomideki dijital- rek paydaş ilişkilerini geliştirin, 6) İşi aboneliğe dayalı
leşmenin daha da hızlanacağı ve teknoloji sektörünün satışlarla mükemmele dönüştürün, 7) Vergi yapılanma-
büyümesini sürdüreceği yeni yılda, küresel toparlan- sını dijital iş modelleriyle yeniden düzenleyin, 8) Çevik-
ma ile bileşenlerin temini ve lojistik konularının, tek- liği artırmak için operasyon akışlarını kolaylaştırın,
noloji şirketlerini etkileyen darboğazlar olarak öne 9) Dijital etkileşimi sağlamak için müşteri güvenine
çıktığını görüyoruz” açıklamasını yaptı. odaklanın, 10) 5G’nin hızla benimsenmesine hazırlanın.
106 KobiEfor Mart 2022