Page 483 - KobiEfor Şubat 2022
P. 483

Vizyon




 YAPAY ZEKÂNIN   Tüm bunları göz önünde bulundurduğumuzda, gelecekte  Intelligence” olarak yer almaktadır. İlerleyen yıllarda “AGI
          oluşturacağımız süreçlerimiz içerisinde bu teknolojinin  - Artifi cial General Intelligence” hayatımıza neler katacak
                                                              hep beraber göreceğiz. O yüzden, hızla gelişmekte olan
          önemi büyüktür. Yapay zekâ sistemleri, herhangi bir sü-
                                                              Yapay Zekâ teknolojisine kendimizi bir an evvel hazırla-
          reç içerisinde kurguladığımız tanımlardan sonra işlenme-
          ye başladığında, her bir adımdan sonra başarı oranı daha  yıp planlarımızı, altyapılarımızı, süreçlerimizi ona göre
 HAYATIMIZDAKİ   da yükselecek ve daha da akıllı hale gelecektir. Çünkü her  oluşturmalıyız.
          bir etkileşim, sistemin çözümleri test etmesine, ölçmesine
          ve başarmak üzere ayarlandığı görevde uzmanlık geliştir-
          mesine olanak tanıyacaktır.  Doğru bir şekilde kurgulanan
          yapı içerisinde elimizdeki büyük verilerin kullanılması,
 ETKİSİ VE ÖNEMİ  öğrenme verilerinin oluşturulması ve tanımlanması, ku-
          rumların çok daha kısa sürelerde optimal karar verme ve
          alma süreçlerinin hem hızını hem de doğruluğunu artı-
          racak ve temel iş süreçlerinin de iyileştirilmesine olanak
          tanıyacaktır.

          Sonuç olarak, yapay zekâyı doğru şekilde kurgulayıp kul-
          lanmak, kurumların süreçlerinde başarılı olmasının en
          önemli faktörlerinden biri olacaktır. Ayrıca, şu an kullanı-

          lan tüm yapay zekâ teknolojileri “ANI - Artificial Narrow
 Yapay zekâ son birkaç yılın en trend konularından biri. Öyle
 ki günlük hayatımızda bile yapay zekâ (AI) destekli ürünleri

 kullanmaktayız. Beyaz eşyalardan tutun aydınlatmada, kul-
 landığımız telefonlarda, TV’lerimizde, hemen hemen yaşamı-

 mızın her alanında bir şekilde yer almakta.



 azılım robotları, konuşma tanıma   - AI (Yapay Zekâ) teknolojisi ile süreçlerinizi daha verimli yöne-
 ve Chatbot’lar, görüntü işleme, yüz   tebilirsiniz.            Altuğ Üstün

 tanıma, fiziksel robotlar, makine ve                        İş Geliştirme Direktörü
 Yderin öğrenme metotları gibi yapay   - AI (Yapay Zekâ), ürün ve hizmetleri daha akıllı hale getirebilir   Prodasoft
 zekâ  yöntemlerinin  aktif  olarak  kullanıldığı   ve müşteri hizmetlerini optimize edip daha iyi ürün seçenekleri
 sunma gibi kullanıcı deneyimlerini geliştirebilir.
 alanlar, gelişen bu teknolojiler sayesinde yeni
 fırsatları da beraberinde getirmektedir. Öyle   - Büyük verilerde insanlardan çok daha hızlı analizler gerçekleş-
 ki büyük veri (Big Data), RPA (Robotic Pro-  tirebilir ve insan hatası ile gözden kaçabilecek tüm hata oranları-
 cess Automation), IoT (Internet of Things),   nı minimize edebilir.
 talep tahminleme gibi gelişen teknolojilerin
 de itici gücü haline gelmiştir.
 Bu teknoloji hayatımızın birçok alanında yer almasına karşın,
 Peki gün geçtikçe önemi artan ve hayatı-  sektörel olarak baktığınızda Sağlık, Perakende, İmalat, Bankacı-
 mıza daha çok giren yapay zekâ ne anlama   lık gibi birçok sektörde kullanılmaktadır. Örnek vermek gerekir-
 gelmektedir? Kısaca  tanımlamak gerekirse,   se, imalat sektöründe fabrikalara yönelik yükü ve talebi tahmin
 yapay zekâ, insan zekâsını taklit eden maki-  etme, lojistik ve malzeme siparişlerinin planlanması vb. konular-
 neler ve bilgisayar programlarıdır. Yapay zekâ   da daha iyi kararlar alınmasına ve bunların mümkün olduğunca
 ile güçlendirilmiş teknolojiler, içinde bulun-  verimli bir şekilde işletilmelerine olanak sağlar. Bankacılıkta kre-
 duğumuz süreçler içerisinde otomasyonda,   di puanlarının doğru bir şekilde değerlendirilmesi, manuel veri
 geliştirmede ve veri analizlerinde büyük bir   girişleri ve veri yönetimi gerektiren görevlerin otomatikleştiril-
 rol oynamaktadır.  mesi gibi süreçlerde kullanılabilmekte veya hepimizin kullandığı
 bir film/dizi izleme platformunda beğendiğimiz dizi/film sayıları-


 na göre öneri yapılabilmesine olanak sağlamaktadır.




                                                                                                     ERP SATIN ALMA REHBERİ  359
   478   479   480   481   482   483   484   485   486   487   488