Page 483 - KobiEfor Şubat 2022
P. 483
Vizyon
YAPAY ZEKÂNIN Tüm bunları göz önünde bulundurduğumuzda, gelecekte Intelligence” olarak yer almaktadır. İlerleyen yıllarda “AGI
oluşturacağımız süreçlerimiz içerisinde bu teknolojinin - Artifi cial General Intelligence” hayatımıza neler katacak
hep beraber göreceğiz. O yüzden, hızla gelişmekte olan
önemi büyüktür. Yapay zekâ sistemleri, herhangi bir sü-
Yapay Zekâ teknolojisine kendimizi bir an evvel hazırla-
reç içerisinde kurguladığımız tanımlardan sonra işlenme-
ye başladığında, her bir adımdan sonra başarı oranı daha yıp planlarımızı, altyapılarımızı, süreçlerimizi ona göre
HAYATIMIZDAKİ da yükselecek ve daha da akıllı hale gelecektir. Çünkü her oluşturmalıyız.
bir etkileşim, sistemin çözümleri test etmesine, ölçmesine
ve başarmak üzere ayarlandığı görevde uzmanlık geliştir-
mesine olanak tanıyacaktır. Doğru bir şekilde kurgulanan
yapı içerisinde elimizdeki büyük verilerin kullanılması,
ETKİSİ VE ÖNEMİ öğrenme verilerinin oluşturulması ve tanımlanması, ku-
rumların çok daha kısa sürelerde optimal karar verme ve
alma süreçlerinin hem hızını hem de doğruluğunu artı-
racak ve temel iş süreçlerinin de iyileştirilmesine olanak
tanıyacaktır.
Sonuç olarak, yapay zekâyı doğru şekilde kurgulayıp kul-
lanmak, kurumların süreçlerinde başarılı olmasının en
önemli faktörlerinden biri olacaktır. Ayrıca, şu an kullanı-
lan tüm yapay zekâ teknolojileri “ANI - Artificial Narrow
Yapay zekâ son birkaç yılın en trend konularından biri. Öyle
ki günlük hayatımızda bile yapay zekâ (AI) destekli ürünleri
kullanmaktayız. Beyaz eşyalardan tutun aydınlatmada, kul-
landığımız telefonlarda, TV’lerimizde, hemen hemen yaşamı-
mızın her alanında bir şekilde yer almakta.
azılım robotları, konuşma tanıma - AI (Yapay Zekâ) teknolojisi ile süreçlerinizi daha verimli yöne-
ve Chatbot’lar, görüntü işleme, yüz tebilirsiniz. Altuğ Üstün
tanıma, fiziksel robotlar, makine ve İş Geliştirme Direktörü
Yderin öğrenme metotları gibi yapay - AI (Yapay Zekâ), ürün ve hizmetleri daha akıllı hale getirebilir Prodasoft
zekâ yöntemlerinin aktif olarak kullanıldığı ve müşteri hizmetlerini optimize edip daha iyi ürün seçenekleri
sunma gibi kullanıcı deneyimlerini geliştirebilir.
alanlar, gelişen bu teknolojiler sayesinde yeni
fırsatları da beraberinde getirmektedir. Öyle - Büyük verilerde insanlardan çok daha hızlı analizler gerçekleş-
ki büyük veri (Big Data), RPA (Robotic Pro- tirebilir ve insan hatası ile gözden kaçabilecek tüm hata oranları-
cess Automation), IoT (Internet of Things), nı minimize edebilir.
talep tahminleme gibi gelişen teknolojilerin
de itici gücü haline gelmiştir.
Bu teknoloji hayatımızın birçok alanında yer almasına karşın,
Peki gün geçtikçe önemi artan ve hayatı- sektörel olarak baktığınızda Sağlık, Perakende, İmalat, Bankacı-
mıza daha çok giren yapay zekâ ne anlama lık gibi birçok sektörde kullanılmaktadır. Örnek vermek gerekir-
gelmektedir? Kısaca tanımlamak gerekirse, se, imalat sektöründe fabrikalara yönelik yükü ve talebi tahmin
yapay zekâ, insan zekâsını taklit eden maki- etme, lojistik ve malzeme siparişlerinin planlanması vb. konular-
neler ve bilgisayar programlarıdır. Yapay zekâ da daha iyi kararlar alınmasına ve bunların mümkün olduğunca
ile güçlendirilmiş teknolojiler, içinde bulun- verimli bir şekilde işletilmelerine olanak sağlar. Bankacılıkta kre-
duğumuz süreçler içerisinde otomasyonda, di puanlarının doğru bir şekilde değerlendirilmesi, manuel veri
geliştirmede ve veri analizlerinde büyük bir girişleri ve veri yönetimi gerektiren görevlerin otomatikleştiril-
rol oynamaktadır. mesi gibi süreçlerde kullanılabilmekte veya hepimizin kullandığı
bir film/dizi izleme platformunda beğendiğimiz dizi/film sayıları-
na göre öneri yapılabilmesine olanak sağlamaktadır.
ERP SATIN ALMA REHBERİ 359