Page 68 - KobiEfor Aralık 2022
P. 68
g1(0/à 127/$5
2023 teknolojide yatırımların yılı olacak
Dynabook Türkiye İş Birimi Direktörü Ronald Ravel, göre öne çıkmayı başaracak.
gidişita yönelik öngörülerini açıklarken 2023 yılında Tedarik zinciri sorununun yavaş yavaş çözülmeye
teknoloji sektörünü nelerin beklediğini paylaştı. başladığını söyleyen Ronald Ravel, “Tedarik zincirleri
Sürdürebilirliğin çevresel önemini vurgulayan Ravel istikrara kavuşmaya başladıkça teslimatlar biraz ol-
‘’2023’e girerken şirketler daha sürdürülebilir seçim- sun normale dönecek ve teknoloji cihazları için tüm
ler yapmaya çalışacak. Bu seçimlerde enerji tasarrufu tedarik zincirini kolaylaştıracak” açıklamasını yaptı.
yapma ve çevre dostu olma amacıyla en son teknoloji- Araştırmaya göre, Avrupa’daki KOBİ’lerin yüzde
lere geçiş yapmak büyük rol oynayacak’’ dedi. 19’u çalışan verimliliğini en büyük endişe
Ravel, “Dynabook tarafından yapılan bir ça- kaynağı olarak görüyor. Başta KOBİ’ler ol-
lışmaya göre Avrupa’daki küçük ve orta ölçekli mak üzere tüm işletmeler açısından herhan-
işletmelerin yüzde 64’ü dizüstü bilgisayar satın gi bir üretkenlik kaybının maliyetli olduğunu
alma kararlarının Pandemi öncesine göre daha Ronald söyleyen Ravel’e göre, KOBİ’ler, üretkenliğin
önemli olduğunu düşünüyor” diye konuştu. Ravel önündeki engelleri aşmak için dizüstü bilgi-
Ravel’a göre, 2023’te çalışanlarına ihtiyaç duy- sayarlar, güvenli iletişim araçları ve cihaz aksesuar-
dukları eğitim programı sunan işletmelerin sayısı ları gibi teknolojilere başvurarak uzaktaki işgücünün
artacak ve bu şirketler işe alımlarda rakiplerine üretkenliğini artırmaya çalışacak.
4 kişiden 3’ü karbon ayak izi ile ilgili bilgi sahibi değil
Sustainable Brands® (SB) küresel topluluğunun nüştürmek olarak sıralanıyor.
Türkiye’de başlattığı kolektif marka hareketi SB® Tüketicilere göre, karbon salımı için sorumlu tutulan
Brands For Good, Türkiye’de ilk kez tüketicilerin karbon başlıca sektörler ise otomotiv, toplu taşımacılık, enerji,
ayak izi konusunda farkındalığını ölçümleyen kapsam- dayanıklı tüketim ürünleri, kişisel bakım, inşaat ve gıda.
lı araştırmasının sonuçlarını açıkladı. Tüketici Karbon Sustainable Brands Türkiye Direktörü ve Sürdürüle-
Ayak izi Farkındalık Araştırması’na göre, toplumun ne- bilirlik Akademisi Yönetim Kurulu Üyesi Semra Sevinç,
redeyse yarısı, iklim kriziyle mücadele için en önemli tüketicinin davranışları sahip-
konulardan biri olan karbon ayak izi kavramını duysa lenebilmesi ve en önemlisi de
da, konuyla ilgili bilgi sahibi olduğunu söyleyenlerin eyleme dönüştürebilmesi için
oranı sadece yüzde 26. Bilgi sahibi olanların ise yalnız- markaların tüketiciyi bilinçlen-
ca yüzde 36’sı karbon ayak izini doğru tanımlayabiliyor. direcek aksiyonlar alması ge-
Türkiye’de ilk kez gerçekleştirilen Tüketici Karbon rektiğini söyledi. Ipsos Türkiye
Ayak izi Farkındalık Araştırması’nın sonuçları; Ipsos CCO’su Yasemin Özen Gürelli,
işbirliği, Adidas, Borusan Otomotiv, Eti, PepsiCo ve “Tüketicilerin karbon ayak izi-
Yapı Kredi’nin destekleriyle hayata geçirildi. ni azaltmak için uygulaması Semra
Sevinç
Araştırmaya katılanların karbon ayak izini azalt- gereken bazı davranışları sıra-
makta en etkili bulduğu davranışlar; ağaç dikmek, layabildiğini de gözlemliyoruz fakat bu davranışların
enerji tasarrufu için önlem almak, dayanıklı ve yeni- günlük hayatları içinde en kolay uygulayabilecekleri
den kullanılabilen ürünler tercih etmek ve geri dö- davranışlar olduğunu da gözlemledik” diye konuştu.
KOBİ’ler siber saldırılara karşı savunmasız
Siber güvenlik alanında dünya kayda değer bir şekilde etkiledi-
liderlerinden ESET’in, 2022 KOBİ ğini söylüyor. Aynı zamanda Kuzey
Dijital Güvenlik Hassasiyeti ra- Amerika ve Avrupa’daki KOBİ’le-
poruna göre, geçen yıla kıyasla rin yüzde 74’ü, büyük işletmelere
2022 başından bugüne kadar teh- kıyasla kendilerinin siber saldırı-
dit algılamalarında yüzde 20 artış lara karşı daha savunmasız oldu-
yaşanıyor. Araştırmaya katılan ğunu düşünüyor.
işletmelerin yüzde 83’ü, siber savaşın herkesi et- Katılımcıların yalnızca yüzde 48’i siber daya-
kileyebilecek gerçek bir tehdit olduğunu düşünü- nıklılıklarına kısmen ya da çok güvendiğini ifade
yor ve gittikçe artan tehditlerin KOBİ hassasiyetini ediyor.
68 KobiEfor $UDOÜN