Page 68 - KobiEfor Aralık 2022
P. 68

g1(0/à 127/$5




           2023 teknolojide yatırımların yılı olacak

             Dynabook Türkiye İş Birimi Direktörü Ronald Ravel,   göre öne çıkmayı başaracak.
           gidişita yönelik öngörülerini açıklarken 2023 yılında   Tedarik zinciri sorununun yavaş yavaş çözülmeye
           teknoloji sektörünü nelerin beklediğini paylaştı.  başladığını söyleyen Ronald Ravel, “Tedarik zincirleri
             Sürdürebilirliğin çevresel önemini vurgulayan Ravel   istikrara kavuşmaya başladıkça teslimatlar biraz ol-
           ‘’2023’e girerken şirketler daha sürdürülebilir seçim-  sun normale dönecek ve teknoloji cihazları için tüm
           ler yapmaya çalışacak. Bu seçimlerde enerji tasarrufu   tedarik zincirini kolaylaştıracak” açıklamasını yaptı.
           yapma ve çevre dostu olma amacıyla en son teknoloji-  Araştırmaya göre, Avrupa’daki KOBİ’lerin yüzde
           lere geçiş yapmak büyük rol oynayacak’’ dedi.        19’u çalışan verimliliğini en büyük endişe
             Ravel, “Dynabook tarafından yapılan bir ça-        kaynağı olarak görüyor. Başta KOBİ’ler ol-
           lışmaya göre Avrupa’daki küçük ve orta ölçekli       mak üzere tüm işletmeler açısından herhan-
           işletmelerin yüzde 64’ü dizüstü bilgisayar satın     gi bir üretkenlik kaybının maliyetli olduğunu
           alma kararlarının Pandemi öncesine göre daha   Ronald  söyleyen Ravel’e göre, KOBİ’ler, üretkenliğin
           önemli olduğunu düşünüyor” diye konuştu.      Ravel  önündeki engelleri aşmak için dizüstü bilgi-
             Ravel’a göre, 2023’te çalışanlarına ihtiyaç duy-  sayarlar, güvenli iletişim araçları ve cihaz aksesuar-
           dukları eğitim programı sunan işletmelerin sayısı   ları gibi teknolojilere başvurarak uzaktaki işgücünün
           artacak ve bu şirketler işe alımlarda rakiplerine   üretkenliğini artırmaya çalışacak.



             4 kişiden 3’ü karbon ayak izi ile ilgili bilgi sahibi değil
             Sustainable Brands® (SB) küresel topluluğunun   nüştürmek olarak sıralanıyor.
           Türkiye’de başlattığı kolektif marka hareketi SB®   Tüketicilere göre, karbon salımı için sorumlu tutulan
           Brands For Good, Türkiye’de ilk kez tüketicilerin karbon   başlıca sektörler ise otomotiv, toplu taşımacılık, enerji,
           ayak izi konusunda farkındalığını ölçümleyen kapsam-  dayanıklı tüketim ürünleri, kişisel bakım, inşaat ve gıda.
           lı araştırmasının sonuçlarını açıkladı. Tüketici Karbon   Sustainable Brands Türkiye Direktörü ve Sürdürüle-
           Ayak izi Farkındalık Araştırması’na göre, toplumun ne-  bilirlik Akademisi Yönetim Kurulu Üyesi Semra Sevinç,
           redeyse yarısı, iklim kriziyle mücadele için en önemli   tüketicinin davranışları sahip-
           konulardan biri olan karbon ayak izi kavramını duysa   lenebilmesi ve en önemlisi de
           da, konuyla ilgili bilgi sahibi olduğunu söyleyenlerin   eyleme dönüştürebilmesi için
           oranı sadece yüzde 26. Bilgi sahibi olanların ise yalnız-  markaların tüketiciyi bilinçlen-
           ca yüzde 36’sı karbon ayak izini doğru tanımlayabiliyor.  direcek aksiyonlar alması ge-
             Türkiye’de ilk kez gerçekleştirilen Tüketici Karbon   rektiğini söyledi. Ipsos Türkiye
           Ayak izi Farkındalık Araştırması’nın sonuçları; Ipsos   CCO’su Yasemin Özen Gürelli,
           işbirliği, Adidas, Borusan Otomotiv, Eti, PepsiCo ve   “Tüketicilerin karbon ayak izi-
           Yapı Kredi’nin destekleriyle hayata geçirildi.    ni azaltmak için uygulaması   Semra
                                                                                      Sevinç
             Araştırmaya katılanların karbon ayak izini azalt-  gereken bazı davranışları sıra-
           makta en etkili bulduğu davranışlar; ağaç dikmek,   layabildiğini de gözlemliyoruz fakat bu davranışların
           enerji tasarrufu için önlem almak, dayanıklı ve yeni-  günlük hayatları içinde en kolay uygulayabilecekleri
           den kullanılabilen ürünler tercih etmek ve geri dö-  davranışlar olduğunu da gözlemledik” diye konuştu.



           KOBİ’ler siber saldırılara karşı savunmasız

             Siber güvenlik alanında dünya                               kayda değer bir şekilde etkiledi-
           liderlerinden ESET’in, 2022 KOBİ                              ğini söylüyor. Aynı zamanda Kuzey
           Dijital Güvenlik Hassasiyeti ra-                              Amerika ve Avrupa’daki KOBİ’le-
           poruna göre, geçen yıla kıyasla                               rin yüzde 74’ü, büyük işletmelere
           2022 başından bugüne kadar teh-                               kıyasla kendilerinin siber saldırı-
           dit algılamalarında yüzde 20 artış                            lara karşı daha savunmasız oldu-
           yaşanıyor. Araştırmaya katılan                                ğunu düşünüyor.
           işletmelerin yüzde 83’ü, siber savaşın herkesi  et-  Katılımcıların yalnızca yüzde 48’i siber daya-
           kileyebilecek gerçek bir tehdit olduğunu düşünü-  nıklılıklarına kısmen ya da çok güvendiğini ifade
           yor ve gittikçe artan tehditlerin KOBİ hassasiyetini   ediyor.


          68 KobiEfor $UDOÜN
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73