Page 105 - KobiEfor Ocak 2022
P. 105

UZMAN


                                     Çalışanlarınıza Önem Verdiğinizi
                                     Göstermenin Yolları


                                     Ü      lkemizde yaşanan ekonomik   mesaj gitmiş olur. Başka bir deyişle;
                                                                        onlara çalışmalarının yeterince iyi ol-
                                            kriz ile birlikte işveren ve
                                            çalışan ilişkisinin önemi art-
                                                                        gerek olmadığını söylüyorsunuz.
                                     maktadır. Değer verildiğini hisseden   duğunu ve onlara göz kulak olmanıza
                                     çalışanlar daha üretken olarak ken-
           Kadri Demir               dilerini ortaya çıkarmaktadır. Takdir   Yeni olanakları açın
                                     edildiğini hisseden kişilerin, şirket   Çalışanlarınıza mümkün olduğu ka-
           kadri.demir@poldy.com.tr  için daha fazlasını yapma olasılığı   dar çok imkân vermek, onların kalp-
                                     daha yüksektir. Bir projeye katkıla-  lerini ve zihinlerini kazanmanın en iyi
           Çalışanlarınıza           rından kendilerini sorumlu görme-  yöntemlerinden biridir. Firmanızdaki
           minnettarlığınızı         leri daha olasıdır. Her şeyden önce   büyük bir proje veya yeni bir liderlik
                                     işlerinde mutludurlar, bu da işten   görevi gibi önemli görevleri üstlen-
           ifade etmek
                                     ayrılmaya daha az meyilli oldukları   meleri ile çalıştay veya konferansa
           için mükemmel             anlamına geliyor.                  katılmalarını teşvik edin.
           yöntemler:                Ekipleriyle etkileşim kurma fırsat-
           Onlarla iletişim          larını göz ardı eden ve çalışanları-  Benzersiz ve kişisel yapın
           kurmak için               na değer vermeyen liderler, sadık,   Minnettarlık ve takdir ifadelerinizi
           zaman ayırın.             uzun vadeli bir işgücü oluşturmak   mümkün olduğunca ayrıntılı yapın.
                                     için değerli bir araçtan kendilerini   Sadece ‘iyi iş’ demeyin, Sizi neyin
           Önemli
                                     yoksun bırakıyorlar.               etkilediğini detaylandırın. Örneğin,
           bir fark                  İşte çalışanlarınıza minnettarlığınızı   “Toplantıda konuşma cesaretine sa-
           yaratan küçük             ifade etmek için mükemmel yön-     hip olduğunuz için teşekkür ederiz.
           adımlar atın.             temler:                            Herkes konu hakkında konuşmak-
           Onlara inandığınızı                                          tan korktuğunda, bu buzları kırmada
           gösterin.                 Onlarla iletişim kurmak için       muazzam bir fark yarattı.”
                                     zaman ayırın
           Yeni olanakları
                                     Liderlerin çok fazla sorumluluğu   İçeride değişiklikler yapın
           açın.                     vardır ve işinize kendini kaptırmak ve   Ekibinizin güncel teknoloji, yeterli ay-
           Benzersiz ve              ekibinizi ihmal etmek kolaydır. Çalı-  dınlatma, konforlu ve ergonomik mo-
           kişisel yapın.            şanlarınızla bağlantı kurmak için za-  bilyalar dahil işlerini yürütmek için
           İçeride                   man ayırmak, onları önemsediğinizi   ihtiyaç duydukları araçları kullan-
           değişiklikler             göstermenin en iyi yollarından biridir.   dığından emin olun. Önerilere göre
                                     İşte ve özel hayatlarında nasıl olduk-  dinlenme odası veya dinlenme salonu
           yapın.
                                     larını öğrenin.                    gibi özellikler eklemeyi düşünün.
           Açık ve
           dürüst olun.              Önemli bir fark yaratan            Açık ve dürüst olun
                                     küçük adımlar atın                 Dürüstlük, bazen diğerlerinden daha
                                     Takdir, büyük jestleri gerektirmez. El   zor olsa da beklenmelidir. Pek çok in-
                                     yazısıyla yazılmış bir teşekkür notu,   san, kötü haberleri tartışmamanız ge-
                                     bir e-posta  gönderin  veya  destekle-  rektiğini düşünür, ancak bu tür konuş-
                                     yecek bir telefon görüşmesi yapın. En   malar; -ne kadar zor olursa olsun- en
                                     küçük jestler bile kalıcı bir izlenim   zor gerçekleri bile paylaşmaya yeterin-
                                     bırakabilir. Kişilere vermeyi düşün-  ce özen gösterdiğinizi gösterir. Dürüst
                                     düğünüz prim gibi ayrıntılar bile il-  ve anlaşılır geri bildirim size saygı du-
                                     gilendiğinizi göstermek için uzun bir   yulmanızı sağlayacak ve hedeflerinize
                                     yol olabilir.                      ulaşmanıza yardımcı olacaktır.
                                                                        Sonuç olarak, çalışanlarınız onlara
                                     Onlara inandığınızı gösterin       ne kadar değer verdiğinizi anlarlarsa
                                     Onlara olan güveninizi gösterebildi-  size ve ekibinize yardımcı olmak için
                                     ğiniz zaman, çalışanlarınıza güçlü bir   yapmayacakları hiçbir şey yoktur.
                                                                                      Ocak 2022 KobiEfor 105
   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109