Page 54 - KobiEfor Kasım 2021
P. 54

272027à9 (1'h675à6à



           tör. Türkiye’nin en fazla ihracat yapan sektörü. Gerçek-
           ten gurur duymamız gereken bir sektördeyiz, otomobil   Otomotiv sektörünü dönüştüren 5 trend
           üretiminde Avrupa’da altıncı, ticari araç üretiminde   PwC Otomotiv Sektörünü Dönüştüren Beş Trend
           ikinci sırada yer alıyoruz. Üyelerimizden bir tanesi Av-  Araştırması’na göre, öne çıkan 5 trend çerçevesinde
           rupa’daki en büyük ticari araç fabrikasına sahip” dedi.
                                                             geleceğin aracı 1) elektrikle çalışacak, 2) sürücüsüz
                                                             olacak, 3) paylaşılacak, 4) bağlantılı olacak, 5) her
             “Türk otomotivi gelecekteki başarısı            sene güncellenecek, 2030 yılı itibariyle araçlar elekt-
             için dönüşüme cevap vermeli”                    rikle çalıştırılacak ve sürücüsüz olacak, otonom araç
             Uludağ İhracatçı Birlikleri (UİB) Koordinatör Başka-  teknolojileri, şehir içindeki endüktif şarj altyapılarıyla
           nı ve OİB Yönetim Kurulu Başkanı Baran Çelik, son 15   birlikte elektrikli araç kullanımını da teşvik edecek.
           yılın ihracat şampiyonu olan Türk otomotiv endüstrisi-
                            nin ülke ihracatının yaklaşık beşte   (yanmalı motorlu araçlar için çok katı hava kirletici
                            birini tek başına gerçekleştirdi-  emisyon standartları getirilmesi),
                            ğini ve dünyanın ve Avrupa’nın en   • Alternatif Yakıtlar Altyapı Direktifi’ni gözden ge-
                            önemli otomotiv üretim merkezle-  çirilerek, daha fazla şarj istasyonu ile elektrik ve hid-
                            rinden biri olduğunu söyledi. Net   rojenin kullanılabilirliğinin artırılması.
                            ihracat gelirinden istihdama kadar
                            ekonomiye en güçlü katkıyı yapan   Elektrikli ve otonom araçlar geliyor
            Baran           sektörlerden olan otomotivin bu
            Çelik                                             Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAY-
                            başarıyı sürdürmesi için dünyada
                                                           SAD), ‘Elektrikli Araçlar Günü’ etkinlik serisinin
           yaşanan büyük dönüşüme cevap vermesi gerektiğine
                                                           ilkinde konuşan TAYSAD Başkanı Albert Saydam,
           dikkat çeken Çelik, “Otomotiv endüstrisi farklı bir en-
                                                           ‘Akıllı, Çevreci, Sürdürülebilir
           düstriye dönüşüyor. Bu dönüşüm de içerisinde birçok   Çözümler’ sloganıyla çalışmala-
           fırsat barındırıyor. OİB olarak çalışmalarımıza bu doğ-  rına yön verdiklerini belirterek,
           rultuda yön veriyor, endüstrinin güncel ihtiyaçları doğ-
                                                           “Tüm çalışmalarımızda, sektör-
           rultusunda projelere destek oluyoruz.”
                                                           deki teknolojik dönüşümü mer-
             OİB’in ihracatı Eylül’de 2.1 milyar dolar: Baran
                                                           keze koyuyoruz ve bunu sadece
           Çelik, “Mevcut potansiyelimizle ve ortaya koyulan
           ihracat vizyonuyla gelecek hedeflerimize emin adım-  anlatmakla kalmıyor, üyelerimi-      Albert
           larla yürüyoruz” dedi. Çelik, Eylül’de 2 milyar 102   zin bu yeni teknolojilere dokun-  Saydam
                                                           malarını ve incelemelerini sağ-
           milyon dolar ihracat gerçekleştiren Uludağ Otomotiv
                                                           lıyoruz. Böylece tüm üyelerimizin elektrifikasyon
           Endüstrisi İhracatçıları Birliği’nin (OİB), geriye dönük
                                                           sürecini içselleştirmelerini istiyoruz” dedi.
           12 aylık performansının ise 25 milyar 897 milyon do-
           lar olarak açıklandığını dile getirdi.             TAYSAD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Berke
                                                           Ercan da elektrifikasyonun pazara girmesinin bekle-
                                                                                   nenden daha hızlı gerçek-
             Mobilitenin yükselişi
                                                                                   leşeceğini belirterek, içten
             EY Türkiye’nin Otomotiv Sektöründe Gündem 2021
                                                                                   yanmalı motorlu araçların
           Raporu’na göre; şu sıralar tüketiciler kişisel araba-
                                                                                   üretilmemesinin sıklıkla
           larla seyahat etmeyi giderek daha fazla tercih ediyor,
           evden çalışan insan sayısının artması, işe gidiş geliş                  gündeme geldiğini, bu-
           sürelerinde büyük düşüşlere neden oldu ve dünya                         nun için 2030 yılının ko-
                                                                                   nuşulduğunu, otonomun
           çapında yerleşik mobilite modellerinde yıkıcı bir de-
                                                           da bunun arkasından geldiğini, bu gelişmeler ışığında
           ğişim görüldü. Avrupa Yeşil Mutabakat kapsamında
                                                           Türk otomotiv tedarik sanayi olarak önlerinde fırsatlar
           iklim ve çevreyle ilgili zorlukların üstesinden gelmek
           üzere tasarlanan konular arasında, Avrupa ulaşım   ve riskler bulunduğunu kaydetti: “Eğer tedarik sanayi
           sistemi için sürdürülebilir ve akıllı ulaşım stratejisi   elektrifikasyon ve otonom konusunda hareketlenmez
           geliştirilmesi yer alıyor. Bu kapsamda hedefler şöyle:   ise şu anda Türkiye’deki araç üreticilerinin ürettiği
             • Fosil yakıtlara olan bağımlılığın azaltılması için,   araçlardaki yaklaşık yüzde 70-80 aralığındaki yerli par-
           düşük ve sıfır emisyonlu araçlara sahip yenilenebilir   ça oranının yüzde 20’lere kadar düşme riski var. Bu çok
           ve düşük karbonlu yakıtların kullanımın arttırılması,  ciddi bir sıkıntı. Çünkü yanında tedarik sanayi olmayan
             • 2030’a kadar en az 30 milyon ‘sıfır-emisyon’lu   bir ana sanayi düşünmek zor” diye konuştu.
           aracın yollarda olması,
             • 2050’ye kadar tüm Avrupa’da arabalar, otobüs-  Paradigmalar değişiyor
           ler, tırlar ve kamyonların ‘sıfır-emisyon’lu olması,  Oyun yeniden kuruluyor, değişime uygun planlar
             • Ulaşımda arabalar, kamyonlar, tırlar ve oto-  hala yetersiz: KPMG Türkiye’nin hazırladığı Sektö-
           büsler için emisyon standartlarının sıkılaştırılması   rel Bakış serisinin Otomotiv Raporu’na göre; umutla

           54 KobiEfor .DVÜP
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59