Page 54 - KobiEfor Kasım 2021
P. 54
272027à9 (1'h675à6à
tör. Türkiye’nin en fazla ihracat yapan sektörü. Gerçek-
ten gurur duymamız gereken bir sektördeyiz, otomobil Otomotiv sektörünü dönüştüren 5 trend
üretiminde Avrupa’da altıncı, ticari araç üretiminde PwC Otomotiv Sektörünü Dönüştüren Beş Trend
ikinci sırada yer alıyoruz. Üyelerimizden bir tanesi Av- Araştırması’na göre, öne çıkan 5 trend çerçevesinde
rupa’daki en büyük ticari araç fabrikasına sahip” dedi.
geleceğin aracı 1) elektrikle çalışacak, 2) sürücüsüz
olacak, 3) paylaşılacak, 4) bağlantılı olacak, 5) her
“Türk otomotivi gelecekteki başarısı sene güncellenecek, 2030 yılı itibariyle araçlar elekt-
için dönüşüme cevap vermeli” rikle çalıştırılacak ve sürücüsüz olacak, otonom araç
Uludağ İhracatçı Birlikleri (UİB) Koordinatör Başka- teknolojileri, şehir içindeki endüktif şarj altyapılarıyla
nı ve OİB Yönetim Kurulu Başkanı Baran Çelik, son 15 birlikte elektrikli araç kullanımını da teşvik edecek.
yılın ihracat şampiyonu olan Türk otomotiv endüstrisi-
nin ülke ihracatının yaklaşık beşte (yanmalı motorlu araçlar için çok katı hava kirletici
birini tek başına gerçekleştirdi- emisyon standartları getirilmesi),
ğini ve dünyanın ve Avrupa’nın en • Alternatif Yakıtlar Altyapı Direktifi’ni gözden ge-
önemli otomotiv üretim merkezle- çirilerek, daha fazla şarj istasyonu ile elektrik ve hid-
rinden biri olduğunu söyledi. Net rojenin kullanılabilirliğinin artırılması.
ihracat gelirinden istihdama kadar
ekonomiye en güçlü katkıyı yapan Elektrikli ve otonom araçlar geliyor
Baran sektörlerden olan otomotivin bu
Çelik Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAY-
başarıyı sürdürmesi için dünyada
SAD), ‘Elektrikli Araçlar Günü’ etkinlik serisinin
yaşanan büyük dönüşüme cevap vermesi gerektiğine
ilkinde konuşan TAYSAD Başkanı Albert Saydam,
dikkat çeken Çelik, “Otomotiv endüstrisi farklı bir en-
‘Akıllı, Çevreci, Sürdürülebilir
düstriye dönüşüyor. Bu dönüşüm de içerisinde birçok Çözümler’ sloganıyla çalışmala-
fırsat barındırıyor. OİB olarak çalışmalarımıza bu doğ- rına yön verdiklerini belirterek,
rultuda yön veriyor, endüstrinin güncel ihtiyaçları doğ-
“Tüm çalışmalarımızda, sektör-
rultusunda projelere destek oluyoruz.”
deki teknolojik dönüşümü mer-
OİB’in ihracatı Eylül’de 2.1 milyar dolar: Baran
keze koyuyoruz ve bunu sadece
Çelik, “Mevcut potansiyelimizle ve ortaya koyulan
ihracat vizyonuyla gelecek hedeflerimize emin adım- anlatmakla kalmıyor, üyelerimi- Albert
larla yürüyoruz” dedi. Çelik, Eylül’de 2 milyar 102 zin bu yeni teknolojilere dokun- Saydam
malarını ve incelemelerini sağ-
milyon dolar ihracat gerçekleştiren Uludağ Otomotiv
lıyoruz. Böylece tüm üyelerimizin elektrifikasyon
Endüstrisi İhracatçıları Birliği’nin (OİB), geriye dönük
sürecini içselleştirmelerini istiyoruz” dedi.
12 aylık performansının ise 25 milyar 897 milyon do-
lar olarak açıklandığını dile getirdi. TAYSAD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Berke
Ercan da elektrifikasyonun pazara girmesinin bekle-
nenden daha hızlı gerçek-
Mobilitenin yükselişi
leşeceğini belirterek, içten
EY Türkiye’nin Otomotiv Sektöründe Gündem 2021
yanmalı motorlu araçların
Raporu’na göre; şu sıralar tüketiciler kişisel araba-
üretilmemesinin sıklıkla
larla seyahat etmeyi giderek daha fazla tercih ediyor,
evden çalışan insan sayısının artması, işe gidiş geliş gündeme geldiğini, bu-
sürelerinde büyük düşüşlere neden oldu ve dünya nun için 2030 yılının ko-
nuşulduğunu, otonomun
çapında yerleşik mobilite modellerinde yıkıcı bir de-
da bunun arkasından geldiğini, bu gelişmeler ışığında
ğişim görüldü. Avrupa Yeşil Mutabakat kapsamında
Türk otomotiv tedarik sanayi olarak önlerinde fırsatlar
iklim ve çevreyle ilgili zorlukların üstesinden gelmek
üzere tasarlanan konular arasında, Avrupa ulaşım ve riskler bulunduğunu kaydetti: “Eğer tedarik sanayi
sistemi için sürdürülebilir ve akıllı ulaşım stratejisi elektrifikasyon ve otonom konusunda hareketlenmez
geliştirilmesi yer alıyor. Bu kapsamda hedefler şöyle: ise şu anda Türkiye’deki araç üreticilerinin ürettiği
• Fosil yakıtlara olan bağımlılığın azaltılması için, araçlardaki yaklaşık yüzde 70-80 aralığındaki yerli par-
düşük ve sıfır emisyonlu araçlara sahip yenilenebilir ça oranının yüzde 20’lere kadar düşme riski var. Bu çok
ve düşük karbonlu yakıtların kullanımın arttırılması, ciddi bir sıkıntı. Çünkü yanında tedarik sanayi olmayan
• 2030’a kadar en az 30 milyon ‘sıfır-emisyon’lu bir ana sanayi düşünmek zor” diye konuştu.
aracın yollarda olması,
• 2050’ye kadar tüm Avrupa’da arabalar, otobüs- Paradigmalar değişiyor
ler, tırlar ve kamyonların ‘sıfır-emisyon’lu olması, Oyun yeniden kuruluyor, değişime uygun planlar
• Ulaşımda arabalar, kamyonlar, tırlar ve oto- hala yetersiz: KPMG Türkiye’nin hazırladığı Sektö-
büsler için emisyon standartlarının sıkılaştırılması rel Bakış serisinin Otomotiv Raporu’na göre; umutla
54 KobiEfor .DVÜP