Page 24 - KobiEfor Dijital Şubat 2022
P. 24

DİJİTAL REEL




             Gençler engelli bireyler                       Şirketlerin siber direnci
             için çözüm üretti                              CyberRes Galaxy ile artacak

               Türkiye Vodafone Vakfı ve Habitat Derneği’nin   Micro Focus’un iş kolu CyberRes de şirketle-
             ortak projesi ‘Yarını Kodlayanlar’ kapsamında   rin siber direnç geliştirmesi için CyberRes Galaxy
             düzenlenen online fikir maratonlarının beşincisi   adını taşıyan özel bir platform hayata geçirdi.
             gerçekleştirildi.
               ‘Yapay Zekâ ile Engelleri Kaldırıyoruz’ tema-
             sıyla düzenlenen
             fikir maratonun-
             da takımlar, en-
             gelli  bireylerin
             hayatlarını  ko-
             laylaştırmak için
             fikir üretti. Mara-                               CyberRes Galaxy, siber güvenlik yöneticilerinin
             tonu ‘Görüş Açısı                              tehditleri en hızlı şekilde tespit etmelerine ve ak-
             Kamerası’ uygu-                                siyon almalarına yardımcı oluyor.
             lamasıyla Zeynep      Hasan                       CyberRes Genel Müdürü ve Kıdemli Başkan Yar-
             Kolçak ve İclal       Süel                     dımcısı John Delk, “Platform sayesinde güvenlik
             Koçak’tan oluşan                               yöneticileri olası riskleri derin bir içgörü değerlen-
             Star Team takımı kazandı.                      dirmesiyle ortaya koyabiliyor. Platformla, değişen
               Türkiye Vodafone Vakfı Başkanı Hasan Süel,   riskleri saptamak, güvenlik sistemlerini yeni risklere
             “‘Yarını Kodlayanlar’ projemizle, tüketen değil,   göre geliştirmek mümkün oluyor” dedi.
             üreten bir neslin yetişmesine katkıda bulunmak    PwC’nin Siber Güvenlik Lideri ve Ortağı Umang
             istiyoruz. Bugüne kadar 81 ilde 225 binin üzerin-  Handa da sektörleri ve bölgeleri ne olursa olsun,
             de çocuğumuza kodlama öğrettik” açıklamasını   kuruluşlar için siber güvenliğin ve siber direncin
                                                            öneminin artmaya devam edeceğini söyledi.
             yaptı.


            GÜNSEL, metaverse                               E-ticaret sektörünün
            dünyasında yerini aldı                          2022 hedefi 560 milyar TL

               Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde geliştirilen   Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD),
            Akdeniz’in elektrikli otomobil markası GÜNSEL, yük-  2021 yılının e-ticaret verilerini açıkladı. ETİD veri-
            selen metaverse platformlarından Decentraland’de   lerine göre; koronavirüs salgının itici gücü devam
            açacağı Showroom’u ile sanal gerçeklik evrenine   ederken, 2021 yılında online alışveriş harcamala-
            adım atıyor.                                    rı geçen yıla göre büyüme
               GÜNSEL de Decentraland’de acacağı Showroom’u   ivmesini devam ettirerek
            ile seri üretim öncesinde ilk modeli B9 ve ikinci mo-  cirosal bazda 400 mil-
            deli J9’u bu yeni evren üzerin-                 yar TL’lik işlem hacmine
            den  dünya  ile  buluşturmayı                   ulaştı. E-ticaret sektörü-
            amaçlıyor.                                      nün 2022 hedefi ise yüzde
               Yakın Doğu Oluşumu Mü-                       40 büyüme ile 560 milyar
            tevelli Heyeti ve GÜNSEL Yö-                    TL’ye ulaşmak.
            netim Kurulu Başkanı Prof.                         ETİD Yönetim Kurulu
            Dr. İrfan Suat Günsel, “Meta-                   Başkanı Emre Ekmekçi,
            verse platformlarının tekno-                    “Türkiye’de ödeme yön-      Emre
            lojisinin gelişmesiyle birlikte    İrfan Suat   temleri itibarıyla e-ticaret   Ekmekçi
            sanal gerçeklik evreninde            Günsel     alışverişi, en çok özel
            açtığımız  Showroom’umuz-                       günler ve kampanya dö-
            da kullanıcılar, aynı zaman-                    nemlerinde yoğunluk gösterdi. Online alışverişi
            da GÜNSEL araçlarını test ederek deneyimleme    en çok tercih eden iller İstanbul, Ankara ve İzmir
            imkanına da sahip olacaklar” diye konuştu.      oldu” dedi.



           24 KobiEfor Dijital Şubat 2022
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29