Page 5 - Dijital-KobiEfor-Nisan-2021
P. 5
DİJİTAL KobiEfor: Zehra lanılan operasyonel maliyetler
Hanım Alneo’dan kısaca ve sabit ücretler bulunmazken,
bahsedebilir misiniz? KOBİ’ler çoklu POS karmaşasın-
Alneo Direktörü Zehra Ak- dan kurtuluyor. Alneo, klasik POS
soy: Alneo, 1.5 yıldır şirketlerin rulolarındaki kâğıt israfını çev-
cep telefonuna yükledikleri POS reci dijital yaklaşım misyonu ile
altyapısı ile 7/24 hızlı ve kolay önlüyor. Ayrıca hızlı teknik destek
ödeme almasına ve müşterilerin süreçleri sağlıyor ve anında müş-
güvenli ve pratik ödeme yapa- teri desteği ile de müşteri mem-
bilmelerine olanak sunan yeni nuniyetini artırıyoruz.
nesil tahsilat uygulaması olarak DİJİTAL KobiEfor: Pandemi
hizmet veriyor. KOBİ’lere ve şir- döneminin tahsilatlara olan
Vahdettin
ketlere zaman ve mekândan ba- etkisi Alneo’yu nasıl etkiledi? Çılgın
ğımsız güvenli tahsilat yapabilme Alneo’nun ileriye yönelik
imkânı sunuyor. projeksiyonu nedir? Tam olarak neler sunuyor?
Alneo Direktörü Zehra Aksoy: Pazara en büyük katkısı
Pandemi yılı olan 2020’de BKM nedir? Neleri değiştiriyor?
verilerine göre ülkemizde 1.15 Semosis Büyüme ve Satış
trilyon TL kartlı ödeme ve kartlı Yöneticisi Vahdettin Çılgın: Si-
ödeme hacminde ise yıllık %17
zin de söylediğiniz gibi Semo-
büyüme gerçekleşti. Alneo’nun
sis senet oluşturma, yönetme,
da dahil olduğu sanal POS dün- devretme ve tahsilat süreçlerini
yasındaki 2020 yılı işlem hacmi
dijitalleştiren bir senet yönetim
ülkemizde 260 milyar TL olur-
platformu olarak Türkiye’de bir
ken, 264 milyon da kart adedine
ilki gerçekleştiriyor.
ulaşıldı.
Biraz daha açmak gerekirse
Alneo özelinde ise pandeminin
etkisi elbette olumlu oldu. Yak- kıymetli evrak (senet) üzerine
laşık 1.5 yıllık bir startup olarak oluşturulmuş vadeli mal ve hiz-
yeni nesil dijital ödemeler kapsa- met alımlarında, borç alacak
mında öncü olan Alneo, 310 mil- ilişkisi oluşturulmasında; alıcı,
Zehra yon TL işlem hacmini ve 110 bin satıcı, borç veren ve alan rolle-
Aksoy
işlem adedini aştı. 58’den fazla rindeki kişi ve kurumları, işlem
sektörde kullanılan Alneo’da ha- esnasında ve önceden oluştu-
DİJİTAL KobiEfor: Alneo’nun cimsel olarak aylık büyüme oran- rulmuş senetli alacakların devir
KOBİ’lere getirdiği avantajlar larımız yüzde 35’lere dayandı. Bu işlemlerinde, uygulama içerisin-
nelerdir? gelişmeler bizi heyecanlandırı- de yapmış olduğu kontroller ile
Alneo Direktörü Zehra Aksoy: yor ve daha fazla KOBİ’ye ulaşma her türlü sahtecilikten koruyor.
Alneo ile öncelikle ister uzaktan gayretiyle çalışmalarımızı sürdü- Doğru kişilerle oluşturulan alış-
ister yakından 4 farklı ödeme rüyoruz. Müşterilerimizin artan verişlerle ticaretin sürekliliğini
yöntemi ile güvenli ve pratik 7/24 ilgisi ve talebi ile Alneo finansal sağlıyor.
online tahsilat imkânı sağlıyo- projeksiyonunu günlük 10 milyon Öte yandan Semosis banka
ruz. Böylece KOBİ’lerin cirolarını işlem hacmi olarak hedefliyoruz. müşterilerinin tahsil olması için
artırmalarına katkıda bulunu- Daha iyi ve çok kanallı, kesintisiz
yoruz. Bunun yanı sıra KOBİ’ler müşteri deneyimi sağlamak için bıraktıkları senetlerin uzun ve
birden fazla banka anlaşması- uygulamamızı güçlü ekibimiz ile zahmetli olan tahsil süreçleri-
na ve fiziki POS almaya gerek yükselen teknoloji trendlerine ni sunmuş olduğu takip ve tah-
duymadan tek uygulamada tüm uygun aralıksız bir şekilde geliş- sil kolaylığı ile kısaltıyor. Yani bu
banka kartlarına rekabetçi oran- tiriyoruz. ödemeleri bankaya gitmeden ve
lar ile tek/taksitli çekim alterna- DİJİTAL KobiEfor: Vahdettin nakit taşımaya gerek olmadan
tifine ulaşıyor. Ödemeler ertesi Bey Semosis hem Türkiye’de yapabiliyorsunuz. Kişilerin senet-
iş günü üye işyeri hesaplarına hem de bildiğimiz kadarıyla ler üzerinden yapmış olduğu her
ödeniyor. dünyada benzeri olmayan türlü işlemi istenilen zamanda,
Tüm bunlara ek olarak bir ürün. Bu ürünün gelişim hızlı güvenli ve pratik hale getire-
Alneo’da, fiziki POS’larda kat- hikayesini anlatır mısınız? rek takip edilebilir kılıyor.
Nisan 2021 KobiEfor Dijital 5