Page 21 - KobiEfor_Mart_2020
P. 21
nuflmas›n› flöyle sürdür- Ayd›nl›, flunlar› dile getirdi: “‹flveren sorumlulu¤u;
dü: “Dünyam›z de¤ifliyor. ifl kazas›nda iflçiye Sosyal Güvenlik Kurumu’ndan
Teknolojimiz de¤ifliyor. (SGK) belirli bir tazminat ödeniyor. E¤er iflverenin
Büyük ve ciddi yat›r›mla- kusuru varsa SGK size bunu rücu ediyor. Günün so-
r›n korunmas› gerekiyor. nunda kifliye ödenen tazminat›, iflveren ödemek zo-
Teknolojiyle birlikte yeni runda kal›yor. ‹flveren Sorumlulu¤u sigortam›z sa-
riskler ortaya ç›k›yor. yesinde çal›flanlar›n›z›n bafl›na gelecek s›k›nt›lar-
Bunlar›n bafl›nda siber dan do¤an rücuyu sigorta alt›na alm›fl oluyorsunuz.
güvenlik gibi yap›lar ge- Vergi Avantaj›: Belirli çal›flanlar› veya tüm çal›-
liyor. Toplum de¤ifliyor. flanlar›n›z› elinizde tutmak için sa¤l›k sigortas› yap-
Bizim için kritik ve özel t›rmak isteyebilirsiniz. Emekliliklerine yönelik biri-
olan insanlar› elimizde kim yapmak isteyebilirsiniz. Hayat Sigortas› ile kri-
tutmak için yeni argü- tik baz› hastal›klarda toplu para ödemesini sa¤la-
manlar oluflturmam›z yabiliyorsunuz. Birçok iflveren ifllerin iyi gitti¤i za-
gerekiyor. ‹klim de¤ifli- manlarda kol kanat geriyor. Bunlar› sa¤layabilece-
yor. Eskisine göre küresel ›s›nma vesaire çok daha ¤iniz bir sistem var. Bunlar› sa¤layaca¤›m›z sis-
büyük risklere tabiyiz. Bütün bunlar› düflününce; si- tem; tüm sa¤l›k, hayat sigortalar› ve bireysel
gorta yay›l›m› çok düflük. Sigortal›l›k oran› bireyler- emeklilik ödemeleri iflveren taraf›ndan çal›flan›
de oldu¤u gibi kurumlar›m›zda da düflük. KOB‹’leri- ad›na yap›ld›¤›nda do¤rudan gider yaz›labiliyor. Bu-
mizin yar›s› yeterince koruma alt›nda de¤il. Yüzbin- rada sa¤lanan fayda, SGK ve stopaja tabi de¤il.
lerce iflverenin ekmek verdi¤i, milyonlarca çal›flan›n Üçüncü örnek ise; emniyeti suiistimal.”
ekmek teknesi olan kurumlar›m›z korunmuyor. Bu
iflletmelerin yeniden üretime geçmesi, fiziki riskler As›m Akbal
kadar dijital risklerin ortadan kald›r›lmas› için sigor-
tan›n önemli oldu¤unu düflünüyoruz.”
“Sigorta lüks de¤il, bir ihtiyaçt›r, gelecekte ola-
cak s›k›nt›lara karfl› bir yat›r›md›r”: Erdem Ayd›nl›,
“Her bir ailenin hayat›n›n beklenmedik olaylara kar-
fl› koruma alt›nda olmas› gerekti¤i” mottosuyla ha-
reket ettiklerini ve her bir KOB‹’nin de yüzbinlerce
aile anlam›na geldi¤ini vurgulayarak, ‘Sigorta Cini
KOB‹’ni Koru’ temas›yla yola ç›kt›klar›n› paylaflt›.
Ayd›nl›, yürüttükleri çal›flmalar› flöyle anlatt›: “Si-
gorta bir ihtiyaç. Asla bir lüks de¤ildir. Sigorta prim-
leri bir masraf de¤il, gelecekte olacak s›k›nt›lara
karfl› bir yat›r›md›r. Özellikle ekonomik güçlüklerin Siber tehditler karfl›s›nda ayakta
oldu¤u dönemde sigorta ilk kesilecek masraf de¤il- kalman›n yollar›
dir. Tam tersine. Çünkü bu dönemde kurumlar›n ESET Türkiye Sat›fl Müdürü As›m Akbal, “Siber
veya sizlerin bafl›na bir fley geldi¤inde bunu yerine Tehditler Karfl›s›nda Ayakta Kalman›n Yollar›” ko-
koyman›z eskiye göre ekonomik olarak daha zor. nulu sunumunda flirketlerin gözünden güvenlik ko-
Hepimizin en çok sigortaya ihtiyaç duydu¤umuz dö- nusunu ele ald›. Son dönemlerdeki etkinliklerin
nemlerden geçiyoruz. Sigorta Cini olarak KOB‹ ana koflulunun ‘veri’ oldu¤unu hat›rlatan Akbal, ve-
Kombo Hizmet Paketi diye bir ürün ortaya ç›kard›k. rilerin en de¤erli varl›k olarak görüldü¤ünü ve on-
Uzmanlar›m›z her bir kurumun ihtiyac› olabilece¤i lar› koruman›n çok önemli hale geldi¤ini vurgulad›.
sigortalar› belirli hizmet paketi çerçevesinde o ku- Akbal, “Art›k güvenli bir ortamda de¤iliz. Saniyede
rumlara yerinde sunarak sigortal›l›k oran›n› art›r- 4, y›lda 130 milyondan fazla zararl› yaz›l›m›n varl›-
maya çal›fl›yor. KOB‹ Kombo Hizmet Paketi’nde ¤›ndan söz ediyoruz. Dolay›s›yla bunun için baba-
önemli 3 parçam›z var; bunlardan birincisi yerinde dan kalma yöntemlerle korunabilmek mümkün de-
ücretsiz ihtiyaç analizi, ikincisi; fiyat avantaj›, üçün- ¤il” dedi. ESET’in 30 y›l› aflk›n süredir siber güven-
cüsü; 7x24 çal›flan sat›fltan sonras› destek.” lik alan›nda faaliyet yürüttü¤ünü, dünya genelinde
Sigorta Cini uzmanlar›n›n kurumlara maksimum 110 milyondan fazla kullan›c›s› oldu¤unu dile geti-
fayda sa¤layacak nitelikte bir destek sa¤lad›klar›n› ren Akbal, hem kurum hem de sunduklar› çözüm-
kaydeden Ayd›nl›, “Bizim için önemli olan sigortada- lere iliflkin flu bilgileri verdi: “Her bir kullan›c› bizim
ki hangi nüanslarla sizin kurumunuza daha fazla için sensör niteli¤i sa¤l›yor. Nas›l korunaca¤›n› bil-
fayda sa¤layabiliriz” dedi. Bunun için 3 örnek veren memiz için tehditleri de tan›yor olmam›z gerekiyor.
Mart 2020 KobiEfor 21