Page 50 - KobiEfor_Ocak_2020
P. 50
HABER
Oto yedek parçan›n kalbi YEDPA’da at›yor
YEDPA Ticaret Merkezi,
2078 iflyerinde 14 bin çal›flan,
günlük 5 bin araç hareketiyle
Türkiye’de oto yedek parçan›n
kalbinin att›¤› yer.
YEDPA Yönetim Kurulu
Baflkan› Salih Sami At›lgan,
2020 y›l› hedeflerini aç›kl›yor:
“Yap› kooperatifinden
iflletme kooperatifine geçmek
ve YEDPA ikinci etap
projesine bafllamak.” Salih Sami At›lgan
T ürkiye’nin en büyük toplu iflyeri YEDPA Ticaret ha da belirgin flekilde devam eden ekonomideki da-
Merkezi, 1443 orta¤›, 2078 iflyeri ve 14 bin çal›-
ralman›n etkilerini otomotiv sektörü her alanda his-
flan›, günlük 5 bin araç hareketiyle Türkiye’de
2
ha belirgin olmakla beraber araç sat›fl sonras› k›s›m-
oto yedek parçan›n kalbinin att›¤› yer. 310 bin m ka- setti. Özellikle araç sat›fl taraf›nda bu etkiler çok da-
pal› alan›yla Türkiye’nin en büyük monoblok binas› larda da hem yedek parça sat›fllar›nda hem de servis
olarak tasarlanan YEDPA’da, a¤›rl›kl› olarak toptan taraf›nda belli nispette azalmalar oldu.
oto yedek parça ticareti yap›l›yor. 2019 y›l› ülke ekonomisi aç›s›ndan çok iyi bir dö-
YEDPA Yönetim Kurulu Baflkan› Salih Sami At›l- nem olmasa da y›l sonuna yaklaflt›kça ekonomide
gan, yar›m asra yaklaflan hakl› mücadeleyi kazand›k- toparlanma emarelerinin ortaya ç›k›fl› sevindirici.
lar›n›, ‹mar Bar›fl› ile birlikte 2019’da YEDPA’l›lar›n Özellikle dövizin stabil halde devam etmesi ve faiz-
tapular›na kavufltuklar›n› dile getiriyor: “Herkesin ta- lerin nispeten afla¤›ya do¤ru inifl trendinden mutlu
pusunu da¤›tm›fl olduk. YEDPA tarihi aç›s›ndan tapu olduk. Bu trend biraz daha devam etti¤i takdirde
da¤›t›m törenimizi düzenledi¤imiz 2019 Haziran ay› ekonomide ciddi bir normalleflme süreci bafllaya-
bizim için özel bir anlam ifade ediyor.” cak. Özellikle faizler tek haneli rakamlara, yüzde 5-
Salih Sami At›lgan, Türkiye ihracat›n›n birincisi 6 düzeylerine geriledi¤inde ekonominin tamam› ve
otomotiv sektörünün, hem kendisi hem de ba¤lant›l› otomotiv sektöründe h›zl› bir flekilde hareketlen-
oldu¤u sektörler aç›s›ndan oldukça genifl bir alana melere sebebiyet verecektir.”
etki yapabildi¤ini vurguluyor: “Bu nedenle otomotiv Bu süreçte pazar›n daralmas›yla beraber artan re-
sektöründeki geliflmeler, hem toplumsal yaflam› kabet nedeniyle özellikle giderlerini iyi kontrol ede-
hem de makro düzeyde ülke ekonomisini etkileyebi- meyen iflletmelerin gelen ilave finansal yükümlülük-
lecek özellikler arz ediyor. O nedenle otomotiv sektö- lerle daha zor bir dönem yaflad›¤›na dikkat çeken
rünü ülkenin genel flartlar› d›fl›nda düflünmemiz çok At›lgan, toptan oto yedek parça ticaretinin yo¤un ola-
do¤ru olmayacakt›r. 2018’de bafllayan ve 2019’da da- rak yap›ld›¤› YEDPA’da en önemli konulardan birinin
yap›lm›fl sat›fllar›n tahsilatlar›nda yaflanan güçlükler
oldu¤una de¤iniyor: “Biz toptan vadeli sat›fl yap›yo-
ruz, peflin satam›yoruz, al›nan çek ve senetlerdeki
geri dönme oran› önceki y›llara göre nispeten daha
yüksek oranda gerçekleflti. Bu dönemi de sat›fl ciro-
lar›n›n ve karl›l›klar›n azald›¤› bir dönem olarak ta-
mamlam›fl olduk.”
“2020 y›l› umut vadediyor”: Salih Sami At›lgan
yine de umutlu: “YEDPA olarak 2018-2019 y›llar›n-
da hem ülke olarak ve hem otomotiv sektörü olarak
yaflad›¤›m›z zorluklar›n geride kald›¤›na inan›yor,
2020 y›l› ve devam›nda Türkiye’de tekrardan sektö-
rümüzün ve ülke ekonomimizin olmas› gerekti¤i
50 KobiEfor Ocak 2020