Page 44 - KobiEfor_Ocak_2020
P. 44
HABER
meyi unutmay›n” dedi. TÜRKKEP ‹fl Gelifltirme Di- miyim? Param›, zaman›m› size yat›r›rken ola¤anüstü
rektörü Dilek Akyürek, “Kay›tl› elektronik posta hiz- azim ve yolda olman›z› ve icra zorlu¤u bekliyorum.”
met sa¤lay›c›s›y›z ve ayn› zamanda e-dönüflüm fir-
mas›y›z. Ciddi bir veri ambar›m›z var” dedi ve anlam-
land›r›lm›fl olan› (gizli veriyi) ç›karman›n önemine de-
¤indi: “Anlaml› verin kadar konufl.”
Endüstri 7.0 geliyor
Dijital Dönüflüm ve Endüstri Oturumu’nun mode-
ratörlü¤ünü Bahçeflehir Üniversitesi Rektör Yar-
d›mc›s› Prof.Dr. Tunç Bozbura, yürüttü. Bahçeflehir
“Komflunun giriflimi, komfluya kaz Üniversitesi Ö¤retim Üyesi Prof.Dr. Fatma Özkul’un
görünür” verdi¤i bilgilere göre; Türkiye’nin en de¤erli marka-
Giriflimcilik ve Melek Yat›r›mc› Oturumu’nun mo- s›; 1.73 milyar dolarla THY. Türkiye’nin ilk 10 marka-
deratörlü¤ünü yürüten TRANGELS Kurucu Orta¤› ve s› toplamda 11 milyar dolar, ilk 100 markas› 19.8 mil-
yar dolar de¤erinde. WhatsApp tek bafl›na 19 milyar
TBD ‹stanbul fiube Yönetim Kurulu Üyesi Hüseyin
Karaya¤›z, 45 kurucu ortakla yola ç›kt›klar›n›, bugün dolar, Uber 82 milyar dolar, Facebook 83.2 milyar do-
160’a yak›n melek yat›r›mc›yla 30’a yak›n giriflime ya- lar de¤erinde. Ve WhatsApp’›n yaln›zca 55 çal›flan›, 50
de mühendisi var. Sanayi toplumundan bilgi toplu-
t›r›m yapt›klar›n› anlatt› ve “Komflunun giriflimi, kom-
muna entegre olmaya çal›flan Türkiye için en önem-
fluya kaz görünür” ve “El elin giriflimini türkü ça¤›ra-
rak destekler” dedi. Bilgiyi Ticarilefltirme Merkezi lisi “az say›da nitelikli istihdam.” Dünyada önümüz-
Genel Müdürü ‹brahim Elbafl›, multifonksiyonel bir deki 10-20 y›lda bildi¤imiz mesleklerin yüzde 47’si ve
yeni teknolojilere uyum sa¤layamayan flirketler yok
giriflimcilik ve start-up merkezi olduklar›n› aktard›:
olacak. Özkul, dijital dönüflümün tehditten f›rsata dö-
“Giriflimden farkl› olarak start-up’u start-up yapan
inovasyon ve büyüme potansiyelidir. H›zl› ve geomet- nüflmesi için sürekli ö¤renmemiz gerekti¤ini kaydet-
rik büyüyen giriflimlerden bahsediyoruz. Tek yönlü ti. TÜRKKEP Sat›fl ve Pazarlama Genel Müdür Yar-
d›mc›s› Olgar Ataseven, endüstri devrimlerinin gü-
de¤il, yat›r›mc›y› da e¤itiyoruz.” Elbafl›, “Giriflimci, f›r-
nümüzde siber-fizik ötesi duruma geldi¤ini, gelecek-
satlar› yakalamada atiklik gösteren kiflidir” dedi ve
bir f›rsat› görmek için do¤ru soru sormak gerekti¤i- te insanlar›n 3-4 meslek de¤ifltirece¤ini öngördü:
ni, kendini bilmenin ve karfl›ndakini okuyabilmenin “Her 10 y›lda bir yetene¤inizi de¤ifltirmek zorundas›-
n›z.” Ataseven, bunun bir meydan okuma oldu¤unu
kazanmak anlam›na geldi¤ini söyledi.
vurgulad›: “Sakin olun, dijitalleflelim (keep calm and
Ulukaya Grup ‹fl Gelifltirme, Kültepe Yat›r›m A.fi. lets get digital).” Couchbase Hollanda, Türkiye, Or-
Yönetim Kurulu Baflkan› ve Lisansl› Melek Yat›r›mc› tado¤u ve Afrika’dan Sorumlu Stratejik Müflteri Yö-
‹brahim Ulukaya, “Veriyi iflleyebilen kazanacak” ön-
neticisi Ça¤la Duman, ticaretin devrimi için h›zl› veri-
görüsünde bulunarak, Kayseri’de 20 lisansl› melek
nin do¤ru flekilde kullan›lmas›n›n çok önemli oldu¤u-
yat›r›mc›n›n bir araya gelerek Kültepe Yat›r›m A.fi.’yi nu söyledi ve Türkiye’deki firmalar›n dijital dönüflüm-
kurduklar›n›, parayla fikirlerin buluflmas›n› istedikle- de h›zl› ad›mlar att›¤›n› gözlemledi¤ini paylaflt›. ERP
rini belirtti ve giriflimcileri seçerken bakt›klar› para-
Komitesi Koordinatörü Göker Sarp’›n verdi¤i bilgile-
metleri anlatt›: “Konuya gerçekten hakim mi? ‘Tutku-
re göre; “Dijital dönüflüme teflvik eden en önemli se-
su var m›?’ Çünkü biz onun hayalini sat›n al›yoruz. beplerin bafl›nda verimlili¤i art›rmak geliyor, onu ‘re-
Dünyada m›, lokalde mi? Fikrin ölçe¤i, ulaflabilece¤i kabet avantaj›, müflteri ihtiyaçlar›na cevap vermek ve
müflteri say›s› önemli. Günün ifli mi veya 2030’un ifli
karl›l›k’ izliyor. Dijital dönüflümün en son basamakla-
mi? Örne¤in; bir start-up ile elektrikli arabalar›n me-
r›ndan biri ERP (kurumsal kaynak planlama) yaz›l›m›.
safe uzat›c›s›n› yap›yoruz. Bizim için en önemli etken- Dijital dönüflüme direnç var. Türkiye, ERP, bulut bili-
se sürdürülebilir olmas›.” Teknoloji Yat›r›mc›s› Han- flim, dijital beceriler, dijital sürdürülebilirlikte de son
de Enes, yaln›zca Türkiye’de de¤il, bölgede ve yurtd›-
s›ralarda.” Sarp, Türkiye’de dijital dönüflümün çok
fl›nda da yat›r›m yapt›¤›n› anlatt›. “Melek yat›r›mc›” ta- yavafl olmas›n›n sebebini; “Bilgimize karfl› çok has-
n›m›n› do¤ru bulmayan Enes, kendisine “Start-up Ya- sas olmam›z” sözleriyle aç›kl›yor. Netuce Dijital Dö-
t›r›mc›s›” veya “Yeni Nesil Giriflim Yat›r›mc›s›” dedi¤i- nüflüm Baflkan› Ömer Güran, Efesli ünlü Filozof He-
ni ifade etti ve 35 yat›r›m› destekledi¤ini aktard›: “Ha- raclitus’un (M.Ö. 530- 470) “De¤iflmeyen tek fley, de-
yalinizin harekete geçmifl haline inan›yorum. Buraya ¤iflimin kendisidir” sözüne at›fta bulunarak, teknolo-
para koydu¤um zaman bunu katbekat geri alabilecek ji ve biliflimin alt›n ça¤›n› yaflad›¤›m›z› söyledi. Güran
44 KobiEfor Ocak 2020