Page 25 - KobiEfor_Ocak_2020
P. 25
mindeki art›fl›n aza- ma yaparak gelifltirdi¤i bir aland›r ve büyük bir eko-
larak yüzde 1 seviye- nomiyi ifade ediyor. Sektör 2018’de yüzde 17.5 bü-
sinde kalaca¤›, Çin yüdü, 165.5 milyar gerçekleflti. Hane halk› sa¤l›k
hariç dünyan›n tüke- harcamalar› yaklafl›k 30 milyar TL. Kifli bafl› sa¤l›k
timinin ise yüzde 2.5 harcamas› ise y›ll›k yaklafl›k 2.050 TL düzeyinde.
artaca¤› öngörülü- Sektörde dijital dönüflüm hizmetler baz›nda ABD ile
yor. Çin hariç dünya- k›yaslanacak kadar baflar›l› seyrediyor. 2019’da 6
n›n tüketimindeki ar- milyon hastaya mobil sa¤l›k hizmeti sa¤land›. Ulu-
t›flta, yüzde 4.1 büyü- sal Kemik ‹li¤i Bankas› kuruldu. Dijital Seviye 6 Se-
me beklenen geliflmekte olan ülkelerin yüksek per- viye 7 hastane say›s› 170 oldu. Afl›da Ar-Ge’den üre-
formans› Türkiye demir çelik sektörü için etkili ola- time geçiliyor. 9 Kamu Özel ‹flbirli¤i Modeli flehir
cak. Türkiye, AB’nin hem uzun ürün, hem de yass› hastanesi için inflaatlar› devam ediyor. 2020 toplam
çelik ithalat›nda ilk s›rada. Temmuz 2020’ye kadar bütçesi 58 milyar 876 milyon TL ve bütçenin yat›r›m
Türkiye’nin AB ihracat›nda ciddi düflüfl gözlenecek. ödenekleri 10 mil-
AB, çelik ürünlerine ithalat kotas›n› Temmuz yar 610 milyon
2020’de yüzde 5 art›racak. TL'dir. Sektör Tür-
K‹MYA 2020: Türkiye’nin en yüksek cari aç›k ve- kiye’de sistem ve
ren sektörüdür. “Sürdürülebilir Kalk›nma” kavram›- teknoloji temelin-
n›n k›skaca ald›¤› sektör de budur. 2020 sektör kon- de en ileri gelifl-
septi: Gelir seviyesi art›fl› kiflisel bak›m ve temizlik melere entegre
ürünleri talebini, kentsel dönüflüm boya ve yap› kim- pozisyondad›r.
yasallar› talebini, tar›m arazilerinin toplulaflt›r›lmas› Türkiye’de 1.000’e
ve endüstriyel tar›mdaki art›fl da gübre-ilaç kullan›- yak›n yerel t›bbi ci-
m›n› art›rmak suretiyle sektörü büyütecektir. ‹SO Ra- haz üreticisi ve te-
poru’na göre; sektörün d›fl ticaret a盤›na katk›s› 30 darikçisi bulunuyor ve sektörde yer alan oyuncular-
milyar dolar civar›nda. Bunun panzehiri kümelenme dan 700’e yak›n k›sm› üretimlerini ihraç ediyor. Tu-
ancak Türkiye’de kimya alan›nda kümelenme yok. tar olarak dünyadaki en büyük 15. ilaç pazar›, üre-
PLAST‹K 2020:2018’de yüzde 6 mertebesinde tim aç›s›ndansa en büyük 16. ilaç pazar› olan Türki-
daralan sektörün 2019 itibar›yla tekrar üretim art›- ye, Avrupa’n›n en h›zl› büyüyen ilaç pazarlar›ndan
fl›na geçti¤ini belirten PAGDER biri. Sa¤l›k 2020 gündemi: Bilinçli ve talepkar has-
(Plastik Sanayicileri Derne¤i) talar. Araflt›rma ve gelifltirme a¤ tabanl› laboratu-
Yönetim Kurulu Baflkan› Selçuk varlar. Dijital ilaç ça¤›na uyum. Giyilebilir teknoloji-
Gülsün; “Bu y›l kaydedilmesini ler ve mobil sa¤l›k uygulamalar›. ‹çgörü üretilmesi-
bekledi¤imiz yüzde 3.9’luk sek- ni sa¤layacak tek bir küresel merkez.
tör büyümesinin ihracat ve stok PERAKENDE 2020: Perakende sektörümüz ge-
üretimine ba¤l› oldu¤unu görü- leneksel perakendeden organize perakendeye ge-
yoruz” dedi. Sektör, 2018’in özel- çifl sürecinde. Özellikle g›da perakendecili¤indeki
Selçuk Gülsün likle ikinci yar›s›nda a¤›rl›¤›n› birleflme ve sat›n almalar (tekelleflme) sektörü ha-
hissettiren kur flokunun yarala- reketlendiriyor. Online perakende sektörü geliflen
r›n› bu y›l›n son iki çeyre¤inde sarmaya bafllad›, bir perakende dinami¤idir. Sektörün cirosu, y›l›n
petrol fiyatlar›ndaki gerilemeye ba¤l› düflen ham- ikinci yar›s›ndaki iyileflmeyle 2019’da yüzde 6 büyü-
madde fiyatlar› da etkili. Gülsün’e göre; 2020 için dü ve 980 milyar TL oldu. Türkiye’de 434 al›flverifl
özellikle küresel koflullardaki istikrars›zl›ktan merkezi (AVM) mevcut. 2020’de yeni AVM yat›r›m›
plastik sektörü de etkilenmeye devam edebilecek; yerine art›k mevcutlarla sürdürülebilirlik arana-
otomotiv, beyaz eflya ve inflaat gibi endüstrilerde cak. AVM’ler e-ticaret ile iflbirli¤ine yönelecek; lo-
devam edecek daralma sektör üzerindeki bask›la- kal-sanal AVM projeleri yap›lacak. 2020’de ekono-
y›c› etkisini sürdürebilecek. ‹hracat 2020’de sektör mi yüzde 5 büyüyecek, bu da sektörü yaklafl›k yüz-
büyümesinin arkas›ndaki ana itici güç olma özelli- de 10 büyütecek. AVM yat›r›mlar›n›n yaklafl›k yüz-
¤ini yitirebilecek. Sektör, de¤iflkenlik ve belirsizlik- de 70’i yerli, yüzde 25’i yabanc›, yüzde 5’i yerli-ya-
lere ba¤l› yüzde 3’ler mertebesinde bir büyüme banc› ortakl›¤›. AVM ile perakendeci aras›nda kira
gösterebilecek. 2020’nin gündemleri aras›nda sözleflmelerinin döviz yerine TL ile yap›lmas›na ilifl-
özellikle Sanayi 4.0, kompozit teknolojileri, geri dö- kin kanuni düzenleme sektörü destekleyecek.
nüflüm ve biyoplastikler kalmaya devam edecek. 2020’de sektör büyüklü¤ünün 1 trilyon TL’yi aflma-
Çare ise verimlilik art›fl›nda. s› bekleniyor. Sektörde 106 markan›n 125 ülkede
SA⁄LIK 2020: Sa¤l›k sektörü Türkiye’nin s›çra- ma¤azas›, 14.000’e yak›n da sat›fl noktas› var. Bu
Ocak 2020 KobiEfor 25