Page 91 - KobiEfor_Agustos_2019
P. 91
n›n yeni yönetim sisteminde bulunan Kurumsal ‹le-
tiflim Direktörlü¤ü’nü ilk uygulayan kurumlardan Atatürk Üniversitesi’nin
biriyiz. Bunun yan› s›ra Araflt›rma Metodoloji Ofisi ve dört misyonu bulunuyor
Lisans E¤itim Koordinatörlü¤ü kurduk. Proje Gelifl- Atatürk Üniversitesi’nin bilim heyeti 1957 y›l›n-
tirme ve Koordinasyon Ofisi ile Bilimsel Araflt›rma
da üniversiteye 4 misyon belirliyor. Buna göre;
Projeleri (BAP) Koordinasyon Birimi’ni daha ifller üniversitenin yeni bir bilim merkezi olmakla birlik-
hale getirdi. ‘Yeni Nesil Tasar›m ve Dönüflüm Proje-
si’ devam ediyor. Ancak sona yaklaflt›k. Ortaya ç›kan te öncelikle Do¤u Anadolu’nun bir taraftan milli ve
içtimai, di¤er taraftan maddi ve iktisadi kalk›nma-
gelecek tasar›m›n› yak›n zamanda bir ç›kt›ya dönüfl-
s›na hizmet edebilmesi, memleketin Do¤u Bölge-
türüp kamuoyu ile paylaflaca¤›z.”
si’ne di¤er bölgelerin derecesinde refah ve mane-
Atatürk Üniversitesi; Aç›kö¤retim Fakültesi, Sü-
vi s›hhat kazand›rmas›.
rekli ve Uzaktan E¤itim Merkezleri ile ülkenin her
Do¤u’nun manevi ve içtimai kalk›nmas›nda rol
köflesine e¤itimi götürüyor. Çomakl›, bu gücün ge-
oynayabilecek manevi ve içtimai ilimler fakülteleri
tirdi¤i sorumlulu¤u bildikleri için “Online E¤itim
ile Do¤u Anadolu’nun maddi refah›na hizmet ede-
Çal›fltay›” düzenlediklerini hat›rlat›yor.
bilecek müspet ilimler, fen ve teknik fakültelerin
“Aç›kö¤retim, uzaktan ve sürekli e¤itim alanlar›-
n›n Atatürk Üniversitesi’nin dönüflümünde öncelik- üniversite bünyesinde yer almas›.
Fakültelerin araflt›rma yetifltirme faaliyetlerin-
li alanlar oldu¤u daha önce yap›lan kat›l›ml› çal›fl-
de bölgenin özelliklerinin ve ihtiyaçlar›n›n göz
malarda da ortaya konulmufltu” diyen Çomakl›, or-
önünde bulundurulmas›, Do¤u Anadolu’nun kal-
taya ç›kan gelecek tasar›m›n› ve yap›lan önerileri
k›nmas›nda örnek olmak, araflt›rma sonuçlar›n›
yol haritas› haline dönüfltürdüklerini anlat›yor.
bölgeye yaymak ve tatbik etmek.
Yüksekö¤retim Kurumu’nun (YÖK) tüm e¤itim ku-
Üniversite teflekküllerinin hem kendi aralar›nda
rumlar›na çizdi¤i yeni vizyona uygun çal›flmalar
hem de di¤er üniversiteler ile iflbirli¤i yapmalar›,
yapt›klar›n›n alt›n› çizen Rektör Çomakl›, “Bunun
kalk›nma tedbirlerinin inikaslar›n› takip etmeleri.
bir örne¤i de yak›n zamanda gerçeklefltirdi¤imiz
‘Dijital Dönüflüm Arama Konferans›’d›r. Yeni YÖK
sisteminde dijitalleflmenin önemine vurgu yap›l›- si oldu¤unu belirten Rektör Çomakl›, “Art›k günü-
yor. Bu kapsamda dijitalleflme büyük önem kazan- müzde firmalar, kurum ve kurulufllar tek bafllar›na
d› ve Atatürk Üniversitesi gibi büyük üniversitelerin de¤il ortaklafla iflbirlikleri yaparak baflar›ya ulafl›-
dijitalleflme olmadan yönetilemeyece¤ini öngöre- yor. Bizim de bunu baflarmam›z laz›m. Üniversite
rek üniversite bünyemizde Dijital Dönüflüm ve Yaz›- olarak bunun için yo¤un gayret sarf ediyoruz. Pay-
l›m Ofisi’ni kurduk” bilgisini veriyor. dafllar›m›zla yapt›¤›m›z ortaklafla projelerin yan› s›-
ra kurum içi çal›flmalar›m›zla da ça¤a ayak uyduru-
Genifl burs imkanlar› var yoruz. 62 y›ll›k üniversite tarihinde sadece 16 yurti-
Atatürk Üniversitesi, özellikle baflar›l› ö¤renciler çi patent baflvurusu yap›lm›flken göreve geldikten
ve ekonomik yetersizlikler sebebiyle güçlük çeken sonra yap›lan yurtiçi patent baflvuru say›s› 69 oldu.
ö¤renciler için üniversite bünyesinde bulunan Kal- Bu, üniversite tarihimizin en yüksek rakam›. Bildi¤i-
k›nma Vakf› arac›l›¤›yla burslar veriyor. Ayr›ca Rek- niz gibi patent, bilginin de¤ere dönüflmesidir. E¤er
törlük birimlerinde “k›smi zamanl› ö¤renci çal›flt›r- bir üniversitede bilgi de¤ere dönüflmüyorsa orada
ma program›” da uygulan›yor. Ayr›ca Kampüs içeri- bir yanl›fll›k var demektir” ifadelerini kulland›.
sinde Türkiye’nin en büyük hastanelerinden biri Çomakl›, ö¤rencilerin 8. e¤itim dönemini saha-
olan Araflt›rma Hastanesi, 24 saat boyunca tüm ö¤- da geçirmesi için önümüzdeki günlerde birkaç pi-
rencilerin sa¤l›k ihtiyaçlar›n› karfl›l›yor. Yine difl lot bölümde bunu gerçeklefltireceklerini kaydedi-
hastal›klar› için de acil servis hizmetiyle birlikte her yor: “Araflt›rma-gelifltirme noktas›nda ciddi bir ba-
türlü difl tedavi imkânlar› sunuluyor. flar› yakalad›k. Bu y›l TÜB‹TAK’a 113 proje sunduk.
Üniversitemizin e¤itimden sonra ikinci görevi olan
Akademisyenle sanayici yüz yüze araflt›rma-gelifltirmeyi de baflar›l› bir flekilde sür-
Atatürk Üniversitesi, üniversite sanayi iflbirli¤ine dürüyoruz. Göreve geldi¤imiz günden bugüne alt›-
özel önem veriyor. Atatürk Üniversitesi ile Kuzeydo- n› defaatle çizdi¤imiz üçüncü nesil ise üniversite-
¤u Anadolu Kalk›nma Ajans›’n›n (KUDAKA) ortakl›- toplum iflbirli¤idir. Esnaf odalar›, sanayi kurulufl-
¤›nda düzenlenen “4. Üniversite-Sanayi ‹fl Birli¤i lar›, dernek, vak›f ve sivil toplum örgütleri ile s›k
Buluflmas›” 100 akademisyen ile 100 sanayiciyi bir s›k bir araya gelerek üçüncü nesil üniversite anla-
araya getirdi. Üniversite-sanayi iflbirli¤inin temel y›fl› do¤rultusunda istiflarelerde bulunuyoruz.
amac›n›n, üniversitedeki bilimsel potansiyelin, sa- Çünkü bizim sadece Erzurum de¤il bölgesel bir
nayiye aktar›larak ekonomik de¤ere dönüfltürülme- konumumuz var.”
A€ustos 2019 KobiEfor 91