Page 30 - KobiEfor_Temmuz_2020
P. 30

SAHA ‹STANBUL




          birikimleri, gerek ise cesaretleri flunu göstermek-
          tedir ki: ‹rade, kaynak ve pazar ortaya konuldu¤u  SAHA ‹stanbul’un tarihçesi
          takdirde firmalar›m›z›n yapamayaca¤› hiçbir fley
          yok” diyor. Kelefl, SAHA ‹stanbul ilk kuruldu¤unda  21 Ocak 2010 tarihinde gerçeklefltirilen TÜS‹-
          sözkonusu firmalar›n teknolojik ve altyap› birikim-  AD'›n 40. Genel Kurulu'nda, o dönemde Baflbakan
          lerini savunma ve havac›l›k sektörlerinde de¤erlen-  olan bugünkü Cumhurbaflkan› Recep Tayyip Erdo-
          dirmek konusunda oldukça mesafeli durduklar›n›   ¤an'›n, “Yerli otomobil yapacak bir babayi¤it ar›yo-
          belirterek, “Bu sektörler hakk›nda bilgi sahibi ol-  rum” diye seslenifli üzerine ‹TO (‹stanbul Ticaret
          mayan ve savunma sanayinin merkezi konumunda-    Odas›) Sanayi ‹htisas Komitesi taraf›ndan, "Bu ko-
          ki Ankara’y› mesafeli bulan firmalar, savunma, ha-  nuda neler yapabiliriz?" diyerek bir çal›flma baflla-
          vac›l›k ve uzay endüstrisine yönelik üretim yapmaya  t›ld›. Bu konuya yönelik uzun süredir yap›lan çal›fl-
          s›cak bakm›yorlard›.  Bizim kurulufl amac›m›z; bu  malar sonucunda, otomotiv sektörünün Türki-
          gri alanlar› ortadan kald›rarak firmalar› bilgilendir-  ye'nin gelece¤ine, "yüksek katmade¤erli üretim"
          mek, motive etmek ve bürokratik güçlükleri yen-  anlam›nda bir fleyler katmas›n›n yan› s›ra bunu
          melerine katk› sa¤lamak suretiyle firmalar›m›z› sa-  gerçeklefltirecek as›l sektörün ise "Uçak Üretimi"
          vunma, havac›l›k ve uzay›n ihtiyaç duydu¤u yüksek  oldu¤u sonucuna var›ld›.
          teknoloji gerektiren ürünleri ve sistemleri üretebi-  Bu noktadan hareketle, 2011 y›l› sonunda ‹TO
          lecek hale getirmek” diye konufluyor.             Sanayi ‹htisas Komitesi’nde "Yerli Sivil Uçak Üre-
                                                           timi" konusunda 1.5 y›l kadar süren ve sektörün
                                                           önde gelen 150 insan›n›n kat›ld›¤› bir çal›flma bafl-
                                                           lat›larak, 20'nin üzerinde toplant› ve çal›fltay ger-
                                                           çeklefltirildi. Nihayet, 2013 y›l›n›n Ocak ay›nda
                                                           "Türkiye’de Sivil Yerli Uçak Üretiminin Stratejik
                                                           Analizi ve Yol Haritas›" raporu tamamlanarak ‹TO
                                                           Oda Yönetim Kurulu’na teslim edildi. Çal›flma sü-
                                                           resince, sektörde faaliyet gösteren birçok yetkin
            Y›l sonunda 500 firmaya ulafl›lacak             firma ve uzman ile tan›flma ve görüfl al›flveriflinde
            Kritik teknolojilerde d›fla ba¤›ml›l›¤›n ortadan  bulunma imkân› oldu. Süreç sonunda, ülkemizin
          kald›r›lmas›nda Türk sanayi üretiminin yüzde 50’si-  her türlü üretimi yapacak alt yap› ve insan kayna-
          ni üreten bu co¤rafyan›n, daha etkin görevler üst-  ¤›n›n var oldu¤u, yan sanayimizin de buna haz›r ol-
          lenmesinin önemli oldu¤una dikkat çeken Kelefl, bu  du¤u, elimizde gerekli her türlü teknolojinin de
          hedef do¤rultusunda çal›flmalar›n› flöyle özetliyor:  mevcut bulundu¤u; asl›nda problemimizin birbiri-
          “Bölgedeki mevcut potansiyeli kullanarak yüksek
                                                           mizi tan›mamak ve ortak çal›flma kültürüne sahip
          teknolojik ürün gelifltirmek ve üretmek için bölge
                                                           olmamak oldu¤u görüldü.
          firmalar› aras›nda iflbirli¤i oluflturarak sinerji yarat-
                                                             Bu düflüncelere, THY’n›n yükselen flirket profili
          may› hedefleyerek yola ç›kt›k. Bunun sonucu olarak
                                                           THY Teknik HABOM gibi 300’ün üzerinde hava yolu
          milli savunma sanayi projelerinde ve havac›l›kta,  flirketine bak›m hizmeti veren firmalar›m›z›n par-
          yerli katk› oran›n› art›rmak, baz› kritik projelerde
                                                           ça ihtiyaçlar› için ithalata ciddi kaynaklar harcan›-
          yüzde 100 yerlilik düzeyine ulaflmak da SAHA ‹stan-
                                                           yor olmas› da eklenince daha da motive edici oldu.
          bul olarak öncelikli hedeflerimiz.
                                                             Dönemin Savunma Sanayi Müsteflar› Prof.Dr.
            Bugün geldi¤imiz noktada hedeflerimizin büyük
                                                           ‹smail Demir’in Deniz Kuvvetleri Komutanl›¤› pro-
          bölümünü hayata geçirdik. En önemlisi ana yükle-  jelerinin ‹stanbul ve hinterland›nda yürütülüyor ol-
          nici ve tedarikçi firmalar›n bak›fl aç›s›n› de¤ifltirmifl
                                                           mas›na ve ‹stanbul’un metal, kimya ve kompozit
          durumday›z. Üyeleri aras›nda ilk insans›z hava ara-
                                                           teknolojisindeki üstünlü¤üne dikkat çekerek faali-
          c›n› (‹HA) üreten Baykar, türbin motor çal›flan Kale
                                                           yet alan›na “Savunma”n›n da eklenmesini telkin
          Grubu, uluslararas› havayolu flirketlerine ait yüz-
                                                           etmesi üzerine; Sakarya’dan bafllay›p, Yalova’y› da
          lerce uça¤›n bak›m›n› yapan THY Teknik, ASELSAN,  içine alacak flekilde Edirne’ye kadar Kuzey Mar-
          TAI, ROKETSAN, HAVELSAN gibi vak›f flirketlerinin
                                                           mara hinterland›nda faaliyet göstermek, ortak bir
          bulundu¤u SAHA ‹stanbul bugün 391 üye ile Türki-
                                                           sinerji oluflturarak sahip oldu¤umuz bu büyük po-
          ye’nin en büyük sanayi kümelenmesi, Avrupa Hava-
                                                           tansiyeli harekete geçirmek üzere; SSM, ‹TO, ‹SO,
          c›l›k Birli¤i’ne üye 2. büyük kümelenme. SAHA ‹s-
                                                           T‹M ve Teknopark ‹stanbul yönetiminin büyük des-
          tanbul’da yüzde 13 büyük ölçekli 50, yüzde 87 ora-
          n›nda ise 341 KOB‹ ölçe¤inde firma yer al›yor. Stra-  te¤i ile 27 kurucu üye taraf›ndan, 17 Mart 2015 ta-
                                                           rihinde SAHA ‹stanbul Savunma, Havac›l›k ve Uzay
          tejik öneme sahip onlarca projeyi hayata geçirdik
                                                           Kümelenmesi Derne¤i kuruldu.
          ve yenilerini üretmeye devam ediyoruz. 2019 y›l›
          30 KobiEfor Temmuz 2019
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35