Page 21 - KobiEfor_Mayıs_2019
P. 21

içerisinde herkese küçük ve  medeniyetler seviyesine ç›karmak. Ya bunu rekabet-
                               orta ölçekli iflletmeler anla-  çi yerli üretimle yapaca¤›z ya da yapamad›¤›m›z tak-
                               m›na gelen KOB‹ kavram›n›  dirde sadece bir fleyler yap›yor gibi olup ama herke-
                               ö¤reten TOSYÖV’ün ayn› za-  sin bizi sömürdü¤ü toplum haline gelece¤iz.”
                               manda ‘giriflim’ sözcü¤ünün
                               de marka ve patent haklar›-  “KOB‹’lerin yan›nday›z”
                               n› elinde bulundurdu¤unu     DenizBank Genel Müdürü Hakan Atefl, KOB‹ Zirve-
                               belirtti. Kuleyin, TOSYÖV’ün  leri’ne ana sponsor olmaktan mutluluk duyduklar›n›
                               birçok konuda öncü oldu¤u-                      ve bu görevi kararl›l›kla
              Nezih Kuleyin    nu vurgulad›: “KOB‹ Zirvele-                    sürdürmeyi kendilerine gö-
                               ri buna örnektir. 15. kez Zir-                  rev telaki ettiklerini söyledi.
          vemizi gerçeklefltirdik. KOB‹’lerin dönüflümünü sa¤-                   DenizBank’›n KOB‹’lere hiz-
          layan çok say›da konferans gerçeklefltiriyoruz. Örne-                 met için yola ‹flletme Ban-
          ¤in; Etik Kongresi’ni yürütüyoruz. Ayda 2 kez, Türki-                kac›l›¤› ismiyle ç›kt›¤›n›,
          ye’nin her ilinde KOB‹’lerin finansmana eriflimini an-                sonradan ismi  KOB‹ Ban-
          lat›yoruz. T‹M’in bafllatt›¤› KOB‹’leri ihracatç› k›lma               kac›l›¤› olarak de¤ifltirdik-
          faaliyetlerinde yer al›yoruz. Türkiye’deki KOB‹’leri                 lerini belirten Atefl, “KO-
          rekabetçi yerli üretim yapan KOB‹’ler haline getir-  Hakan Atefl      B‹’ler bu ekonominin can
          mek istiyoruz.”                                                      damar›; hem dünyada hem
                                                          de Türkiye’de üretimin ve istihdam›n ana kayna¤›. Ül-
                                                          kemizde iflletmelerin yüzde 99.9’unu oluflturuyor ve
                                                          istihdamdan 4’te 3 pay al›yorlar. ‹hracat›n yüzde 55’i,
                                                          katmade¤erin ise yüzde 53’ü KOB‹’ler taraf›ndan
                                                          sa¤lan›yor” dedi. Atefl, Almanya’da, ‹spanya’da, ‹tal-
                                                          ya’da sadece KOB‹’lere, esnafa yönelik bankac›l›k ya-
                                                          p›ld›¤›n› ve y›llar içinde desteklenen iflletmelerin, es-
                                                          naf›n kalk›narak, KOB‹ tan›m›n›n ciro kriterini 50 mil-
                                                          yon Euro’ya ulaflt›rd›¤›n› hat›rlatt›: “Ölçekleri büyük
                                                          ve ihracata katk›lar› yüksek oldu¤u için ihracat fazla-
            D›flar›dan al›nan kalk›nma modellerine de¤inen  s› veriyorlar. Günün sonunda refah toplumu oluflu-
          Kuleyin, Sanayi 4.0 kavram›n› ortaya atan Almanlar  yor. Ard›ndan da sanayi devrimleri geliyor.”
          ile Toplum 5.0’› ortaya atan Japonlar ile bizim ara-  Hakan Atefl, Sanayi 4.0’›n Tsunami gibi uluslar›n
          m›zda bulunan 4 temel fark›; “Bu ülkeler d›fl tica-  üstünden geçece¤inin, bir k›s›m uluslar›n ise bu dal-
          reti fazla veriyor, nüfuslar› artm›yor, genç nüfusla-  galar›n üstüne ç›karak ça¤dafl uygarl›klar düzeyine
          r› azal›yor ve bu ülkeler Sanayi 4.0 aflamas›na Sa-  ulaflaca¤›n›n alt›n› çizdi:“K›sa süre içerisinde San
          nayi 1.0, 2.0 ve 3.0’› tamamlayarak gelmifller. Biz  Francisco’ya gidece¤im, seyahatim s›ras›nda Google,
          ise bu süreçte kimi yerde 2.0, kimi yerde 2.5-0 kimi  Microsoft ve Apple’›n üst düzey yöneticileri ile bir an
          yerde ise 1.5-0 sanayi yap›s›yla birden bu ülkeleri  önce Türkiye’ye getirmemiz gerekti¤ine inand›¤›m
          uluslararas› pazarlarda yenelim diye u¤rafl›yoruz”  bulut konusunu da görüflece¤im. Maliyetler nas›l
          sözleriyle anlatt›: “Bu ülkelerin stratejisi, insans›z,  yüzde 1’e iniyor; bunu anlamak gerekiyor. E¤er ABD
          karanl›k her fleyi otomatik olan ak›ll› fabrikalar  Baflkan› hükümete CDO (Chief Digital Officer), Dani-
          üzerine kurulu. Bizim için gerçekçi olan ise  KO-  marka, San Francisco’ya Dijitalizasyon Büyükelçisi
          B‹’lerimizin üstünlüklerini kullanarak rekabet ede-  at›yorsa, bu iflte bir ifl var."
          bilir hale getirmek. Sürdürülebilirlik için hepimizi  Hakan Atefl, DenizBank’›n ilk Nefes Kredisi’ne ka-
          ve KOB‹’leri güvenilir k›lmak zorunday›z.”      t›lan tek özel banka oldu¤unu kaydetti: “‹kinci Nefes
            Nezih Kuleyin flunlar› dile getirdi: “Herkes, yerli
          mal›na ve etik kavram›na önem vermeli. KOB‹’ler di-
          jital dönüflümü yapmak zorunda. Süreçleri iyilefltir-
          mek ve rakip ülkelerdeki iflletmeleri çok iyi tan›yarak
          onlara göre strateji gelifltirmek çok önemli. Biz bu
          ülkeyi parasal de¤erlerden çok onursal de¤erlerle
          mücadele eden insanlardan ald›k. Cephede mücade-
          le verirken ayaklar›nda ayakkab› yoktu gelen kurflun-
          lara ellerindeki süngüler ile kofltular. Bunlar bize bu  Serkan  Adem  ‹smail  Hakan   Yalç›n
          ulusu b›rak›rken bir tek fley istediler; ülkeyi ça¤dafl  Ata   Ceylan  Gülle  Atefl      Sönmez
                                                                                     May›s 2019 KobiEfor 21
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26