Page 111 - KobiEfor_Mart_2019
P. 111
UZMAN
Yönetimde Yeni E¤ilimler
B ireylere “nas›l iyi bir yönetici n›lan çözüm haline gelmektedir.
Müflteri Odakl› Çözümler
olmalar› gerekti¤ini” ö¤rete-
bileceklerini iddia eden pek
“Müflteri her zaman hakl›d›r” ifadesi
çok kitap, web sitesi vb. olsa
da bunu yapman›n mükemmel bir yolu uzun y›llard›r tart›fl›lan bir konu olmufl-
tur. Konu buna inan›p inanmaman›z de-
maalesef bulunmamaktad›r. Bir yöneti- ¤ildir. Herkesin hemfikir olabilece¤i bir
ciden ideal olarak beklenen yapm›fl ol- fley var ki o da; müflterinin gerçekten
Kadri Demir du¤u göreve uygun alanda deneyime neyi isteyip istemedi¤inin belirlenmesi-
kadri.demir@poldy.com.tr sahip ve kendine ba¤l› kiflileri idare nin “çok önemli” oldu¤udur.
edebilecek yönetim vasf› olmas›d›r. Bunu belirlemeye yönelik çok çeflitli
Kurumlar›n ifl yap›fl flekillerine ba¤l› analitik araçlar mevcuttur. Bu araçlar
olarak de¤iflmekle beraber eski kufla¤a sayesinde flirketlerin müflterilerin istek
ve yeni kufla¤a mensup yöneticilerin ve ihtiyaçlar›n› tam olarak nas›l karfl›la-
e¤ilimleri farkl›l›k göstermektedir. yacaklar›n› ö¤renmemeleri için hiçbir
Günümüz koflullar›nda öne ç›kan yöne- neden yoktur. Müflteri talep ve beklenti-
tim e¤ilimlerini afla¤›daki bafll›klar al- leri al›nd›ktan sonra, harekete geçmek
t›nda de¤erlendirebiliriz. daha da önemlidir.
Uzaktan Çal›flma D›fl Dan›flman Kullan›m›
Günümüz
Yap›lan araflt›rmalarda sonucuna göre Baz› liderler, alçakgönüllülük ile kabul
koflullar›nda en az yar› zamanl› olarak uzaktan çal›flan etmelidirler ki sizler, “tüm cevaplara
öne ç›kan yönetim kiflilerde 2005 y›l›ndan günümüze kadar sahip olamazs›n›z.” Bu kabul, kurumla-
e¤ilimlerini yüzde 115’lik bir art›fl oldu¤u gözlemlen- r›n büyümesi için faydal› olabilece¤i gi-
mifltir. Telekomünikasyon sektörü baflta bi, d›flar›daki dan›flmanlar›n içeri gir-
flu bafll›klar alt›nda
olmak üzere hem küçük hem de büyük mesi ve belirli konulardaki bilgilerini
de¤erlendirebiliriz: iflletmeler için bu çal›flma yöntemi h›zla paylaflmas› kurumlar›n›za de¤iflik kap›-
“Uzaktan Çal›flma. daha yayg›n hale gelmektedir. lar açacakt›r. Kurum içindeki ekiplerin
Video ile Pazarlama. Video ile Pazarlama iletiflimini, iflbirli¤i becerilerini, organi-
Yap›lan bir iflin içerik olarak yayg›nlaflt›- zasyonunu ve daha fazlas›n› gelifltirmek
Yapay Zekâ.
r›lmas› önemli hale gelmifltir. Sosyal için etkili ve h›zl› bir yöntem olarak kul-
Müflteri Odakl› medya yayg›nlaflt›rma araçlar›ndan lan›labilecek alternatiflerdendir.
Çözümler. önemli olanlar›ndan bir tanesi olmakla ‹fl-Yaflam Dengesi
D›fl Dan›flman birlikte günümüzde içerik pazarlama- ‹fl hayat›ndaki kiflilere ulafl›labilirlik tatil
s›nda en önemli tek stratejinin video ol- ve ifl d›fl› zamanlarda da iflin devam et-
Kullan›m›.
du¤u görüflü artmaktad›r. mesine neden olmaktad›r. Bu da ifl-ya-
‹fl-Yaflam Dengesi. ‹nternette online olan kiflilerden yüzde flam dengesinin kurulmas›n›n önemini
Sürekli E¤itim.” 55’inden fazlas›n›n her gün en az bir pa- bizlere göstermektedir. Baz›lar› için bu,
zarlama videosu izledi¤i görülmektedir. evden çal›flma f›rsat› anlam›na gelirken
Bu da di¤er tüm reklam türlerinden da- baz›lar› için ise “ifl, iflyerinde yap›lmal›”
ha yüksek yat›r›m getirisi sa¤lamakta- olarak de¤erlendirilmektedir. Kurumlar
d›r. ‹ster sosyal medya kanallar›n›zda çal›flma programlar›n›n iyilefltirme ihti-
canl› video özelliklerini kullan›n, ister yac›n› kabul etmeli ve çal›flanlar›n tüken-
web sitenizde tan›t›m videolar› paylafl›n, mesini önlemek için baflka yollar bulma-
bu klipler etkileflimi art›rmakta ve daha l›, buna yönelik tedbirler almal›d›rlar.
fazla dikkat çekmektedir. Sürekli E¤itim
Yapay Zekâ Yukar›daki yönetim e¤ilimlerinin birço-
Yapay zekâ çözümleri, müflteriye h›zl› ¤unda ve her endüstri için sürekli e¤itim
çözümler sunmak için giderek daha faz- zorunluluk haline gelmektedir. Sürekli
la kullan›lmaya bafllanm›flt›r. Birçok de¤iflen bir dünyada yafl›yoruz. Yapay ze-
ça¤r› merkezi, müflterilere sorunlar›n›n kâ gibi teknolojiler ve di¤er iyilefltirmeler
ve/veya sorular›n›n ço¤unda yard›mc› kurumlarda süreçlerin de¤iflmesine se-
olmak için yapay zekâ çözümleri ile in- bep olacakt›r. Buna ba¤l› olarak çal›flan-
sana ihtiyaç duymadan belirli senaryo- lar›n de¤iflikliklere nas›l uyum sa¤laya-
lara göre yan›tlama hizmetleri sunmak- ca¤›n› ö¤renmeleri gerekecektir. Bu da
tad›r. Yapay zeka, hem iflletme hem de hem iç uzmanlara hem de d›fl dan›flman-
tüketici arada insan olmadan iflle alaka- lara yeni geliflmeler hakk›nda e¤itim
l› birçok yönün iyilefltirilmesinde kulla- verme f›rsatlar› sunacakt›r.
Mart 2019 KobiEfor 111