Page 111 - KobiEfor_Mart_2019
P. 111

UZMAN



                                     Yönetimde Yeni E¤ilimler


                                    B        ireylere  “nas›l iyi bir yönetici  n›lan çözüm haline gelmektedir.
                                                                        Müflteri Odakl› Çözümler
                                             olmalar› gerekti¤ini” ö¤rete-
                                             bileceklerini iddia eden pek
                                                                        “Müflteri her zaman hakl›d›r” ifadesi
                                             çok kitap, web sitesi vb. olsa
                                     da bunu yapman›n mükemmel bir yolu  uzun y›llard›r tart›fl›lan bir konu olmufl-
                                                                        tur. Konu buna inan›p inanmaman›z de-
                                     maalesef bulunmamaktad›r. Bir yöneti-  ¤ildir. Herkesin hemfikir olabilece¤i bir
                                     ciden ideal olarak beklenen yapm›fl ol-  fley var ki o da; müflterinin gerçekten
           Kadri Demir               du¤u göreve uygun alanda deneyime  neyi isteyip istemedi¤inin belirlenmesi-
           kadri.demir@poldy.com.tr  sahip ve kendine ba¤l› kiflileri idare  nin “çok önemli” oldu¤udur.
                                     edebilecek yönetim vasf› olmas›d›r.  Bunu belirlemeye yönelik çok çeflitli
                                     Kurumlar›n ifl yap›fl flekillerine ba¤l›  analitik araçlar mevcuttur. Bu araçlar
                                     olarak de¤iflmekle beraber eski kufla¤a  sayesinde flirketlerin müflterilerin istek
                                     ve yeni kufla¤a mensup yöneticilerin  ve ihtiyaçlar›n› tam olarak nas›l karfl›la-
                                     e¤ilimleri farkl›l›k göstermektedir.   yacaklar›n› ö¤renmemeleri için hiçbir
                                     Günümüz koflullar›nda öne ç›kan yöne-  neden yoktur. Müflteri talep ve beklenti-
                                     tim e¤ilimlerini afla¤›daki bafll›klar al-  leri al›nd›ktan sonra, harekete geçmek
                                     t›nda de¤erlendirebiliriz.         daha da önemlidir.
                                     Uzaktan Çal›flma                    D›fl Dan›flman Kullan›m›
           Günümüz
                                     Yap›lan araflt›rmalarda sonucuna göre  Baz› liderler, alçakgönüllülük ile kabul
           koflullar›nda              en az yar› zamanl› olarak uzaktan çal›flan  etmelidirler ki sizler, “tüm cevaplara
           öne ç›kan yönetim         kiflilerde 2005 y›l›ndan günümüze kadar  sahip olamazs›n›z.” Bu kabul, kurumla-
           e¤ilimlerini              yüzde 115’lik bir art›fl oldu¤u gözlemlen-  r›n büyümesi için faydal› olabilece¤i gi-
                                     mifltir. Telekomünikasyon sektörü baflta  bi, d›flar›daki dan›flmanlar›n içeri gir-
           flu bafll›klar alt›nda
                                     olmak üzere hem küçük hem de büyük  mesi ve belirli konulardaki bilgilerini
           de¤erlendirebiliriz:      iflletmeler için bu çal›flma yöntemi h›zla  paylaflmas› kurumlar›n›za de¤iflik kap›-
           “Uzaktan Çal›flma.         daha yayg›n hale gelmektedir.      lar açacakt›r. Kurum içindeki ekiplerin
           Video ile Pazarlama.      Video ile Pazarlama                iletiflimini, iflbirli¤i becerilerini, organi-
                                     Yap›lan bir iflin içerik olarak yayg›nlaflt›-  zasyonunu ve daha fazlas›n› gelifltirmek
           Yapay Zekâ.
                                     r›lmas› önemli hale gelmifltir. Sosyal  için etkili ve h›zl› bir yöntem olarak kul-
           Müflteri Odakl›            medya yayg›nlaflt›rma araçlar›ndan  lan›labilecek alternatiflerdendir.
           Çözümler.                 önemli olanlar›ndan bir tanesi olmakla  ‹fl-Yaflam Dengesi
           D›fl Dan›flman              birlikte günümüzde içerik pazarlama-  ‹fl hayat›ndaki kiflilere ulafl›labilirlik tatil
                                     s›nda en önemli tek stratejinin video ol-  ve ifl d›fl› zamanlarda da iflin devam et-
           Kullan›m›.
                                     du¤u görüflü artmaktad›r.           mesine neden olmaktad›r. Bu da ifl-ya-
           ‹fl-Yaflam Dengesi.         ‹nternette online olan kiflilerden yüzde  flam dengesinin kurulmas›n›n önemini
           Sürekli E¤itim.”          55’inden fazlas›n›n her gün en az bir pa-  bizlere göstermektedir. Baz›lar› için bu,
                                     zarlama videosu izledi¤i görülmektedir.  evden çal›flma f›rsat› anlam›na gelirken
                                     Bu da di¤er tüm reklam türlerinden da-  baz›lar› için ise “ifl, iflyerinde yap›lmal›”
                                     ha yüksek yat›r›m getirisi sa¤lamakta-  olarak de¤erlendirilmektedir.  Kurumlar
                                     d›r. ‹ster sosyal medya kanallar›n›zda  çal›flma programlar›n›n iyilefltirme ihti-
                                     canl› video özelliklerini kullan›n, ister  yac›n› kabul etmeli ve çal›flanlar›n tüken-
                                     web sitenizde tan›t›m videolar› paylafl›n,  mesini önlemek için baflka yollar bulma-
                                     bu klipler etkileflimi art›rmakta ve daha  l›, buna yönelik tedbirler almal›d›rlar.
                                     fazla dikkat çekmektedir.          Sürekli E¤itim
                                     Yapay Zekâ                         Yukar›daki yönetim e¤ilimlerinin birço-
                                     Yapay zekâ çözümleri, müflteriye h›zl›  ¤unda ve her endüstri için sürekli e¤itim
                                     çözümler sunmak için giderek daha faz-  zorunluluk haline gelmektedir. Sürekli
                                     la kullan›lmaya bafllanm›flt›r. Birçok  de¤iflen bir dünyada yafl›yoruz. Yapay ze-
                                     ça¤r› merkezi, müflterilere sorunlar›n›n  kâ gibi teknolojiler ve di¤er iyilefltirmeler
                                     ve/veya sorular›n›n ço¤unda yard›mc›  kurumlarda süreçlerin de¤iflmesine se-
                                     olmak için yapay zekâ çözümleri ile in-  bep olacakt›r.  Buna ba¤l› olarak çal›flan-
                                     sana ihtiyaç duymadan belirli senaryo-  lar›n de¤iflikliklere nas›l uyum sa¤laya-
                                     lara göre yan›tlama hizmetleri sunmak-  ca¤›n› ö¤renmeleri gerekecektir. Bu da
                                     tad›r. Yapay zeka, hem iflletme hem de  hem iç uzmanlara hem de d›fl dan›flman-
                                     tüketici arada insan olmadan iflle alaka-  lara yeni geliflmeler hakk›nda e¤itim
                                     l› birçok yönün iyilefltirilmesinde kulla-  verme f›rsatlar› sunacakt›r.
                                                                                      Mart 2019 KobiEfor 111
   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116