Page 22 - KobiEfor_Kasım_2019
P. 22
20. YIL ÖZEL
özendirici ve kolaylaflt›r›c› bir rol oy- Bu gündemlerin KOB‹’lere maledil-
nad›; KOB‹’lerin yenilikçi kapasitesi- mesi için KobiEfor, kamu kurumlar› ve
nin keflfedilmesine katk› sa¤lad›. ilgili STK’lar ile KOB‹’ler aras›nda el
Kalite Kongreleri, Teknoloji Ödül- at›lmam›fl bir iletiflimsiz alan bulun-
leri, CeBIT Biliflim Konferanslar› ve du¤unu gördü ve bu bofllu¤u doldura-
fuarlar, medya sponsorlu¤umuzla cak organizasyonlara giriflti, KOB‹’le-
y›llarca katk› sa¤lad›¤›m›z etkinlikler rin partneri, çözüm orta¤› oldu.
oldular. TOBB (Türkiye Odalar ve Borsalar
Birli¤i), T‹M (Türkiye ‹hracatç›lar Mec-
Avrupa Birli¤i ve KOB‹’ler lisi), KOSGEB (Küçük ve Orta Ölçekli
KOB‹’ler için KobiEfor hizmetle- ‹flletmeleri Gelifltirme ve Destekleme
rinden biri de Avrupa Birli¤i (AB) ‹daresi Baflkanl›¤›), TOSYÖV (Türkiye
aday üyeli¤i kapsam›nda uyum süre- Küçük ve Orta Ölçekli ‹flletmeler, Ser-
ci ve AB’nin destek programlar›yla best Meslek Mensuplar› ve Yöneticiler
KOB‹’leri buluflturmak olmufltur. Vakf›) iflbirli¤i ile her y›l temal› KOB‹
Özellikle AB 6. ve AB 7. Çerçeve Zirveleri düzenleyerek Türkiye’de özel
Programlar›’n›n KOB‹’lere tan›t›lma- bir KOB‹ gündemi yaratt›.
s›nda organize etti¤i etkinliklerle ‹hracatç› Türk KOB‹’leri nezdinde
gösteriflli bir fark›ndal›k yaratm›fl, stratejik alternatif d›fl pazarlar gide-
Anadolu flehirlerinde ve ‹stanbul’da rek önem kazan›nca KobiEfor’un hiz-
binlerce imalatç› KOB‹, dergimizin metleri bu alan› da kapsad›.
çal›flmalar›yla AB Çerçeve Program- Dergi, her y›l yap›lan Avrasya Eko-
lar›’n› tan›m›fl ve proje yapabilir dü- nomi Zirveleri’ne partner olarak des-
zeye yükselmifl, elde etti¤imiz sonuç tek verdi ve 50’den fazla ülkenin mü-
AB kurumlar› taraf›ndan taltif edile- davimi oldu¤u bu Zirvelerin günde-
rek ödüllendirilmifltir. mine KOB‹’ler aras› iflbirli¤i plat-
formlar›n› yerlefltirdi.
AB ufku aç›ld›
KobiEfor’un KOB‹’lere dönük ça- Teknoloji ve KOB‹’ler
l›flma ve etkinliklerine genel bir çer- Ar-Ge ve inovasyona dayal› KOB‹
çeve ve bir do¤rultu kazand›ran ise destekleri sunan AB Çerçeve Prog-
Avrupa Birli¤i’nin KOB‹ politikalar› ve ramlar›’n›n Türk KOB‹’lerine tan›t›l-
programlar› oldu. AB KOB‹’lerinin mas› amac›yla TÜB‹TAK ve TOSYÖV ifl-
30-40 y›l önce içine girdikleri dönü- birli¤i ile gerçeklefltirilen yayg›n etkin-
flüm süreci KobiEfor ile birlikte Türk likler KobiEfor’un “sosyal sorumluluk”
KOB‹’lerinin de gündemine girdi. alan›nda markalaflmas›n› sa¤lad›. Bir
Biliflim teknolojileri temelinde KO- fley ö¤renmek veya kendiyle ilgili bir
B‹’lerin dijital dönüflüm için planl› ça- bilgiye ulaflmak m› istiyor, KOB‹ KO-
l›flmalar› ve süreci Anadolu illerine B‹’yi KobiEfor’a yönlendirdi ve süreç
yaymas› uluslararas› planda örnek içinde Dergi, KOB‹’lerle ilgilenen tüm
gösterildi. Kendini Türkiye biliflim pa- kurumlar nezdinde rakipsiz bir “enfor-
zar›na konumland›ran birçok küresel masyon tekeli”ne dönüfltü. KOB‹’lere
ölçekli biliflim firmas› ürün ve hizmet- yönelik bu yayg›n ve yüksek kaliteli hiz-
lerini KOB‹’lere, KobiEfor Sanayi Eko- metler KobiEfor’a say›s›z ödül getirdi.
nomi Dergisi üzerinden ulaflt›rman›n
avantajlar›n› keflfettiler. Giriflimcilik, KOB‹’ler ve
KobiEfor
Medyada markalaflma Giriflimcilik Türkiye’nin gündemi-
2000’li y›llar›n KOB‹’ler aç›s›ndan ne –gerçek anlam›yla geç ve bir
en kritik özelli¤i AB’ye uyum süreciy- “esinti” olarak girdi; sanki Türkiye’de
di. ‘Kalite ve Mükemmeliyet Sistem- giriflimci yoktu da, flimdi olacakt›.
leri, Ar-Ge, ‹novasyon, Tasar›m, Çev- KOB‹’ler zaten potansiyel giriflimci
re Koruma’ gibi konular KOB‹’lerimi- idi, sorun e¤itimleri, desteklenmele-
zin önüne, adeta bir dayatma gibi ri ve önlerinin aç›lmas›yd›. Giriflimci-
düfltüler ve gündem oluflturdular. li¤i 2000’li y›llardan itibaren hükü-
22 KobiEfor Kas›m 2019