Page 120 - KobiEfor_Ekim_2019
P. 120

UZMAN




                                   Yeni Kuflaklar ‹fl Hayat›na
                                   Yeni Bir Güç ile Geliyorlar!

                                  X          , Y kufla¤› derken ‘Z Kufla-  lar›n›n ifle al›m süreçlerini kolaylaflt›-
                                             ¤›’ geldi. Günümüzde, Z
                                                                      racak ve süreci h›zland›racakt›r.
                                             kufla¤› çal›flan› gittikçe
                                                                      al›m teknolojilerini kullanmak ifle
                                             daha fazla say›da ifl haya-  Z kufla¤›n› ifle al›rken en yeni ifle
                                   t›na girmektedir. Stratejik öneme sa-  al›m sürecini h›zland›racakt›r. Onlar›
          Kadri Demir
                                   hip olan bu kuflak kendilerini ön pla-  çekmek için bir “çok kanall› strateji”
          kadri.demir@poldy.com.tr  na ç›karma e¤ilimi ile kendilerini var  izlenmesi önerilmektedir. Dijital yer-
                                   ediyorlar. ‹K ekipleri, bu nedenle Z  liler olduklar› göz önüne al›nd›¤›nda,
                                   kufla¤› adaylar›n› nas›l istihdam ettik-  e-posta gönderme ve arama Z kufla-
                                   lerini yeniden düflünmek zorundalar.   ¤› için yeterli gelmeyecektir. Chat-
                                   Bu yeni kufla¤›n tamam› teknolojiyle  bots gibi teknolojileri kullananan ye-
                                   olan iliflkileri oldukça geliflmifl ve di-  ni yetenek araçlar› ile testler yap›la-
                                   jital yerli olup, nerdeyse gününün ta-  bilir. Ayr›ca, ifle al›m ilanlar›n›z›nda-
                                   mam›nda teknoloji ile yat›p kalk-  ki pozisyonlar› tan›t›rken yarat›c› ol-
                                   maktad›rlar. Ak›ll› telefonlar ile ha-  mak, YouTube, Snapchat ve Instag-
          Günümüzde,
                                   yatlar›na bafllayan ve sosyal medya-  ram gibi sosyal medya araçlar›n›n
          Z kufla¤› çal›flan›
                                   n›n etkisi alt›nda küçük yafllardan iti-  kullan›m› düflünülmelidir. Kurumu-
          gittikçe daha fazla      baren büyüyen ilk kuflakt›r. Yap›lan  nuzu tan›tan bilgilerin yer ald›¤› gör-
          say›da ifl hayat›na       araflt›rmalarda Z kufla¤›n› ifade eden  seller ve vermek istedi¤iniz mesajla-
          girmektedir.             temel kelimeler olarak “kolay ifl”,  ra Facebook, LinkedIn veya Twitter
          Stratejik öneme          “esnek saatler”, “çal›flma ortam›”,  gibi ortamlarda yer verilerek iflveren
          sahip olan               “iyi ödeme”, “bedava yemek” ve “flir-  markas› oluflturmak üzere çal›flma-
          bu kuflak                 ket indirimi” görülmektedir.       lar yap›lmal›d›r.
          kendilerini ön plana     Peki oldukça zeki olan genç bu nesi-
          ç›karma e¤ilimi ile      li h›zla geliflen ifl hayat›na nas›l çe-
                                   kece¤iz?
          kendilerini var
                                   Aç›kças›, eski stratejiler ve güncelli-
          ediyorlar.
                                   ¤ini yitirmifl eski fikirler bunlarda
          ‹K ekipleri,
                                   çal›flmaz. Birçok teknolojiyi, arac›,
          bu nedenle Z kufla¤›
                                   platformu ve çözümü birlikte kul-
          adaylar›n›               lanmaktad›rlar. ‹flyerinde cesurca  Z kufla¤› çal›flaca¤› iflyerinde güve-
          nas›l istihdam           yeni dijital geliflmelerin uygulanma-  nilir ve zevkli bir marka hikayesi
          ettiklerini yeniden      s› isteniyor ise yap›lacak fleylerin  aramaktad›r. Yapay zekâ tasar›mlar›
          düflünmek                 tüm faydalar›n› anlat›p mevcut kay-  ile markalar›n adaylarla, çal›flanlar-
          zorundalar.              naklar› sunup gerekli esnekli¤in   la ve müflterilerle daha iyi ba¤lant›
          ‹fle al›m süreçlerini     teklif edilmesi bu kuflak için cazibe  kurmas› sa¤lan›r. Tan›nan bir mar-
          Z kufla¤›n›n              yaratacakt›r.                      ka ile çal›flmak, çal›flan deneyimi
          özelliklerini bilerek    Bu kuflak için so¤uk ve dostça olma-  için bariz bir destek olacakt›r. Yap-
                                   yan bekleme odalar›, yorucu müla-  t›klar› güzel fleylerle tan›nan ve bir
          adapte eden
                                   katlar art›k sona ermifltir. Mümkün  fleyi temsil eden bir markaya sahip
          flirketler, çal›flmak
                                   oldu¤unca teknolojinin kullan›ld›¤›  bir flirket için çal›flmay› tercih etmi-
          için tercih edilecek
                                   mülakat teknikleri olumlu sonuçlar  yor musunuz?
          flirketler aras›nda
                                   getirecektir. Z kufla¤›n›n potansiyelini  ‹fle al›m süreçleri bunlar› dikkate
          üst s›rada               kullanabilecek teknolojiye duyarl› bir  alarak Z kufla¤›n› da kapsayacak fle-
          yer alacaklard›r.        ifle al›m program› gelifltirmeniz çok  kilde yeniden tasarlanmal›d›r. ‹fle
                                   önemli olacakt›r. ‹fle al›m, ön eleme,  al›m süreçlerini Z kufla¤›n›n özellik-
                                   eleme, beceri efllefltirme ifllemlerini  lerini bilerek adapte eden flirketler,
                                   yapabilen yapay zekâ araçlar›n› kul-  çal›flmak için tercih edilecek flirket-
                                   lanmak potansiyeli yüksek do¤ru    ler aras›nda üst s›rada yer alacak-
                                   adaylar›n istihdam›nda insan kaynak-  lard›r.

          120 KobiEfor Ekim 2019
   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125