Page 120 - KobiEfor_Ekim_2019
P. 120
UZMAN
Yeni Kuflaklar ‹fl Hayat›na
Yeni Bir Güç ile Geliyorlar!
X , Y kufla¤› derken ‘Z Kufla- lar›n›n ifle al›m süreçlerini kolaylaflt›-
¤›’ geldi. Günümüzde, Z
racak ve süreci h›zland›racakt›r.
kufla¤› çal›flan› gittikçe
al›m teknolojilerini kullanmak ifle
daha fazla say›da ifl haya- Z kufla¤›n› ifle al›rken en yeni ifle
t›na girmektedir. Stratejik öneme sa- al›m sürecini h›zland›racakt›r. Onlar›
Kadri Demir
hip olan bu kuflak kendilerini ön pla- çekmek için bir “çok kanall› strateji”
kadri.demir@poldy.com.tr na ç›karma e¤ilimi ile kendilerini var izlenmesi önerilmektedir. Dijital yer-
ediyorlar. ‹K ekipleri, bu nedenle Z liler olduklar› göz önüne al›nd›¤›nda,
kufla¤› adaylar›n› nas›l istihdam ettik- e-posta gönderme ve arama Z kufla-
lerini yeniden düflünmek zorundalar. ¤› için yeterli gelmeyecektir. Chat-
Bu yeni kufla¤›n tamam› teknolojiyle bots gibi teknolojileri kullananan ye-
olan iliflkileri oldukça geliflmifl ve di- ni yetenek araçlar› ile testler yap›la-
jital yerli olup, nerdeyse gününün ta- bilir. Ayr›ca, ifle al›m ilanlar›n›z›nda-
mam›nda teknoloji ile yat›p kalk- ki pozisyonlar› tan›t›rken yarat›c› ol-
maktad›rlar. Ak›ll› telefonlar ile ha- mak, YouTube, Snapchat ve Instag-
Günümüzde,
yatlar›na bafllayan ve sosyal medya- ram gibi sosyal medya araçlar›n›n
Z kufla¤› çal›flan›
n›n etkisi alt›nda küçük yafllardan iti- kullan›m› düflünülmelidir. Kurumu-
gittikçe daha fazla baren büyüyen ilk kuflakt›r. Yap›lan nuzu tan›tan bilgilerin yer ald›¤› gör-
say›da ifl hayat›na araflt›rmalarda Z kufla¤›n› ifade eden seller ve vermek istedi¤iniz mesajla-
girmektedir. temel kelimeler olarak “kolay ifl”, ra Facebook, LinkedIn veya Twitter
Stratejik öneme “esnek saatler”, “çal›flma ortam›”, gibi ortamlarda yer verilerek iflveren
sahip olan “iyi ödeme”, “bedava yemek” ve “flir- markas› oluflturmak üzere çal›flma-
bu kuflak ket indirimi” görülmektedir. lar yap›lmal›d›r.
kendilerini ön plana Peki oldukça zeki olan genç bu nesi-
ç›karma e¤ilimi ile li h›zla geliflen ifl hayat›na nas›l çe-
kece¤iz?
kendilerini var
Aç›kças›, eski stratejiler ve güncelli-
ediyorlar.
¤ini yitirmifl eski fikirler bunlarda
‹K ekipleri,
çal›flmaz. Birçok teknolojiyi, arac›,
bu nedenle Z kufla¤›
platformu ve çözümü birlikte kul-
adaylar›n› lanmaktad›rlar. ‹flyerinde cesurca Z kufla¤› çal›flaca¤› iflyerinde güve-
nas›l istihdam yeni dijital geliflmelerin uygulanma- nilir ve zevkli bir marka hikayesi
ettiklerini yeniden s› isteniyor ise yap›lacak fleylerin aramaktad›r. Yapay zekâ tasar›mlar›
düflünmek tüm faydalar›n› anlat›p mevcut kay- ile markalar›n adaylarla, çal›flanlar-
zorundalar. naklar› sunup gerekli esnekli¤in la ve müflterilerle daha iyi ba¤lant›
‹fle al›m süreçlerini teklif edilmesi bu kuflak için cazibe kurmas› sa¤lan›r. Tan›nan bir mar-
Z kufla¤›n›n yaratacakt›r. ka ile çal›flmak, çal›flan deneyimi
özelliklerini bilerek Bu kuflak için so¤uk ve dostça olma- için bariz bir destek olacakt›r. Yap-
yan bekleme odalar›, yorucu müla- t›klar› güzel fleylerle tan›nan ve bir
adapte eden
katlar art›k sona ermifltir. Mümkün fleyi temsil eden bir markaya sahip
flirketler, çal›flmak
oldu¤unca teknolojinin kullan›ld›¤› bir flirket için çal›flmay› tercih etmi-
için tercih edilecek
mülakat teknikleri olumlu sonuçlar yor musunuz?
flirketler aras›nda
getirecektir. Z kufla¤›n›n potansiyelini ‹fle al›m süreçleri bunlar› dikkate
üst s›rada kullanabilecek teknolojiye duyarl› bir alarak Z kufla¤›n› da kapsayacak fle-
yer alacaklard›r. ifle al›m program› gelifltirmeniz çok kilde yeniden tasarlanmal›d›r. ‹fle
önemli olacakt›r. ‹fle al›m, ön eleme, al›m süreçlerini Z kufla¤›n›n özellik-
eleme, beceri efllefltirme ifllemlerini lerini bilerek adapte eden flirketler,
yapabilen yapay zekâ araçlar›n› kul- çal›flmak için tercih edilecek flirket-
lanmak potansiyeli yüksek do¤ru ler aras›nda üst s›rada yer alacak-
adaylar›n istihdam›nda insan kaynak- lard›r.
120 KobiEfor Ekim 2019