Page 62 - KobiEfor_Mart_2018
P. 62

ÜN‹VERS‹TE



          Kökenleri 132 y›ll›k Feyziye Mektepleri’ne dayanan Ifl›k Üniversitesi;

                 3. milenyum ça¤›n›n alfa





                 ö¤rencilerini yetifltirecek





           Prof.Dr. Cemal ‹bifl                                E¤itimde kökenleri 1885 y›l›na
                                                              dayanan Ifl›k Üniversitesi,
                                                              3. milenyum ça¤›n›n alfa
                                                              ö¤rencilerini yetifltirmeye
                                                              haz›rlan›yor. Son teknoloji
                                                              altyap›s›n› müfredat›na da yans›tan
                                                              Ifl›k Üniversitesi, ‹ktisadi ve ‹dari
                                                              Bilimler Fakültesi’ni ifl dünyas›n›n
                                                              kalbi olan Maslak Kampüsü’ne
                                                              tafl›yacak ve ö¤rencisine ça¤›n
                                                              gereklerine uygun e¤itim ve
                                                              ö¤retim sa¤layacak.
        I   fl›k Üniversitesi’nin çiçe¤i burnunda Rektörü  s›n›f ortam› yok oluyor. Sektörler, ifl insanlar›, ülke-


                                                          ler, STK’lar s›n›f›n içerisinde e¤itimin bir parças›
            Prof.Dr. Cemal ‹bifl, kökenleri 132 y›ll›k Feyziye
                                                          oluyor. Ifl›k Üniversitesi’nin ikinci bir farkl›l›¤› ise di-
            Mektepleri Vakf›’na dayanan Ifl›k Üniversitesi’nin
            e¤itim felsefesini; “3. milenyum ça¤›n›n gere¤i ve
                                                          lik, güzel sanatlar, tasar›m›n ortak programlar olufl-
            ihtiyac› olan alfa ö¤renciler yetifltirmek” fleklinde  siplinler aras› e¤itim ve ö¤retim. ‹flletme, mühendis-
          özetliyor. Peki ‘3. milenyum ve ihtiyaçlar›’ kavram›  turmas› buna bir örnek. Bunun ad›n› ‹bifl, hibrit, me-
          neyi anlat›yor? Asl›nda anlat›lan tam da günümüzde  lez ö¤renme modelinin a¤›rl›k kazanmas› fleklinde
          yaflad›klar›m›z. Zira sürekli ve h›zla de¤iflen tekno-  özetliyor. ‹bifl, flöyle anlat›yor: “Art›k günümüzde bü-
          loji, big data (büyük veri), yapay zeka, veri yönetimi  tünleflik e¤itim önem kazan›yor. Üniversite olarak
          gibi kavramlar hayat›m›z› toplumumuzu kökünden  melez e¤itimlerle bafllad›k. Disiplinler aras› bütün-
          etkiliyor. Bu de¤iflimde nesiller de de¤ifliyor. X ku-  leflik e¤itim en önemli art›m›z. Bünyemizde 80’e ya-
          fla¤›, Y kufla¤›, Z kufla¤› derken flimdi ise alfa kufla-  k›n laboratuvar›m›z var. Mühendislik fakültesi veya
          ¤› denilen yeni bir nesil var. Çok h›zl› alan, tüketen  Fen Edebiyat Fakültesi ö¤rencilerimiz derslerini bu
          ve talep eden bir nesil bu. Bu neslin fertleri klasik  laboratuvarlarda gerçeklefltiriyor. Projeler haz›rla-
          e¤itimle yetinmiyor. ‹flte Ifl›k Üniversitesi hem bu  n›yor, uygulamaya geçiyor. Ö¤renciyi disiplinler ara-
          yeni neslin ihtiyac›na uygun e¤itim içeri¤ini sa¤lar-  s› e¤itimle hayata haz›rl›yoruz.”
          ken hem de de¤iflen ve dönüflen ifl dünyas›n›n nite-
          likli insan gücüne yönelik e¤itim vermeyi hedefliyor.   Ö¤rencimiz ilk önce ‘‹yi ‹nsan’ olmal›
            ‹bifl, “Yeni kuflak okumaktan çok görmeye önem    Feyziye Mektepleri Vakf› Ifl›k Üniversitesi; ulusla-
          veriyor. Google veya Youtube en önemli e¤itim alan-
          lar›. Bu gerçekli¤i kurum olarak yads›yamay›z. Dola-
          y›s›yla üniversitemizin teknolojik altyap›s›na yat›r›m
          yap›yoruz. Uzaktan E¤itim Merkezi’miz var buray›
          güçlendirmek ve Uzaktan E¤itim Fakültesi’ni kur-
          mak istiyoruz” diyor. Ayr›ca akademik içerikte ö¤-
          rencinin cezbedilmesi gerekiyor. Ö¤renci art›k gör-
          dü¤ünü de¤il, kat›ld›¤›n› hat›rl›yor ve uyguluyor. Ayn›
          zamanda bunu yaparken e¤lenmesi, keyif almas› ge-
          rekiyor. Sadece ö¤retenin ve ö¤renin biraya geldi¤i

          62 KobiEfor Mart 2017
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67