Page 62 - KobiEfor_Mart_2018
P. 62
ÜN‹VERS‹TE
Kökenleri 132 y›ll›k Feyziye Mektepleri’ne dayanan Ifl›k Üniversitesi;
3. milenyum ça¤›n›n alfa
ö¤rencilerini yetifltirecek
Prof.Dr. Cemal ‹bifl E¤itimde kökenleri 1885 y›l›na
dayanan Ifl›k Üniversitesi,
3. milenyum ça¤›n›n alfa
ö¤rencilerini yetifltirmeye
haz›rlan›yor. Son teknoloji
altyap›s›n› müfredat›na da yans›tan
Ifl›k Üniversitesi, ‹ktisadi ve ‹dari
Bilimler Fakültesi’ni ifl dünyas›n›n
kalbi olan Maslak Kampüsü’ne
tafl›yacak ve ö¤rencisine ça¤›n
gereklerine uygun e¤itim ve
ö¤retim sa¤layacak.
I fl›k Üniversitesi’nin çiçe¤i burnunda Rektörü s›n›f ortam› yok oluyor. Sektörler, ifl insanlar›, ülke-
ler, STK’lar s›n›f›n içerisinde e¤itimin bir parças›
Prof.Dr. Cemal ‹bifl, kökenleri 132 y›ll›k Feyziye
oluyor. Ifl›k Üniversitesi’nin ikinci bir farkl›l›¤› ise di-
Mektepleri Vakf›’na dayanan Ifl›k Üniversitesi’nin
e¤itim felsefesini; “3. milenyum ça¤›n›n gere¤i ve
lik, güzel sanatlar, tasar›m›n ortak programlar olufl-
ihtiyac› olan alfa ö¤renciler yetifltirmek” fleklinde siplinler aras› e¤itim ve ö¤retim. ‹flletme, mühendis-
özetliyor. Peki ‘3. milenyum ve ihtiyaçlar›’ kavram› turmas› buna bir örnek. Bunun ad›n› ‹bifl, hibrit, me-
neyi anlat›yor? Asl›nda anlat›lan tam da günümüzde lez ö¤renme modelinin a¤›rl›k kazanmas› fleklinde
yaflad›klar›m›z. Zira sürekli ve h›zla de¤iflen tekno- özetliyor. ‹bifl, flöyle anlat›yor: “Art›k günümüzde bü-
loji, big data (büyük veri), yapay zeka, veri yönetimi tünleflik e¤itim önem kazan›yor. Üniversite olarak
gibi kavramlar hayat›m›z› toplumumuzu kökünden melez e¤itimlerle bafllad›k. Disiplinler aras› bütün-
etkiliyor. Bu de¤iflimde nesiller de de¤ifliyor. X ku- leflik e¤itim en önemli art›m›z. Bünyemizde 80’e ya-
fla¤›, Y kufla¤›, Z kufla¤› derken flimdi ise alfa kufla- k›n laboratuvar›m›z var. Mühendislik fakültesi veya
¤› denilen yeni bir nesil var. Çok h›zl› alan, tüketen Fen Edebiyat Fakültesi ö¤rencilerimiz derslerini bu
ve talep eden bir nesil bu. Bu neslin fertleri klasik laboratuvarlarda gerçeklefltiriyor. Projeler haz›rla-
e¤itimle yetinmiyor. ‹flte Ifl›k Üniversitesi hem bu n›yor, uygulamaya geçiyor. Ö¤renciyi disiplinler ara-
yeni neslin ihtiyac›na uygun e¤itim içeri¤ini sa¤lar- s› e¤itimle hayata haz›rl›yoruz.”
ken hem de de¤iflen ve dönüflen ifl dünyas›n›n nite-
likli insan gücüne yönelik e¤itim vermeyi hedefliyor. Ö¤rencimiz ilk önce ‘‹yi ‹nsan’ olmal›
‹bifl, “Yeni kuflak okumaktan çok görmeye önem Feyziye Mektepleri Vakf› Ifl›k Üniversitesi; ulusla-
veriyor. Google veya Youtube en önemli e¤itim alan-
lar›. Bu gerçekli¤i kurum olarak yads›yamay›z. Dola-
y›s›yla üniversitemizin teknolojik altyap›s›na yat›r›m
yap›yoruz. Uzaktan E¤itim Merkezi’miz var buray›
güçlendirmek ve Uzaktan E¤itim Fakültesi’ni kur-
mak istiyoruz” diyor. Ayr›ca akademik içerikte ö¤-
rencinin cezbedilmesi gerekiyor. Ö¤renci art›k gör-
dü¤ünü de¤il, kat›ld›¤›n› hat›rl›yor ve uyguluyor. Ayn›
zamanda bunu yaparken e¤lenmesi, keyif almas› ge-
rekiyor. Sadece ö¤retenin ve ö¤renin biraya geldi¤i
62 KobiEfor Mart 2017