Page 100 - KobiEfor_Mart_2018
P. 100

REEL SEKTÖR



          KOB‹'ler e-ticaretle sat›fllar›n› yüzde 30 art›r›yor

            Türkiye'de e-ticaret sektörünü                              gerekti¤ine belirterek flunlar› söy-
          gelifltirmeyi ve KOB‹'lerin dijitalle-                         ledi: “Araflt›rma gösteriyor ki e-ti-
          flen dünyaya kat›l›m›n› art›rmay› he-                          carete entegre olan KOB‹'lerin yüz-
          defleyen Türkiye'nin lider e-ticaret                          de 90'› sat›fllar›n› art›r›yor. Sat›fllar-
          platformu GittiGidiyor, “Türkiye'de                           daki ortalama art›fl oran› ise yüzde
          KOB‹'lerin E-Ticarete Yaklafl›mlar›”                           30 oluyor. KOB‹'ler, e-ticaret saye-
          araflt›rmas›n›n sonuçlar›n› kamuo-                             sinde ürünlerini Türkiye'nin tüm il-
          yu ile paylaflt›. Eylül 2017'de Yöntem                         lerine ulaflt›rabiliyor, çok daha fazla
          Araflt›rma Dan›flmanl›k iflbirli¤iyle                            müflteriye erifliyor ve 7/24 sat›fl ya-
          yap›lan ve Türkiye'deki KOB‹'lerin                            pabiliyor. Üstelik bir e-ticaret plat-
          e-ticarete dair alg›lar›, motivasyon-                         formu üzerinden e-ticarete girme-
          lar› ve bariyerlerine ›fl›k tutan arafl-                        nin bafllang›ç maliyeti de ortalama
          t›rma kapsam›nda ‹stanbul, Ankara, ‹zmir, Bursa,  3.500 TL. Araflt›rmadan elde etti¤imiz bir di¤er bul-
          Gaziantep ve Trabzon illerinden toplamda 500 KOB‹  gu ise henüz e-ticarete dâhil olmayan KOB‹'lerin bu
          ile yüz yüze görüflüldü. Çal›flman›n sonuçlar›, Gitti-  f›rsatlarla ilgili fark›ndal›k sahibi olmad›¤›. KOB‹'le-
          Gidiyor Genel Müdürü Öget Kantarc› ve GittiGidiyor  rin yüzde 70'i önümüzdeki 1 y›l içinde e-ticarete gir-
          Pazar Araflt›rma Müdürü Peren Pelis'in kat›l›m›yla  meyi düflünmedi¤ini ifade ediyor. fiirketinin e-ticare-
          düzenlenen toplant›da aç›kland›.               te uygun olmad›¤›n› düflünenler için de gerekçe ola-
            Öget Kantarc›, KOB‹'lerin e-ticarete entegre olma  rak ek bütçe ay›ramamalar›, internet ve dijital dünya
          aflamas›nda hangi bariyerlerle karfl› karfl›ya kald›k-  ile ilgili bilgilerinin bulunmamas› ile yeterli ve kalifi-
          lar›n› ve e-ticarete bak›fl aç›lar›n› çok iyi kavramak  ye insan kayna¤› olmamas› öne ç›k›yor.”


           Türkiye, Avrupa’da 5. en                           Analogdan dijitale
           büyük üretim merkezi olacak                        kolayca tafl›n›n

                            IBS Research & Consultancy ve       Xerox günde 1000 sayfaya
                          Oluklu Mukavva Sanayicileri Der-   kadar tarama yapabilen, sak-
                          ne¤i (OMÜD) iflbirli¤i ile haz›rla-  layabilen ve düzenleyebilen
                          nan ‘Türkiye Ambalaj Sanayi,       ak›ll› bir tafl›nabilir taray›c›y›
                          Oluklu Mukavva Tüketimi ve Eko-    tan›tt›. Xerox Duplex Portable Scanner, görsel
             Mehmet Nuri   nomik Etki Analizi’ konulu raporun  netli¤i düzelten algoritmalar ve belgeleri 179
               Göreno¤lu  sonuçlar› aç›kland›.               dilde do¤ru olarak okuyabilen optik karakter
                            Raporun tan›t›m› amac›yla ‹s-    tan›ma (OCR) gibi geliflmifl özelliklere sahip bir
                         tanbul’da gerçeklefltirilen bas›n    cihaz. Evde, ofiste veya sahada çal›flanlar için
                         toplant›s›nda, OMÜD Yönetim Ku-     gelifltirilen olan cihaz, 300 DPI'de dakikada 15
                         rulu Baflkan› Mehmet Nuri Gö-        sayfa tarayabiliyor. Kartvizitten 215 x 3000 mm
                         reno¤lu ve OMÜD Genel Sekreteri     ölçülerine kadar tarama yapabilen tafl›nabilir
                         Levent Deniz, sektörün dünyada      taray›c›, küçük kullan›m alan› sayesinde her-
            Levent       ve Türkiye’deki geliflimine iliflkin  hangi bir masa üzerine rahatça yerlefltirilebili-
            Deniz        beklentileri paylaflt›, sektörün ül-  yor. Böylece çal›flanlar›n bilgileri dijitallefltir-
                         ke ekonomisindeki yerini analiz     mesi ve paylaflmas› kolaylafl›yor.
           etti. Rapora göre, 2015 y›l›nda 836 milyar dolar     Xerox Türkiye Ofis Ürün ve Tüketim Malze-
           olan dünya ambalaj malzemesi tüketimi yüzde 20    meleri Pazarlama Müdürü Yal›n Y›ld›r›m, "Dup-
           art›flla 2020 y›l›nda yaklafl›k 1 trilyon dolara ulafla-  lex Portable Scanner, kiflisel ve portatif tarama
           cak. Raporda, 2015-2020 y›llar› aras›nda oluklu   üretkenli¤i taleplerini karfl›lamakta ve müflte-
           mukavva ambalaj›n içinde bulundu¤u ka¤›t-karton   rilerimizin dijital dönüflüm hedeflerine ulaflma-
           ambalaj tüketiminin ise yüzde 31 civar›ndaki pazar  lar›na yard›mc› olmaktad›r. Çok yo¤un ka¤›t ge-
           pay›n› koruyaca¤› öngörülürken Türkiye’nin ise    reksinimi olan süreçleri dijital hale getirerek,
           h›zl› geliflen pazarlardan biri olarak 2021 y›l›nda  kurulufllar büyümeye ve müflterilere daha iyi
           Avrupa bölgesinin en büyük 5. üretim merkezi ola-  hizmet vermeye odaklanabilir" ifadesini kulla-
           ca¤› belirtildi.                                  n›yor.


          100 KobiEfor Mart 2018
   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105