Page 109 - KobiEfor_Ocak_2018
P. 109
‹MM‹B’ten e-ticaret ata¤›
Türkiye ‹hracatç›lar Mecli-
si (T‹M) taraf›ndan yürütülen
“E-ticaret Sitelerine Toplu
Üyelik Projesi” kapsam›nda;
Alibaba.com, Kompass.com TAYSAD verimlilik projelerine
ve Turkishexporter.net site- devam ediyor
lerine yap›lacak üyelik bedel-
lerinin yüzde 80’i T‹M taraf›n- Tafl›t Araçlar› Yan Sanayicileri Derne¤i’nin (TAY-
R›dvan Mertöz
dan karfl›lan›rken geriye ka- SAD) yürüttü¤ü ve T.C. Ekonomi Bakanl›¤›’n›n Ulus-
lan yüzde 20’lik bedel ‹stan- lararas› Rekabetçili¤in Gelifltirilmesi Tebli¤i (UR-GE)
bul Maden ve Metaller ‹hracatç› Birlikleri (‹M- kapsam›nda destekledi¤i “‹fl Mükemmelli¤i Grup 2
M‹B) taraf›ndan karfl›lanacak. ‹stanbul Demir ve Projesi”nin geliflim de¤erlendirme toplant›s›nda ko-
Demird›fl› Metaller ‹hracatç›lar› Birli¤i (‹DDM‹B) nuflan TAYSAD Yönetim Kurulu Baflkan› Alper Kanca,
Baflkan› R›dvan Mertöz, “Devletimizin verdi¤i bu söz konusu projenin TAYSAD’›n yapt›¤› 5’inci verimli-
çok ciddi teflvi¤e biz de yönetimimiz ile birlikte lik projesi oldu¤unu ve kat›l›mc› firmalar›n projeden
destek olma karar› ald›k” dedi. sa¤lad›¤› faydan›n gün geçtikçe artt›¤›n› belirtti.
fiirketlere, e-ticaret ile internet üzerinden TAYSAD ‹fl Mükemmelli¤i UR-GE Grup 2 Proje-
müflterilerine bilgi sunulabilece¤i 7/24 aç›k bir si’nin uygulama çal›flmalar›n› yürüten ‹dealkoç Genel
flubelerinin olmas›n›n avantaj sa¤layaca¤›n› Müdürü Ömer Faruk Tezcan, “Geçti¤imiz y›l tamam-
belirten Mertöz, “Elektronik ortamda veriler lanan Grup 1 projemizdeki 13 firma, yaklafl›k 1.5 y›l
aktar›ld›¤›ndan zaman ve iflgücünden tasarruf süren çal›flmalarda 8 milyon TL’lik kazanç elde et-
edilir. Firma ürünlerinin daha az reklam mali- miflti. 2017 Nisan ay›nda bafllayan Grup 2 Projemiz’-
yetiyle uluslararas› tan›t›m› yap›l›r. Depolama de ise 11 TAYSAD üyesi firma, projenin ilk faz›nda
ve stok planlamas› yap›lmas› kolaylafl›r. He- yapt›klar› iyilefltirme çal›flmalar›yla 8.2 milyon TL’lik
defledi¤imiz ihracat rakamlar›na ulaflmak isti- kazanç elde etti. Mevcut projemizde bu rakamlara 7
yorsak bu dönüflümü tamamlamam›z flart” di- ayda ulaflt›k. Firmalar›m›z, projenin devam eden afla-
ye konufltu. malar›nda çal›flmalar›na h›z vererek sa¤lad›klar› fay-
day› da art›racakt›r” bilgisini verdi.
Sepafl Enerji “Oyuncak Müzesi”ne sponsor
oldu 40 günde 4 flehir gezdi
Sepafl Enerji spon- kin ziyaretçiler k›sa süreli¤ine de olsa çocuklukla-
sorlu¤unda Güney r›na geri dönme f›rsat› yakalad›.
Marmara turnesine Oyuncak Müzesi Sergisi’nde yer alan ‘’Türk Ma-
ç›kan Oyuncak Müze- l›’’ oyuncaklar da hat›ralarda derin izler b›rakan
si Sergisi, binlerce örnekleriyle ziyaretçilerini geçmifle götürdü.
kifliyi nostalji yolcu- Oyuncak Müzesi’nin gitti¤i her flehirde an› defteri-
lu¤una ç›kard›. Ko- ne hislerini döken ziyaretçiler Sepafl Enerji’ye te-
caeli, Sakarya, Bolu ve flekkürlerini sundu. Sepafl Enerji Genel Müdürü
Düzce’de 40 gün süren Ondrej Safar serginin bu kadar çok ziyaretçiye
turne boyunca yaklafl›k ulaflmas›ndan duydu¤u memnuniyeti dile getire-
1 milyon kifli 1700’lü rek, “Kocaeli, Sakarya, Bolu ve Düzce’de görevli
y›llardan günümüze perakende sat›fl flirketi olman›n ötesinde, bu fle-
oyuncak tarihinin en gözde örneklerini hirlerde halka dokunabilece¤imiz projelerde yer
görme flans› yakalad›. ‹lk uzay temal› oyuncaklar- almay› önemsiyoruz. Çocuklar›n yüzlerindeki
dan, Almanya’da ortaya ç›kan bebek evlerine ka- mutlulu¤u görmek bizim için her fleyden önemli.
dar farkl› oyuncaklar müzeye gitme f›rsat› bula- Müzeye gitme zaman› ya da imkan› bulamayan va-
mayan her yafltan vatandafl taraf›ndan ilgiyle kar- tandafllarla bu güzel etkinlik sayesinde bulufltuk.
fl›land›. Çocuklar günümüz oyuncaklar›n› eski Sepafl enerji olarak biz de çok güzel hat›ralar bi-
oyuncaklarla karfl›laflt›rma f›rsat› bulurken yetifl- riktirdik” dedi.
Ocak 2018 KobiEfor 109