Page 14 - KobiEfor_Mart_2017
P. 14
B‹L‹fi‹M PANORAMA
Logo, 2016 y›l›nda yüzde 48’lik büyüme kaydetti
Koray
Gültekin
Bahar Logo Yaz›l›m’›n FAVÖK’ü (Faiz Amortisman ve Vergi Öncesi
Kar), yüzde 60 art›fl göstererek 86 milyon TL oldu. Net kar›n›
yüzde 14’lük art›flla 45 milyon TL’ye ç›karan Logo, geçti¤imiz y›l
sat›n ald›¤› Romanya’da yerleflik Total Soft flirketi hariç, yüzde
27 seviyesinde gelir büyümesi gerçeklefltirdi. Logo Yaz›l›m ‹cra
e-Dönüflüm süreci Kurulu Baflkan› M. Bu¤ra Koyuncu, “Gelirlerimiz son 5 y›lda 6 M. Bu¤ra
büyük h›z kazand› kat›na ç›kt› ve karl›l›¤›m›z çok daha fazla artt›. Bu baflar›y›, Koyuncu
uyum içinde çal›flan birimlerimizle kullan›c›lar›m›z›n ihtiyaçla-
FIT Solutions CEO’su Koray
r›n› do¤ru tespit ederek inovatif çözümler üretmemize borçluyuz. 800’den fazla
Gültekin Bahar, 2017’de e-
ifl orta¤›m›z ve 5.000 kiflinin üzerindeki ekosistemimizle Türkiye’nin hemen her
Fatura için 10 milyon TL olan
noktas›ndaki KOB‹’lere dokunabilmek en önemli gücümüz” dedi.
y›ll›k ciro s›n›r›n›n 8 milyon
TL’ye inmesi durumunda,
halen 62 bin civar›nda olan Sigorta Cini’nden
e-Fatura mükellef say›s›n›n
100 binin üzerinde olabilece- günde 1.5 TL’ye
¤ini öngörüyor. Ocak 2017 tamamlay›c› sa¤l›k
itibariyle e-defter uygulama- sigortas›
s›na kay›tl› mükellef say›s› IFS, savunma ve
yaklafl›k yüzde 10’luk bir ar- Sigorta Cini, havac›l›k sektöründe
t›flla 59875’e yükseldi. Ocak
2017 y›l›na içi- daha da güçlendi
2017 itibariyle e-Arfliv uygu-
nizi ›s›tacak
lamas›na kay›tl› mükellef sa-
f›rsatlarla do- IFS, Havac›l›k Bak›m Yaz›l›m› alan›n›n
y›s› yaklafl›k yüzde 29’luk bir
lu bir kam- lideri MXI Technologies’i sat›n alarak
art›flla 6573’e ulaflt›.
panya ile bafl- havac›l›k ve savunma sektöründe en
l›yor. Sigorta Cini, SGK’l›lara iyi konuma yerleflti. IFS CEO’su Alas-
özel, anlaflmal› özel hastanelerde tair Sorbie, sat›nalma ile ilgili düflün-
OKI’den istenmeyen fark ödemeden ayr›cal›kl› sa¤l›k hiz- celerini flöyle dile getirdi: “IFS, MXI’y›
kopyalamay› meti sunan Tamamlay›c› Sa¤l›k Si- sat›n alarak savunma ve ticari havac›-
engelleyen çözümler gortas› ile sa¤l›¤›n›z› güvence alt›na l›k iflletmelerine, MRO’lara ve
al›yor. Sigorta Cini’nin 1 fiubat–30 Ni- OEM’lere havac›l›k bak›m yaz›l›m› çö-
OKI’nin yeni ‘Pro Serisi’ yaz›- san aras›nda geçerli olan kampanya- zümleri sa¤layan global lider flirket
c›lar›, teknolojileri ile kreatif s› dahilinde günde 1.5 TL’den baflla- haline geldi. Biz hem Maintenix’e hem
sektörler ve dijital bask› yan fiyatlarla SGK’l›lara özel olarak de IFS Applications çözümlerine yat›-
merkezleri için f›rsatlar yara- sunulan ‘Tamamlay›c› Sa¤l›k Sigorta- r›m yapmaya ve bunlar› nitelikli çö-
t›yor. ‘Pro Serisi’, ola¤anüstü s›’, özel sa¤l›k kurumlar›nda fark züm aray›fl›nda olan müflterilerle bu-
bask› kalitesi, daha h›zl› bas- ödemeden yararlanmay› sa¤l›yor. luflturmaya devam edece¤iz.”
k› ve uygun sayfa bafl› maliyet
ile dikkat çekiyor. OKI’nin Pro
serisi içinde yer alan beyaz ve Turkcell’den 2016’da 3.5 milyar lira yat›r›m
fleffaf tonerli Pro9541 ve
2016 y›l›n›n son çeyre¤inde Turkcell Türkiye ve Turkcell
Pro6410 neon color yaz›c›lar›
Grubu hem gelir hem de FAVÖK’te, 2007’den bu yana tüm
bilet, sertifika, diploma gibi zamanlar›n en yüksek büyüme oran›n› yakalad›. Grup ge-
k›ymetli evraklar›n kopyalan- lirlerinin yüzde 88’ini oluflturan Turkcell Türkiye, son çey-
mas›n› engelleyen k›smi lak rekte yüzde 19.3 büyüyerek 3 milyar 576 milyon TL gelir
ve neon bask› özelliklerini ta-
elde ederken yüzde 28.3 art›flla 1 milyar 227 milyon TL
fl›yor.
FAVÖK’e ulaflt›. Turkcell Grubu ise ayn› dönemde yüzde
21.3 büyüme ile 4 milyar TL ciro elde ederken yüzde 29.6
art›flla 1.4 milyar TL FAVÖK ve yüzde 33.9 FAVÖK marj›
kaydetti. Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzio¤lu, “2016 y›-
Kaan l›nda yaflanan makroekonomik ve jeopolitik zorluklara
Terzio¤lu ra¤men hem operasyonel hem finansal aç›dan y›lsonu he-
deflerimize rekorlara imza atarak ulaflt›k” dedi.
14 KobiEfor Mart 2017