Page 14 - KobiEfor_Mart_2017
P. 14

B‹L‹fi‹M PANORAMA



                                     Logo, 2016 y›l›nda yüzde 48’lik büyüme kaydetti
        Koray
        Gültekin
        Bahar                        Logo Yaz›l›m’›n FAVÖK’ü (Faiz Amortisman ve Vergi Öncesi
                                     Kar), yüzde 60 art›fl göstererek 86 milyon TL oldu. Net kar›n›
                                     yüzde 14’lük art›flla 45 milyon TL’ye ç›karan Logo, geçti¤imiz y›l
                                     sat›n ald›¤› Romanya’da yerleflik Total Soft flirketi hariç, yüzde
                                     27 seviyesinde gelir büyümesi gerçeklefltirdi. Logo Yaz›l›m ‹cra
        e-Dönüflüm süreci             Kurulu Baflkan› M. Bu¤ra Koyuncu, “Gelirlerimiz son 5 y›lda 6  M. Bu¤ra
        büyük h›z kazand›            kat›na ç›kt› ve karl›l›¤›m›z çok daha fazla artt›. Bu baflar›y›,  Koyuncu
                                     uyum içinde çal›flan birimlerimizle kullan›c›lar›m›z›n ihtiyaçla-
        FIT Solutions CEO’su Koray
                                     r›n› do¤ru tespit ederek inovatif çözümler üretmemize borçluyuz. 800’den fazla
        Gültekin Bahar, 2017’de e-
                                     ifl orta¤›m›z ve 5.000 kiflinin üzerindeki ekosistemimizle Türkiye’nin hemen her
        Fatura için 10 milyon TL olan
                                     noktas›ndaki KOB‹’lere dokunabilmek en önemli gücümüz” dedi.
        y›ll›k ciro s›n›r›n›n 8 milyon
        TL’ye inmesi durumunda,
        halen 62 bin civar›nda olan  Sigorta Cini’nden
        e-Fatura mükellef say›s›n›n
        100 binin üzerinde olabilece-  günde 1.5 TL’ye
        ¤ini öngörüyor. Ocak 2017    tamamlay›c› sa¤l›k
        itibariyle e-defter uygulama-                 sigortas›
        s›na kay›tl› mükellef say›s›                                    IFS, savunma ve
        yaklafl›k yüzde 10’luk bir ar-                  Sigorta   Cini,  havac›l›k sektöründe
        t›flla 59875’e yükseldi. Ocak
                                                        2017 y›l›na içi-  daha da güçlendi
        2017 itibariyle e-Arfliv uygu-
                                                        nizi  ›s›tacak
        lamas›na kay›tl› mükellef sa-
                                                         f›rsatlarla do-  IFS, Havac›l›k Bak›m Yaz›l›m› alan›n›n
        y›s› yaklafl›k yüzde 29’luk bir
                                                         lu bir kam-    lideri MXI Technologies’i sat›n alarak
        art›flla 6573’e ulaflt›.
                                                         panya ile bafl-  havac›l›k ve savunma sektöründe en
                                             l›yor. Sigorta Cini, SGK’l›lara  iyi konuma yerleflti. IFS CEO’su Alas-
                                     özel, anlaflmal› özel hastanelerde  tair Sorbie, sat›nalma ile ilgili düflün-
        OKI’den istenmeyen           fark ödemeden ayr›cal›kl› sa¤l›k hiz-  celerini flöyle dile getirdi: “IFS, MXI’y›
        kopyalamay›                  meti sunan Tamamlay›c› Sa¤l›k Si-  sat›n alarak savunma ve ticari havac›-
        engelleyen çözümler          gortas› ile sa¤l›¤›n›z› güvence alt›na  l›k  iflletmelerine,  MRO’lara ve
                                     al›yor. Sigorta Cini’nin 1 fiubat–30 Ni-  OEM’lere havac›l›k bak›m yaz›l›m› çö-
        OKI’nin yeni ‘Pro Serisi’ yaz›-  san aras›nda geçerli olan kampanya-  zümleri sa¤layan global lider flirket
        c›lar›, teknolojileri ile kreatif  s› dahilinde günde 1.5 TL’den baflla-  haline geldi. Biz hem Maintenix’e hem
        sektörler ve dijital bask›   yan fiyatlarla SGK’l›lara özel olarak  de IFS Applications çözümlerine yat›-
        merkezleri için f›rsatlar yara-  sunulan ‘Tamamlay›c› Sa¤l›k Sigorta-  r›m yapmaya ve bunlar› nitelikli çö-
        t›yor. ‘Pro Serisi’, ola¤anüstü  s›’, özel sa¤l›k kurumlar›nda fark  züm aray›fl›nda olan müflterilerle bu-
        bask› kalitesi, daha h›zl› bas-  ödemeden yararlanmay› sa¤l›yor.   luflturmaya devam edece¤iz.”
        k› ve uygun sayfa bafl› maliyet
        ile dikkat çekiyor. OKI’nin Pro
        serisi içinde yer alan beyaz ve  Turkcell’den 2016’da 3.5 milyar lira yat›r›m
        fleffaf tonerli Pro9541 ve
                                                       2016 y›l›n›n son çeyre¤inde Turkcell Türkiye ve Turkcell
        Pro6410 neon color yaz›c›lar›
                                                       Grubu hem gelir hem de FAVÖK’te, 2007’den bu yana tüm
        bilet, sertifika, diploma gibi                 zamanlar›n en yüksek büyüme oran›n› yakalad›. Grup ge-
        k›ymetli evraklar›n kopyalan-                  lirlerinin yüzde 88’ini oluflturan Turkcell Türkiye, son çey-
        mas›n› engelleyen k›smi lak                    rekte yüzde 19.3 büyüyerek 3 milyar 576 milyon TL gelir
        ve neon bask› özelliklerini ta-
                                                       elde ederken yüzde 28.3 art›flla 1 milyar 227 milyon TL
        fl›yor.
                                                       FAVÖK’e ulaflt›. Turkcell Grubu ise ayn› dönemde yüzde
                                                       21.3 büyüme ile 4 milyar TL ciro elde ederken yüzde 29.6
                                                       art›flla 1.4 milyar TL FAVÖK ve yüzde 33.9 FAVÖK marj›
                                                       kaydetti. Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzio¤lu, “2016 y›-
                                                 Kaan   l›nda yaflanan makroekonomik ve jeopolitik zorluklara
                                              Terzio¤lu  ra¤men hem operasyonel hem finansal aç›dan y›lsonu he-
                                                       deflerimize rekorlara imza atarak ulaflt›k” dedi.
       14 KobiEfor Mart 2017
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19