Page 51 - KobiEfor_Ocak_2017
P. 51

örne¤in; flehir d›fl› havaalanlar›na daha h›zl› ulafl›r-
                                                          d›k, tafl›mac›l›kta bir kargo Çin'den Avrupa'ya bir-
                                                          kaç saatte ulaflabilirdi. Gelecek y›l toplu tafl›man›n
                                                          temellerini de¤ifltirebiliriz. 20 ülke ile bu sistem
                                                          için görüflme halindeyiz” dedi. Türkiye'de inovasyon
                                                          kültürünün yayg›nlaflmas› konusunda önerilerde
                                                          bulunan Ahlborn, “Türkiye'de sorun yetenek de¤il.
                                                          Teknoloji mevcut, destek var. Para da projeleri ta-
                                           Franky Zapata  mamlayan bir fley de¤il. Önemli olan vizyona sahip
                                                          olmak ve bu vizyonun pefline düflmektir. ‹fl kurmak,
          ertesi sabah 2 bin kifliden siparifl ald›m. K›sa süre-  sermaye oluflturmak çok zordur. Bu nedenle ben
          de dünyaya yay›ld›. Befl y›l gibi k›sa bir sürede flybo-  yapamam, benim nakdim yok demeyin. Bunun için
          ard sporunu ve endüstrisini ortaya ç›kard›k.” ‹no-  de yard›m istemekten çekinmeyin” ça¤r›s›nda bu-
          vasyonun ilk koflulunun “amaç belirlemek” oldu¤u-  lundu.
          na dikkat çeken Franky Zapata, “Bir ürün yarat›r-
          ken ekibimle beraber, bir fleyi öylesine yapm›yoruz.
          Flyboard'u tasarlarken amac›m›z da uçmakt›. Ben
          uçmay› hayal ettim ve hayalimin peflinden sonuna
          kadar gittim. Ana amac›mdan hiçbir zaman sapma-
          d›m. ‹novasyon alan›nda çal›flmak istiyorsan›z, pa-
          ray› bir hedef de¤il amaç olarak düflünmelisiniz.
          Önerim, korkmay›n, kendinize inan›n. Herkes ölür
          ama herkes yaflamaz. Herkes aksine inan›yor olsa
          bile siz kendinize inan›n. Çok çal›fl›rsan›z kesinlikle
          hedefinize ulafl›rs›n›z” vurgusunu yapt›.
            Hugh Herr: “Sa¤l›kl› nesiller de                “Türkiye’de eflsiz olan özelli¤i bulun
            sentetik motor kullanacak”                      ve ortaya ç›kar›n”
                             Protezlerin do¤al flekilde ha-                   Tel Aviv Üniversitesi Giriflim-
                           reket etmesini sa¤layan MIT                     cilik Merkezi Kurucusu Oren Si-
                           Media Lab Biyomekatronik Gru-                   manian “‹novasyon için Akademi,
                           bu Yöneticisi Hugh Herr, “Gele-                 Hükümet ve Özel Sektörün ‹flbir-
                           cekte sa¤l›kl› insanlar yeni nesil              li¤i” konferans›nda inovasyon
                           sentetik motorlar kullanarak                    için Türkiye'nin eflsiz olan özelli-
                           gücünü ve h›z›n› art›rabilecek.                 ¤inin bulup ortaya ç›kar›lmas›
             Hugh Herr     Bir ya da 100 y›l sonra ‹stanbul  Oren Simanian  tavsiyesinde bulundu. Simanian,
                           ya da Paris sokaklar›nda dola-                  “fians, f›rsat karfl›n›za ç›k›nca
          flan bu tür kifliler göreceksiniz” diye konufltu. Gelifl-  haz›rl›kl› olmakla ilgilidir. Giriflimci olmak için cesur
          tirdikleri biyonik uzuvlar için 60 milyon dolarl›k ya-  olun. Türkiye'de eflsiz olan özelli¤i bulun. Bu çok
          t›r›m yap›ld›¤›n› da belirten Herr, "fiu anda her bir  önemli. Do¤al kayna¤›n›z nedir? Turizm, medikal
          bacak sensörleri ve ara yüzleriyle beraber 50 bin  sektörü olabilir. Örne¤in; ‹srail'de çok fazla do¤al
          dolara sat›l›yor. Ama gelecekte teknoloji yayg›nlafl-  kaynak yok. Çöl oldu¤u için günefl paneli, su olmad›-
          t›kça çok daha eriflilebilir fiyatlarla sunulacakt›r”  ¤› için tar›m için çözümler kurduk. ‹htiyaç, bütün
          bilgisini verdi.                                icatlar›n annesidir. Sizi eflsiz ve farkl› k›lan elementi
                                                          ortaya ç›karman›z laz›m. Her ekosistemin kendine
            Ahlborn: “Türkiye'de sorun yetenek            ait bir markas› olmas› laz›m. Böylelikle yabanc› ser-
            de¤il, vizyonunuzun pefline düflün”             mayeyi ve ilgiyi üzerinize çekersiniz” diye konufltu.
                             Üst düzey h›zl› ulafl›m arac›  Dünya nüfusunun 2050 y›l›nda 10 ila 11 milyar olaca-
                           Hyperloop'un Yarat›c›s› Dirk   ¤›na iflaret eden Simanian, “Gelecekte en büyük so-
                           Ahlborn, “Bir noktadan di¤erine  run ne su, ne de g›da olacak. Sorun iflsizlik olacak.
                           çok h›zl› ilerleyen bir kapsül bu.  En zor fley sabah uyanmak ve hiçbir fley yapmamak,
                           Yeflil bir ulafl›m arac› olmas›n›  aynaya bak›p ben iflsizim demek olacak. Artmakta
                           istedi¤imiz için günefl, kinetik  olan rekabet konusunda Hükümet ve özel sektörün
                           ve rüzgar enerjisi kullan›yoruz.  bir arada çal›flmas› ve insan kaynaklar› faktörünü
             Dirk Ahlborn
                           Hayat›m›zda Hyperloop olsayd›,  do¤ru yönetmesi gerekiyor” dedi.
                                                                                      Ocak 2017 KobiEfor 51
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56