Page 34 - KobiEfor_Ocak_2017
P. 34

AYIN KONU⁄U



                         Hatay Valisi Erdal Ata, ili anlatt› ve vurgulad›:


                    ‘‹nanç koridoru’yuz






                     Erdal
                     Ata























           n Röportaj: Deniz YANIKTAfi


          Enerji ve sanayi sektörlerine yönelik           sektörleri de bölge ve ülke
          büyük ölçekli yat›r›mlar›yla Türkiye’nin        ekonomisine katk› sa¤l›yor. Hatay
          önemli sanayi kentlerinden biri olan ve         Valisi Erdal Ata, Dörtyol-Hassa Devlet
          uluslararas› yük tafl›mac›l›¤›n›n önemli         Yolu Projesi (Hassa Tüneli), Hassa
          geçifl noktas› Hatay’›n d›fl ticareti             OSB Projesi, teknokent çal›flmalar›,
          büyük ölçüde demir-çelik sektörüne              di¤er kamu yat›r›mlar› ve devam eden
          dayal› olmakla birlikte, tar›ma dayal›          OSB projelerinin ilin kalk›nmas›na
          sanayi, makine ve mobilyac›l›k                  öncülük edece¤ini söylüyor.
        H         atay Valisi Erdal Ata ile dünyan›n en eski  zin d›fl ticareti büyük ölçüde demir-çelik sektörüne


                                                          dayal› olmakla birlikte tar›ma dayal› sanayi, makine
                  yerleflim yerlerinden biri olan  ve  Anado-
                                                          ve mobilyac›l›k sektörleri de bölge ve ülke ekono-
                  lu’yu Çukurova yoluyla Ortado¤u’ya ba¤la-
                  yan yollar›n kavflak noktas›nda bulunan
                                                          sahip olan ilimiz uluslararas› yük tafl›mac›l›¤› için
                  Hatay’› konufltuk. Mezopotamya’dan Akde-  misine katk› sa¤lamaktad›r. Stratejik bir konuma
          niz’e ç›kmak için kullanabilecek en uygun limana ya-  önemli bir geçifl noktas›d›r. Üç k›tan›n kavflak nok-
          ni ‹skenderun Liman›’na sahip Hatay’›n jeopolitik ko-  tas› olarak uluslararas› ulafl›m›n ve transit tafl›ma-
          numu nedeniyle do¤al bir ticaret merkezi haline gel-  c›l›¤›n en yo¤un ve hareketli oldu¤u yerlerden biri-
          di¤ini ve özellikle Do¤u ve Güneydo¤u Anadolu’yu  sidir. Uluslararas› E-91 yolu ile karayoluna, büyük
          kapsayan genifl bir co¤rafyan›n Akdeniz’e aç›lan ka-  bir ifl potansiyeli oluflturmas› beklenen ‹skenderun
          p›s› oldu¤unu söyleyen Vali Ata, “Özetlemek gerekir-  Liman›’na, Türkiye’nin Ortado¤u’ya aç›lan en
          se Hatay’›n Türkiye ekonomisindeki yeri, flehrin  önemli ç›k›fl kap›lar›ndan Cilvegözü ve Yaylada¤›
          stratejik konumu ile do¤rudan iliflkilidir” diyor.   gümrük kap›lar›na sahip bulunmaktad›r. ‹skende-
            Vali Ata, Hatay’›n enerji ve sanayi sektörlerine  run Liman› özellikle Ortado¤u ülkelerine yönelik ti-
          yönelik gerçeklefltirilen büyük ölçekli yat›r›mlarla  cari sevkiyatlarda aktar›m fonksiyonuyla ön plan-
          Türkiye’nin rekabetçi yap›s›n› güçlendiren önemli  dad›r. Liman›n kapasitesi, donan›m›, etki bölgesi ve
          sanayi kentlerinden biri oldu¤unu söylüyor: “‹limi-  tafl›nan yük miktar› göz önüne al›nd›¤›nda, Do¤u
          34 KobiEfor Ocak 2017
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39