Page 34 - KobiEfor_Ocak_2017
P. 34
AYIN KONU⁄U
Hatay Valisi Erdal Ata, ili anlatt› ve vurgulad›:
‘‹nanç koridoru’yuz
Erdal
Ata
n Röportaj: Deniz YANIKTAfi
Enerji ve sanayi sektörlerine yönelik sektörleri de bölge ve ülke
büyük ölçekli yat›r›mlar›yla Türkiye’nin ekonomisine katk› sa¤l›yor. Hatay
önemli sanayi kentlerinden biri olan ve Valisi Erdal Ata, Dörtyol-Hassa Devlet
uluslararas› yük tafl›mac›l›¤›n›n önemli Yolu Projesi (Hassa Tüneli), Hassa
geçifl noktas› Hatay’›n d›fl ticareti OSB Projesi, teknokent çal›flmalar›,
büyük ölçüde demir-çelik sektörüne di¤er kamu yat›r›mlar› ve devam eden
dayal› olmakla birlikte, tar›ma dayal› OSB projelerinin ilin kalk›nmas›na
sanayi, makine ve mobilyac›l›k öncülük edece¤ini söylüyor.
H atay Valisi Erdal Ata ile dünyan›n en eski zin d›fl ticareti büyük ölçüde demir-çelik sektörüne
dayal› olmakla birlikte tar›ma dayal› sanayi, makine
yerleflim yerlerinden biri olan ve Anado-
ve mobilyac›l›k sektörleri de bölge ve ülke ekono-
lu’yu Çukurova yoluyla Ortado¤u’ya ba¤la-
yan yollar›n kavflak noktas›nda bulunan
sahip olan ilimiz uluslararas› yük tafl›mac›l›¤› için
Hatay’› konufltuk. Mezopotamya’dan Akde- misine katk› sa¤lamaktad›r. Stratejik bir konuma
niz’e ç›kmak için kullanabilecek en uygun limana ya- önemli bir geçifl noktas›d›r. Üç k›tan›n kavflak nok-
ni ‹skenderun Liman›’na sahip Hatay’›n jeopolitik ko- tas› olarak uluslararas› ulafl›m›n ve transit tafl›ma-
numu nedeniyle do¤al bir ticaret merkezi haline gel- c›l›¤›n en yo¤un ve hareketli oldu¤u yerlerden biri-
di¤ini ve özellikle Do¤u ve Güneydo¤u Anadolu’yu sidir. Uluslararas› E-91 yolu ile karayoluna, büyük
kapsayan genifl bir co¤rafyan›n Akdeniz’e aç›lan ka- bir ifl potansiyeli oluflturmas› beklenen ‹skenderun
p›s› oldu¤unu söyleyen Vali Ata, “Özetlemek gerekir- Liman›’na, Türkiye’nin Ortado¤u’ya aç›lan en
se Hatay’›n Türkiye ekonomisindeki yeri, flehrin önemli ç›k›fl kap›lar›ndan Cilvegözü ve Yaylada¤›
stratejik konumu ile do¤rudan iliflkilidir” diyor. gümrük kap›lar›na sahip bulunmaktad›r. ‹skende-
Vali Ata, Hatay’›n enerji ve sanayi sektörlerine run Liman› özellikle Ortado¤u ülkelerine yönelik ti-
yönelik gerçeklefltirilen büyük ölçekli yat›r›mlarla cari sevkiyatlarda aktar›m fonksiyonuyla ön plan-
Türkiye’nin rekabetçi yap›s›n› güçlendiren önemli dad›r. Liman›n kapasitesi, donan›m›, etki bölgesi ve
sanayi kentlerinden biri oldu¤unu söylüyor: “‹limi- tafl›nan yük miktar› göz önüne al›nd›¤›nda, Do¤u
34 KobiEfor Ocak 2017